[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oneiros

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:16

Tamaramt en Uppojono, gefeliciteerd met jullie progressie!! Z1 startgerechtigd, super zeg! Ik zou willen dat ik dat ook kon zeggen... *zucht* Helaas heb ik sinds eerste Paasdag geen witte hekjes meer gezien. Het is zelfs nog erger, want ik heb helemaal niet meer bovenop mijn paard gezeten wegens rugklachten. Eind van de maand heb ik mijn paard 5 jaar en met alle blessures die we samen hebben gehad, had het een mooi doel geweest om Z1 startgerechtigd te zijn rond die tijd. Dat feest gaat dus helaas niet door. -O-

Maar gelukkig heb ik nu een manueel therapeut gevonden die zijn werk erg grondig doet. Ik ben nu drie keer geweest en mijn lijf is iedere keer helemaal van slag, maar een paar dagen later merk ik toch dat het beter gaat. Daarnaast ben ik begonnen met flexchair trainingen (ik heb er pas twee gehad, straks nummer drie) en ik leer helemaal opnieuw te bewegen met mijn bekken. Er vallen ook al een hoop puzzelstukjes op zijn plaats voor wat betreft de uitwerking op mijn paard. Ik ben daarom ook erg benieuwd hoe het straks zal gaan als ik wel weer kan en mag rijden....

Voor nu blijf ik gewoon lekker meelezen.... :wave:

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:31

Tamaramt en Uppojono gefeliciteerd! Knap hoor :)

oneiros wat balen van je rug zeg! Gelukkig heb je nu een een goede manueel gevonden, en ik kan alleen maar beamen dat je er echt een heel stuk van zult opknappen :)

Ik hoop 29 juni weer op pad te gaan, dat weekend daarop ga ik zeker :) En daarna krijg ik het beetje druk en ga ik met vakantie dus zal dan pas ergens eind aug/begin sept weer een keer starten

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:35

Tamaramt en Uppojono gefeliciteerd! Goed bezig!

Oneiros hopen dat je snel weer de oude bent, zodat je er weer lekker tegen aan kan!

Ik ga vanaf juli weer starten denk ik. Ga er nu eerst voor zorgen dat ik alles goed voor elkaar heb.. En dan weer knallen in de ring!! 8-)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:54

Bedankt allemaal!! :)

@uppojono: succes in het Z, ik blijf nog heel even M2 :)

@oneiros: oh nee, wat balen.. Ik weet helaas hoe het is om ernstige rugklachten te hebben. Dat heb ik zelf al vanaf mijn 12e.

Waar heb jij flexchair training? Lijkt me ook leerzaam voor mezelf :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:12

Gefeliciteerd Z-startgerechtigden! Wat gaaf!

Ik kom hier weer voorzichtig om de hoek kijken. Afgelopen zondag hebben we voor het eerst sinds een jaar (ivm peesblessure) weer een M1-wedstrijd gereden....en ach, dan maar meteen selectie joh. :') 185 en 181, maar qua plaatsing zaten we met de tweede proef op de 22e plek. Lang niet genoeg om door te mogen naar de finale dus. Maar goed, de kop is eraf! Nu nog even sterker maken en dan gaan we denk ik van het najaar over naar het M2.

Wij hebben vorig jaar ergens een flexchairtraining gedaan. Is ontzettend leerzaam!

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:52

@tamaramt: ik heb helaas ook al te lang rugklachten en ben in december 2011 aan een hernia geopereerd. Gelukkig supergoed hersteld en zelfs tijden zonder rugklachten kunnen functioneren. Maar door het paardrijden toch weer langzaam schever en krommer geworden, waardoor ik nu een overbelaste/geirriteerde tussenwervelschijf heb.
Ik heb in Oisterwijk flexchairtraining. Het is absoluut super leerzaam. Moet er wel even voor in de auto zitten, maar dan heb je ook wat. Kan niet wachten totdat ik straks de vertaling kan maken op het paard. Wanneer je rugklachten heb, wordt de training door de verzekering vergoed. Ook een fijne bijkomstigheid.

@mylittlejoy: Ik had op Horse Event al eens op de flexchair gezeten en altijd in mijn achterhoofd gehouden dat dat wel eens een uitkomst zou kunnen bieden. En nu is het dan zover...helaas wel weer iets te lang gewacht, omdat ik alweer klachten had.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:54

@oneiros Hoe gaat dat dan in zijn werk met vergoeding en rugklachten?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:28

Hier even een pauze. Paard had eerst 'blauwe plek' op z'n been, waarvoor die even rust kreeg om zeker te weten dat het geen pees was.
En toen dat net overwas hadden we een hoefzweer en die zit vrij diep dus wil er niet echt uit. Helaas kampioenschappen af moeten zeggen. Dus nu maar wachten tot die opgeknapt is en dan rustig opbouwen.

Gefeliciteerd iedereen die Z mag!! :) Altijd een leuke mijlpaal.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:25

@Priscilla: je kunt al een aantal jaar zonder verwijzing naar de fysio wanneer je klachten hebt. Met je verzekeringspas en ID wordt meteen in het systeem nagekeken of je daadwerkelijk een aanvullende verzekering hebt voor fyiotherapeutische behandelingen. Afhankelijk van welke verzekeraar en welke aanvullende verzekering wordt er een X aantal behandelingen vergoed. Is dat een voldoende antwoord op je vraag of bedoelde je iets anders?

@Elise: Balen zeg! Maar gelukkig alleen een kwestie van tijd. Wel jammer dat je nu geen kampioenschappen kunt rijden.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:04

Sterkte en beterschap. Hier ook een kreupel paard * zucht*

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:52

Wat balen allemaal zeg..

Ik zou afgelopen maandag voor de tweede keer M2 starten en was paard ook kreupel, hij was zijn ijzer verloren. Maandagmiddag meteen smid erbij gehad en al een stuk beter maar nog niet zuiver, hij heeft dus vanaf zondag stilgestaan tot woensdag en vandaag Almelose gestart. Had genoeg geoefend dus dacht ach proberen kan geen kwaad als hij 2 dagen ervoor weer goed is. En ook nog eens onze eerste 2 puntjes binnen gehaald :D!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 07:05

Super Tsplendid!!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:13

oneiros schreef:
@tamaramt: ik heb helaas ook al te lang rugklachten en ben in december 2011 aan een hernia geopereerd. Gelukkig supergoed hersteld en zelfs tijden zonder rugklachten kunnen functioneren. Maar door het paardrijden toch weer langzaam schever en krommer geworden, waardoor ik nu een overbelaste/geirriteerde tussenwervelschijf heb.
Ik heb in Oisterwijk flexchairtraining. Het is absoluut super leerzaam. Moet er wel even voor in de auto zitten, maar dan heb je ook wat. Kan niet wachten totdat ik straks de vertaling kan maken op het paard. Wanneer je rugklachten heb, wordt de training door de verzekering vergoed. Ook een fijne bijkomstigheid.

@mylittlejoy: Ik had op Horse Event al eens op de flexchair gezeten en altijd in mijn achterhoofd gehouden dat dat wel eens een uitkomst zou kunnen bieden. En nu is het dan zover...helaas wel weer iets te lang gewacht, omdat ik alweer klachten had.

Ik heb ook een geopereerde lage rughernia gehad. Heb daardoor erg veel rugklachten overgehouden en verslapte spieren in mijn linkerbeen door de zenuwbeklemming.
Sinds mei vorig jaar heb ik dispensatie voor doorzitten en gebruik van zweep.
Dat helpt mij enorm.
Tevens een speciale pad onder mijn zadel. Momenteel gaat het vrij goed trouwens.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:18

Hier ook rugpatient helaas, en ik heb ook flexchair trainingen en tegenwoordig door dezelfde persoon deze training ook op het paard! Moeilijk maar wel erg leerzaam!

Jeetje Nadita, dat is ook erg vervelend zeg!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:59

Ik heb ook rugklachten helaas, ''gelukkig'' niet zo ernstig als wat ik bij een aantal lees.. maar wel zo erg dat ik een paar keer met opleiding en werk moest stoppen. Erg vervelend is het gewoon, je kunt niet zonder je rug en zeker niet de rest van je leven!

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:23

Ik heb gisteren alles bij elkaar 15 minuten op mijn paard gezeten en gestapt, 3x een rondje linksom gedraafd en 3x een rondje rechtsom gedraafd. Ik heb mooi geoefend met wat ik op de flexchair geleerd had; mezelf lang maken naar onder toe. Klinkt een beetje raar, omdat je altijd leert om jezelf lang te maken naar boven, maar dat zorgt bij mij voor te veel spanning in mijn onderrug. Ik heb geleerd meer te gaan zitten. Voor het beeld maakt dit namelijk niets uit (het is nog steeds rechtop), maar mijn onderrugspieren kunnen zich dan eindelijk ontspannen. Voor mijn gevoel zit ik als een zak aardappels. :o Mijn paard ging er wel ineens een heel stuk rustiger van stappen. Braaf ding! :)
En het mooiste is dat ik er weinig last van heb gehad achteraf...hopelijk kunnen we zo weer langzaam wat gaan doen. Ik ben in ieder geval zo blij als een kind! *\%/*

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:31

Klinkt goed! :)
Fijn dat je nu weer kunt beginnen met wat rijden!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:26

Hier afgelopen weekend ook weer m2 gestart, helaas wou het echt niet.
Alle oefeningen mislukten voor mij idee.

maar toch nog 178 en 179 in de selectieproef en 178 in de 2e proef.
Nog 3e van de selecties. Dus wie weet ook nog geselecteerd :P

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:43

Zo ik meld me hier ook weer eens, ooit een keer aan komen waaien maar al heel lang niet gereageerd :o
Wel meegelezen trouwens

Inmiddels mijn M2 debuut al gemaakt, direct winst gereden :)
We zijn nu 3 keer gestart en hebben 5 winstpunten.

@Tinkels: ik heb je gezien zaterdag, je startte voor mij :) Ik dacht al dat jij het was maar ik wist het niet zeker. Ff in je profiel gespiekt en je was het echt haha. Ik herkende je knappe vos.

Ik was 3e in de selectieproef (als 2e geplaatst voor de selectie) en in de tweede proef eerste :)

Ik zal vanaf nu weer braaf reageren ;)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:27

_Rosa schreef:
Zo ik meld me hier ook weer eens, ooit een keer aan komen waaien maar al heel lang niet gereageerd :o
Wel meegelezen trouwens

Inmiddels mijn M2 debuut al gemaakt, direct winst gereden :)
We zijn nu 3 keer gestart en hebben 5 winstpunten.

@Tinkels: ik heb je gezien zaterdag, je startte voor mij :) Ik dacht al dat jij het was maar ik wist het niet zeker. Ff in je profiel gespiekt en je was het echt haha. Ik herkende je knappe vos.

Ik was 3e in de selectieproef (als 2e geplaatst voor de selectie) en in de tweede proef eerste :)

Ik zal vanaf nu weer braaf reageren ;)

Gefeliciteerd!
Zoé was niet echt fijn helaas (alles ging mis. :P) ... de punten vielen me reuze mee...
Ik ben 3e geplaatst voor de selectie.

Had jij een grote bruine?

Trouwens gefeliciteerd met je verjaardag!

shayen08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:59

Ik startte gisteren in Vries met mn pony van Le Matsjo in de M2: eerste proef ging prima 192, tweede proef ging nog beter, maar had 174 (gelukkig was ik niet de enige met zo'n verschil in de proeven).
Super tevreden!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:59

@Tinkels: Ik heb je verder niet echt zien rijden want ik was zelf natuurlijk ook aan het losrijden maar je hebt wel echt een knapperd!
Had jij in de eerste proef ook zo'n groot puntenverschil? Ik had 16 punten verschil :=

Ik heb inderdaad een bruine, alleen een wit voetje achter.
Met die 3e plek ben je vast wel door :)

@shayen: soms heb je dat he, ik vraag me dan af wat die juryleden wel willen zien?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:03

De jury's lagen bij mij vreselijk op één lijn haha!
178 en 179 in de eerste proef en 178 in de 2e proef!
Ze gingen beide even slecht, dus dat klopte wel :P

Volgens mij is jou paard ook niet lelijk Rosa! haha... een echt mooi groot dressuurpaard.
Of is hij niet zo groot? Dat is namelijk wat ik dacht. maar heb je niet zo bewust gezien.

Vanavond ook naar Drachten?

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:12

Oh haha, ik vond het zo raar bij mij.
SB: ene jury een 8, de ander een 4 :?

Klopt, ik heb ook wel een lekker ding hoor ;)
Ze is rond de 1.70, ik zal even een foto opzoeken ;)

Edit: Afbeelding

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:20

Ik had ook bij de schouderbinnenwaarts een 4, en bij de andere een 7...

Maar de jury bij H zag dat natuurlijk net wat anders ;)

Mooi paard hoor!