Pffff dat is moeilijk. Doet het paard het meteen wanneer je de zweep wegdoet?
Hoe rijd je het paard thuis?
_coquette_
Geplaatst: 13-04-14 20:24
Hij doet het vrijwel meteen als de zweep weg is. Thuis rijd ik hem wel vaak met zweep. Dus ga nu thuis trainen zonder zweep. Rijd hem nu met deze sporen, maar wil het liefst niet direct naar scherpere sporen omdat ik bang ben dat hij daar ook op afsluit als ik in de proef zit.
melissa_93
Geplaatst: 13-04-14 20:24
Jammer TessJazz, volgende x beter!
Welkom Vonneke
Michelle wat leuk dat je in het team zit! En mooie prestatie vandaag
Vonneke wat een onwijs leuk paard!! Jullie gaan hard met de punten Ik rijd ook alle klasses uit hoor haha. En wat anderen daar van vinden is niet mijn probleem
Coquette don heeft dat ook gehad, zweep weg en gelijk 'stil' vallen. Heb thuis veel zonder zweep gereden en veel schakelen en scherp maken aan het been. Pak nu vaak op wedstrijden met losrijden even de zweep erbij daarna weg en het eerste rondje in of buiten de baan de zweep er bij. Ik ben ook niet op scherpere sporen gaan rijden. Gewoon kleintjes. En rij thuis bijna nooit met spoortjes, zodat ik op wedstrijd daar net wat extra heb
vanmiddag wat in-uitjes gesprongen. 3 achter elkaar. in het begin met 3 kleine kruisjes denderde ze er te hard door heen. toen het wat hoger werd (60 cm ) begon ze stuk beter op te letten
Vervelend dat stil vallen, paard dat ik vroeger reed had dat ook. die reed ik op wedstrijd dan juist met wat scherpere sporen dan thuis. Maar die kon me ook onwijs in de steek laten.
Ik heb zelden klasses uitgereden, tenzij het zo uitkwam wegens de kampioenschappen.
Het L1 nu met Bo had ik er 15 in 10 proeven, L2 overgeslagen en nu 3 punten uit 4 proeven in het M1.
Heb zelf geen trailer etc, dus elke wedstrijd is er voor ons 1. Bo is 8, dus qua leeftijd kan het allemaal gewoon. En heb geen boompje in de tuin, ga dan liever naar een andere klasse (behalve met kampioenschappen, dan wil ik er ruim voor al wel in die klasse rijden)