Ja Lien, het is zo kl*te gevoel... Probleem, hier staat meestal een paddockmeester met argusogen te kijken of je je wel gedraagt. Ze hebben mij ooit een waarschuwing gegeven omdat ik mijn teugels in een hand had genomen en hem een ferme lap met de zweep heb gegeven. Een ander paard zou nogal vliegen, Aristo bokte een keer en liep even braaf verder, zonder ook maar een greintje actiever te worden

Ik heb hem nu al twee keer in de proef aangepakt. recht voor de jury, teugels in een hand en baf! Toen liep hij verder een zalige proef. Ik dacht dat ik uitgesloten was, mar hoorde geen belletje dus reed braaf verder. Op het einde heb ik mij verontschuldigd bij de jury, maar hij zei "ik heb er alle begrip voor, er was een zeer groot verschil tussen voor en na". Op mijn protocol stond het ook, "merkelijk beter"

Tweede keer dat ik het deed, heeft de jury het niet gezien

Nog zoiets, thuis 100 keer het afwenden en halthouden oefenen op 10 verschillende plaatsen op de middenlijn. Geen enkel probleem! Op wedstrijd, moet ik hem elke galopsprong "dragen" en als een pudding in elkaar te zakken bij de juiste letter. Ophouding is dan niet nodig, gewoon been er vanaf en hij staat stil...