Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:23

Haha, de enige optie is idd aan 2 kanten. Maar dan is 2 vlechten sneller en die kunnen daarna gewoon blijven zitten.

Maar, we zijn weer ff bezig geweest.

Fleursandro. Ik heb mijne ook op sportcoupe gehad. Stond zo stoer!!

Hoopte daarmee van t vlechten af te zijn ( moet onder deken jaarrond, dus vlechten anders klitten) maar ze kreeg helaas een kale plek van los in sportcoupe. Dus moest ik alsnog vlechten. Ja dan maar kijken hoe lang t kan worden haha.

Zal een foto erbij doen, was echt stoer ook!

Afbeelding
Afbeelding

En dan vandaag haha
Afbeelding

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:26

wendy1987 schreef:
Haha, de enige optie is idd aan 2 kanten. Maar dan is 2 vlechten sneller en die kunnen daarna gewoon blijven zitten.

Maar, we zijn weer ff bezig geweest.

Fleursandro. Ik heb mijne ook op sportcoupe gehad. Stond zo stoer!!

Hoopte daarmee van t vlechten af te zijn ( moet onder deken jaarrond, dus vlechten anders klitten) maar ze kreeg helaas een kale plek van los in sportcoupe. Dus moest ik alsnog vlechten. Ja dan maar kijken hoe lang t kan worden haha.

Zal een foto erbij doen, was echt stoer ook!

[ [url=m/yEXbKg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SUseRT.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan vandaag haha
[ [url=m/iP4iBv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn vorige haf had ook een sportcoupe idd!

Dat het gaaf staat weet ik :j alleen de fotografen waarmee ik samenwerk zijn dan wat minder blij :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:32

Oh wow hoeveel jaar zit daartussen? Die manen zijn nu enorm lang.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:39

Prachtige manen!

Heel herkenbaar hier zelfer verhaal met mijn shire. Ik houd het ook bij hengstenvlechten. Al zijn die van jou haflinger wel 2x zo dik haha.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:44

In de tijd dat mijne nog langere manen had. Vond het wel een handige techniek :))
Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:39

Suzanne F. schreef:
Oh wow hoeveel jaar zit daartussen? Die manen zijn nu enorm lang.

Een goede 4 jaar. Nog best snel gegroeid. Laatste tijd iets minder hard denk ik ook hoor. In t begin ging t heel snel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:54

Ik vind een haflinger zo gaaf!! Als mijn huidige paard ooit weg is zou ik wel een hele goede sporthaflinger willen!!

Vos had hele mooie manen, maar helaas niet zo terug gekocht. Echt zo zonde!
Afbeelding

Morgen osteopaat. Hij begint toch wel wat beter te lopen nu na veel vrij en longeren.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 21:16

Vriendin van me heeft een hele mooie Haflinger voor haar dochter. Super leuk dier en prima te rijden. En ook hele mooie manen :D

Hier vandaag de smid gehad, ze staan er weer keurig voor. Daar hou ik echt van, hele nette voeten. Let er ook bij anderen altijd op gek genoeg :')

Er is het hele weekend wedstrijd bij ons op de club. Dus dat betekent dat we niet binnen kunnen trainen. Ik hoop dat de weergoden positief gestemd zijn morgen en dat ik even kan longeren. Die jonge merrie heeft zo allemachtig veel energie joh.. die moet echt kunnen lopen.

Zondag hebben we menles van een echte dressuurruiter. Een best bekende naam hier in de regio. Heb er zin in!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 21:24

Ik jureer ieder jaar wel een keer op een haflingerwedstrijd. Mijn God wat komen daar ontzettend goede pony's voorbij!
Lijkt me toch ook wel heel erg gaaf om er een te rijden.

Al heb ik op de wedstrijden gezien dat ze niet allemaal even makkelijk zijn van karakter. Best wat vlugge en hete dieren gezien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 21:28

Mij lijkt een gave haflinger ook leuk!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 21:29

Suzanne F. schreef:

Zou alleen niet weten waar je zoiets zoekt! Tegen die tijd maar eens bij de haflingerwedstrijd mijn vragen stellen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:06

Haha ik weet ook wel wat mensen hoor!

Mijne kan zich ook flink heet maken. Ze heeft momenteel ff minder zin. Of nou ja, ik zit rechts niet zo lekker en dat weet ze. Wordt ze nijdig als ze iets niet mag. Galop op de plek... koele haflinger ho maar :')

Maar verder echt goud waard! Zo braaf, heet maar niet gevaarlijk of zo.

Nog steeds zo blij met haar! En helemaal omdat ik dr zelf gefokt heb :+:

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:17

PSvanLot schreef:
Suzanne F. schreef:

Zou alleen niet weten waar je zoiets zoekt! Tegen die tijd maar eens bij de haflingerwedstrijd mijn vragen stellen.

Ik weet ook wel een paar namen :j
Die van mij als 3 jarige uit de opfok gekocht, wordt in maart 5. Erg fijn werkwillig de laatste tijd (daarvoor vooral liever lui dan moe maar nu hij eindelijk wat kracht krijgt wordt hij steeds fijner)
Aangezien ik middenin de verhuizing zit van België naar Nederland, hoop ik hem eind maart eindelijk eens officieel te starten.

Zo mega jammer dat alle haflingerwedstrijden zo ver zijn voor ons....
Afbeelding

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:27

" mijn" haflinger is ook wel een hete bliksem.. voorwaarts, energiek en leergierig.voelt ook niet als een pony

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:28

Hele mooie knotten zie ik hier voorbijkomen zeg, en prachtige manen heeft die ene haf <3

Ik gebruik zelf ook quick knot maar ben er mega onhandig mee, het ziet er niet zo mooi uit maar net iets mooier dan met stiekjes. Vind het echt knap hoe sommige mensen het zo netjes krijgen! Ik heb er echt het geduld niet voor.

FleurSandro, prachtige set heb je ook aan op die foto hier, wauw!

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:48

Of een leuke fjordencoupe/ hanenkam? Scheelt een heleboel tijd op de wedstrijddag. Ik hoef alleen de voorpluk te vlechten.

Afbeelding

Wij gaan zondag ons L2 debuut maken. Heel veel zin in. Hij loopt de laatste tijd erg leuk.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:51

Autumnn schreef:
Noisy schreef:
Ik gebruik ook de Naf mousse en na het vlechten de Quick-knot. Ideaal! Geen gedoe meer met naald en draad. Rudi heeft best een dikke bos manen maar het blijft prima op z'n plek, zelfs als ik de avond ervoor vlecht én je kunt ze hergebruiken :)
[ [url=m/fwwJIP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hou ff op zeg :') dit is echt mega strak. Hoe de ** doe je dat zo?

Ik ben ook best wel een Pietje Precies daarin hoor. Met die Naf mousse kan ik het mooi strak en naar beneden vlechten, dat is al de helft van het werk. Dan mooi strak oprollen en vervolgens steek ik die Quick-knot erin. Maar echt, als je al mooi strak en naar beneden vlecht dan krijg je het ook mooi strak met stiekjes of naald en draad :j

Afbeelding

Afbeelding

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 00:55

Wendy1987 wat een mooie lange manen heeft je haf <3

Mn fries die knotte ik beetje op dezelfde manier als autumn. Vlechtje maken van ongeveer vinger lengte elastiekje erin en door het midden halen, vervolgens wat je over had gebruikte je bij je volgende knot weer. Zo zag het er dan uit.
Afbeelding
Afbeelding

Bij m’n kwpner maak ik knotten met naald en draad. Heb het ook met quick knots geprobeerd maar daar kan ik geen fluit mee _O- bovendien is bij hem knotten al vrij lastig, dunne manen en exceem. Ene knot is 1 cm breed en andere knot is 4 cm breed. Krijg er ook maar 7 knotten anders worden ze nog kleiner. Z’n voor pluk kan ik niet eens knotten Hahah gelukkig gebruik ik een oornetje op wedstrijd dus dat zie je niet eens
Afbeelding
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 17:20

Ik vind de quick knots ook niets. Jaren geleden gekregen toen ze het net op de markt brachten in te proberen.

Vandaag osteopaat geweest. Vrouwtje was bijna klaar met haar opleiding. Ik vond haar enorm adequaat en professioneel overkomen.
Ook leuk dat ik haar vooruit heb kunnen helpen!
Over twee weken komt ze weer.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 20:41

Klinkt goed PSofLot! Ben benieuwd wat je aan resultaat gaat merken :D

Ik had net geknot, scheelt morgenochtend weer. Komt net m’n stalgenootje binnen dat ze de tijden hebben veranderd, ik moet nu pas om 3 uur. Dus ik heb lekker voor niks geknot, had ik morgen alle tijd voor gehad………

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 20:44

o haha, dat is jammer! Maar mocht het vannacht mis gaan, dan heb je morgen tijd om opnieuw mooi te maken.

De osteopaat maakte gebruik van een equestic saddle clip. Best interessant wat ze daarmee kon zien.
Zondag en maandag is hij vrij, komt goed uit omdat ik lekker ga carnavallen!

Dinsdag zadelmaker opnieuw en dan hoop ik toch echt in april weer volop te kunnen knallen!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 21:20

2 winstpunten gereden met ons L1 debuut *\o/* *\o/* *\o/* 187 en 183,5

volgens mij 5de op 16 met de eerste proef tegen allemaal echte dressuurcombinaties en net met halve punt de prijzen gemist, ergens wel jammer ;)

Prestatie van mijn leven want ik kan nog steeds echt geen dressuur rijden := gelukkig is mijn paard wel ongelooflijk lief en stoer so that evens out :P echt zooooo trots op Henkie <3 :D *\o/*

@Autumm succes alvast morgen! :)

Hopelijk zitten je knotjes er morgenmiddag okk nog netjes in, zou zonde zijn zeg

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 21:29

Van harte gefeliciteerd Fly!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 21:32

Gefeliciteerd!!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 21:46

Gefeliciteerd Fly! Super goed!

Ik mag morgen met Donner weer voor het eerst in het Z1 starten sinds een paar maanden. Enorm benieuwd hoe het zal gaan. Mogen einde van de middag starten :)