Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

je gewicht komt dan alleen meer op je beugels dan verdeelt over kont en beugels. Imo als je goed kan doorzitten ( dus niet bonken en soepel in je bekken) hoeft dat niet belastender te zijn dan lichtrijden en slecht lichtrijden doe je een paard ook geen plezier mee. Nee ik zie het probleem van veel moeten doorzitten niet in een proef. (Slecht doorzitten vergelijken met goed lichtrijden vind ik niet eerlijk)
dan blijven ze bezig als ze met iedereen rekening moeten houden.
cp112 schreef:Gave frntriem! Ik had ook zo'n hele gave. Maar kwam er al snel achter dat het zonde geld isplus met die steentjes blijven de manen er constant achter hangen.

Focussed schreef:Gaaf dekje Gast8253! Past die frontriem inderdaad goed bij!
Ik twijfel ook nog ... Wat voor een kleur dekje op een schimmel? Wit/grijs/zwart/donkerblauw?
M'n jasje is suuuuper donkerblauw (bijna zwart) en blauwe Charles Owen cap....
Wel een rand dan, niet alleen een koordje. Maar dat ligt wel een beetje aan hoe wit hij is. Focussed schreef:Gaaf dekje Gast8253! Past die frontriem inderdaad goed bij!
Ik twijfel ook nog ... Wat voor een kleur dekje op een schimmel? Wit/grijs/zwart/donkerblauw?
M'n jasje is suuuuper donkerblauw (bijna zwart) en blauwe Charles Owen cap....

Zelfs mijn vos rijd ik nu af en toe met mijn donkerblauwe shabrak 
Hij moest er ook nog leuk bij vertellen en ik heb je alleen maar vieren gegeven! Meld dat dan gewoon bij het tweede onderdeel ipv op de helft van de proef... Mijn jonkie kan behoorlijk veel spanning opbouwen en als ik dan ook nog ga doorzitten word het dus alleen maar erger met rug vastzetten. Ik ben echt blij met onze proeven in NL. Ik vind het veel logischer en de overgang naar een andere proef is ook niet zo groot als bijv de A naar de L.

) Maar zo snap je denk ik wel waarom ik het zo lelijk vind haha
Zij verwachtten dus dat ik gewoon startgeld betaalde en dat is nog een hoop gedoe geweest (uiteindelijk moeten betalen grrrrr)