[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:47

300 al :oo Wat ga je er van de winter dan opgooien :+

Haha SimonDesteny lekker dan :') Gefeliciteerd met je verjaardag en met de pups :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:48

Gefeliciteerd SD! En wat een boefje haha
Hele mooie foto kayleigh !

Ik heb Gismo gister 200 op gedaan want die had het gewoon koud en Mickey de 100 opgedaan. Zijn beide nog ongeschoren, Gis echt heel dun in zijn vacht en Mick een ijsbeer. Ik doe echt altijd goed voelen onder de deken hoe ze voelen en aan de hand daarvan een warmere of dunnere op doen.
Ze staan wel in een binnenstal maar is niet echt geïsoleerd en Mickey staat op de tocht :(:)

Kaitlyn

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:53

Ik zag op Facebook een herinnering voorbij komen en daar had Gibbie vorig jaar ook al 300 grams op.

Ik kijk aan hoe ze het doet. Voelt ze koud krijgt ze een warmere op, voelt ze heel warm krijgt ze een minder warme op.

SimonDesteny gefeliciteerd met je verjaardag! En de puppies waren van jou krijg ik nu mee, wat onwijs lief! Jammer dat er zoveel zijn overleden..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:55

Ik had (geschoren) 100 grams met 0 gram hals op, maar gisteren voelde die echt niet lekker eronder dus 200 gram opgedaan en een gevoerde hals. Hij staat wel 24/7 buiten met boxen open als ie naar binnen wil.

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:56

Gave foto, stoer paard!

Ik heb Corrie een 150 gram op en geschoren, ook even aankijken op stal is het nog best warm maar staat de hele dag buiten.

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:56

@Goldie afgelopen winter heeft ze 400gr opgehad. Ik zat wel in twijfel gisteren maar het paard is in 3 weken van mooi glad naar 10 tinten donkerder en een teddybeervacht gegaan, niet echt om blij van te worden :P met rijden werd ze na een kwartier al traag terwijl er normaal onbeperkt energie in zit.

Ze staat trouwens van 8 uur smorgens tot het donker wordt buiten zolang het niet vriest of glad is.

Gefeliciteerd SimonDesteny!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:58

Hier sinds een week of 2 een 150 grams deken op, paard staat dag en nacht buiten. Pas als het snachts richting het vriespunt gaat, gaat de 300 grams op.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:07

Geschoren pony heeft 300grams op, hij staat de hele dag buiten en op stal naast de deur en een open raam.

3 jarige heeft nog een regendeken op, die zal wanneer het afkoelt meer opkrijgen en het dressuurpaard heeft als ik het goed heb 200grams op. Zij zijn beide niet geschoren.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:25

Kimmess schreef:
@Goldie afgelopen winter heeft ze 400gr opgehad. Ik zat wel in twijfel gisteren maar het paard is in 3 weken van mooi glad naar 10 tinten donkerder en een teddybeervacht gegaan, niet echt om blij van te worden :P met rijden werd ze na een kwartier al traag terwijl er normaal onbeperkt energie in zit.

Ze staat trouwens van 8 uur smorgens tot het donker wordt buiten zolang het niet vriest of glad is.

Gefeliciteerd SimonDesteny!

Ja dan snap ik het wel. Ik heb de mijne ook altijd de hele dag buiten, maar omdat ze nu niet thuis staat niet. Nu is ze ook voor het eerst pas geschoren. Had van de winter een 300gr op, maar daar stond ze echt onder te zweten dan.
Latte loopt nu ook de hele dag buiten, ben benieuwd of die erg harig gaat worden :+

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:41

Capriootje schreef:
Ik had (geschoren) 100 grams met 0 gram hals op, maar gisteren voelde die echt niet lekker eronder dus 200 gram opgedaan en een gevoerde hals. Hij staat wel 24/7 buiten met boxen open als ie naar binnen wil.

Even iets heel anders, maar je staat op de startlijst bij Lisse zondag met Spook? Of is dat een foutje? :P

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:43

Dat is inderdaad een foutje := Heb ze al gemaild.

Beide staan nu in mijnknhs.nl en Spook als eerste, dus heb gewoon niet Haddaway aangeklikt denk haha

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:17

Mijne staat ongeschoren onder 150 gram.

Gave foto Kayleigh! Ziet er goed uit. :j

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:50

Per paard verschilt het met de dekens. De geschoren gisteravond een 250g met hals en nul gram regenjas eroverheen. Wij hebben een koele stal en overdag bijna de hele dag buiten. Andere niet geschoren heeft 150g zonder hals en nul gram regenjas eroverheen. De 3 jarige krijgt zodra ze weer thuis is ook iets van 150g of 200g op. Die heeft op de andere stal veel meer binnen gestaan en wil voorkomen dat ze een verkoudheidje krijgt.

Zodra het echt kouder wordt heb ik nog wel wat dekens en doe dan laagjes. De oudere paarden fokmerries krijgen dan ook een regenjas op maar niet dikker dan 150g. Reden hiervoor is omdat het altijd waait bij ons.. gure koude wind..

Galopwissels leert het ene paard sneller dan de andere. Maar ik doe ook wel met een jong paard in het begin eerst terug naar draf en weer aanspringen. Een beetje slim paard snapt snel genoeg de bedoeling en springen op een bepaald moment zelf over.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:31

Marijkeeee schreef:
Galopwissels leert het ene paard sneller dan de andere. Maar ik doe ook wel met een jong paard in het begin eerst terug naar draf en weer aanspringen. Een beetje slim paard snapt snel genoeg de bedoeling en springen op een bepaald moment zelf over.

Ik moest heel hard lachen om je berichtje. Niet om jou, maar omdat mijn paard dus echt dom is. :') Terug naar draf en dan aangalopperen doet hij namelijk super snel. Voor mn gevoel echt 1 drafpas en dan springt hij weer goed aan.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:21

@Nann: oh zo eentje heb ik ook wel gehad, die was daar heel handig in en vond dat haar beste manier. Voelde soms wat K in het parcours maar die merrie kon wel enorm springen. Dus dan vergaf ik het haar maar :P en dat paard was voor mij jaren door een ander gereden en kreeg het haar echt niet aan haar verstand. Dus maar zo gelaten.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:29

Mijne staat ook ongeschoren onder een 150 gram. Schimmel heeft nog zo'n dunne vacht dat ik haar eigenlijk niet wil gaan scheren. Als het echt koud wordt kan altijd nog de 200/300 gram op :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:21

Kan mij van hieruit niets voorstellen bij die dikke dekens :o :o

Jullie gaan maar hard!!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:45

Haha zal wel warm zijn waar jij bent?

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:58

Bedankt allemaal! :o
Drukke dag zo met de visite, haha Y)(^)

Net nog maar even langs mijn paard geweest, voorbeen had nog weer wat gebloed. :(
Komt denk ik omdat het stukje 'dode' vlees nu loslaat/verschrompeld.
De meeste plekken zijn nu dicht en is het gewoon wachten tot er weer haar in groeit. :)

De 2 puppy's zijn vandaag helaas ook overleden. |(
Ze leken het goed te doen maar vanmiddag gingen ze hard achteruit, nog van alles geprobeerd maar helaas.. -O-
De hond zit nu steeds voor de deur te piepen waar de mand achter staat, die nu dus leeg is.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:12

SimonDesteny schreef:
Bedankt allemaal! :o
Drukke dag zo met de visite, haha Y)(^)

Net nog maar even langs mijn paard geweest, voorbeen had nog weer wat gebloed. :(
Komt denk ik omdat het stukje 'dode' vlees nu loslaat/verschrompeld.
De meeste plekken zijn nu dicht en is het gewoon wachten tot er weer haar in groeit. :)

De 2 puppy's zijn vandaag helaas ook overleden. |(
Ze leken het goed te doen maar vanmiddag gingen ze hard achteruit, nog van alles geprobeerd maar helaas.. -O-
De hond zit nu steeds voor de deur te piepen waar de mand achter staat, die nu dus leeg is.

Heel veel sterkte wat k*t zeg

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:54

Ik kom ook weer even onder de steen vandaan.

Mijn paard heeft nog steeds alleen haar regendekentje op, voorgaande jaren had ik wel al eerder een dikkere deken op maar nu vind ik het overdag met de zon erbij nog net te warm. Ze krijgt wel al wat vacht op de hals, ik heb haar nog nooit hoeven scheren, ze bleef steeds zo mooi glad -O-

Dat ze al vier weken op rust staat zal daarin ook wel meespelen, ze heeft een gat in de opper-buigpees van haar rechtervoorbeen, over twee weken moet ze weer een echo en dan hopen dat het weer aan elkaar gegroeid is en ze eindelijk kan beginnen met revalideren ik heb blijkbaar niet echt een leven buiten de paarden :') .
Verder dus niet zoveel nieuws van mijn kant.

Wat sneu SimonDestiny Y;(

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:07

Neeeee ;( ;( jeetje wat k*t zeg.. vreselijk... En arme mama hond :(

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:04

:= mijn ongeschoren vos staat onder 450 gram. Hij stond al een paar weken onder 300 maar had het gisteren echt koud. Dus 150 erbij gedaan. Je ziet hem ook gelijk in gewicht terugvallen als hij het koud heeft.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:26

Ah jeetje wat erg van de puppy's! :(:) En arme moeder hond.. Sterkte!

Anne_GTI; vriendin van mij heeft ook zo'n paard. Maar zij hoeft ook niet te scheren, wat mijn paard nu al heeft, heeft die van haar in de winter nog niet eens haha.

Wij hebben vandaag een oefen rondje gesprongen in Rhenen, niet hoog maar heb wel fijn kunnen rijden en waar ik ook écht heel blij mee ben, hij changeert!!! Na sprong 4 en 9 geloof ik. Ik moet wel echt nog meer gaan zitten en m'n armen eens normaal houden maar ben wel weer blij met vandaag. :D
https://www.youtube.com/watch?v=kgTb_2j ... ture=share

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:30

Ach wat erg zeg SD..

Netjes Nann!