[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Thirza

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:18

Hopelijk is is snel weer zichzelf netam

Amber gefeliciteerd met je punten!

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:22

Mag ik mij hier ook melden? :)

Ik heb een 6 jarige ruin (Peru's Scen Tao x Sire), Particolare (Parti). Hij is sinds november 2014 van mij. In januari zijn we voor het eerst gestart met wedstrijden en inmiddels zijn we al 2x gestart in de L2.
Ons L2 debuut was in Middenmeer, kringkampioenschap Noord-Holland Noord. Dit was ook gelijk de eerste keer samen van huis, dus ik verwachtte niet te veel. Maar het ging verrassend goed, want we hadden 190 & 178 punten. Tweede proef was hij moe, want we hadden 's ochtends ook al gesprongen, maar ik was super trots! En daarbij hebben we ons ook geselecteerd voor het regiokampioenschap komend weekend in Hoofddorp!

Vorige week ook nog gestart en 188 & 184 punten. Inmiddels dus 3 winstpunten in de L2.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:22

Leuk Nynke! Heb je n foto van je paard?

Ik ben vandaag weer gestart, in de eerste 178, Ik reed verkeerd die -2 heeft mij m'n punt gekost helaas.
De tweede 187, heb tussen de proeven m'n zweepje erbij genomen en dan loopt ie gelijk wat fijner/actiever.

Wel erg jammer van die 178 had nog 2 punten nodig, maar ja nu nog 1 dus. Over twee weken gaan we weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:25

Netjes!

Ik heb mijn paard inmiddels verhuist zodat ik meer kan rijden... Direct de eerste keer dat ik wou rijden lag ik er bijna sneller af dan ik opstapte :') helaas op mijn hoofd geland. Cap kapot, hersenschudding, whiplash. Dus tot zo ver mijn meer rijden na verhuizing _O-

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:49

Och jeetje!! Beterschap!
Gelukkig had je, je cap op!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:45

Mag ik me ook melden? Afgelopen 9 wedstrijden(eerste wedstrijd was in maart van dit jaar) van B+0 naar L2 startrechtig gereden en aankomende Zondag staat mijn L2 debuut gepland :o . Verwacht er helemaal niets van, ik heb afgelopen Zondag nog een keer L1 gestart(en met 2 winst naar huis gegaan) nadat hij een kleine 3 weken heeft staan flierefuiten op het land en afgelopen zaterdag pas weer erop ben gegaan(hoe bedoel je slechte wedstrijd voorbereiding :o )

Zijn er nog tips voor een beetje normal debuut? Of dingen die ik absoluut niet moet vergeten? :D

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:22

Dat doe je goed dieseltje!
Succes zondag, mijn tip: gewoon genieten!
Ik ben hier altijd weer zooo trots als ik met m'n paardje op pad ben, dat we het allemaal maar doen vind ik zo leuk :D

Hier vandaag weer gelest na n paar weken (instructrice was op vakantie) en hij ging zo onwijs fijn!!! :+:
Hij ging in de galop echt zitten, zo'n heerlijk gevoel!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:14

Hmmm erg stil hier, ga denk ik maar door naar het M1 topic :)
Wij hebben vandaag 188 en 193 gereden dus nu op voor het M1

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:51

Heel goed!

Mijn debuten gaan altijd de mist in, dus geen tips :+

Ik ben niet meer gestart. Had wat problemen met mn zadel dus even op een lager pitje gezet. Misschien start ik volgend weekend nog een keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:16

Gefeliciteerd thirza!

Dieselthe welkom! Hoe was je debuut?

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:34

Nynke: Welkom en je hebt gelijk een mooi debuut gereden zo te lezen

Gefeliciteerd Thirza toch weer een puntje gereden

Ik heb van het weekend nog een keer L1 gestart, 2 winstpunten rijker, een derde en vierde plaats van de 27 combinaties en een kadobon gekregen van een ruitersportzaak hier in de buurt. Ga het binnenseizoen L2 starten, nu doen we het even rustig aan eerst een ander passend zadel zoeken. Meneer is uit zijn zadel gegroeid!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:04

Gefeliciteerd Thirza!
Mijn debuut ging heel fijn, nog wat werkpunten en met mn blonde hoofd verkeerd gereden.. Toch met 1 winst naar huis gegaan.(182 en 179)
Afgelopen weekend weer op wedstrijd geweest. Zaterdag ochtend L2 dressuur met 2 winst gereden waarvan 1x 2e met 183 en 1x 3e met 181 punten(rankinf in handicap met L1) en ja hoor wéér op het zelfde punt als de vorige wedstrijd verkeerd gereden :') (gaat om proef 12, grote volte halsstrekken en daarna halve grote volte teugels op maat maken, ik ben dus nu 2x na die grote volte gewoon rechtuit gereden...)
S'middags 1x 90cm gesprongen en barrage en 1e beide foutloos en snelste tijd. Daarna springparcours 70 voor de cross, ook die foutloos en snelste. Toen de cross zelf. Ging heel fijn tot de waterbak... meneer wou echt zn voeten niet nat maken vandaag. Uiteindelijk er langs dus geen plaatsing op de cross.
Na de cross toch de waterbak nog eens opgezocht en na 1x twijfelen deed ie het ineens wel, zucht fjorden...

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:25

Hai ik zag dat het topic erg rustig is maar vroeg me toch af of er nog mensen hun debuut voor de L2 gepland hebben staan? :D
Ons debuut is as zondag en ik vind het best spannend voor het eerst grotendeels doorzitten. Iets wat ik nog best lastig vind op mijn wat schieterige en kijkerige merrie.

Hier een foto van ons:

Afbeelding

Hopelijk kunnen we het topic weer wat leven in blazen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:50

Succes Alice!

Ik mijn debuut uitgesteld, zijn rustig aan het uitbouwen maar aangezien selecties nig te vroeg komen, blijf ik winter maar lekker l1 starten.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:13

Ik zie dat jij ook 21 punten hebt in de L1 ( als je onderschrift klopt tenminste) red je het dan wel als je selectie wilt rijden?

Ik heb me ook opgegeven voor kring selectie eind nov. Hopelijk bakken we er tegen die tijd wat van haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:44

Alice13 schreef:
Ik zie dat jij ook 21 punten hebt in de L1 ( als je onderschrift klopt tenminste) red je het dan wel als je selectie wilt rijden?

Ik heb me ook opgegeven voor kring selectie eind nov. Hopelijk bakken we er tegen die tijd wat van haha

Ga helemaal geen selectie rijden vd winter, nog herstellende vab peesblessure en selecties beginnen begin november al dus dat te vroeg om l2 klaar te hebben en l1 mag ik toch geen kampioenschappen meer. Dus winter mooi weer op pad hoop ik en dan zomer l2 selecties

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:57

Oh kijk verkeerd gelezen dacht dat je l1 selectie wilde starten. O:)
Jammer Vd blessure maar groot gelijk dat je nog ff L1 blijft.
Om die zelfde reden gaan wij nu ook pas over.
Hopelijk kan ik zondag wat positiefs vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:29

Leuk paard!

Hier geen debuut ben nu 2x L2 gestart. Afgelopen week weer 2 winstpunten en twee keer de 2e prijs. Morgen mogen wel weer :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:39

Netjes Yvank! Fijn dat zo goed gaat. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:46

Ja hij gaat de laatste paar weken erg fijn!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:25

Ziet er netjes uit Yvank!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:14

Vanavond ging ook weer fijn! 2 eerste prijzen :)

En rij de proeven nu zonder zweepje, wil niet net als vroeger bij de pony´s gedoe hebben in het M1 als die zweep wegmoet.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:21

Gefeliciteerd!

Wb zweepje dat is ook iets waar ik op let. Gebruik hem eigenlijk nooit maar kheb hem er wel bij.
Rondje om de ring kan ik me nu ook al druk over maken en we moeten nog L2 starten haha

Vandaag fijn gelest en proef door lopen. Als ze goed gaat als vandaag gaan we zondag een super debuut rijden. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:22

Om de ring hoeft niet meer. Alle klasses mogen nu baan verkennen sinds april dit jaar :j

Komt vast goed dan!

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:59

Hoi! Ik meld me hier ook even :)

Afgelopen weekend ons L2 debuut gehad. Ook voor het eerst op gras, waar Nathan nogal moeite mee had. Ook merkte ik dat we toch wel opeens tussen de grote sportpaarden reden wat mij de eerste dag een beetje onzeker maakte :+ . 2e dag was de bodem beter en kon ik fijn rijden. Toch nog 3 winstpunten gereden dus tevreden!

Afgelopen weekend :D
Afbeelding