Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyB94

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:37

Super fijn mies dat het de goede kant op gaat!

Ventje is op dit moment een beetje aan het testen... erg vervelend aangezien ik zo graag zo hard aan de wissels wil werken... dus maar even terug naar de basis en dan hopelijk weer hard werken aan de wissels...

Hoelang hebben jullie er over gedaan om de wissels goed bevestigd te krijgen? Voor mijn gevoel doe ik er echt heel lang over :(

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:24

Lastig hè, Daisy. Soms wil je lekker trainen maar zit het tegen en blijft het bij loswerken. Ik heb net mijn rijden stiekem weer een wissel geoefend. Ik zou het eigenlijk alleen in de les doen maar hij was zo fijn in de conttagalop op de rechterhand, dat ik het toch geprobeerd heb. En! Hij sprong hem netjes van achter naar voor alleen ging ie daarna wel even er vandoor haha. Heb hem desondanks flink beloond en toen gaan uitdraven. Dinsdag weer les, ik hoop dat het dan weer een beetje beter gaat.

Slaap lekker allemaal!

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:33

Uiteindelijk een maand of 3.. maar ik pakte het niet iedere keer mee als ik reed. Eerst sprong ze ze constant in tweeen, daarna was/ is wachten een probleem. Ik had niet verwacht (dat het voor ons doen) zo snel zou gaan.

Tis wel dat ik een periode daarvoor weleens in de les, wat geprobeerd heb, maar toen wilde ik niet doorzetten omdat ze tijdens de proeven (Z1) al de vliegende wissels ging toepassen.

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 08:43

Wat een berichten ineens heb ze allemaal doorgelezen.
Wij mogen morgen weer, ben heel benieuwd.
Moet eerst de hele dag werken en dan gauw paard klaarmaken en gaan, het is bij mij in de straat dat scheelt.
Nog meer die starten dit weekend?

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:11

Dat zijn fijne tips, die voorbij komen om de stap te verbeteren.
Zelf heb ik ook moeite met de eenvoudige wissels, terug naar stap gaat goed maar het stappen zelf is meestal gehaast en ze springt al aan voordat ik de hulpen geef. De laatste proeven heb ik haar steeds terug gezet naar stap, rustig laten stappen en dan pas weggereden.
Maar wellicht dat het toch voortkomt uit mijn eigen lichaam, onbewust. Aangezien we er thuis minder moeite mee hebben.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:39

Miranda succes morgen! Wie gaan er nog meer? Bij ons op stal wordt morgen een clinic georganiseerd. Weet niet zo goed meer hoe de beste man heet. H.erman S.mit ofzo? Een jurylid in ieder geval. Ik had me ingeschreven, maar toch maar weer afgezegd. Het wordt een proefgerichte clinic en aangezien ik geen behoefte heb aan het Z1 proef en we voor het Z2 nog niet klaar zijn, besteed ik het geld liever aan een lesje van mijn eigen instructeur :)

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:56

Succes Miranda!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:04

Laura, start jij zondag in Hulten?
Mijn schemaatje is nu: zondag 2 proeven Hulten, 15e 2 proeven Kaatsheuvel, 29e 2 proeven Haarsteeg.
En dan is het alweer 2013!

Vandaag eerst maar eens testen wat paardlief doet op enkelgebroken bustrensje... Hij is gister door de medische molen gehaald en alleen zijn tong had een klein rood plekje, maar niet zo erg dat hij daarvan compleet door het lint kan gaan. Dus dubbelgebroken even in de kast en een simpel trensje pakken.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:11

Nee, ik heb geen wedstrijd van het weekend. Ik ga 9 dec naar Sliedrecht en 16 dec naar Hulten. Daarna pas weer in 2013. Hopelijk pakken we nog 1 (of meerdere) puntje(s) mee!

Ben benieuwd of het scheelt met Ollie. De mijne loopt al sinds het zadelmak maken op een enkel gebroken bustrensje. Loopt ze (nog steeds) fijn op!

Miranda succes morgen, jij zondag Veerle!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:08

Laura, Sliedrecht is toch een behoorlijk eindje weg toch?
Olie liep toen ik hem kocht ook op een dubbelgebroken KK, dus ik heb hem zoveel mogelijk alles aan laten houden wat hij toen had.
Maar omdat er nu weer wat van de tanden/kiezen af is, kan het zijn dat er iets veranderd is, wat hem pijn doet. Ik weet het niet zeker, maar we gaan het nu uitproberen.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:17

Succes allen!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:20

Succes starters....

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:40

Inderdaad, als je het niet probeert weet je zeker dat het niet helpt!

Sliedrecht is voor mij maar een min of 35 rijden. Ben er nog nooit geweest, maar het schijnt een hele mooie accomodatie te zijn, waar je en 2 proeven kunt rijden en gewoon binnen kunt losrijden.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:43

Succes allemaal! Ik heb nu al zenuwen voor zondag :D met Bono op pad is altijd spannend!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:27

lienbono schreef:
Succes allemaal! Ik heb nu al zenuwen voor zondag :D met Bono op pad is altijd spannend!

Haha maar het is wel je lieveling, dus het zal vast een leuke dag worden. Zet hem op! ;)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:47

Gisteren heerlijk getraind, met een paar goede wissels. Maar ook n paar mindere.. Voor de gein een diagonaal met 3 wissels gedaan :o Hij blijft heerlijk rustig, alleen het moet allemaal afgewerkt worden. Vanavond les, ik hoop dat ik vriendinnetje zover krijg dat ze mee komt om te filmen!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:02

luv schreef:
Inderdaad, als je het niet probeert weet je zeker dat het niet helpt!

Sliedrecht is voor mij maar een min of 35 rijden. Ben er nog nooit geweest, maar het schijnt een hele mooie accomodatie te zijn, waar je en 2 proeven kunt rijden en gewoon binnen kunt losrijden.

De binnebak om in los te rijden vind ik zelf erg zwaar... maar ben er al een jaar niet geweest dus miss is dat veranderd. Buitenbak is wel te doen.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:03

Vandaag heel leuk zonder zadel gereden voor mn zit. Heel leuk aan een longeerlijn maar goed ik meot gewoon beter zijn draf uit kunnen zitten. Volgende week ga ik het weer doen... vind het best wel lachen XD

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:20

Pieteritus1 schreef:
Laura, start jij zondag in Hulten?
Mijn schemaatje is nu: zondag 2 proeven Hulten, 15e 2 proeven Kaatsheuvel, 29e 2 proeven Haarsteeg.
En dan is het alweer 2013!

Vandaag eerst maar eens testen wat paardlief doet op enkelgebroken bustrensje... Hij is gister door de medische molen gehaald en alleen zijn tong had een klein rood plekje, maar niet zo erg dat hij daarvan compleet door het lint kan gaan. Dus dubbelgebroken even in de kast en een simpel trensje pakken.

Ik start de 15 ook in Kaatsheuvel :)
Tenminste, als het weer meezit en de buitenbak goed te rijden is.
Succes voor zondag!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:21

Verdorie! Ik was van plan lekker te gaan rijden, maar Vanquish been is een beetje warm en ook iets opgezet. Wat moet ik daar nou mee.. :( Heb hem maar lekker gepoetst en hij staat nu in de stapmolen. Straks maar even koelen en hopelijk is het morgen beter!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:56

Ahhh balen!

Even over t zonder zadel rijden... Ik heb op voltige gezeten,, zoooo leuk!! En heb er echt van leren zitten :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 00:30

sharon_quiz schreef:
Miranda succes morgen! Wie gaan er nog meer? Bij ons op stal wordt morgen een clinic georganiseerd. Weet niet zo goed meer hoe de beste man heet. H.erman S.mit ofzo? Een jurylid in ieder geval. Ik had me ingeschreven, maar toch maar weer afgezegd. Het wordt een proefgerichte clinic en aangezien ik geen behoefte heb aan het Z1 proef en we voor het Z2 nog niet klaar zijn, besteed ik het geld liever aan een lesje van mijn eigen instructeur :)

Kan heel goed, hij is nationaal jurylid en jureert dus ook de hogere klasses, wel een aanrader hoor, hij is altijd positief en opbouwend.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 01:27

Ik heb net de 10 winstpunten binnen voor het Z1, maar weet nog niet precies wanneer ik mijn Z2 debuut ga rijden.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 09:30

@michelle is voltige niet heel moeilijk? lijkt me wel al die kunstjes op een bewegend paard haha ik zou dr denk gelijk afvallen hahaha ben zo stijf.

@gerenger gefeliciteerd! ik weet ook nog niet wanneer ik mijn z2 debuut rijd hoor! Hoe gaat het met jou wissels?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:39

Hordeyfries, ik had gisteravond gekeken en het is inderdaad H.erman S.mit. Ik ga zo naar stal en hopen dat Vanquish been meevalt en bij de lessen van de anderen kijken. Ben benieuwd!

GerenGer welkom :) Wanneer ik Z2 ga starten is ook nog niet bekend. Eerst thuis alles onder controle zien te krijgen ;)