Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 11:41

Succes allemaal dit weekend! :)

Hier wel eigenlijk altijd beschermers om, inderdaad om de redenen die MWM noemt. Zichzelf aantikken etc, is gewoon niet fijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 11:47

Huidige staat ook op blote voeten, maar ik vind de klep van trailer echt niet fijn. Opstapje, wat smal en bij scheef eraf gaan geeft dat lelijke plekken. We hebben enorm veel geoefend met trailer laden met haar, maar neem liever geen risico want niet alles kan je trainen.

Hier trouwens paar weken geleden nog paar dagen ernaast gelopen omdat mevrouw zichzelf opengehaald had met hoef :+ Heb je geen ijzers, komt er een rafel in de hoef en is het alsnog scherper als ijzer haha.

Noukie

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 12:11

Hier ook beschermers, met en zonder ijzers, die zachte tot de knie zeg maar, die blijven goed zitten.

Verder alleen even snel bijgelezen en iedereen succes die dit weekend op pad mag!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 13:38

Iedereen succes dit weekend!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 16:28

MyWishMax schreef:
Ik doe ze altijd om bij elk paard. Wel per paard andere want ze moeten goed passen. Doe ze om en daarna meteen inladen. Op de bestemming paard eraf en bescherming eraf.

Heb helaas wel lelijke wonden gezien en gehad bij lomp van de trailer afkomen of doordat ze over de zeik gingen op de trailer door ander verkeer wat zich asociaal gedroeg. 99 procent van de tijd niet nodig, maar die ene keer is het wel erg fijn. Zelfs bij het braafste paard.

Precies dat, ik heb geen invloed op ander verkeer en helaas best eens een noodstop moeten maken omdat ik afgesneden werd. Door de jaren heen al vaker een paar beschermers die een scheur op liepen, beter dat dan een kras op één been. Als is t nog zo oppervlakkig dan zou je al niet de ring in kunnen bijvoorbeeld

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 16:28

Nooit wat om. Of ze mi alleen op de trailer/vrachtwagen staan of met 5. Nooit gedaan ook.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 16:47

Wij doen ze nooit om, ik ga 2x per week weg met de trailer. Ze heeft geen ijzers.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 16:55

Ik alleen springschoenen want hij loopt nog wel eens scheef eraf. Toen ik hem net had ook peesbeschermers maar hij staat rustig op de trailer dus dat vind ik niet meer nodig.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:14

Allemaal veel succes dit weekend voor diegene die op wedstrijd gaan.

Ik doe altijd transportbeschermers om.
Ik heb met mijn paard een keer een ongeluk gehad op de trailer door wespen. Hij is gaan steigeren in de trailer in paniek en is over de stang gekomen en met zijn voorbenen zo een gat in de zadelkamer geslagen (vanuit de voerbak) godzijdank niet kreupel of andere dingen die nog erger zijn. Maar hij bloedde alsnog aan zijn been en daardoor roep ik nog steeds dat ik veel geluk heb gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 12:59

Nou, gisteren na 2 dagen kliniek in en uit een van onze honden moeten laten inslapen dus mijn kop stond er echt niet naar maar toch gestart met het idee van; we zien wel en het moet maar zoals het gaat.
Losrijden was buiten en dus bak bevroren en met binnen scheelde het dus vlot een graad of 10. Heb nog nooit zulke rommelige proeven gereden geloof ik :')

Alsnog 180,5 en 183. Dus dikke prima. Het was even goede afleiding.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 13:57

Fijn dat je nog even afleiding vond, wat een narigheid Robijntje. Gefeliciteerd met je wp.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 17:19

Vreselijk Robijntje, sterkte. Knap dat je toch nog winst hebt kunnen rijden.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 17:56

Knap dat je winst hebt gereden terwijl je hoofd wrs zeer vol zat.
Veel sterkte!

Hier ligt het eraan, soms wel beschermers, soms niet. Kleine stukjes in de buurt meestal niet.
Verder weg, wel altijd in transport beschermers.
Eens in de week springles, dan dus peesbeschermers omdat ik ook ga springen..
Maar als ik alleen op dressuur wedstrijd ga in de buurt, meestal niets om..

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:40

Robijn sterkte, en gefeliciteerd met de punten!
Hier niks om, heb hartstikke dure beschermers van eskadron en zakken alsnog af :( Het enige waarvan ik vind dat het goed blijft zitten zijn bandages, maar wat een gedoe is dat! en worden super warm

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:25

Oh wel super goed dat je nog gegaan bent, gefeliciteerd met de punten!
Hier vandaag L1 debuut, maar niet echt lekker gereden. Uiteindelijk iets kunnen herpakken en nog 1 puntje kunnen halen in de 2de proef. Deze locatie gaan we ook niet meer naartoe, vond t zelf geen prettige plek, maargoed nu lekker door trainen voor over een maand de volgende wedstrijd.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:26

Proficiat met de behaalde punten.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:18

Sterkte Robijntje! Knap dat je toch bent gegaan, gefeliciteerd met je punten!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:06

Gefeliciteerd Robijn!

Wij hebben ook onze eerste 2 winstpunten gehaald :D eerste proef naar mijn idee te gespannen waardoor ik er onvoldoende aan reed, dat gecompenseerd met de tweede proef, wat uiteindelijk slechts een halve punt verschil uitmaakte :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:28

Gefeliciteerd met de punten allemaal.

Hier ook altijd zonder beschermers.

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:28

Nou ik heb even tijdje wedstrijdpauze gehad ivm vakantie en eigenlijk al mijn paarden verkocht die op wedstrijd gingen behalve 2 die even door moesten trainen :').

Gefeliciteerd allemaal! Heb wel beetje mee gelezen laatste tijd en gaat best goed bij iedereen!!

Over de beschermers, ik doe tegenwoordig eigenlijk niks meer om. Ik was vroeger heel erg extreem en merkte dat het geen zin had. Vroeger ducttapede ik hun ijzers rondom, dan een springschoen d'r omheen (voor én achter) en dan had ik van die transport onderbandages van Animo (moet zeggen heel tevreden mee kregen ze geen warme benen onder!) die ik dan met van die soort gebreide bandages deed, niet die fleece. Maar ik werd luier en luier en nu staan ze allemaal naakt en moet zeggen over het algemeen gaat dat altijd goed. Heel soms als ik een stoute heb wil ik nog wel een peeskapje oid omdoen.

Ik ga ook eindelijk mijn LT debuut maken op zaterdag. Ik heb mijn slipjas vorige week opgehaald en mijn nieuwe laarzen zijn inmiddels ook binnen. Alleen is mijn nieuwe hoofdstel er nog (lang) niet, Marja hij doet het op deze ook wel :+

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:36

Hier juist altijd met beschermers, paar jaar geleden met een paar stalgenootjes trailer laad training gehad en een van de paarden had alleen voor beschermers om. Dat paard heeft kans gezien om een diepe wond op een achterbeen op te lopen waarbij de pees beschadigd is geraakt, met een lange revalidatie tot gevolg. Sinds die tijd heeft mijn paard dus altijd beschermers om op de trailer, maar het wisselt wat voor beschermers.
Losrijden doe ik dan weer altijd zonder, nog uit de tijd dat stil staan op wedstrijd een onmogelijke opgave was voor mijn merrie.

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:40

Ik rij juist dan wel weer met peeskappen los :+ Ik heb wel geluk en heb 2-paards vrachtwagen en dan hengstenuitvoering dus ze staan redelijk opgesloten met overal kussens en rubber en wat nog meer :Y)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:48

Hier naakt op de trailer en naakt losrijden. Ik ben lui :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 20:41

Ik ben vooral bang voor te warme pezen. Mijn merrie vervoer ik met peeskappen voor en achter, maar met rijden gaan de peeskappen af.

Op buitenrit houd ik wel achter peeskappen aan want ze raakt makkelijk haar eigen kogels. Ze staat een beetje koehakkig :')

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 21:55

Mijne staat op blote voeten en zet ik met Equilibrium peesbeschermers op de trailer, van die hele luchtige. Kroonrand/hoefbal etc beschermt het niet maar ik vind het wel fijn dat er iets om de pezen zit. Ze trapt nog wel eens tegen de klep aan dus helemaal bloot vind ik dan een beetje eng.
Rijden doe ik eigenlijk altijd bloot en op concours al helemaal.
Dit, maar dan zonder springschoenen.
Afbeelding

Spannend debuut Rogier! Succes alvast!
En jeetje zelfs ijzers geductaped, ik wist niet dat mensen dat deden :')