[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:11

Ja, Hepsie, heb er zin in dat die mallerd volgend jaar thuis komt, nu hebben ze aan de andere kant van NL alle lol!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:17

Oeff Gast8253:

Dat verklaart álles :)

Sterkte dan!!
( maar echt óók op tijd ontspannen: dat doet de productiviteit erg goed!!) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:22

Vind het echt een gave frontriem. Ik zou graag deze nog eens willen hebben: http://www.[***]-shop.de/produkt-le ... r.304.html

Past mooi bij mijn dekje:
Afbeelding

Sjol, dat zou wel ideaal zijn als de al aanwezige spullen ook op haar passen. Scheelt hoop gedoe en kosten.

Punz, je wilt niet weten hoe blij ik ga zijn als dat diploma eindelijk in mijn bezit is. Drukke baan, studie, paardjes, gezin en op z'n tijd beetje socializen vergt soms toch heel veel planning en energie. Dus als dat diploma er is gaat de vlag uit.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:24

Chique al dat bling!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:26

Gaaf dekje Gast8253! Past die frontriem inderdaad goed bij!

Ik twijfel ook nog ... Wat voor een kleur dekje op een schimmel? Wit/grijs/zwart/donkerblauw?
M'n jasje is suuuuper donkerblauw (bijna zwart) en blauwe Charles Owen cap....

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:29

Ik vind zwart wel mooi op schimmel. :j
Donkerblauw ook, maar zwart is mooier denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:30

Dank je wel! Heb het logo er zelf opgemaakt en ben er erg blij mee.

Donkerblauw vind ik erg mooi op een schimmel dus ik zou voor donkerblauw kiezen. En er dan ook nog donkerblauwe laarzen bij. Supersjiek!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:32

Ik zie dat mijn ene frontriem ook bij die site weg komt.
Ik heb deze (en ook écht deze, ik heb dit hele hoofdstel over genomen :'))
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:43

Cp of je omhoog geholpen wordt door de beweging van je paard doet helemaal niets aan het feit af dat je anders gaat zitten (staan) en dus je houding en balans veranderd. Ook ontlast je niks want je wordt niet ineens lichter. ;) je gewicht komt dan alleen meer op je beugels dan verdeelt over kont en beugels. Imo als je goed kan doorzitten ( dus niet bonken en soepel in je bekken) hoeft dat niet belastender te zijn dan lichtrijden en slecht lichtrijden doe je een paard ook geen plezier mee. Nee ik zie het probleem van veel moeten doorzitten niet in een proef. (Slecht doorzitten vergelijken met goed lichtrijden vind ik niet eerlijk)

Verzetten jullie secretariaten starttijden omdat je niet als eerste binnen wil? Vind ik best flauw om daarvoor te bellen ten eerste en het zou bij ons ook niet waar zijn trouwens... Moet je al een goede reden hebben om starttijden te veranderen. (Als je met twee paarden in een proef start en ze staan vlak na elkaar om binnen te moeten bv dat krijg je nog wel klaar maar anders...)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:45

Ik voel een feestje aankomen Gast8253!
Nog even volhouden! En wat gaat het straks ráár aanvoelen: al die tijd die je over hebt als je niet meer hoeft te studeren!

( heb ik destijds echt aan moeten wennen, dat ik "alleen maar" hoefde te werken, en niet daarnaast nog van alles moest lezen, opstellen, voorbereiden enz enz..)

Welke opleiding volg je als ik vragen mag?

Over die starttijden:
Wat ben ik dan een braaf naief konijn...
Zou niet in me opkomen om te bellen om te vragen of ik op een ander tijdstip kan...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:47

Ik zou ook nooit vragen om andere starttijden :n dan blijven ze bezig als ze met iedereen rekening moeten houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:53

Ik heb jaren "alleen maar" hoeven werken maar kreeg een soort van midlife crisis en besloot dat ik toch wel graag een diploma wilde hebben voor het werk dat ik al jaren doe.

Ik vraag ook nooit om andere starttijden, als ze daar rekening mee moeten gaan houden dat de een om 10 uur wil en de ander om 12 uur dan wordt het maken van startlijsten een welhaast ondoenlijke zaak. Zeker wanneer er veel starts zijn. Nu gaat het wel allemaal via een computerprogramma maar toch ben je er wel even mee bezig om de lijst kloppend te krijgen.

Of althans ik ben er even mee bezig maar ik zit nog in het oefenstadium voor het maken van startlijsten. Als ik er eenmaal bedreven in ben zal het ook wel vlotter gaan. ;)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:57

Oefening baart kunst Gast8253! Het programma is ideaal om mee te werken als je het door hebt. Maar het is inderdaad onbegonnen werk om alle verzoeken in te willigen.

En respect hoor, vind alleen studeren al aardig zwaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:59

Het is nu vooral nog het ontdekken en doorkrijgen wat je allemaal kan met al die knopjes in het programma. Maar ik ben ervan overtuigd dat het een heel fijn programma is om mee te werken als je de handigheid eenmaal hebt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:41

cp112 schreef:
Gave frntriem! Ik had ook zo'n hele gave. Maar kwam er al snel achter dat het zonde geld is :') plus met die steentjes blijven de manen er constant achter hangen.

Daarom heb ik ook aparte voor manen los en voor knot :')
Focussed schreef:

Ik twijfel ook nog ... Wat voor een kleur dekje op een schimmel? Wit/grijs/zwart/donkerblauw?

Of wit met donker blauwe rand :j Wel een rand dan, niet alleen een koordje. Maar dat ligt wel een beetje aan hoe wit hij is.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:46

Focussed schreef:

Aangezien je al n donkerblauw jasje en cap hebt zou ik ook n donkerblauw dekje doen of een wit dekje met donkerblauwe rand

Ik heb voor mijn schimp een grijze set en donkerbruin waar t dekje wel wit is maar een donkerbruine dikke bies heeft. Die vind ik persoonlijk t netste en mooiste omdat t dekje nog wit is

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:50

Ik zou ook in een kleur blijven en de blauwe rand doen..

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:58

Ja ik vind ook een wit dekje met blauwe rand!

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:37

Wat een hoop is er weer gekletst zeg! :P

Mbt shabrakken; ik heb nu een wat langere singel (de fairfax) en merk dat veel shabrakken dus te lang zijn, waardoor de singel er over heen valt. De BR shabrakken vallen vrij kort en dat gaat net. Ik heb dus weer wat om op mijn verlanglijstje te zetten :P

En mbt wedstrijdshabrak bij een schimmel... zou ik toch echt voor een donkerblauw of zwart shabrak shabrak gaan die mooi bij je rijjasje en cap past. Op mijn site staan een aantal schimmels met zwart en blauw jasje outfit. Ook een keer donkerblauw jasje met zwart shabrak, maar vind het toch mooier met mijn donkerblauw shabrak met wit randje. Ik vind het echt afschuwelijk een wit dekje op een witte schimmel :o Zelfs mijn vos rijd ik nu af en toe met mijn donkerblauwe shabrak :P

Het doorzitten afgelopen jaar in Belgie in de proeven vond ik echt verschrikkelijk in de E proeven (lager was er niet). Meer ruiters gaven er klachten over en vond het ook dom dat de ene jury er niks over zei en een keer werd een jury heel boos op mij en als ik nu niet ging doorzitten werd ik gediskwalicifeerd :') Hij moest er ook nog leuk bij vertellen en ik heb je alleen maar vieren gegeven! Meld dat dan gewoon bij het tweede onderdeel ipv op de helft van de proef... Mijn jonkie kan behoorlijk veel spanning opbouwen en als ik dan ook nog ga doorzitten word het dus alleen maar erger met rug vastzetten. Ik ben echt blij met onze proeven in NL. Ik vind het veel logischer en de overgang naar een andere proef is ook niet zo groot als bijv de A naar de L.
Verder vind ik je proef netjes Astrid :)

En degene die nog gewonnen had; gefeliciteerd!!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:42

Een wit dekje op een schimp kan best leuk zijn hoor als de rand maar breed genoeg is
Afbeelding

Hier had ik alleen mn bruine jasje nog niet.

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:56

Zo'n shabrak kende ik nog niet! Dat ziet er inderdaad al een stuk beter uit. Wat voor iets is het? Met zo'n bruine rand zoek ik ook nog een voor mijn vossen :)

Zo was het bij mij van de zomer (paard is niet van mij anders had ik dat shabrak er niet op gedaan :P) Maar zo snap je denk ik wel waarom ik het zo lelijk vind haha
Afbeelding

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:06

Is het niet zo dat je bij lichtrijden het binnen achterbeen ontlast? En dat het daarom beter is voor jonge pony's welke hun achterbenen nog niet goed onder de massa kunnen brengen?
Ik vind het in ieder geval knap als je je jonge pony al zo goed voor elkaar hebt dat je hem netjes bij elkaar kunt rijden en kunt doorzitten. De meeste jonge pony's moeten eerst leren hun rug te gebruiken en deze spieren moeten ontwikkeld worden, nee ik zou echt niet graag hele proeven doorzitten ondanks dat ik dan stiller zit en meer voel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:47

Ik vraag wel eens vooraf aan om bepaalde starttijden, bijvoorbeeld als ik er meerdere start of als er bijvoorbeeld een optreden of tentoonstelling op school is, dat gaat dan toch voor want kan het niet maken om niet bij mijn kinderen te komen kijken. Staat de starttijd er dan zal ik normaal niet vragen om te verzetten tenzij noodgevallen. Ik heb al wel een keer protest aangetekend omdat ik ingeschreven had voor een wedstrijd die zaterdag en zondag verreden zou worden, stond ik voor vrijdag 16.30 uur op de startlijst! Dan was ik nog niet eens klaar met werken :+ Zij verwachtten dus dat ik gewoon startgeld betaalde en dat is nog een hoop gedoe geweest (uiteindelijk moeten betalen grrrrr)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:51

Paroeska, is van schockemohle. die hebben meerdere kleuren randjes als het goed is. :)
Geloof dat ze, ze bij EJ verkopen. althans daar had ik de mijne besteld toen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:21

Het is toch logisch dat je 4'en scoort als je niet doorzit waar dat wel gevraagd wordt. Da's -2 per onderdeel. Na 2 onderdelen zou hij je dan idd moeten uitsluiten. Dat valt nl gewoon onder programma-fout.

Misschien moet men zich afvragen of, als je niet kan doorzitten, het paard wel klaar is om al mee te nemen.