[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 13:29

Mooi zeg!

Ik heb net te horen gekregen dat een stalgenootje een wedstrijdbuddy zoekt, en dat ik dus regelmatig met haar mee zou kunnen :D

lara1510

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:24

Hey, ik meld me. Ik heb 8 april mijn B debuut! Ik zie het nu vooral als een oefenrondje en verwacht dus niet dat ik dikke winst rijd maar dan hoor ik in ieder geval waar ik nog aan moet werken. Ons grootste probleem is de aanleuning, mijn paard loopt opzich wel nagevelijk maar nog niet perse goed in aanleuning. Nou heb ik gehoord dat dat in de B nog niet heel belangrijk is maar dat verschilt natuurlijk ook per jury.

Ik vind het wel spannend maar heb er wel heel veel zin in in ieder geval!

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:29

@lara1510, wat leuk! Succes met je debuut :D Laat je weten hoe het is gegaan? Ik weet zelf niet precies hoe het zit met de aanleuning in de B. Volgens mij moet je wel een fijne constante verbinding hebben, maar zeker nog geen perfecte aanleuning.

Ik mag 8 april ook weer op wedstrijd! Voor de derde keer alweer. Inmiddels staan we er met de aanleuning en galop al een stuk beter voor. Mijn doel is toch wel bij in elk geval een proef boven de 190 punten te scoren!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:19

Bedankt voor de complimenten! Morgen weer nieuwe vlechten maken, want waarschijnlijk zien ze er nu uit als wc-borstels :')

Yfkelover, succes morgen!

Annenas, mooie set!

Sterrke98, dat zou een mooie oplossing zijn! Kun je elkaar ook groomen/voorlezen.

Lara, welkom! Mijn ervaring is dat je met een niet constante aanleuning niet snel boven de 190 rijdt.

KirstenHorse, leuk! Hopelijk bereik je je doel!

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:22

@PeerAppel bedankt! Ik zie nu pas je foto met die prachtige vlechten <3 Vind dat zeker mooi staan en een leuke afwisseling tussen alle geknotte paarden :D

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:25

Ik heb echt lekker kunnen rijden vandaag BB gestart met Gillmore en mooie punten namelijk 195,5 en 182,5 vond eerste proef was inderdaad beter maar had die punten niet verwacht ben zo blij dat ik er mee mag rijden nu mij eigen paardje zwangerschapsverlof heeft Afbeelding

Afbeelding

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:23

Toch super leuk dat je zo de hobby met je dochter kan uitoefenen <3 gefeliciteerd met je punten, gaan er ook B wedstrijden komen?

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:10

Lootje1991 schreef:
Toch super leuk dat je zo de hobby met je dochter kan uitoefenen <3 gefeliciteerd met je punten, gaan er ook B wedstrijden komen?

Denk het niet helaas mijn dochter rijdt zelf in de L2 dressuur en wil graag iemand hebben om met paard te springen dus heeft hij het druk genoeg dit was bij ons op de vereniging en daar rijdt ze niet graag een wedstrijd met hem

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:38

Hoi allemaal! Wij hebben zaterdag ons debuut in de B. Dit samen met mijn boefje Fame:
Afbeelding

Als ik de bak rond kom ben ik al blij, zijn nog niet heel lang een combinatie maar los van elkaar wel al wedstrijd ervaring. Tempo controle is nog een puntje, Fame heeft heel erg de neiging om snel en heet te worden en dan is het de kunst om haar te controleren en het tempo onder controle te houden. Maar ik ben benieuwd! Hier een screenshot van het filmpje van de laatste les:
Afbeelding

En mijn wedstrijd jasje, in Indonesië laten maken dus vandaar de foto in korte broek :+ :
Afbeelding

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:09

Sjiek jasje veel succes leuk paard heb je

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:15

Ik hou ervan daisyhope. Zwart met roze *\o/* <3
Yfkelover ik snap het, wel jammer. Wanneer is jouw merrie uitgerekend?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:29

Yfkelover, waarom niet? Hier rijden moeders en ik samen 1 paard (vorige paard ook al en die daarvoor startte ik ook naast haar haha) Zelfs op dezelfde dag af en toe. Maar gefeliciteerd met je punten!
Welkom Daisyhope!

Ik ben even heel slecht aan het zoeken naar spullen. Ik wil een ingelegde frontriem laten maken, maar stiekem wil ik ook een riem in dezelfde stijl. Ben nu beland op duitse sites :')

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:42

Mijn merrie moet nog 56 dagen dus duurt niet zolang meer
Mijn dochter rijd zelf heel fanatiek dus als er een bijrijder komt voor het springen heeft het paard daar genoeg aan

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 23:28

Ik heb al suuuper lang niet meer meegelezen of iets geplaatst. Heb het gewoon te druk om alles rustig bij te lezen.
Hopelijk gaat het bij iedereen goed en rijden jullie mooie punten!

Ik zal nog 2 wpen moeten halen en mag dan het L1 in :) Heb vorig weekend 4 wpen gehaald, 201 & 203,5. Enjoy liep super fijn en was weer trots op hem! <3

Afbeelding

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 07:31

Gefeliciteerd met je mooie punten! :D Fijn dat hij het zo lekker doet

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 07:47

Oeps.... ik heb al even niet meer gelezen. Ik zal vanavond even kijken of ik tijd heb om overal op te reageren. Ik heb misschien 14 april weer wedstrijd *\o/* maar het kan zijn dat die naar 15 april word verplaatst en dan kan ik niet -O-

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:07

Fijn murphey ! En zeer mooie punten primadonna

Vandaag is zefyra goedgekeurd voor de sport klinisch en röntgen :D

14 en 15 april wedstrijdweekend
En de 24e weer avondwedstrijd

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:43

Gefeliciteerd LB en veel succes op de wedstrijden
Murphypower hier draaien de duimen voor 14 april!
Prima-donna gefeliciteerd ook, nette punten zeg! Ga je gelijk over naar het L?

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:51

Yfkelover wat een mooie punten heb je gereden zeg!! En knap paard heeft je dochter!

Annenas mooie set! Succes de 14e, komt vast goed!

Sterreke98 dat is fijn! Wedstrijd buddy als in dan kan jij met je paard ook mee? Of jij als groom?

Lara1510 succes zondag! Het komt vast goed. Ik heb altijd zo iets van je kan maar beter een keer te vroeg starten dan eeuwig thuis blijven. Dan lukt het maar niet en rij je slechte punten, maar dan heb je de ervaring in ieder geval gehad, weer wat extra kilometers op de teller en dan weet je waar je staat. Vaak heb je na een wedstrijd een veel duidelijker punt van je leerpunten.

KirstenHorse, succes zondag!!

DaisyHope oooh wat een knap paard!! Succes zondag! Lekker kilometers maken!

MyWishMax ik wil ook heel graag nog zo'n set van matchende riem en frontriem, van Magic Tack en dan ook handschoentjes erbij <3

PrimaDonna_ je gaat hard! Super punten zeg!! Ga je gelijk over naar het L als je je punten hebt?

Little_birdy gefeliciteerd met de aankoop van Zefyra!

Wij starten zondag weer! In Rucphen, hele fijne locatie vind ik dat. Waar starten jullie?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 23:22

@Lootje1991 & @lindamusters; jullie stellen beide dezelfde vraag hihi dus even in 1.
Ik zal na het halen van die 2 wpen overgaan naar het L. Hij loopt met eigenaresse M2. Ik rij daarbij ook zelf op L niveau dus moet prima lukken. Niet arrogant bedoeld maar de mensen waar ik nu steeds tegen heb gereden reed ik er vaak uit omdat hij het B niveau ver voorbij is := :o

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 06:25

Lijkt me logisch toch haha
Paard zal een stuk gedragender lopen omdat hij M is
Maar dat is niet erg ook jij moet het oefenen en leren !
En je blijft toch niet tot in den treuren b rijden toch :)

Sivanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:56

Gefeliciteerd LB! Veel plezier en geluk met je nu officieel eigen paardje! :D

Ik zag een aantal nieuwe mensen voorbij komen, welkom allemaal!

En wat een leuke wedstrijdoutfits allemaal! Wij gaan in het blauw/bruin. Een blauwe cap en jasje en bruin tuig en laarzen :) Ik heb alleen nog een bruine riem nodig en dan is mijn outfit helemaal compleet!

Gefeliciteerd PrimaDonna!

--
Hier staat het trainen helaas op een wat lager pitje. Vorige week nadat hij zo goed had gelopen op de onderlinge wedstrijd haalden we hem maandag met een snotneus uit stal, dus toen even een paar dagen rust en vervolgens toen hij weer aan de betere hand was, werd ik ziek -_- Dus nu zijn we al anderhalve week aan het kwakkelen. Beetje longeren is alles wat we op dit moment doen helaas. Had gehoopt vandaag weer op te kunnen stappen, maar ik verwacht niet dat dat al gaat lukken helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:59

Gefeliciteerd LB! Fijn dat ze helemaal in orde is.

Verder iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten +:)+ .

Qua wedstrijd outfit ben ik vrij traditioneel..... Witte broek en shirt/handschoenen, zwarte laarzen, zwart tuig, zwarte cap (Uvex) en een grijs Pikeur jasje met zwarte kraag (volgens mij zag ik daar ook een foto van voorbij komen in dit topic).

Ik vind bruin prachtig, maar dan wil ik ook mijn tuig in het bruin. Persoonlijk houd ik niet van de champagne (lichtgele) rijbroeken en handschoenen. Kwestie van smaak.

Donkerblauw vind ik wel heel gaaf, maar dan het liefst gecombineerd met bruine laarzen en bruin tuig. Wel gewoon witte rijbroek en handschoenen.

lara1510

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:49

Bedankt allemaal! Ik ga sowieso niet voor dikke winst maar vooral om te oefenen met impuls houden in de wedstrijd, vreemde paarden, twee proeven i.p.v. één, etc. Ik heb eerder FNRS gereden maar dat is natuurlijk iets totaal anders dan KNHS dus vandaar eerst een oefenronde voordat het buitenseizoen begint. Ik heb er in ieder geval wel veel zin in!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:15

Hier gisteren springles / vliegles gehad helaas. Op de eerste sprong :') dacht dat hij er langs zou gaan maar hij sprong toch, toen lag ik door de hindernis / eronder want ik zag hem over mij heen springen. Erg akelig en ben flink hard terecht gekomen. Maar daarna eigenwijs weer opgestapt en verder gegaan. Uiteindelijk ging het wel lekker. Vandaag heeel stijf...
Wel zometeen maar even loswerken, voor allebei wel fijn voordat we zondag op wedstrijd gaan.