[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:40

MonteKarlo schreef:
Nou kijk :)

[ [url=m/bJSaCo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben er alleen niet over uit wat ik wil houden haha. De jas sowieso dat was echt een gelukstreffer, een Eurostar jas in de aanbieding omdat ze nog maar 1 maat hadden. En dat was de mijne. Het dekje wil ik houden maar het oornetje heeft een gebroken witte rand ipv gewoon wit.. oké vies wordt het toch wel maar toch :p
Ohja de rijbroek heeft siliconen ipv leren zitvlak. Maar nu ik het erover heb vind ik t toch wel grappig.

Ik vind het wel mooi spul hoor! Dat oornetje zou ik me persoonlijk niet aan storen.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:58

Shelly21 schreef:
MonteKarlo schreef:

Ben er alleen niet over uit wat ik wil houden haha. De jas sowieso dat was echt een gelukstreffer, een Eurostar jas in de aanbieding omdat ze nog maar 1 maat hadden. En dat was de mijne. Het dekje wil ik houden maar het oornetje heeft een gebroken witte rand ipv gewoon wit.. oké vies wordt het toch wel maar toch :p
Ohja de rijbroek heeft siliconen ipv leren zitvlak. Maar nu ik het erover heb vind ik t toch wel grappig.

Ik vind het wel mooi spul hoor! Dat oornetje zou ik me persoonlijk niet aan storen.

Jaa haha ben er al over uit, hou alles :o :D

Pien1989

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:00

Oeps ineens weer een paar pagina's gemist!
Heb ff bijgelezen over jasjes en dekjes en setjes ;-)
Mooie dingen zag ik voorbij komen.
Ik heb wel een saai zwart jasje. Omdat ik momenteel nog afval wilde ik geen duur chique jasje omdat die over een tijdje waarschijnlijk te groot zou zijn. Dus daarom een saaie zwarte.

Nadat zaterdag de wedstrijd afgelast was (ik wilde me afmelden en toen laste ze m af) heb ik me voor komende zondag ingeschreven voor een andere wedstrijd. Ik dacht daar gaan we het gewoon proberen! Helaas de weersvoorspellingen zijn weer niet veel soeps :-( ik hoop wel dat ik kan gaan maar we zullen zien. Wat niet kan dat kan niet. Meer mensen die komend weekend gaan starten?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:03

Pien1989 schreef:
Ik heb wel een saai zwart jasje. Omdat ik momenteel nog afval wilde ik geen duur chique jasje omdat die over een tijdje waarschijnlijk te groot zou zijn. Dus daarom een saaie zwarte.

Nadat zaterdag de wedstrijd afgelast was (ik wilde me afmelden en toen laste ze m af) heb ik me voor komende zondag ingeschreven voor een andere wedstrijd. Ik dacht daar gaan we het gewoon proberen! Helaas de weersvoorspellingen zijn weer niet veel soeps :-( ik hoop wel dat ik kan gaan maar we zullen zien. Wat niet kan dat kan niet. Meer mensen die komend weekend gaan starten?

Jammer, onze ging wel door afgelopen zondag.
Nee wij gaan voorlopig niet. Even 2 maand pauze ingelast.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:37

Pien1989 schreef:

Succes alvast! Hoop dat het weer mee valt. Ik heb niet aankomend weekend maar volgende week zondag op wedstrijd. Niet veel getraind de laatste week en al helemaal geen galop maar gelukkig zijn het 2 bb proefjes dus het is alleen maar ervaring

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:40

Oh ja ik ook niet aankomend weekend maar dat weekend erop. Dan 2 bb proefjes met mijn bijrijdpaard.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:41

Nou heb me jasje aan gehad, heb altijd probleem met me boezem.
Alles is normaal m maar door me boezem moet ik xl hebben.
Dit jasje is xl en zit net ietsjes te strak. Maar niet storend ofzo. Als ik op paard zit en ben weer wat afgevallen past ie! Dus ik ben blij haha

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:45

Leuke aankopen MonteKarlo! Wat grappig dat ze zelfs die jas hebben afgewerkt met een stijgbeugel haha. :P

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:54

Jullie gaan weer lekker snel meiden!
Ik zal straks weer even bijlezen en reageren ;)

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:10

Hey! Allen met wedstrijd dit weekend, succes :))

Ik moet een nieuwe deken kopen, want hij ligt niet goed.. Maar ik vind het zó moeilijk welke dan wel goed zal liggen -O-

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:12

Is altijd lastig, die dekens. :n Ik heb gelukkig een makkelijke qua dekens, heel veel liggen er goed op haar. Maar ik begrijp dat dat wel irritant word als je echt heel goed moet zoeken.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:14

Ik vind het persoonlijk ook heel lastig om de pasvorm te beoordelen als hij niet op m'n paard ligt -O-

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:24

venivedivici schreef:
Nou heb me jasje aan gehad, heb altijd probleem met me boezem.
Alles is normaal m maar door me boezem moet ik xl hebben.
Dit jasje is xl en zit net ietsjes te strak. Maar niet storend ofzo. Als ik op paard zit en ben weer wat afgevallen past ie! Dus ik ben blij haha

Dat is lastig ja.. maar super fijn dat ie past!! Hij is echt mooi :j

mcjv schreef:
Leuke aankopen MonteKarlo! Wat grappig dat ze zelfs die jas hebben afgewerkt met een stijgbeugel haha. :P

Thanks! Haha jaa viel mij ook op.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:56

FleurSandro schreef:
Primadonna_ ja exact die!! Ik wil hem echt al ruim een jaar en steeds denk ik weer ach ik heb nog een prima cap etc. En dan was ik in een winkel die hem had en deed ik hem natuurlijk op toen weer helemaal verliefd... Maar toen had ik het geld niet, nu heb in het geld makkelijk ik heb alleen nog de moed nodig hem daadwerkelijk te kopen hahaha met mijn ariat laarzen was ik iets minder aan het denken... Die kocht ik binnen 10 minuten... Oops

Hahaha dat heb ik dus ook! Heb hem alleen nog nooit gepast, dus geeeen idee hoe hij zit :')
Misschien iets leuks voor eind dit jaar. Ik mag de komende tijd even niks meer uit geven voor Donna (alleen wedstrijden haha). Heb een beetje teveel gekocht voor haar :+

EdkingEnzo schreef:
Ik ben Floor, 20 jaar en heb 2 paarden :) Vigo en Enzo. Vigo heb ik net een half jaar en is een super brave PRE ruin van 7 jaar. Met mijn vorige KWPN-er heb ik wedstrijden gereden tot en met L1. Daarna is hij verkocht en wilde ik graag een hobbel paardje voor de bosritjes. Die heb ik! :D maar nu begon het toch een beetje te kriebelen en gaan we 29 jan op oefendressuur bij een barokke wedstrijd :)

Oh en ik rij bitloos trouwens!
[ [url=m/emm2fq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5dQkEt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: zo ging ik met mijn kwpner EdKroket door de baan: (inmiddels mijn hele tuig bruin, nieuwe laarzen <3)

[ [url=m/EMV5YC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ky0ABe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom! :)
Leuke PRE heb je! :)
Wat cool dat je bitloos rijdt! Ik ben wel erg nieuwsgierig waarom precies :o :)
Is EdKroket (wat een geniale naam!!) het verkochte paard of rij je daar nu het bos mee rond?

venivedivici schreef:
Kennen jullie dat als je iets besteld heb dat je als een blije gup zit te wachten en dansje doet als het er is?
Dat heb ik nu zeg maar :p

Hahaha dat had ik dinsdag met mijn EJ pakketje! *\o/*
Je jasje is echt heel mooi!
Ben benieuwd naar je uiteindelijke set straks! :j

MonteKarlo schreef:

Gewoon alles houden joh! :D
Ik ben dus benieuwd hoe zo'n broek zit met siliconen zitvlak, mij lijkt het plakken haha!

Pien1989 schreef:

Groot gelijk dat je dan geen duur jasje koopt! Is zonde van je geld als je hem straks niet meer past.
Ik heb mijn jasje hier op bokt gekocht. Een Pikeur voor 75 euro. Meisje had hem maar 2x aangehad en stopte met wedstrijd rijden.

Jeetje, zou wel echt balen zijn als jou wedstrijd weer niet door kan gaan zondag!
Weer blijkt inderdaad niet al te goed worden.. ben benieuwd! >;)

MonteKarlo schreef:
Hey een bekende op de voorpagina ! :)F

Haha ja ik kreeg een appje van Lisa-Jo dat ik erop stond! Super leuk! *\o/*

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:59

Ik had vandaag een stuiterende Don onder mij.. :(
Het waaide al super hard op stal en dacht; we gaan lekker binnen rijden voor de rust, ga de spanning enzo niet opzoeken buiten. Nou, helaas!
De wanden van de binnenbak trilde heel erg door de wind en hier sprong ze steeds weg. Heb echt niet fijn gereden.. morgen poging 2...
Ga zondag bij de overburen rijden, mijn instructrice gaat mee om daar les te geven en mij te helpen voor het geval Don gek gaat doen. Ben heeel benieuwd! Moet streng tegen mijzelf gaan zijn die dag dat ik mij niet druk ga maken.. zal moeilijk worden! :oo

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:27

Bedankt allemaal! :D

Shelly21: Oef, dat is balen. Hoe is het gegaan?
MonteKarlo: Oh jeetje, goed dat je bent blijven zitten! Wat een mooi setje! Ik hou er van :j
Pien1989: Jammer dat het niet door ging, ik hoop voor je aankomend weekend wel! Ze voorspellen inderdaad sneeuw volgens mij :D
PrimaDonna_: Ik rij bitloos omdat ik merkte dat Vi 'last' had van het bit. Hij was erg onrustig met zijn hoofd, veel schudden, geen fijne aanleuning en heel erg met zijn mond open steeds. Niet kauwen maar echt elke keer zijn mond open en dicht. Toen bitloos geprobeerd (die had ik nog in de kast haha) en toen waren alle problemen over! En ben sowieso wel van het bitloos rijden, grondwerken en vrijheidsdressuur.
Edje is verkocht, die ging elke keer met mij aan de haal tijdens het rijden. Dus ik had er geen plezier meer in. Wilde heel graag lekker buiten rijden maar dat durfde ik gewoon niet..

Jeetje wat vervelend.. Jezelf druk maken moet je inderdaad niet doen, maar ik ken het! :Y)

Ik maakte me ook eerst druk vandaag. Waaide echt enorm hard! Ik heb vandaag voor de eerste keer les gehad! Binnen rijden vind ik niet zo fijn, helemaal met les niet omdat er allemaal hindernissen staan. Maar het ging echt super goed! Was best een beetje bang dat hij overal van zou gaan schrikken met het weer. Maar ik heb nog nooit zo fijn gereden! *\o/* Alles wat ik aangaf waar we tegen aan liepen hier voor ging in deze les echt heel erg goed!

Geen rijfoto helaas, dan maar een van z'n lieve hoofdje :)
Afbeelding

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:39

EdkingEnzo schreef:
Bedankt allemaal! :D

Shelly21: Oef, dat is balen. Hoe is het gegaan?
MonteKarlo: Oh jeetje, goed dat je bent blijven zitten! Wat een mooi setje! Ik hou er van :j
Pien1989: Jammer dat het niet door ging, ik hoop voor je aankomend weekend wel! Ze voorspellen inderdaad sneeuw volgens mij :D
PrimaDonna_: Ik rij bitloos omdat ik merkte dat Vi 'last' had van het bit. Hij was erg onrustig met zijn hoofd, veel schudden, geen fijne aanleuning en heel erg met zijn mond open steeds. Niet kauwen maar echt elke keer zijn mond open en dicht. Toen bitloos geprobeerd (die had ik nog in de kast haha) en toen waren alle problemen over! En ben sowieso wel van het bitloos rijden, grondwerken en vrijheidsdressuur.
Edje is verkocht, die ging elke keer met mij aan de haal tijdens het rijden. Dus ik had er geen plezier meer in. Wilde heel graag lekker buiten rijden maar dat durfde ik gewoon niet..

Jeetje wat vervelend.. Jezelf druk maken moet je inderdaad niet doen, maar ik ken het! :Y)

Ik maakte me ook eerst druk vandaag. Waaide echt enorm hard! Ik heb vandaag voor de eerste keer les gehad! Binnen rijden vind ik niet zo fijn, helemaal met les niet omdat er allemaal hindernissen staan. Maar het ging echt super goed! Was best een beetje bang dat hij overal van zou gaan schrikken met het weer. Maar ik heb nog nooit zo fijn gereden! *\o/* Alles wat ik aangaf waar we tegen aan liepen hier voor ging in deze les echt heel erg goed!

Geen rijfoto helaas, dan maar een van z'n lieve hoofdje :)
[ [url=m/x3PXuA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat je les zo goed ging!

Vandaag ging heel goed bij ons! Hij liep heerlijk kon hem op mijn pinken rijden om het zo maar te zeggen. Dus ben wat gaan oefenen met de oefeningen voor de L1. Beetje wijken en stukjes middengalop meegepakt. Die middengalop is nog best lastig. Vertrekken gaat goed maar dan moet je nog terug naar arbeidsgalop zonder is draf te vallen.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:22

EdkingEnzo: Wat fijn dat je les zo goed ging! :)
En dankje voor je uitgebreide antwoord op mijn vraag. Ik vind het wel heel goed dat je nu ook bij de KNHS bitloos mag starten!

@Shelly: Jij ook fijn gereden zo te lezen! :D
Heerlijk als je dan wat oefeningen van het L1 kan meepakken!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:30

PrimaDonna_ schreef:
En dankje voor je uitgebreide antwoord op mijn vraag. Ik vind het wel heel goed dat je nu ook bij de KNHS bitloos mag starten!

Bitloos mag tot en met de M2 geloof ik?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:32

O dat wist ik dan weer niet ;)
*edit: google is je beste vriend! Inderdaad tot M2 :j

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:45

Shelly21 schreef:
PrimaDonna_ schreef:

Bitloos mag tot en met de M2 geloof ik?

Zoveel ambitie heb ik denk ik niet haha :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:16

Edkingenzo wie weet! Ik had eerst alleen de ambitie om een winstpunt te halen in de B. Nu al +9 dus wie weet wat de toekomst brengt denk ik dan maar weer :)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:28

PrimaDonna_ schreef:
Ik had vandaag een stuiterende Don onder mij.. :(
Het waaide al super hard op stal en dacht; we gaan lekker binnen rijden voor de rust, ga de spanning enzo niet opzoeken buiten. Nou, helaas!
De wanden van de binnenbak trilde heel erg door de wind en hier sprong ze steeds weg. Heb echt niet fijn gereden.. morgen poging 2...
Ga zondag bij de overburen rijden, mijn instructrice gaat mee om daar les te geven en mij te helpen voor het geval Don gek gaat doen. Ben heeel benieuwd! Moet streng tegen mijzelf gaan zijn die dag dat ik mij niet druk ga maken.. zal moeilijk worden! :oo

Rot zeg.. Hier hetzelfde met het jonge paard vandaag, naast de wind hadden ze hier ook nog een of andere straaljagertraining. Ook overal gerammel etc in de binnenbak. Needless to say dat ik maar niet ben gaan rijden en haar maar aan de longe gegooid heb :+

Gave aankopen MonteKarlo!

Edkingenzo, wat een leuk paard. Interessant hoor, bitloos starten. Misschien kom je wel verder dan je denkt :j

Verder zag ik nog wat andere rijjasjes en verhalen voorbijkomen maar mijn geheugen zit niet zo mee en dan is een bijleespost op je telefoon toch weer heel lastig..

Ik heb aankomend weekend 2 B proefjes gepland staan en heb ook besloten om de week erna BB te gaan springen :D. Rondje 80 en een rondje 90. Ben benieuwd wat we er van bakken.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 01:17

Ik heb gelukkig ook een makkelijke kwa dekens!

Fijn dat het goed ging met je les EdKingEnzo! Het is een knapperd!

Vera veel succes :D

Evelien, hopelijk gaat het beter volgende keer met rijden! Hier waaide het ook erg hard. Dat alle paarden heel fris waren in de wei en ze allemaal nogal gingen haha.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:16

Knap zeg dat bitloos rijden! Vind dat toch altijd dapper en zeker als je ze zo lekker kan laten lopen.
Succes Vera!
Jammer prima-donna dat ze zo gespannen was. Het weer zit ook echt niet mee. Ik hoor de wind om her huis loeien nu en gister was ook al zo.
Hopelijk valt de sneeuw mee die eze voor vanavond voorspeld hebben! Paarden & vorst en sneeuw/ijzel vind ik nooit de meest ideale combinatie Haha.