[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hillady

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:16

Balen joh! :D

Mooi! Ori is ook weer goed op weg. Gaan eindelijk met (grote!) sprongen voor uit!

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:36

Allemaal knappe paardjes!

Volgende week zondag gaan we weer op wedstrijd!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:36

Balen!

Super dat het zo goed gaat allebei! Hier gaat het ook wel lekker! Dit weekend gaat m'n zus op wedstrijd en ik heb volgende week weer selectie!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:50

Vanavond even een rondje gelopen, ze was op zich wel braaf op wat stakingen na. Mijn vriendin ging rijden, dus mevrouw was volledig afgeleid op de terugweg, wat zich resulteerde op een volle gewicht voet op die van mij. Mijn kleine teen is blauw en dik en lopen kan ik niet.. Heb d'r even vervloekt.

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:09

Autch...

Zijn er nog mensen op wedstrijd geweest dit weekend?

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:41

Balen lisanne..

Ik ga volgende week pas weer op wedstrijd

abcdefghkus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:18

Ik ben 16 en rij met mijn paard ZZ-Zwaar en junioren *D

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:27

Gisteren de eerste keer in lange tijd weer samen buiten, en wat was ze braaf! Ze deed wat moeilijk aan t begin maar toen we eenmaal reden was het genieten :D. Ze heeft ook nog effe natte voeten gehaald, wat ik ook totaal niet verwacht had :p.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:32

Leuk gezellig! Wat is je naam :D?
Leuk lisanne.

Ik zat gisteren op een springkanon!
Afbeelding

Afbeelding

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:48

Ahh leuk Sanne!
Super gaaf! Wat is je naam en heb je misschien een foto van je paardje? :)
Leuk Lisanne!

Gisteren fijn gelest! Zondag weer selectie, ben benieuwd!

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:16

Super lisanne!

Leuk Sanne!

Veel succes alvast aniek, ik ga zondag ook weer!

Vandaag springles gehad, ik denk dat wedros alleen niet helemaal begreep dat hij moest springen en niet ik.. Drie keer er naast gelegen inclusief een hindernis omgegooid. Doet eigenlijk best een beetje pijn #)

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:42

Ahh wat balen! Beterschap :(:)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:02

Dankjewel!

Rondje wel afgemaakt hoor, maar meneer had duidelijk meer zin in streken :')

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:49

Vanmiddag nam ik een sprong in het diepe & ben ik alleen met Vera naar buiten geweest. Had dus weer wat teveel vertrouwen in haar, ze was op 1 weigering na erg braaf aan t begin, maar toen we ong op een kwart van het rondje wat ik gedachten had waren moesten we langs de shetjes en dat ging niet.(achteruit, steigeren, in het prikkeldraad en zowat in de sloot gevallen). Ik stapte af toen ze zowat een kind voor de sokken reed, arm kind. Ik werd natuurlijk boos en toen ik weer op wilde stappen wilde ze niet meer. En toen kwam iemand me helpen( :D). Alleen toen ik er weer op zat ging ze achteruit en draaide ze volledig om, om dribbelend terug naar huis te gaan. En natuurlijk heb ik nadat ze in 't prikkeldraad stond goed gekeken of ze geen wondjes had.

Wie o wie kan mij hierbij helpen? Ik word hier zo moedeloos van!!

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:50

Ah sorry meiden, dat ik een tijdje niet meer heb gereageerd. Ik was een tijdje erg druk met school en mijn paard. :(

Vanaf nu ga ik proberen meer te reageren in dit topic. Ik heb nu even een wedstrijd pauze en mijn paard ook even een korte vakantie. Binnenkort pak ik haar weer op en ga weer wedstrijden rijden. Nu ik een tijdje niet meer op mijn eigen paard rijd, maar ik toch geen lessen wil missen. Rijd ik nu op een manege paard. Gisteren op een vierjarige E-pony gezeten die nog maar een half jaar onder het zadel was. En wat een verschil! Ze was heel fijn in de mond maar reageerde nog niet zo goed op mijn been. Ook de bewegingen waren veel kleiner dan bij mijn paard ik kon heel stil zitten voor me gevoel dan, haha. Het Was een erg leuke pony. Maar omdat ik privéles had zat ze maar een beetje om zich heen te kijken zo van; Waar zijn mijn collega's nou gebleven? haha :+

Oh Gaaf! Dominique Zo heet je toch? Had even in je profiel gekeken haha. Maar echt knap dat je al het zz zwaar hebt bereikt op die leeftijd! Droom ik stiekem ook wel een beetje van haha :D

Heerlijk even buitenrijden Lisanne! Ik wilde dat mijn Houston zo braaf was buiten. Zal ze dan wel van dr moeder hebben. Wel vervelend dat ze dan weer zo doet dat herken ik wel. halverwege de buitenrit denkt zoef ; Het word maar weer eens tijd om naar huis te gaan. Dan gaat ze eerst stil staan als ik haar naar voren drijf gaat ze achterwaarts of zelfs steigeren gewoon op de weg. Dan is de enige optie om dan maar naar huis te gaan als er niemand mee is. Anders loopt diegene aan de hand de straat uit tot de volgende straat en dan gaat het wel weer. Ik houd het daarom liever bij dressuur en af en toe een buitenritje of een sprongetje maar niet full-time.

Leuk Aniek komt vast goed veel succees!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:04

Zoefferd schreef:
Ah sorry meiden, dat ik een tijdje niet meer heb gereageerd. Ik was een tijdje erg druk met school en mijn paard. :(

Vanaf nu ga ik proberen meer te reageren in dit topic. Ik heb nu even een wedstrijd pauze en mijn paard ook even een korte vakantie. Binnenkort pak ik haar weer op en ga weer wedstrijden rijden. Nu ik een tijdje niet meer op mijn eigen paard rijd, maar ik toch geen lessen wil missen. Rijd ik nu op een manege paard. Gisteren op een vierjarige E-pony gezeten die nog maar een half jaar onder het zadel was. En wat een verschil! Ze was heel fijn in de mond maar reageerde nog niet zo goed op mijn been. Ook de bewegingen waren veel kleiner dan bij mijn paard ik kon heel stil zitten voor me gevoel dan, haha. Het Was een erg leuke pony. Maar omdat ik privéles had zat ze maar een beetje om zich heen te kijken zo van; Waar zijn mijn collega's nou gebleven? haha :+

Oh Gaaf! Dominique Zo heet je toch? Had even in je profiel gekeken haha. Maar echt knap dat je al het zz zwaar hebt bereikt op die leeftijd! Droom ik stiekem ook wel een beetje van haha :D

Heerlijk even buitenrijden Lisanne! Ik wilde dat mijn Houston zo braaf was buiten. Zal ze dan wel van dr moeder hebben. Wel vervelend dat ze dan weer zo doet dat herken ik wel. halverwege de buitenrit denkt zoef ; Het word maar weer eens tijd om naar huis te gaan. Dan gaat ze eerst stil staan als ik haar naar voren drijf gaat ze achterwaarts of zelfs steigeren gewoon op de weg. Dan is de enige optie om dan maar naar huis te gaan als er niemand mee is. Anders loopt diegene aan de hand de straat uit tot de volgende straat en dan gaat het wel weer. Ik houd het daarom liever bij dressuur en af en toe een buitenritje of een sprongetje maar niet full-time.

Leuk Aniek komt vast goed veel succees!

Bente wat herken ik dat!! Verschrikkelijk. Ik zocht namelijk een echte buitenrijdvriend, die ook lekker dressuur kan rijden en springen.(aan die laatste 2 dingen niet te kort!! Ik ben momenteel bezig om een eigen hindernis te maken)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:41

Hoihoi,
Gisteren een buitenrit met m'n vriendin gemaakt, en toen over 't strand terug. In het duin was Vera erg braaf(al wilde ze niet voorop) maar op het strand zat bij mij de angst voorop en toen bood mijn vriendin aan dat zij op Vera ging! Dus heb ik even heerlijk een echte draversdraf mogen rijden(waaauw, nog nooit zo geglimlacht op een paard :p) en ging zij heerlijk galopperen. Bij haar is Vera wat braver want zij is niet zo snel angstig enz.

Maargoed, toen we eenmaal stapte stond mijn vriendin even stil met Vera en toen gooide Vera haar hoofd heel erg omhoog en toen knalde mijn vriendin's neus tegen Vera's nek/hoofd. Mijn vriendin had een heftige neusbloeding en we zijn vrijwel meteen afgestapt. Pff, mijn paard veroorzaakt wel weer wat hoor..
Dus wij naar een strandpaviljoen voor doekjes en toen met de TRAP naar boven(verderop was nergens meer een opgang..) en Vera was echt onhandelbaar. Ze bleef maar duwen en ik kon niet normaal lopen want zij zat me onwijs in de weg. Toen we eenmaal bovenaan de trap waren was er een diepe afgrond waar we naar beneden moesten, en toen kon ik haar al helemaal niet houden. En toen ben ik ook als afsluiter ergens m'n NIEUWE zweep verloren..

Waarom moet mij dit nou weer overkomen..

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 15:42

pff balen lisanne.. :(:)

mijn jongens mochten vandaag voor het eerst de wei op. Normaal kunnen mijn jongens niet met en niet zonder elkaar (ze kunnen niet samen in een paddock maar ze staan wel het liefst naast elkaar zolang er maar een draadje tussen zit :') ) maar op het land is het een wereld van verschil, Gerrit is geen 10 meter bij wedros uit de buurt geweest van wat ik gezien heb :')

Afbeelding

Afbeelding

met Witte (soort van dan he :') ) beschermers is Gerrit met Flextrainers rondom is Wedros <3

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:43

wauw mooi!

ik ben een weekje op vakantie geweest en gister direct een thuisconcour :') maargoed ik zou wel zien hoe het ging... ze lief niet super fijn en was heel sterk maar toch in de eerste proef 185 en in de twede proef 184 met een 4e plaats!! super trots <3 nog genoeg dingen om aan te werken maar komt allemaal wel! gaat nu de goede kant op!

foto's van wedstrijd 2 weken geleden:

https://www.oypo.nl/56E0F166D3F08CA0

kunnen jullie ze zo zien?

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:24

Gaaf!
Gefeliciteerd! Alleen als je op de link klikt dan kom je gewoon in het album..

Ik heb ook weer wedstrijd gehad!
Met Animo 180 punten. Alleen maar zesjes, 2 zevens en 1 vier.. Wel een beetje apart, bijv de eerste middendraf sprong ie aan in galop: 6 de tweede middendraf deed ie veeel beter:6 maargoed. Blijft jurysport! We gaan de volgende wedstrijd M2 proberen. We waren 11e van de 18

Met Bowy 194 punten en een 7e plaats van de 21! :)

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:14

wanneer raden jullie eigenlijk aan om naar de l1 te gaan?
(een vraag voor mensen die al L1 zijn of hoger) zou iemand mijn filmpje misschien is willen beoordelen van mijn proef via prive?

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:24

Ik zou gewoon gaan als je denkt dat je d'r klaar voor bent!
Ik ga over twee weken ook M2 starten voor het eerst, maar ik reken er zeker niet op winst te rijden! Ik wil gewoon weer wat meer uitdaging erin en dan zien we wel weer! :)

Ik wil trouwens best je filmpje bekijken hoor! (Ben alleen geen jurylid ofzo :') )

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:13

Gefeliciteerd met de behaalde punten!

Mijn topper deed het super vandaag weer twee winstpunten en zo op de trailer!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:36

Gefeliciteerd! Goed gedaan :)

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:08

Ik ben net gestart met wedstrijden. Heb nu 3 wedstrijden gereden (dus 3x2 proeven) en heb 6 winstpunten! En 3 prijzen. :D Gaat dus heel goed.

Btw, ik ben 15 en rij op een e pony.