[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:27

Het duimen heeft geholpen hoor, ben toch over naar 5 vwo *\o/*

Hier zijn er wel 2 selectiewedstrijden geweest voor de kring en zaterdag de finale voor wie gaan is naar de regio. Doe zelf natuurlijk niet mee maar ga wel weer mee met de eigenaresse van stal die de finale gaat rijden dus dat is ook heel leuk :j

Karin, het wijken is eigenlijk pas beter sinds de osteopaat was geweest. Eerst kon ze aan de hand namelijk ook nauwelijks een pas opzij zetten met d'r achterhand en nu het los is gaat het gelukkig wel heel fijn!
Flink balen dat het rijden zo slecht ging zeg... Ik heb die van mij maximaal 1 keer stil staan per week en nu deze week had ze 4 dagen niks gedaan dus ik vond het ook wel weer even spannend maar ik merk er gelukkig echt niks van. Jammer dat ie er zo heftig op reageert!

Dankje Boukje! Ja daar heb je helemaal gelijk in inderdaad! Heb het wel weer op kunnen lossen dus dat is weer een heel positief puntje :))
Jeeetje dat is schrikken zeg := Gelukkig is het verder wel goed gegaan en ook de dressuur haha. Inderdaad een keer op een ander paard is echt interessant, gotta love merries _O-
Hoe is de crossles gegaan?

Nog kunnen rijden Fleur? :)

Ik heb vanochtend wel gereden, lekker relaxed en ging lekker! Ondanks een klein meningsverschil, madame zag het niet zitten om met d'r hoofd tegen de regen in te lopen tijdens een stortbui _O-

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:09

is parti helemaal hersteld van zn val? word ie wel lekker voorzichtig van :') en hoe ging de crossles?

ik heb 2x in de week les fleur, dressuur en springles, en ik neem nu regelmatig een privéles van mn vorige instructie wat echt al ontzettend geholpen heeft! (laatst 200 pnt gereden), waarschijnlijk loopt ie over een paar dagen wel weer beter maar soms zit ik echt met mn handen in het haar, maarja we hebben wel wat te doen, heb je nog kunnen rijden?

gefeliciteerd Anne, wat een opluchting zeg! merkte je ook andere dingen aan zijn doen dat je er een osteopaat heb bij laten komen? want mijn buurvrouw haar paard had een totaal verkeerde manier van staan en die loopt ook stukken beter nadat de osteopaat een paar keer is langsgeweest!
lekker rijden in de regen he :') fijn dat ie goed gelopen heeft ondanks jullie kleine meningsverschil
ja het is altijd afwachten bij chardon, soms zet ik hem een paar dagen stil en loopt ie daarna fantastisch en soms haalt ie het bloed onder mn nagels vandaan, ondanks dat ie nooit mn 1ste keus is geweest en ik vaak gedreigd heb om hem te verkopen heb ik dat gelukkig nooit gedaan en gaat dat voorlopig ook niet gebeuren want het is wel een schat geworden

kirsten hoe is het nou met je paardje?

Agile

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:27

Oh Boukje wat goed dat jullie er zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen! Stoer dat je gewoon het parcour hebt afgemaakt. Fijn dat je de volgende dag gewoon je dressuurles hebt kunnen rijden en nog wat puntjes hebt om aan te werken! Hoe is het crossen gegaan? Was het leuk met die merrie?
Anne gefeliciteerd dat je over bent! Super fijn, nu lekker vakantie zonder zorgen :)
Ik ben wel blij met die regen, zeg ook bij iedere bui ‘oh dat is goed voor het gras’ :') Fifty z’n been is gelukkig weer een stuk beter, waarschijnlijk ff een reactie op die wond. Ga vanavond lekker rijden (eindelijk). Zin in!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:59

Anne wat super, gefeliciteerd dat je toch over bent! *\o/* In de regen kun je ook natuurlijk écht niet rijden als je paard bent ^) Fijn dat het verder fijn ging :j

Karin, oh wat fijn dat je zo lekker aan het lessen bent, en dat zijn super punten inderdaad, dus het werpt z'n vruchten af dus :D Maar dat het soms erg lastig is blijft ook natuurlijk bij sommige paarden. En top trouwens dat je niet hebt opgegeven en dat jullie zo vooruit gaan :j

Kirsten gelukkig doet z'n been het weer! Lekker gereden? :D En haha ik heb dat ook hoor, ben ook heel blij met het water! En de bak is ook weer top nu na een paar buitjes, ik sta op een super simpel particulier stalletje met een simpele buitenbak die nog wel is de neiging heeft om droog te worden :+

Ik heb gister even gelongeerd, zou vandaag les hebben en dan 3 achter elkaar dagen fanatiek dressuren vind ik weer wat veel, 't moet wel leuk blijven :)) Wel paard van stalgenootje gereden, een 4-jarig trekpaard, even wat anders :P Maar een super leuk en werkwillig dier, ik heb 'm vorige zomer ingereden en al een tijd niet meer gereden, maar erg leuk en leerzaam voor mij ook, Buraan voelt daarna wel echt aan als een geoliede machine :)) M'n les ging top vandaag, focus ligt momenteel op alles heel zwart-wit te krijgen, en weinig grijs gebied zegmaar, want dan loopt ze net de kantjes er vanaf. Ze kwam nu ook echt volledig in de werkmodus, haar moeder had dat volgens m'n instructrice ook (in nog ergere mate) zolang je niks doet of vraagt lijkt het een heel simpel paard, maar wanneer je ze écht aan het werk zet komt die potentie pas naar boven. Nu knalde er dus een middendraf uit waarvan ik spontaan werd gelanceerd en even uit balans raakte, maar met een super actief achterbeen. In de galopstukken wist ze van gekkigheid ook even niet meer waar ze d'r benen moest laten en sprong om de haverklap overkruisd of helemaal om, zo kwam er toen ik even doorreed en m'n buitenbeen wat aanlegde ook ineens een changementje uit :+ Zo is me dus weer duidelijk geworden dat ik echt niet te lief moet zijn en geen genoegen moet nemen met minder, want dan krijg ik haar dus niet op haar best aan het lopen als vandaag, met zoveel power. Nu krijgt ze een weekje vakantie of wordt ze misschien een keer gelongeerd door stalgenootje, en dan ga ik na m'n vakantie weer vol energie verder! Heb voor de 26e al een wedstrijdje ingepland :j

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:45

Bedankt allemaal :D

Ja Karin ik merk echt heel veel verschil aan haar! Al haar gangen zijn sterk verbeterd, ze kan d'r rug nu loslaten, bespiering is véél beter en ook in de omgang merk ik echt veel verschil. Ze is niet meer chagrijnig als ik haar aanraakt dus dat is ook wel een teken dat haar lichaam haar echt dwars zat. Maar bij die van mij was het wel heel heftig hoor, spijt van dat ik het niet veel eerder had gedaan. Osteopaat zei dat het voor haar voelde alsof ze tegen een muur aan stond te duwen toen ze de eerste keer kwam :\
Haha mijn paard was wel m'n eerste keus, heb er geen spijt van maar zou absoluut niet weer zo'n dier nemen _O-

Heel fijn dat z'n been weer bijna over is Kirsten! Hoe is het rijden gegaan? Ik vind die regen ook erg fijn voor de wei en de bak :')

Nee Fleur dat kan je echt niet maken :D Had vorig jaar ook wat leuks. Het ging echt stortregenen dus ik wilde de bak uit naar de stallen om te schuilen maar dan moest Roosje met d'r hoofd tegen de regen in draaien, mooi niet dat dat gebeurde! Heb d'r uiteindelijk achteruit en zijwaarts richting stal gezet, vonden m'n stalgenootjes die lekker droog binnen stonden een hartstikke leuk gezicht _-:(
Je les klinkt echt top, heel erg leuk om te lezen! :j

Ik heb vandaag gelongeerd (met longeerhulp). Had halverwege haar neusriem helemaal van het hoofdstel afgehaald, gewoon om te testen, en wooooow, daar liep ze zo fijn op! Echt ongelofelijk hoeveel verschil dat gaf. Ga morgen eens testen hoe ze onder het zadel ermee loopt en met lage neusriem. Ben benieuwd :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:53

Hahaha om je eigen opmerking te herhalen, gotta love merries :') Maar 't klinkt wel als een redelijk ingewikkeld apparaatje wat je hebtt. Heeft ze nog steeds dat getril, of is dat ook al verbeterd?
Wat grappig dat dat zo'n verschil gaf zonder neusriem! :D

Zo had ik vandaag m'n sporen is in m'n kast gelaten. Kon d'r laatst in het bos ook al heel fijn rijden en dan heb ik sowieso nooit sporen om, maar vandaag miste ik ze ook eigenlijk niet. Nu droeg ik al iniminie spoortjes maar 't is nog leuker als ik ze niet nodig heb haha :P Lastigste is nog dat m'n laarzen met sporen lekkerder zitten omdat ze strakker om m'n voet zitten vanwege m'n sporenriempjes _O-
Laatst bijgewerkt door fleur_yen op 09-07-15 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:04

Ja ze is heel apart, maar na bijna 2 jaar begint het kwartje bij mij te vallen en merk ik er nu vrijwel niks meer van. Ik blijf d'r blootstellen aan vreemde dingen zodat ze steeds sneller went aan dingen die ze niet gewend is en ik merk dat ze er inderdaad steeds minder op reageert. Het getril is gek genoeg al enkele weken weg, eigenlijk niks voor gedaan dus ben benieuwd of het ook weg blijft! :)

Vind het wel erg leuk dat iedereen om mij heen merkt dat dat gekke gedrag steeds minder begint te worden. Als ze eenmaal rust heeft nu dan is ze ook echt ontspannen, op de wei bijvoorbeeld kunnen de paarden om haar heen nog zo raar doen etc. maar ze geeft er absoluut niks om, dus als ze eenmaal in de 'zone' zit dan is ze gewoon 'normaal', om het even rot te zeggen _O-

Het is geen onmogelijk of vreselijk moeilijk paard, heeft gewoon tijd en rust nodig en als ze die krijgt kan iedereen er prima mee over weg :j

Lekker he zonder sporen! Ik heb het eerste jaar ook zonder gereden, maar omdat ik ook niet met zweep rij vind ik het toch even net dat stukje extra geven. Hahaha heerlijk he, ik doe ze altijd zo strak mogelijk _O-

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:49

Gefeliciteerd Anne! Toch nog goed nieuws +:)+
Wat fijn dat het trillen voorbij is en ze écht kan ontspannen *klopt even af*! Bijzonder dat je zo'n verschil met en zonder neusriem hebt gemerkt! Ik heb laatst de Rambo Micklem Multi Bridle geprobeerd, maar bij het omdoen ging Parti al jeuken en raar doen, terwijl ik had gelezen dat ze er juist rustiger en beter op reageren.... Die heb ik dus weer gauw teruggestuurd.

Klinkt als een onwijs fijne les Fleur! Zoals jij het omschrijft heb ik nog niet helemaal meegemaakt, maar ik moet ook niet te lief zijn. Zodra Parti echt aan het werk wordt gezet, komt er zo veel meer uit! <3

De crosslessen gingen allebei super! Parti was met inrijden ontzettend los, en voelde heel fijn aan, maar na 1 boomstam zette hij z'n kop er weer op en moest ik er weer flink aan hangen. Gelukkig wel alles goed gesprongen! Ook weer een aantal nieuwe hindernissen geprobeerd, en zelfs het gat, waar Parti de vorige keer nog steeds bij weigerde, gingen we de 2e keer moeiteloos overheen! *\%/* Op het eind hadden we een parcours van 17 hindernissen, die we foutloos achter elkaar sprongen (Cross country is 15-20 hindernissen geloof ik).
Daarna de merrie nog gereden, en ze voelde bij het inrijden al best relaxt, dus ik was zelf ook verrassend rustig. Ze kan met springen nogal naar bokken, waardoor ik me stiekem wel wat zorgen maakte, maar niks geen bokken en ondanks een aantal weigeringen (waar ze ook heel goed in is), heeft ze alles super gesprongen! :):) Het was ook wel duidelijk te merken dat ze springgefokt is!

Gisteravond weer clubles gehad, en ook dat ging best lekker. Wel nog wat dingen om aan te werken, maar mijn instructeur heeft goede hoop voor zondag :j Het wijken voor het linkerbeen ging trouwens ook ineens goed! :D Ik ben toevallig net deze week begonnen met sporen :') Ik wilde het zo lang mogelijk uitstellen, maar ik merk wel echt dat hij nu meer respect voor mijn been heeft. Bij het wijken naar links hoef ik mijn been maar licht aan te leggen en hij gaat <3 Hopelijk kunnen we dat vasthouden en zondag knallen :))

Kreeg vannacht een appje of ik met m'n instructrice meewilde naar de Friese Kampioenschappen morgen om te schrijven. Ik vind het geweldig om naar proeven te kijken en te beoordelen, dus daar zeg ik geen nee tegen. Dan moet ik wel 's avonds laat Parti nog klaarmaken voor de volgende dag (we vertrekken met de 7u boot, dus dat wordt een kort nachtje), maarja, ik vind het ook wel heel leuk om te doen!
Ik zit er ook sterk over na te denken om instructeur en/of jurylid te worden, maar dan moet ik wel eerst even mijn studie afmaken 8)7

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:41

Tof Boukje dat het crossen allemaal goed is gegaan. En schrijven bij proeven vind ik zelf ook altijd erg leuk om te doen. Je leert er ook echt heel veel van. Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om me in te schrijven voor de jurycursus, maar om dan iedere week nog een avond weg te zijn voor cursus vind ik misschien toch wel beetje veel. Zat af en toe beetje mee te lezen met het topic hier op bokt en klonk allemaal wel leuk.

Hihi dat paard dat ik hiervoor verzorgde/reed was ook een merrie. Super nonchalant, niet van dr stuk te brengen en heel erg op zichzelf. Het beeld dat ik altijd van merries heb was daar niet echt van toepassing.

Gister ging het rijden wel lekker. Eigenlijk alleen maar lang en laag gereden. Normaal doe ik dat alleen met losrijden en pak ik hem daarna op, nu echt een uurtje alleen maar rond en lager ingesteld. Veel gegaloppeerd, waar die op het laatst echt helemaal los kwam. Kon hem aan de voorkant gewoon ‘losgooien’ zonder dat die omhoog kwam, dus hij liep lekker op zn eigen benen.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:24

Toevallig vandaag tijdens het opzadelen dat Roos schrok van mijn onverwachte beweging waardoor ze weer begon te trillen _O- Was even 1 keer en daarna was het weer over gelukkig haha.

Ja Boukje ik wil heel graag een rambo micklem om te proberen maar ben inderdaad erg bang dat ze er niet goed op reageert... Naja heb er voorlopig ook even geen geld voor dus zit nog sterk te twijfelen :')
Met crossen was die van mij ook zo inderdaad, kop erop en vol gas maar wel gewoon alles goed springen!
Hoe is het gegaan dit weekend?

Kirsten die van mij is inderdaad ook heel erg op zichzelf :j Ook weleens lekker he, gewoon de hele tijd lekker lang en laag. Vind ik heerlijk om af en toe even mee te pakken! Top dat het zo fijn voelde.

Vanochtend wezen groomen op de finale van de kring wat dus resulteert in een hoop inspiratie. Ondanks dat ik mijn tante had gevraagd om Roos vandaag te doen ben ik er toch maar zelf opgegaan :Y) En waaaauw wat ging het lekker! Wijken in draf meegepakt voor het eerst sinds we ermee bezig zijn, niet teveel nadenken en gewoon lekker doen wat ik ook in stap doe en het ging verrassend goed dus dat kunnen we nu stapje voor stapje weer lekker uit gaan breiden! Galop ging echt vreselijk goed, normaal hangt ze erg en trekt ze me vaak uit het zadel maar vandaag kreeg ik d'r perfect op d'r eigen benen waardoor de aanleuning echt constant was, ook tijdens en na de middengalop. Blij *\o/*

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 18:43

Even een snelle, korte update! Springen ging echt super. Paar balkjes en een ongehoorzaamheid op de dubbel, maar heel fijn kunnen rijden en Parti keek nergens van op.
Dressuur 190 & 178. Hij voelde niet helemaal lekker, en was nogal moe door het springen, maar wel erg tevreden voor onze eerste keer L2 en eerste keer op vreemd terrein!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:15

Wat super Boukje, gefeliciteerd, 1e puntje alweer binnen dus! :D Wat klinkt je crossles top trouwens, super zeg! :j

Anne wat top dat het rijden zo lekker ging, die wedstrijden komen dus weer steeds meer in zicht! :))

Kirsten wat lekker dat hij zo lekker los was, een keer alleen maar lang laag rijden kan helemaal geen kwaad :)

Bij een jury schrijven lijkt me ook onwijs leuk, heb het nog nooit gedaan eigenlijk. En heel herkenbaar trouwens Boukje, om eerst nog 'even' je studie te moeten doen :P Ik heb dat dus met die gedragstherapie waar mijn instructrice zo mee bezig is, zoiets zou ik ook echt geweldig gaaf vinden om later te doen, maar ik heb nu ook nog een studie waarvoor ik toch echt m'n papiertje wel wil hebben..

Ik heb even weinig updates over mezelf omdat ik dus op vakantie ben, Buraantje loopt hopelijk lekker te genieten in de wei, en wordt waarschijnlijk nog een keertje gelongeerd en komt niks tekort. Wellicht ga ik hier nog een keer een rit doen, zit in de Ardennen, dus dat lijkt me erg leuk om een keer te paard mee te maken :j

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:05

Aah gaaf Boukje, je eerste dikke winst in the pocket, gefeliciteerd! *\o/*

Ja Fleur ben er al wat serieuzer over aan het nadenken :+ Ga 2 augustus eerst op trainingsweek en dan ga ik even serieuze plannen maken denk ik, heb er nu al zin in O:)
Fijne vakantie en denk niet dat Burana zich verveelt haha, inderdaad een leuk idee om volgende keer met paard te gaan!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:33

Hallo ladies :)

Ik kom ook weer meekletsen in dit topic na een tijd afwezig te zijn geweest.
We zijn weer druk bezig om op wedstrijdniveau te komen.
Heb de punten voor de L2 al binnen maar ga over een maand of 3 eerst nog een paar keer L1 starten denk ik. Mochten jullie niet meer weten wie ik ben dan, geef dan een gil dan volgt info :P
Heb een tijdje niet gereden vandaar dat de conditie en spiertjes eerst weer terug moeten komen.
Oefeningen zitten er al wel in ;)

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:59

Boukje gefeliciteerd met je winstpunt! *\o/* super goed voor de eerste keer! En mooi dat het springen ook lekker ging, klinkt als een fijn dagje op het vaste land? ;)
Fijne vakantie Fleur! Burana zal het wel lekker vinden zo in de wei.
Lisa (kan ik je zo noemen?) ik ben later hier komen mee kletsen dus ik ken je nog niet... O:)
Hier ook geen updates, woensdag weer les dus misschien dan weer.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:09

Haha ja gewoon Lisa ;)
Nou dan stel ik mezelf wel gewoon opnieuw voor!

Heb een 6 jarige kruising FriesxKWPN, het is een e-pony. Start gewoon tussen de paarden. Zelf beleerd toen ze 4 was. Vorig jaar december voor het laatst gestart. Vorig jaar maart begonnen met wedstrijden. We vlogen door de B klasse heen. Zelfs nog op de Friese Kampioenschappen gestaan. Daarna over na de L ging ook keurig. We deden het iets rustiger aan. Nu een tijdje niet gereden maar we beginnen weer fanatiek en ik hoop over een maand of 3 weer te starten. Eerst lekker veilig nog een paar keer L1 en als we er klaar voor zijn wil ik wel over naar de L2 :) Maar ik heb alle tijd.
En oja, 3 weken geleden nog een 3 jarige merrie gekocht. Die ben ik nu aan het beleren.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:03

Welcome back Lisa :D

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:54

fleur, haha een trekpaard? dat is wel even wennen zeker, wat super dat het rijden goed gaat, en dat er zo'n power uit kan komen, heerlijk gevoel! zo doorgaan!!

anne, ja als je zulke dingen eerder wist he, maar fijn dat ze nu goed in dr vel zit, en goed dat je erachter gekomen bent zeg! haha als ik chardon weer zou tegenkomen als 3 jarig zou ik hem meteen kopen, dan zou ik ook weten hoe ik het aan ging pakken :') ik heb nu een heerlijk beest met soms een nuk, alleen als ik er zelf beter aan had gereden en niet te safe/lief waren we nu al verder geweest

gefeliciteerd met je punten boukje, 1 ste keer l2, heel knap!

hey lisa, welkom, ik heb ook een friesXkwpn :D hoe gaat het met je nieuwe aanwinst?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:51

Hee Lisa welkom terug! Wat leuk dat je nog een 3-jarige erbij hebt, wat voor paard is dat? :) Rot dat jullie er zo lang uit hebben gelegen zeg, maar top dat jullie weer back on track zijn :D

Karin dat is inderdaad even wennen :P Maar ook wel erg leuk, hij is ook wel enorm onhandig met z'n grote lijf, maar op zich wel heel fijn en gevoelig op je hulpen, dus ook leuk rijden :j

Anne wat superleuk zo'n trainingsweek op de planning :) Ik bedoelde trouwens om hier te gaan paardrijden, niet met eigen paard haha ;) Maar 't is nog even afwachten of het allemaal lukt qua tijd enzo.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:10

Haha Karin ja nu weet je inderdaad wel hoe je het moet aanpakken, dat is wel een voordeel! :D

Oh haha niks gezegd Fleur, sorry _O-

Oooh m'n les ging zo goed vandaag! Ze was zo ontzettend braaf en meewerkend, af en toe werd het d'r eventjes te veel en begon ze hertensprongen te maken met d'r kop in de lucht maar gewoon negeren en dan komt ze vanzelf weer terug. Even verteld dat ik een beginnetje heb gemaakt met het wijken in draf dus daar zijn we lekker mee verder gegaan en het voelde goeeed.
En... Heb me opgegeven voor wedstrijd *\o/* Dinsdag 18 augustus... Vandaag ging het zo lekker en ik heb voor die tijd nog 2 lessen en een trainingsweek dus ik ga er eigenlijk vanuit dat het gaat lukken. Instructrice zei zelf vandaag ook dat het echt wel weer kon en dat het zooooveel beter gaat.
Dus, we gaan 18 augustus voor het eerst sinds 1 februari weer op pad... Ben zo blij, kan niet wachten! O:) Ga nog even proberen te regelen dat ik ervoor nog in de desbetreffende bak kan gaan rijden zodat de spanning voor ons beiden minder wordt, we zijn namelijk nog nooit op deze locatie geweest!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:53

Anne wat super, leuk weer een doel om naartoe te trainen :D Ik word helemaal blij van al je positieve berichten telkens :)) Een keer in die bak rijden zou wel fijn zijn als jullie daar beide zo'n spanning van krijgen.

Ik ben sinds gister weer thuis van vakantie, gisteravond weer even op Bu geklommen, en 't was alsof die fijne les van laatst pas gisteren was, aan niks was te merken dat ze een week stil had gestaan, alleen d'r conditie was iets minder :P Verder was ze heerlijk los en superfijn te rijden. Ik had geen zin om lang in de bak uit te stappen dus ik besloot dat we dan maar een rondje door het dorp gingen stappen, 2 weken geleden hadden we ook een stukje door het dorp gereden, maar toen was ik blij dat we een ander paard bij ons hadden, ik miste toen ook echt een zweepje en/of spoortje. Dit keer was het best wel spannend, vrijdagavond en mooi weer betekent redelijk wat leven op straat, maar ze deed het super! :) En ik had nu dus zowel een zweep als spoortje die bij een kleine error net even dat kleine zetje gaven ;)

En ik had dus nog een ritje kunnen maken in de ardennen, was ook leuk en een prachtige omgeving <3
Afbeelding

Afbeelding

Vanavond denk even lekker een rondje bos, volgende week zondag wedstrijd, en komende week heb ik lekker alle tijd om aan de slag te gaan *\o/*

Hoe is het met de rest hier? :)

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:10

Hi!
Lekker hoor Fleur zo’n ritje. Kan me voorstellen dat de omgeving daar super is om in te rijden. Leuk dat je weer wedstrijd hebt volgende week!
Fijn Anne die goede berichten allemaal, hopelijk kan je dit lekker gaan uitbreiden :)
Lisa ging even op je profiel kijken en super leuk paardje heb je! je zou niet zeggen dat die zo klein is (1.55 toch?)

Sorry voor mn ego post alvast maar heb van het weekend echt zo fijn gereden :):)
Vorige week woensdag nog les gehad maar dat ging echt voor geen meter. Fifty hing de hele tijd op het randje maar kreeg hem er gewoon niet doorheen en kon mezelf er niet toe zetten om hem ff aan te pakken dus gaf ik het maar op (en instructie ook). De volgende dag had die lekker vrij en vrijdag aan de longe bijgezet, toen liep die wel fijn. Zaterdag ben ik gaan rijden, lang en laag voornamelijk en dat voelde echt goed. Beetje wijken meegepakt maar verder niets spannends. Gister weer gereden en ik heb geloof ik nog nooit zo fijn gereden haha. Normaal stap ik hem na het lang/laag losrijden even met een losse teugel en pak ik hem daarna meteen op in stap maar blijft die er een beetje tegenaan hangen. Nu ging ik eerst weer terug naar het lang/laag, wat draven en van daaruit oppakken en dat ging zo goed. Was helemaal los, niet hangen in mn hand, mooi rond maar wel opgericht. Wat middendraf gereden en ik voelde hem echt van achter zakken en voor strekken, zonder dat die ging hangen of er juist uit kwam. Wijken 10 meter geoefend en dat ging bijna vanzelf, even been aanleggen en hij ging netjes opzij. Galop ging ook lekker, goed kunnen schakelen met de hele tijd een mooie verbinding, dus ik kwam er echt helemaal happy vanaf <3
Deze week sla ik mn les denk ik over, moet woensdag avond vaccinaties halen voor mn vakantie eind augustus maar kan best slecht tegen prikken...:') Geen zin om met zo’n half pijnlijke arm te gaan rijden

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:54

Hahaha ja ik word steeds positiever Fleur :D Ben er ook echt superblij mee en heb er nu al zin in! We zouden het prima aankunnen om niet van te voren in die bak te rijden maar vind het toch wel prettig, ookal zit het tussen m'n oren.
Heerlijk zeg dat ze ook na je vakantie zo lekker blijft lopen, dat is echt fijn! Tof ook dat je met d'r door het dorp kan rijden, dat durf ik niet te proberen haha. Leuke foto's!

Klinkt lekker Kirsten, fijn dat ie de laatste keer zo goed liep! :D

Eergister heel fijn gereden, best intensief en ik merk de laatste weken dat ze na een intensieve training toch de dag erna wat moeite heeft. Echter gister er weer opgegaan, met het idee om alleen even rustig los te rijden vanwege spierpijn maar ze leek er niet echt mee te zitten en liet zich gewoon weer even fijn rijden als de dag ervoor. Toch wel weer een teken dat haar lichaam het wat makkelijker aankan nu, heerlijk.
Vanochtend gelongeerd en waaah wat een verbetering met de laatste keer! Op rechts durfde ze ein-de-lijk vanuit de schoft te zakken i.p.v. alleen het voorste stukje van de hals en dat zonder te versnellen. Had al een tijd niet zonder longeerhulp uit laten stappen na het longeren omdat ze op de een of andere manier geen rust kon vinden en zodra die longeerhulp eraf was, was ze afgeleid, was alles eng en vloog ze er continu vandoor. Vandaag was ze zo relaxed dat ik het weer eens heb geprobeerd. Eerste rondje was spannend maar daarna zakte d'r koppie en heeft ze de volgende rondjes superbraaf gelopen. Echt heel leuk om te zien dat nu het rijden lekker gaat, ze zich ook helemaal gaat geven met longeren.

Nu wordt ze gereden door m'n tante omdat ik 3 dagen wegga met m'n ouders, dan kunnen we nog even oefenen en dan volgende week dinsdag alweer les :)

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:37

Fleur, volgens mij heb je een super vakantie gehad! heerlijk om in zo'n omgeving te rijden, ik hoop in september in kroatie over het strand te gaan rijden!

super anne dat het zo goed gaat, wat een heerlijk gevoel, als je vantevoren in de bak mag rijden zeker proberen, scheelt zo'n hoop, stond er laatst niet in paard & sport dat een rondje om de ring voor alle klasses mag? gaat 18 augustus helemaal goedkomen ;)

wat fijn dat dat wijken zo goed kaat kirsten en dat ie zo los is heerlijk! is zn been weer helemaal goed?

nou, vorige week liep chardon echt bagger, zag het niet meer zitten, zo stijf dat ie was, had afgelopen zaterdag voor wedstrijd opgegeven en zag het zo niet zitten, maar wonder boven wonder deed hij zaterdag zo zijn best! zo ontspannen en soepel, uiteindelijk 190 pnt en een 2de prijs en 182 punten, helaas tikte ik hem aan met de zweep waardoor hij ging galoperen 8)7 en halt houden op de x tussen b-e liep hij een paar passen achteruit, dat zijn we aan het oefen dus dacht hij dat hij dat nu ook moest, oeps, hierdoor wat puntjes en een 2de plek misgelopen, maar ik was zo blij, hij liep zo fijn!
nog 1 punt en dan mogen we L2 starten, helaas is het wijken nog niet bevestigd en dat wil ook steeds maar niet lukken, ik ben benieuwd wat jullie ervaringen met wijken zijn, en hoe dat bij jullie gelukt of uiteindelijk gelukt is want ik wil zo graag dat hij dat gaat snappen!
gisteren ook weer heerlijk gereden, hij bleef onder me (behalve met wijken) en was lekker ontspannen, ik kon hem goed opwaarts rijden en ik heb zelfs contragalop gereden, hij vond het wel raar en sprong een paar keer over maar daarna deed hij het top, lekker laag in de hals en ontspannen van hand kunnen veranderen in galop, zo'n geweldig gevoel! vanavond les (ben benieuwd) en woensdag naar het wekeromse zand, en in augustus 2 x wedstrijd maar dan gaan we weer lekker springen O:)

trots baasje, blij paard :)

Afbeelding

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:06

Hoi allemaal!

Ik zou me ook graag willen melden hier om gezellig mee te kletsen!

Ik ben Mara en sinds dit jaar de trotse eigenaar van een 6 jarige merrie genaamd En Amour. Het heeft even geduurd voor we goed aan elkaar gewend waren maar nu gaat de training elke keer weer beter! Geeft zo'n fijn gevoel. Ben dan ook van plan om in augustus in het L1 te gaan starten. Tot nu toe zijn we nog helemaal niet gestart en En Amour is nog nooit op wedstrijd geweest, dus vind het wel een beetje spannend haha.

Dit zijn wij :D

Afbeelding

een betere foto heb ik helaas nog niet, ook nog geen van het rijden. Maar als jullie het goed vinden dat ik meeklets komen die vast binnenkort!