sportpaard hoort niet op weide?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:11

Electra63 schreef:
Ik ben het op 1 punt met Lovely eens, en dat is goede verlichting. Wij moeten i.v.m. werk ook vaak 's avonds en dan wil ik wel graag goede verlichting hebben, met name in de winter.

Die heb ik ook wel... Alleen niet in haar eigen stal. Maar op de wasplaats, poets plaatsen, bij de longeerbak en rijbak gelukkig wel :).. 'Mijn stal' is nog de enige onverlichte plek op het terrein.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:16

Mindim schreef:
Hoe kan het dan dat jouw paarden de weide en soortgenoten op die manier zijn gaan zien, vraag ik me dan af. Een paard wat gans zijn leven binnen staat en niet contact kan maken met soortgenoten, zal dat misschien bedreigend vinden. De stal is dan zijn veilige haven, tja omdat zo een dier niet beter weet.
Maw, kun je ze vanaf veulentijd maar het beste binnenzetten, dat ze niet beter weten dan de stal en dan wordt dat hun veilige haven en hebben zomaar buiten niet meer nodig, want dat vinden ze niet leuk of eng. Zo heb je ze gemaakt, denk ik dan, want paarden zijn van nature niet zo.

Je hebt drie paarden die niet in de weide willen of wel willen, maar door sloopgedrag binnen worden gezet, ligt dat aan de paarden? Ik denk van niet.

Integendeel,

paard 1 was na 3 a 4 jaar eindelijk zover dat ie durfde te grazen op de wei. Was door een eigenaar die vond dat alles maar leuk samen op de wei moest kunnen (zoals zoveel mensen hier op Bokt, kun je gelijk lezen wat er van kan komen) als veulen samen met twee dominante Belse knollen op de wei gesmeten waar het arme ding zo geterroriseerd en opgejaagd werd dat de eigenaar voor mij hem er graatmager en met het staartje tussen de billen gekneld uit heeft gekocht.
Hij kan nu na veel tijd met andere paarden samen, hij durft weer te grazen ipv de hele tijd de omgeving in de gaten te houden maar 100% mentaal in orde is hij gewoon nog niet en zal hij wellicht ook niet meer worden, zal altijd wel een geval apart blijven.

paard 2 heeft altijd op de wei gestaan, is pas naar binnen gegaan bij het zadelmak maken en is toen weer de wei op gegaan. Vindt het nu ook best ok op de wei maar heeft het in de drukte van de stal en menselijk gezelschap gewoon gezelliger ofzo, bovendien de pest aan regen en slecht weer.

paard 3 vindt het op de wei prima maar vindt dat de wereld zijn toneel is en gaat graag een ommetje in de buurt maken. Zou leuk zijn als je ergens in Amerika op een ranch woonde maar niet in ons druk bevolkte stuk aardkl00t.

Drie totaal verschillende verhalen dus, drie paarden, drie individuen.
Maar op Bokt zijn behoorlijk wat mensen er niet zo sterk in om naar een paard als een persoonlijkheid te kijken...

Tendance

Re: sportpaard hoort niet op weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:12

Bij ons op stal zie ik maar 1 verbetering die nodig is!!!! Dat die vieze vuile rotdazen/blinde vliegen eens opsodemieteren!!!!
Die dingen hebben toch gewoon helemaal geen nut! Stelletje vampiers!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:27

dazenval zelf maken en ophangen, wie weet helpt het ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:29

Nope!!! Helpt niets!!! Wij hebben zoiets als slimme dazen.... Die bestaan blijkbaar!!!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:35

ow wahhaa, dikke pech, paard inpakken dus ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:37

Wij zitten bijna aan de kust, dus dat probleem valt hier wel mee, ze zijn er wel, maar niet zoveel als ik hoor in bosrijk gebied of in het oosten van het land. Hier is de (klei)grond gewoon vaak te nat. Er worden bij ons nieuwe paddocks gebouwd, dus ik hoop dat daar een hele goede ondergrond in komt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:37

opisop_shop schreef:

Nee, want dekens mag ook niet van sommige bokkers :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:40

Urielle schreef:
Integendeel,

paard 1 was na 3 a 4 jaar eindelijk zover dat ie durfde te grazen op de wei. Was door een eigenaar die vond dat alles maar leuk samen op de wei moest kunnen (zoals zoveel mensen hier op Bokt, kun je gelijk lezen wat er van kan komen) als veulen samen met twee dominante Belse knollen op de wei gesmeten waar het arme ding zo geterroriseerd en opgejaagd werd dat de eigenaar voor mij hem er graatmager en met het staartje tussen de billen gekneld uit heeft gekocht.
Hij kan nu na veel tijd met andere paarden samen, hij durft weer te grazen ipv de hele tijd de omgeving in de gaten te houden maar 100% mentaal in orde is hij gewoon nog niet en zal hij wellicht ook niet meer worden, zal altijd wel een geval apart blijven.

paard 2 heeft altijd op de wei gestaan, is pas naar binnen gegaan bij het zadelmak maken en is toen weer de wei op gegaan. Vindt het nu ook best ok op de wei maar heeft het in de drukte van de stal en menselijk gezelschap gewoon gezelliger ofzo, bovendien de pest aan regen en slecht weer.

paard 3 vindt het op de wei prima maar vindt dat de wereld zijn toneel is en gaat graag een ommetje in de buurt maken. Zou leuk zijn als je ergens in Amerika op een ranch woonde maar niet in ons druk bevolkte stuk aardkl00t.

Drie totaal verschillende verhalen dus, drie paarden, drie individuen.
Maar op Bokt zijn behoorlijk wat mensen er niet zo sterk in om naar een paard als een persoonlijkheid te kijken...

Nee, ik schaar alle paarden onder een noemer en kwak alles bij elkaar op de weide :roll:

Er zijn een hoop paarden die binnen staan en nooit buiten komen voor het gemak van de baas. De baas heeft vaak het excuus: "tja, mijn paard vind het niet leuk op de wei, die staat liever binnen". Ik ben er al zoveel tegengekomen, je wordt er niet goed van. Paarden die stalondeugden ontwikkelen, omdat ze gans de dag binnen staan op 2 keer per dag ruwvoer en beste scheppen krachtvoer. Paarden die zich buiten geen raad weten met de ruimte, omdat ze het niet gewend zijn, die niet met andere paarden kunnen, omdat ze zich niet meer paards kunnen gedragen. Vaak gebeurt dit door mensen die het paard niet alleen niet als persoonlijkheid zien, maar als voorwerp voor hun hobby. En dat stoort me mateloos. De meeste paarden die zo zijn, zijn zo gemaakt door de mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:42

Electra63 schreef:
Wij zitten bijna aan de kust, dus dat probleem valt hier wel mee, ze zijn er wel, maar niet zoveel als ik hoor in bosrijk gebied of in het oosten van het land. Hier is de (klei)grond gewoon vaak te nat. Er worden bij ons nieuwe paddocks gebouwd, dus ik hoop dat daar een hele goede ondergrond in komt.

Hier ook dicht bij de kust, wel wat minder dazen inderdaad, maar ze zitten er wel, hier ook vette klei. Wel veel last van vliegen door de stilstaande sloten.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:42

@Mindim ; AMEN!!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:45

hier dit jaar anders weinig dazen, wel veel gewone vliegen, dus ik spray me een ongeluk!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:50

opisop_shop schreef:

Nee, dit zijn echt slimme dazen....
Die snappen, dat ik lekkerder ben dan mijn paarden. Ze pakken de paarden amper, maar als ik dan kom rijden.......AANVALLUHHHH

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:51

Tendance schreef:
opisop_shop schreef:

Nee, dit zijn echt slimme dazen....
Die snappen, dat ik lekkerder ben dan mijn paarden. Ze pakken de paarden amper, maar als ik dan kom rijden.......AANVALLUHHHH

Dat hebben wij hier met wespen :(

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:53

knup een wespenvanger op je cap, of ga met zadeltassen rijden en zet daar wespenvangers in?
En smeer jezelf in met modder, kunnen ze je ook niet prikken.
Kom op dames, beetje creatief he :roll:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:54

Tis gewoon poedersuiker, die wespen, dazen, horzels, muggen en verder alle andere insecten die rondkruipen of vliegen, weg ermee.

Tendance

Sowieso krijgt mijn ruin geen deken op, zonder dat daar zijn slopersdeken overheen zit (die kan "niet" kapot). Dus die staat ondanks zijn eczeem zonder deken in de wei. Alleen in de winter krijgt hij dus een winterdeken op, met zijn niet zo'n grote vriend de slopersdeken.
Mijn merrie heeft in de zomer dag in dag uit de eczeemdeken op.

Tendance

opisop_shop schreef:
knup een wespenvanger op je cap, of ga met zadeltassen rijden en zet daar wespenvangers in?
En smeer jezelf in met modder, kunnen ze je ook niet prikken.
Kom op dames, beetje creatief he :roll:

hahahahahah :+ LOL

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:55

Electra63 schreef:
Tis gewoon poedersuiker, die wespen, dazen, horzels, muggen en verder alle andere insecten die rondkruipen of vliegen, weg ermee.

Ja maar sommigen daarvan hebben nut, maar wie heeft er ooit een DAAS met een NUT gezien???

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:57

Ik hou totaal niet van insecten, geef mij maar muizen of ratten, maar geen insecten.
Tijdje terug hadden we kleine padden in de buitenbak, die heb ik gevangen en in de wei gezet :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:01

Ik vind trouwens, om weer even een beeeetje ontopic te gaan, dat het voor eczemers wel lastiger is om een goede stal te vinden. Neem dan ook nog de combi dat je een eczemer op wedstrijden uitbrengt die niet gevlochten wil en kan worden, heb je ook in de ring nog weer problemen. Dat wordt nog wat, als we ooit wel in de Z belanden, rijd je een barok paard met lange, losse manen :+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:02

OHOH om door de paarden vertrapt te worden??? Jij bent slecht!!!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:03

ja, in de bak hebben ze tenminste nog een kans, in het groene gras hebben ze een schutkleur en vallen ze niet op! :oo

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:05

opisop_shop schreef:
Ik vind trouwens, om weer even een beeeetje ontopic te gaan, dat het voor eczemers wel lastiger is om een goede stal te vinden. Neem dan ook nog de combi dat je een eczemer op wedstrijden uitbrengt die niet gevlochten wil en kan worden, heb je ook in de ring nog weer problemen. Dat wordt nog wat, als we ooit wel in de Z belanden, rijd je een barok paard met lange, losse manen :+

Mijn eczemers nou ja de een heeft dus een deken en die is ze gewend en heeft er dus geen last van. De ander doe ik iedere dag met van die creme, zodra hij het land uit is en heeft dan eigenlijk ook niet heel veel last, dus gelukkig kan ik mijn beide paarden gewoon vlechten!!!
Het kost me veel tijd en moeite, maar dat heb ik natuurlijk over voor mijn schatjes!!!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:05

opisop_shop schreef:
ja, in de bak hebben ze tenminste nog een kans, in het groene gras hebben ze een schutkleur en vallen ze niet op! :oo

Euh padden zijn toch bruin???? Het bent geen kikkers!!!