[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:58

Utixo schreef:
Prijsuitreiking is meestal zonder paard, hier dan althans. Alleen bij kampioenschappen.

Blergh, ik voel me gammel. Zo maar eens aankleden en kijken of de knotten nog zitten. Haar manen waren net te kort om 2 keer om te slaan en net te lang om 1x om te slaan. Dus heb het touw er maar doorheen gejat.

Bij ons is het altijd een rondje rijden etc. Heb daar geen zin in hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:05

Waar is bij ons? Want voor officiële knhs wedstrijden is het volgens mij niet gewoon, om een ere ronde te rijden. Behalve bij kampioenschappen...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:07

Op de onderlinge wedstrijden. Danku.

Edit; het is geen ereronde. Je gaat met alle ruiters een soort carrousel rijden.

glenstorm

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:59

Ik dacht al. Hier is alleen bij het springen de prijsuitreiking te paard. Dressuur gewoon in de kantine.

Paard liep een fijn foutloos rondje in de BB 80!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:19

Zo, wij zijn weer terug. Het moment dat ik de jury zag hebben we besloten dat het een oefenrondje werdt, want het is een heel lief mens, maar zeer streng.

Helaas bleek met losrijden dat ik toch erg veel spanning van de vorige keer heb overgehouden, en ook tijdens de eerste proef. Veel spanning, kwam niet langs de A en E, en veel tegen de hand.
3x op het punt gestaan om af te groeten, maar toch doorgereden.

Tussen de eerste en tweede proef werdt ik opeens boos op mezelf dat ik zo idioot deed, en dat als ik weer wedstrijdstress wil krijgen, ik vooral zo door moest gaan. Dus mezelf bij elkaar geraapt, en gezegd dat wat er ook zou gebeuren, we zouden gewoon gaan rijden.

Nu kan dit bij Adelin 2 kanten op. Of ze accepteerd het en werkt mee, of ze vraagt zich af waar je mee bezig bent en wist je de grond.
Ik vermoed dat ze voelde dat het menes was, want ze liep braaf haar rondje de 2e proef. Ik heb wel heel bewust geen hals gestrekt (nou ja, heb mijn handen naar voren gestoken), en de middengalop vond ik ook wel best. Eerst naar even normaal die bak rond.

Had nergens op gerekend, maar de 1e proef toch nog 175 (ik had mezelf 160, voor de moeite, gegeven) en 2e proef 180 (dat was een 170 proef in mijn hoofd).

Dus nu L1 + 2. Tenminste, dat puntje van de vorige keer staat bijgeschreven op mijnknhs, dus ik heb hem volgens mij wel.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:21

Goed dat je bent doorgereden! Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen :D

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:58

Gefeliciteerd Utixo. Lastig he die wedstrijdspanning. Gisteren een clinic gehad hier over van Barbara Koot. Echt heel interessant

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:07

Goedzo Utixo! Gewoon doorzetten. Je kunt altijd nog voor het laatste onderdeel afgroeten. Gewoon altijd proberen!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:17

Ik ben er vorige keer met een mooie boog vanaf gelanceerd, vandaar dat ik nu gespannen was. En afgroeten vanaf de grond telt helaas niet :+.

De echte spanning die ik met Banto had, heb ik gelukkig een stuk minder last van.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:08

Jammer van de spanning Utixo (wel begrijpelijk!), maar gefeliciteerd met je punt!

Wij zijn net weer thuis. Samen op wedstrijd en ook samen rijden met hetzelfde paard is toch wel erg leuk en goed bevallen. Mijn man had voor het eerst L1 gereden, twee constante proeven en twee keer 182 punten. Ook 2 keer eerste omdat hij de enige in de L1 was :') .

Ik ben ook tevreden, ook 2 constante proeven, 185 en 182 punten. Ik moet echt mijn handen stiller houden (grrrr) en de impuls moet veel beter. Maar: geen spanning bij mij, en de aanleuning was mooi stil. Ik bleef in de overgangen wel mooi rechtop, en heb er nette punten voor (zelfs 7-ens voor de overgangen draf-stap!) daar ben ik heel blij mee want daar heb ik hard op geoefend.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:11

Mooi resultaat Susan! Ik kreeg gisteren commentaar dat ik mijn overgangen minder abrupt moet rijden. Sorry dat mijn paard scherp aan de hulpen is, abrupt was het niet, maar hij reageerde wel direct. Liever dat dan dat die sterk wordt en door gaat drammen. Beetje bijzonder om daar in de B 5en voor te gaan geven.

Nog een filmpje van vandaag: KLIK

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:26

glenstorm: net rondje hoor! Dat van die 5-en herken ik wel, daar zijn ze best streng op. Ze willen een vloeiende overgang, waarbij je voldoende impuls en activiteit houdt. Als het niet vloeiend genoeg is heb je zo een onvoldoende te pakken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:33

Ziet er netjes uit Glenstorm. Het grondritme zou van mij wel een tikje hoger mogen en niet omkijken naar je sprong als hij tikt hahaha. Verder heel netjes.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:34

Ik vind het best moeilijk inschatten wanneer een overgang echt netjes en vloeiend is. Een abrupte overgang zie of merk ik wel, maar wanneer is het nou echt netjes? :P Heeft iemand daar toevallig een voorbeeld van?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:37

Wat je wilt bereiken is dat de achterbenen vloeiend door en onder blijven komen, het ritme vloeiend blijft en het gewicht onder de ruiter blijft (ervoor = op de voorhand, erachter = achter het been)

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:33

Toch goed dat je bent doorgereden Utixo!

Gefeliciteerd met de winstpunten Susan.

Overgangen terug gaat bij ons wel goed, ze blijft inmiddels goed voorwaarts.

Vanmiddag weer gereden, we hadden weer moeite met de rechtergalop.
Ging nou alweer een paar weken zonder verkeerd aan te springen maar vandaag lukte het aantal x echt niet.
Dus maar wat meer drafwerk gedaan en galop even gelaten, op t einde toch nog 2 x netjes in 1 x goed aangesprongen dus fijn afgesloten :)

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:31

As vrijdag oefen dressuur. En nou ziet mevrouw prompt allemaal bakkabouters. Ze is me heet ineens. Dus hoop dat het vrijdag lukt

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:10

Iedereen gefeliciteerd met zijn of haar punten!

En naat3 veel succes vrijdag!

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:02

Dank je, kan het gebruiken

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:26

Urielle, zo op het filmpje vind ik het ook hoor. Maar paard kan hard zat en voor zo'n rondje BB vind ik controle gewoon belangrijk. Hij kan gewoon heel erg sterk worden en dan kan ik rijden wat ik wil, maar dan gaat die niet zo chill rond. Voorwaarts wil die wel, ik wil ook terug kunnen schakelen als dat nodig is en gezien het feit dat die een heel parcours rustig kan lopen, geeft wel aan dat dat ook bevestigd is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 07:25

Oké dan is dat verklaard :P
Was ook maar voor eventueel de stijlpunten nog wat op te krikken want ik vind het er verder netjes en gemakkelijk uitzien. Ik spring zo nog niet rond :P

Vandaag examens en kijken of ik weer kan rijden, dubbel spannend!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:27

Succes met je examens!
Gefeliciteerd met de winst afgelopen weekend :)
Naat succes vrijdag!
Loïs galop rechts is ook ons werkpunt de balans is er niet voldoende waardoor we verkeerd aanspringen of gewoon kei hard gaan... :')
Utixo jammer bande spanning maar begrijpelijk gezien de vorige keer en toch nog mooi een windtpunt!

Wij gaan zondag weer *D

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:18

Urielle. Hij springt inderdaad heel erg fijn rond. Nog een paar keer BB en dan gaan we denk ik een rondje B proberen.

Succes met je examens

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:31

Urielle, hoe gingen je examens?
Hier is mijn les donderdag even afwachten, schijnt erg slecht weer te worden. Ben benieuwd hoe het van het weekend is, bij sneeuw ga ik niet met de trailer op pad. Hoe graag ik ook wil, want ik heb een nieuw jasje. In mijn oude leek ik net een aangesnoerde rollade. Was er een beetje uit gegroeid. Dank je wel mam <3.

Moet er hier iemand van de debutanten nog een jasje en broek? Beide van Pikeur, beide in zeer goede staat, weet het model niet uit mijn hoofd, maar daar is op te googlen. Zware kwaliteit. Jasje is grijs, broek is wit. Maat 38 volgens mij. En ohja, je krijgt er een gratis grote rode reiskoffer bij, die raken we maar niet kwijt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:38

Ik denk wel voldoende.
Zit me suf te zoeken naar een binnenbak. Het is te nat en dan tegen donderdag vrijdag de vorst erop...