[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

droversrun

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:12

Moest ik wel toen de vorige vol zat... Hopelijk lukt het je alsnog en ben je nog op tijd :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:04

Ben net weer thuis van wedstrijd. De punten zijn of ik er achterstevoren op heb gezeten. Onderdeel waar staat niet uitgevoerd, enz enz. Denk dat ik nog 1x start en kom ik dan niet in de buurt van gevoel en punten, dan ga ik er echt geen startgeld meer aan uitgeven.

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:50

Hey! :D
Mag ik me weer hier melden?
Mijn naam is Britt en mijn paard is een 10-jarige ruin van Sandreo, thuis luisterend naar de naam Don.

Ik heb mij vorig jaar al eens voorgesteld maar toen besloot ik nog een tijdje Z1 te blijven. :')
Nu heb ik afgelopen zomer een aantal keer Z2 gestart, opzich wel wat winstpuntjes gehaald maar dat was mbt de wissels nog een beetje een obstakelrace en toen moest ik vooral met de drafoefeningen de punten in de galop ophalen, waar dat in het Z1 andersom was.
Inmiddels 3 maanden thuis blijven trainen en wat meer bevestigd, en nu heb ik weer wat concoursen opgegegeven waarvan de eerste over 2 weken is. :)

Ik heb geen recente rijfoto’s, deze is van 1,5 jaar geleden.
Afbeelding

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:43

Welkom Britt!

Wat jammer dat het iedere keer zo tegenvalt Lithya. Heb je het wel eens op video teruggekeken? Ik heb soms wel eens een proef die super goed voelt en dan zie ik het terug en valt het enorm tegen dan begrijp ik vaak beter wat de jury eraan gezien heeft. En anders een keer een proefgerichte clinic doen of een lesje bij een instructeur die ook jureert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:35

Wat balen Lithya, hopelijk gaat het snel beter. Mocht je echt niet meer willen starten meld je startkaart dan af. Zonde om door te betalen!

Verder ga ik met Katja mee.

Ik mag zo nog weg.
Het gaat helemaal niks dus niet echt zin. Maar dan maar een rondje oefenen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:48

Welkom Britt!

Ah balen Lithaya, herken wel wat Katja zegt. Ik probeer altijd iemand te charteren om te filmen, vind het altijd fijn om terug te zien idd.

Hier net ook weggeweest. 1e proef was hij niet zo, wat achter mijn been, wat te traag, bleef klooien qua aanleunwoning. Tussendoor even flink 'aangepakt' gas gegeven en 2e proef was wel echt stuk beter. Helaas wat weinig verschil in de punten, dat was jammer. 208,5&213,5. Uiteraard is de 2e proef natuurlijk te laag gepunt haha

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:32

Bedankt. Tuurlijk hebben jullie gelijk dat het beeld anders kan zijn dan het gevoel. De andere proeven wren het ook gewoon net niet. Vandaag was dat niet het geval. Weten dat je oefeningen wel correct gereden hebt en er staat niet getoond, valt voor mij onder zeer bijzonder jureren.

Vec, vedankt voor de tip, maar ik spring er ook mee

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:01

Dat is wel heel bijzonder, gaat bijna denken aan verkeerde protocol dus. Om welke oefening ging het?

Ben wel benieuwd wat jullie mening is over mijn proeven, mag ik ze naar iemand sturen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:05

Stuur maar door, altijd leuk om naar te kijken. En gefeliciteerd met je punten.

Soms heb je een jury die het anders ziet en dat is wel eens lastig.
Wat dat betreft ben ik blij met twee juryleden in de subtop dan snap je het beter. Ik had gisteren in de inter2 ook weer 4 procent tussen de beide juryleden zitten (en veel plaatsingsverschil eerste en zevende) maar gemiddeld klopt het wel denk ik.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:13

Verstuurd!

Vind meestal 2 juryleden wel fijn idd.

Maar op de regio had ik echt wat bizars. Ik reed Darco in het L1 en we hebben altijd, elke proef winst gehad. Vanaf dag 1, terwijl dat in het begin zeker niet altijd terecht was. Tenminste, het was wel terecht, maar ook maar net winstwaardig.

Op de regio, nadat we reserve kringkampioen geworden waren, waren we door naar de 2e proef. Fijn gereden, geen wereldproef, maar wel goed. Ik was bij de ene jury 3e met ergens rond de 205 punten. Bij de andere jury, 20e met 20/30 punten minder.

In de middag, zelfde, 1e en 13e met zelfde scores ongeveer. Daar werd ik wel echt onzeker van. Ik had de mazzel dat iemand niet naar het NK kon, waardoor ik toch door was. Maar voelde heel zuur, dat het geen 210/70% waard was, dat vond ik zelf ook, maar nog nieteens winstwaardig was echt te bizar.

Op de Hippiade in de 1e proef 6e met bij beide juryleden 197. In de finale ook zo. Dat gaf me wel weer een boost :)

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:53

Hey allemaal! Ik kom ook weer van onder mijn steen vandaan. Inmiddels mijn eerste Z2 proef gepland, maar nog wel oefendressuur. Hoop dat er genoeg aanmeldingen zijn om het te laten door gaan. Wissels zijn hier nog erg inconsistent, maar hij springt ze nu wel altijd. Alleen ene keer springt ie ze na, andere keer achter heel hoog/bok, maar ook steeds vaker goed.

Heel jammer Lithya, zeker als het gevoel zo ver bij de punten vandaan zit. Weet niet waar je woont, maar hier is het dus 7 december oefendressuur met officiëel Z jurylid. Mag ook vast gefilmd worden vanuit het juryhokje.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:27

Waar wordt het gehouden? Misschien heb ik nog wel een paar lesklanten die interesse hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:42

Dat is altijd interessant als je het commentaar van de jury op de video hebt.
Ik doe als jury ook weleens van zulke clinics op aanvraag van een vereniging. Kunt op een film natuurlijk veel kwijt dan op papier.

Michelle wat jammer van je 2e proef.
Knappe punten in het Z2!!!

Ik zojuist weg geweest. Hij stond er beter aan dan verwacht. Eerste proef was hij 3e met 201,5. Had niet anders verwacht. Stonden 2 beroepsruiters boven me met 211 en 210. Die waren ook wat schraal gepunt.

2e proef gewonnen. Super grote fout in contra lijn op slangenvolte. Hij dacht weer rechts door te draaien ipv links. Dat resulteerde in net geen ruzie en draf. Gelukkig kreeg ik hem linksaf en weer in contra galop. Eenvoudige wissel ging toen weer super.

Hij won de proef met 206.5

Ook hier schraal gepunt maar jury was vol lof over hem. Dat is dan wel weer eens leuk.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:55

Gefeliciteerd! Altijd super leuk als een jury zo enthousiast is.

Ik heb gisteren gestart met eentje inter2 en eentje GP en na de wedstrijd kwam één van de juryleden naar me toen om te zeggen dat ze vond dat ik zo fijn aan het rijden was en ik kreeg zo'n enorme berg complimenten. Was echt heel erg leuk en het motiveert ook enorm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:25

Ja super leuk! Ze vond me de enige deelnemer die in een constant tempo en plezier door de proef reed.
Het oplossen van de contra fout vond ze ook zeer correct.

Ik moest wel nog wat ring ervaring op doen vond ze haha.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:40

Oh wat fijn zulke juryleden! Jammer van de schrale punten dan weer wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:43

Ik vind de punten niet zo belangrijk. Goed gevoel en goede proef wel.

Bedacht me net dat hij van de afgelopen 6 proeven er 4 gewonnen heeft en keer 2e en 3e.
Best knap voor ons kneuzenteam

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:47

vec schreef:
Ik vind de punten niet zo belangrijk. Goed gevoel en goede proef wel.

Bedacht me net dat hij van de afgelopen 6 proeven er 4 gewonnen heeft en keer 2e en 3e.
Best knap voor ons kneuzenteam

Hahaha _/-\o_

Hier nu na zijn blessure 2 proeven Z1 en 4 Z2 gelopen. 2e, 3e in Z1. 3e & 3x 1e in Z2. Maar op hele kleine simpele wedstrijdjes. Dus niet echt representatief.

Komende zondag selectie, dan wordt het wat spannender. Hoop het wel redelijk te doen en de kringfinale te mogen rijden en dus kür :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:57

Is er maar 1 selectie?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:16

vec schreef:
Is er maar 1 selectie?

Nee, zijn er 2.

Komende week 11 deelnemers. Mogen er uit onze kring 8 naar de regio. Op de finale dus 8+4 reserves. Dus wel reëele kans. Beetje afwachten hoeveel andere er de 2e meerijden. En hoe wij het doen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:17

Bijzondere manier van selecteren als je in 2 verschillende klasses mag starten. Of begrijp ik het verkeerd?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:19

vec schreef:
Bijzondere manier van selecteren als je in 2 verschillende klasses mag starten. Of begrijp ik het verkeerd?

Eh ik denk het, wat bedoel je?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:22

Ik lees veel goede resultaten hier, gefeliciteerd allemaal!

@michelle77: 2 selecties is weinig. Hier zijn er altijd 6 waarvan je er minimaal 4 moet rijden en zitten er altijd 20 tot 30 deelnemers in een ring.
Volgens mij mogen de beste 6 vd gemiddelde stand van 4 wedstrijden door.
Ik rijd de selecties niet mee. Ik wil nog paar keer Z1 starten vh wedstrijdritme en ondertussen ben ik bezig om de wissels nog wat te verbeteren. En de lb in galopappuyement nog wat beter te krijgen. Pas als ik zelf vind dat dat goed genoeg gaat (ik ben kritisch) ga ik Z2 starten.

Gisteren samen met vriendin naar dressuurclinic van anne en lotte meulendijks geweest in vorden. Ik had kaartjes gewonnen via dressuurmagazine. Het was een leuke dag maar erg ver rijden Terwijl de zusjes bij mij om de hoek wonen en ik nog goed ken vd manege vroeger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:22

Dat je Z1 en Z2 gereden hebt voor selectie. Of heb je er pas 1 ger3den?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:41

vec schreef:
Dat je Z1 en Z2 gereden hebt voor selectie. Of heb je er pas 1 ger3den?

Heb nog geen selectie gereden. De Z1 proeven waren ivm teamdressuur voor verenigingen. Daar mochten we als vereniging door naar de regionale finale.

Daarna ben ik overgegaan naar het Z2.

Is altijd weinig hier, 2 wedstrijden + finale. Maar bijna altijd mag zo goed als iedereen door naar die finale. Dus ik zou zeggen, doe gewoon 3 wedstrijden, 6 proeven, 4 beste tellen. Uitslag tijdens de laatste.