oneiros schreef:@tamaramt: ik heb helaas ook al te lang rugklachten en ben in december 2011 aan een hernia geopereerd. Gelukkig supergoed hersteld en zelfs tijden zonder rugklachten kunnen functioneren. Maar door het paardrijden toch weer langzaam schever en krommer geworden, waardoor ik nu een overbelaste/geirriteerde tussenwervelschijf heb.
Ik heb in Oisterwijk flexchairtraining. Het is absoluut super leerzaam. Moet er wel even voor in de auto zitten, maar dan heb je ook wat. Kan niet wachten totdat ik straks de vertaling kan maken op het paard. Wanneer je rugklachten heb, wordt de training door de verzekering vergoed. Ook een fijne bijkomstigheid.
@mylittlejoy: Ik had op Horse Event al eens op de flexchair gezeten en altijd in mijn achterhoofd gehouden dat dat wel eens een uitkomst zou kunnen bieden. En nu is het dan zover...helaas wel weer iets te lang gewacht, omdat ik alweer klachten had.
Ik heb ook een geopereerde lage rughernia gehad. Heb daardoor erg veel rugklachten overgehouden en verslapte spieren in mijn linkerbeen door de zenuwbeklemming.
Sinds mei vorig jaar heb ik dispensatie voor doorzitten en gebruik van zweep.
Dat helpt mij enorm.
Tevens een speciale pad onder mijn zadel. Momenteel gaat het vrij goed trouwens.