Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:49

Tafje[quote]
Voorlopig loopt inschrijving voor wedstrijden die na 1 januari 2012 plaatsvinden via het digitale KNHS inschrijfformulier. Alleen dit KNHS inschrijfformulier is rechtsgeldig als inschrijfdocument ter vervanging van de startcoupon.
[/quote]

[quote="tine10 schreef:
Wij organiseren 14 januari een menwedstrijd. Heb (ivm competitie) al heel veel coupons binnen. Lijkt me dat die mensen dan niet nog een keer hoeven in te schrijven hoor. Maar goed, weet natuurlijk niet hoe de knhs daarover denkt.

Die zijn dus niet rechtsgeldig!! Zoals hierboven beschreven.
We super krom van de KNHS dat ze deze actie zo op het laatste moment doorvoeren (en op korte termijn). Daar krijg je dus dit soort problemen van :([/quote]

Wat een onzin. Ik weet dat die mensen willen meedoen, waarom ze allemaal weer opnieuw laten inschrijven. Hoe "rechtsgeldig" is nu een coupon op dit moment??

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 07:34

Nou idd, hoe vaak wordt er ook niet per mail opgegeven en de coupons pas later ingeleverd? Ook allemaal niet 'rechtsgeldig'
Ik zal de verenigingen wel benaderen maar ik vind het zelf ook pure onzin als je opnieuw in zou moeten schrijven terwijl je al coupons hebt verstuurd en er precies hetzelfde op staat.

@ponyparadijs: jouw berekening voor de beperkte startpas klopt alleen als je ervan uitgaat dat iemand meerdere jaren maar 4 x start per jaar. Als iemand het wedstrijdrijden eens wil proberen dan is ie nu ook al 44 + 18 = 62 en nog administratiekosten kwijt omdat je niet maar 4 coupons kunt bestellen maar altijd aan een setje coupons vast zit.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:41

Het verschil in prijs tussen paarden en pony's is denk ik ter stimulering van de ponysport. Zie je vaak ook bij het lidmaatschap van verenigingen dat een ponylidmaatschap goedkoper is dan een paardenlidmaatschap.

Wij organiseren een wedstrijd na 1-1 en ik heb al zo'n 50 startcoupons ontvangen. Ik ga die mensen echt niet allemaal een inschrijfformulier laten opsturen. Als ze hun coupons terug willen om ze naar de KNHS terug te sturen kunnen ze ze ophalen maar ik haal alle gegevens gewoon van de coupon af voor de inschrijving. Als iedereen ook nog eens gaat mailen dan zit m'n mailbox straks bomvol met dubbele inschrijvingen :+

Scum

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:52

Ik vind dat verenigingen hierin ook initiatief moeten nemen. Bijv. gewoon een melding op startlijsten.nl wat je verwacht. Of mensen nou wel of niet opnieuw moeten inschrijven.

Je gegevens zullen toch overgeklopt moeten worden in Concours, en dat kun je ook vanaf een startcoupon doen.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:54

Scum: klopt, ik heb het al op startlijsten.nl staan wat de bedoeling is bij ons. Gegevens neem ik idd altijd over van coupons/e-mail. Zolang ik ruiter-paard-klasse en adres en telefoonnummer heb vind ik dat voldoende :j

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:56

bij ons zie ik ook voor de kringkampioenschappen in januari dat we 1 coupon moeten opsturen...normaal waren dat er 2...maar zal dat dan nu zo zijn dat ze dan gewoon volledige gegevens van je hebben?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:12

Ik heb eens op startlijsten gekeken naar wat verenigingen daar nu mee doen. Bij de meesten staat nog gewoon dat je startcoupons op moet sturen. Slechts een enkeling heeft hier wel al op ingespeeld. Je gaat toch platgebeld worden denk ik als je niet uit jezelf iets hierover meldt.

Ik heb zelf ook al wat startcoupons de deur uit gedaan. Komende tijd maar gewoon in de gaten houden of ze iets melden en anders ook maar gaan mailen/bellen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:39

Grappig Scum, ik had net hetzelfde gedaan :D Ik zie idd dat nog maar weinig verenigingen inspelen op het inschrijfformulier. De meesten vragen gewoon om een coupon.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:44

Nou, dan is het meteen het probleem van al die overtollige coupons opgelost :D

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:11

Wij hebben in januari, februari en maart wedstrijden. Ik heb op onze website en op Startlijsten info gezet met verwijzing naar de website van de knhs, startpas en info + link naar het startdocument en wedstrijdkalender ( waar de vraagprogramma's al staan).
Kromme is dat je geen directe link kunt maken naar een vraagprogramma (voor op je eigen website) en de tekst ook niet kunt kopiëren.. stomme silverlight :n
Ruiters moeten dus het hele riedeltje selectieknoppen in de kalender doorlopen om bij onze vraagprogramma's te komen.. geweldig dit !!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:13

Silverlight is ook nog niet helemaal af (qua ontwikkeling). Het is dus vreemd dat ze dat programma gebruiken. Op ons systeem kan het zelfs helemaal niet draaien.
Maar je kunt het vraagprogramma toch gewoon als pdf op je website zetten? Je kunt dat nl. gewoon exporteren naar pdf formaat. En dat kun je dan ook op startlijsten.nl zetten. Zo hebben wij het ook gedaan.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:45

Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt eigenlijk...

Moska schreef:
Wat me in de gauwigheid ook opviel, maar dat kan ik over het hoofd gezien hebben, is dat er geen startkaarten meer voor half geld zijn vanaf 1 oktober. Of zou men dan geneigd zijn om voor de gelimiteerde startpas te kiezen.

Hier zat ik dus ook direct mee te rekenen / denken, aangezien ik een jonkie van dit jaar 3 heb. Hij is pas net ohz, maar ik vind het zelf verschrikkelijk om halverwege het seizoen te starten (dus januari, dan zit je halverwege het indoor seizoen). Ik vond dus per 1 oktober met die startkaart voor half geld ideaal. Ik zou die van mij dus per 1-10 2012 uit willen brengen, mits die er klaar voor is! Begin outdoorseizoen is me te snel.. En 1-10 is mooi begin van indoor seizoen, niet te vroeg en voor mijn gevoel niet enorm laat (opzich niet verkeerd om dan even te wachten en begin outdoor 2013 te doen natuurlijk), en dan het jaar erop gewoon volle startkaart zeg maar. Dacht dus ook dat word nu dus gelimiteerde in september / oktober aanvragen, en dan 4 keer starten en dan het nieuwe jaar gewoon zo'n onbeperkte. Echter is dat een mooi duur grapje! En ben je echt gigantisch veel duurder uit dan met het vorige systeem, terwijl ik dus met dat nieuwe systeem over het hele jaar verspreid wel weer goedkoper uit zou zijn. :=

Als je eerder per 1 - 10 zou starten zou je met 4 proeven (startgeld + 4 coupons) 26,46 kwijt zijn, nu dus 55,50... Leuk hoor... := Zat al te denken om dan gewoon in aug of sep. dan de onbeperkte te doen en dus gewoon wat vaker dan 1 keer per maand ong. op concour gaan, als ik toch graag aan het begin van het seizoen wil beginnen en niet midden in een seizoen. Ben je nog goedkoper uit, want stel dat je dan per 1 - 9 zou gaan, je start zeg maar 8 wedstrijden (2 per maand), ben je dus 75,50 kwijt (heb je dus t dubbele voor 20 euro meer..).

AnkeVivaldi schreef:
Startkaart is 44 euro per jaar. Coupons denk ik zo'n 1 euro per stuk. Stel je rijdt (bijv dressuur) 4 proeven in de maand (4x12=48) dan zit je ook al samen met de startkaart op 92 euro.
Dus die 75 euro is helemaal niet zo duur voor de gemiddelde wedstrijdruiter (qua proeven/parcoursen)

Klopt, ben er dan zelf wel blij mee eigenlijk, over het hele jaar genomen ben je gewoon goedkoper uit! :j
Als ik dan voor mezelf zou kijken, en 2 wedstrijden in de maand mee zou pakken, de helft (6 maanden) rijd je 2 proeven (outdoorseizoen, dan kun je hier per wedstrijd 2 proeven rijden dus 4 in de maand) in het indoor seizoen, de andere helft dus, rijd je 1 proef. Zou uitkomen op 36 wedstrijden in het jaar. Met het nieuwe systeem ben ik dan 75,50 kwijt, en met het oude systeem zou ik 85,14 kwijt zijn. ;)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:01

manie schreef:
Moet toch vreselijk lachen om iedereen die hier roept dat het allemaal 'zo duur' is/wordt.
Dan moet je echt een andere hobby zoeken, paarden zijn DUUR!!!

Applaus!!! Gelukkig zijn er ook nog nuchtere denkers onder ons. Ik verbaas me echt over het argument ''duur''. Onze sport is per definitie al duurder.
En als iedereen nu eens optelt wat je paard kost over een heel jaar, dus echt alles, van stalling, hoefsmid, dierenarts, zadelmaker, ruitersportshop tot geinige setjes kleding, dekjes, bandages, laarzen enz. en dat vergelijkt wat het kost om te kunnen starten, kan ik me niet voorstellen dat deze geweldige modernisering van de sport een reden is om te stoppen.
Afgezet tegen de kosten van de huidige startkaart etc. is het misschien voor sommigen een paar tientjes duurder, en anderen gaan er op vooruit.
Tip: vraag je startpas kado aan Sinterklaas, of als Kerstkadootje. Blijf niet zolang hangen aan de bar na je lesuur, koop nog even niet dat geinige nieuwe jasje.
Als je heel eerlijk rekent scheelt het echt niet veel.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:05

CharleyT schreef:
manie schreef:
Moet toch vreselijk lachen om iedereen die hier roept dat het allemaal 'zo duur' is/wordt.
Dan moet je echt een andere hobby zoeken, paarden zijn DUUR!!!

Applaus!!! Gelukkig zijn er ook nog nuchtere denkers onder ons. Ik verbaas me echt over het argument ''duur''. Onze sport is per definitie al duurder.
En als iedereen nu eens optelt wat je paard kost over een heel jaar, dus echt alles, van stalling, hoefsmid, dierenarts, zadelmaker, ruitersportshop tot geinige setjes kleding, dekjes, bandages, laarzen enz. en dat vergelijkt wat het kost om te kunnen starten, kan ik me niet voorstellen dat deze geweldige modernisering van de sport een reden is om te stoppen.
Afgezet tegen de kosten van de huidige startkaart etc. is het misschien voor sommigen een paar tientjes duurder, en anderen gaan er op vooruit.
Tip: vraag je startpas kado aan Sinterklaas, of als Kerstkadootje. Blijf niet zolang hangen aan de bar na je lesuur, koop nog even niet dat geinige nieuwe jasje.
Als je heel eerlijk rekent scheelt het echt niet veel.

_/-\o_

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:07

Ik snap dat het voor sommige duurder wordt. Als je maar 8 -10 wedstrijden per jaar start ben je gewoon duurder uit dan voorheen. Maar je hoort mij niet klagen hoor.
Moet daarnaast wel zeggen dat ik het wel weer een fixen uitgave vindt in januari!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:10

Ik lees dat sommigen het voor elkaar kregen in Open Office, ik sla het op, maar ben daarna diverse velden (oa bovenbalk etc.) weer kwijt. Wat doe ik fout?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:15

Ik denk niet dat jij iets fout doet, of ik moet het zelf ook al hebben gedaan.
Ik heb Office 2007, en ik ben afgelopen week ook meerdere keren mijn werkbalken kwijtgeraakt... Als ik dan boven in het scherm was, kwam die weer tevoorschijn... :?

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:19

Ik rijd ongeveer 6 wedstrijden per jaar. Dan moet ik dus meer betalen of een startpas voor 4 wedstrijden aanvragen :n

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:26

Janine1990 schreef:
Ik denk niet dat jij iets fout doet, of ik moet het zelf ook al hebben gedaan.
Ik heb Office 2007, en ik ben afgelopen week ook meerdere keren mijn werkbalken kwijtgeraakt... Als ik dan boven in het scherm was, kwam die weer tevoorschijn... :?

kunnen anderen het wel lezen als je het verstuurt? Want er zijn in onze regio dit seizoen echt verrekt weinig wedstrijden dus ik wou alles tot en met april maar gelijk opgeven, maar een beetje stom als ik een halfleeg formulier verzend hahaha :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:28

Oh dat inschrijfformulier heb ik nog niets mee van doen hoor. Maar ik herkende toevallig wel dat de werkbalk en alles 'm ineens lijkt te zijn gesmeerd.

Wat je het beste kunt doen is na het invullen de beveiliging er weer op zetten, zo komt het bestand bij de vereniging aan als een alleen lezen bestand. En kan er niets per ongeluk worden gewist of gewijzigd.
Voordat je het bestand verzend, even afsluiten en weer opstarten. Kijken of het goed is opgeslagen. Als dat zo is, dan verzenden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:29

Tafje schreef:
Ik rijd ongeveer 6 wedstrijden per jaar. Dan moet ik dus meer betalen of een startpas voor 4 wedstrijden aanvragen :n

Ik ben ook niet zo blij, ben wel veel op wedstrijd als ik gewoon op de kalender kijk, maar start denk ik per paard 1x per maand tenzij in de zomer de meerdaagsen. Dus hier komt het financieel ook niet fijn uit.
Maar het is niet anders, dus we moeten het er maar voor over hebben.
(hier is trouwens echt geen geld zomaar over voor dekjes en setjes en kwikjes en strikjes hoor! dus daar valt weinig te bezuinigen :+ )

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:29

Urielle mag jij zo ver van te voren al inschrijven dan? Bij mij geldt dat de inschrijving pas 6 weken voor de wedstrijd open gaat. Anders wordt ik gek van de aanmeldingen. En ben ik waarschijnlijk al maanden voor de wedstrijd vol.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:32

Precies, ik vind dat ook wel makkelijk gedacht van CharleyT :P Alsof iedereen zijn geld aan dekjes en kleding uitgeeft of aan de bar. Geen van allen is voor mij van toepassing. Neemt niet weg dat je mij niet hoort klagen over de startpas, ik ben juist goedkoper uit.
Maar voor mensen die tot 12 wedstrijden per jaar rijden wordt het echt wel duurder.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:44

Tafje schreef:

Ja, en eerder was je dan voor 4 wedstrijden per jaar:
44,10 + (1,14 x 4) = 48,66 voor kwijt.

De gene die dus weinig starten, hebben het er gewoon niet uit en is het een leuke verhoging geworden. V.a. 28 starts per jaar heb je het er uit, moet je dus best regelmatig voor starten (wel weer prettig dat je bv. in de zomer vaak 2 proeven per wedstrijd kunt starten). Maar dan nog moet je vrij regelmatig starten.

@ Fitzroy voor jou misschien niet, en voor Urielle wellicht ook niet, maar er zijn genoeg mensen die wel een vermogen van die verzameldingetjes hebben liggen en ook genoeg die vervolgens enorm klagen over dat het starten nu zo duur is, of de gene die vaker hele avond in een discotheek aan het feesten zijn dan ze op wedstrijd te vinden zijn en dus ook klagen. Dan denk ik tja dan is het of het een of het ander en moet je keuzes maken, en niet zeuren dat de startpas zo 'duur' is terwijl je wel hele complete op elkaar afgestemde trainingssets hebt. :n

Zie het overigens veel bij de (pony)ruiters die naar de paarden overgaan, wat ouder worden en pa/ma opgevemoment zeggen dat ze ook wel wat mee mogen betalen aan hun hobby. Die hebben eerder (een deel van) hun zak/werk/kleed geld aan leuke hebbedingetjes uit kunnen geven, leuke avondjes in een discotheek en noem maar op en moeten nu {leren} keuzes te maken en dat alles gewoon niet kan. Die hoor je opgevemoment dat het starten veel te duur is en bv. het prijzengeld veel te laag etc. ;) *(Maarja dat was ook al zo bij het oude systeem overigens)*

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:57

ponyparadijs schreef:
Urielle mag jij zo ver van te voren al inschrijven dan? Bij mij geldt dat de inschrijving pas 6 weken voor de wedstrijd open gaat. Anders wordt ik gek van de aanmeldingen. En ben ik waarschijnlijk al maanden voor de wedstrijd vol.

ja, als je hier 6 weken vooraf wil opgeven zit het al stampvol. Heb pas nog geinformeerd eind augustus voor iets half oktober omdat ik wou bijschrijven, reservelijst L2 had toen 46 mensen dus had weinig zin meer :=
Heeft wel zijn nadelen hoor, paard kreupel is echt veel afmelden en dat is balen!