Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:20

Nou ze zijn mijn filmpje kwijt geraakt -O- ik heb video check gedaan en toen hadden ze m wel. Iemand anders had voor mij gefilmd en ingeleverd en daarbij gevraagd of ik wilde checken of alles goed was. Ik ben een beetje bang dat ze nu de video verwijderd heeft.. beetje dom van me :+

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:32

PSvanLot schreef:
Deelnemers kunnen bij aanmelden ook vragen hoe laat de prijsuitreiking verwacht wordt. Helaas zie je dan vaak mensen nog komen vragen/zeuren wanneer het precies is...

Mensen hebben eenmaal weinig geduld en wachten duurt lang.

Ik vraag zelden tot nooit wat.

Maar ik heb dit jaar gehad dat de M1 en M2 na elkaar waren maar er stond nergens of het in handicap was. Corona tijd dus geld overgemaakt. 10 min bij het secretariaat staan wachten (en ze hadden me goed zat gezien...) niemand. Via andere ingang maar even aangeklopt toen gevraagd. Dat wist ze niet....
Dus toen ik gereden had nog een keer gaan vragen (uitslagen lagen klaar met ook een tussenstand maar er moesten nog 10 combinaties van de M1 en in die tijd kon ik op neer. Ze wisten het nog steeds niet na weer 10 min wachten... prijs verviel als je er niet was en ik stond 2x 3de in handicap. Zonder 2x 1ste. Dus uiteindelijk maar gebleven. Paard opt gras in de zon dus was geen ramp maar toch... uiteindelijk dus toch in handicap.
Wel nog prijzengeld gelukkig dus niet voor niks gewacht.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:38

xRoossie95 schreef:
Nou ze zijn mijn filmpje kwijt geraakt -O- ik heb video check gedaan en toen hadden ze m wel. Iemand anders had voor mij gefilmd en ingeleverd en daarbij gevraagd of ik wilde checken of alles goed was. Ik ben een beetje bang dat ze nu de video verwijderd heeft.. beetje dom van me :+

Dat zou zonde en zuur zijn! Tip voor een volgende keer; vraag of diegene hem dan okk ff naar jou mailt via WeTransfer. Dan heb je m iig zelf mocht er wat mis gaan.

caro29

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:48

@roossie dat zou wel heel zuur zijn als hij verdwenen is.

Ik snap sws niet waarom mensen dezelfde dag of de dag erop al heftig gaan refreshen.
Ik heb net een plukje retour gestuurd. Rest gaat dit weekend tussen de bedrijven door want ik moet werken en de peuter dartelt om mij heen dus even goed timen :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:56

caro29 schreef:

Ik snap sws niet waarom mensen dezelfde dag of de dag erop al heftig gaan refreshen.
Ik heb net een plukje retour gestuurd. Rest gaat dit weekend tussen de bedrijven door want ik moet werken en de peuter dartelt om mij heen dus even goed timen :D

Maar ik weet niet voor welke dag jij ontvangen hebt Caro, maar bij mijn weten is het de bedoeling dat als je voor 12-11 ingepland bent dat je dan ook 12-11 beoordeelt en terug stuurt. En niet pas ergens eind van het weekend. Dan schiet dat hele "beschikbaarheid aangeven" zijn doel een beetje voorbij. Je geeft aan dat je de 12e 4 uur = 16 proeven (of 3 uur = 12 proeven etc) kunt beoordelen toch? Als je die beschikbaarheid niet waar kunt maken kun je wellicht beter beperkte beschikbaarheid aangeven.

Overigens niet persoonlijk naar jou, maar ik zie het meer gebeuren. Dat ik protocollen krijg die juryleden lang hebben laten liggen en "niet aan toe gekomen zijn". Geef dan geen beschikbaarheid op, deelnemers willen ook hun resultaten op tijd hebben.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:35

WenK schreef:
caro29 schreef:

Maar ik weet niet voor welke dag jij ontvangen hebt Caro, maar bij mijn weten is het de bedoeling dat als je voor 12-11 ingepland bent dat je dan ook 12-11 beoordeelt en terug stuurt. En niet pas ergens eind van het weekend. Dan schiet dat hele "beschikbaarheid aangeven" zijn doel een beetje voorbij. Je geeft aan dat je de 12e 4 uur = 16 proeven (of 3 uur = 12 proeven etc) kunt beoordelen toch? Als je die beschikbaarheid niet waar kunt maken kun je wellicht beter beperkte beschikbaarheid aangeven.

Overigens niet persoonlijk naar jou, maar ik zie het meer gebeuren. Dat ik protocollen krijg die juryleden lang hebben laten liggen en "niet aan toe gekomen zijn". Geef dan geen beschikbaarheid op, deelnemers willen ook hun resultaten op tijd hebben.

Dat dacht ik ook. Ik spreid het nu nog wel eens over 2 dagen omdat ik ze nu steeds 3 dagen voor de eventdatum binnen krijg, maar ze gaan wel allemaal voor die eventdatum weer terug.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:42

Ik heb gelukkig nog nooit wat laten liggen. Ze gaan bij mij zsm terug.
Verder heb ik pb contact met wenk om verdere discussie te voorkomen :D

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:39

Gelukkig was het filmpje er nog *\%/* volgende keer inderdaad maar via we transfer sturen :')

En nu kan ik deze week dubbel refreshen _O-

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:41

WenK schreef:

Zo had ik het inderdaad ook begrepen, dat als je beschikbaarheid opgeeft voor een bepaalde dag, je dan ook op die dag de proeven echt moet beoordelen. Ik heb gisterenavond in ieder geval mijn 12 B proeven en 4 L1 proeven weer teruggestuurd. Hele wisselende groep, uiteenlopend tussen de 162 en 204,5 punten.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:28

caro29 schreef:

Omdat ik al vaak genoeg met 1 of 2 dagen mijn punten terug heb gehad. Dus ja dan begin ik heftig met refreshen :j daar doe ik toch niemand kwaad mee? Ik zeur niet, ik klaag niet, ik val niemand lastig, ik deel het alleen hier om samen met andere “refreshers” in leuke, gezamenlijke spanning te zitten. Ik zie het probleem niet.

WenK, niet helemaal mee eens met het bericht wat je tegen Roossie zei.... knhs geeft aan uiterlijk 5 dagen na de eventdatum. Dan heb je 6 dagen na de eventdatum dus wel alle recht om eens te vragen of je punten al binnen zijn :j ik vraag bijna niets op een reguliere wedstrijd. Maar als mij gezegd word; uitreiking 15 minuten na laatste start, en de laatste start is al 45 minuten geleden, dan zou ik toch ook eens vragen hoe het ervoor staat. Dat is toch niet zo vreemd :?

marieke_483

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:31

@xRoossie95 Wat fijn dat je filmpje er nog was! Ik vind jou altijd zo heerlijk positief, daar word ik heel blij van! :D

Ik heb mijn punten ook terug, 176 punten.. Helaas, maar wel verwacht gelukkig :+
Prima protocol gekregen waar ik even flink met de neus op de feiten ben gedrukt (als bij de eerste 10 onderdelen 'impuls' staat, weet ik waar ik het moet zoeken, haha).. Ik moet nog wat wennen dat ik nu meer van mijn racemonster moet gaan vragen dan 'loop alsjeblieft wat langzamer', dus daar gaan we nu flink mee bezig!

Aan alle juryleden hier, puur uit nieuwsgierigheid: Ik vroeg me vandaag tijdens het poetsen opeens af: beoordelen jullie 'verzorging' in de B nu met de online proefjes ook op een andere manier dan in het echt? Bijvoorbeeld als paard en ruiter strak in het pak zijn dan scoren ze sowieso hoger dan iemand die in zijn dagelijkse kleding het proefje rijdt, maar er wel netjes uit ziet?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:49

Het gaat mij er met name om dat het geheel er verzorgd uit ziet en dat er aandacht aan besteed is.

Ik kan niet in iemand zijn portemonnee kijken en ook niet zien of iemand in de gelegenheid is compleet in tenue aanwezig zijn.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:50

marieke_483 schreef:
Aan alle juryleden hier, puur uit nieuwsgierigheid: Ik vroeg me vandaag tijdens het poetsen opeens af: beoordelen jullie 'verzorging' in de B nu met de online proefjes ook op een andere manier dan in het echt? Bijvoorbeeld als paard en ruiter strak in het pak zijn dan scoren ze sowieso hoger dan iemand die in zijn dagelijkse kleding het proefje rijdt, maar er wel netjes uit ziet?

Strak in het pak is nu niet verplicht, dus daar kan je ook niet op afstraffen. Wat ik wel heel veel voorbij zie komen zijn bitten en sporen die echt heel smerig zijn en waarvan duidelijk is dat het niet van 1 dag is. Ook als je niet lang op stal mag zijn door de regels is het echt wel mogelijk om je spullen een dagje mee naar huis te nemen en in orde te hebben. Dat kan bij mij dus wel een halve of hele punt schelen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:53

xRoossie95 schreef:
Gelukkig was het filmpje er nog *\%/* volgende keer inderdaad maar via we transfer sturen :')

Gelukkig! En hopelijk gaat het deze keer dan wat vlotter :=

Marieke_483, ook welkom bij de 'Jammer maar helaas, volgende keer beter' club :')

Ik heb ook al meerdere keren de dag erop punten gehad. Maandag insturen, en dan dinsdag punten. Dus het kan wel inderdaad.

_Gerdien_ fijn dat het netjes is opgelost!

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:55

Hier nog het weekend over voor de 12e dus even geduld hebben. Had m zaterdag al ingestuurd. Zondag filmen voor komend event.
Ik begrijp het plannen is voor de jury's om de filmpjes te kijken. Toch is het fijn voor deelnemers om voor start nieuw event je puntjes te weten.
Desalniettemin moeten we gewoon blij zijn dit sws kan...
Dus geduld kweken!
En dat refreshen is gewoon te leuk.. Elke keer toch de hoop er iets bekend is.

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:55

xRoossie95 schreef:

Wat een geluk!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:03

Als ik na 5 werkdagen geen punten had dan zou ik ook KNHS even mailen/appen.

Als het er netjes uitziet vind ik het prima. Hoef echt niet gevlochten en in wedstrijd tenue. Even poetsen, stro uit de staart, bit schoon enz. Ik ben sws allergisch voor vieze bitten. Dat zou je zelf toch ook niet willen. Net als natte vieze stijve zwaar bezwete dekjes.

Tot nu toe heb ik een leuke groep. Paarden en pony’s door elkaar. Van net geen wp naar 200. 1 is niet beoordeeld ivm geen paspoort tonen. Verder is de kwaliteit video’s ook erg wisselend van heel helder naar wazig

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:06

Sjelle schreef:
Hier nog het weekend over voor de 12e dus even geduld hebben. Had m zaterdag al ingestuurd. Zondag filmen voor komend event.
Ik begrijp het plannen is voor de jury's om de filmpjes te kijken. Toch is het fijn voor deelnemers om voor start nieuw event je puntjes te weten.
Desalniettemin moeten we gewoon blij zijn dit sws kan...
Dus geduld kweken!
En dat refreshen is gewoon te leuk.. Elke keer toch de hoop er iets bekend is.

Maar dan moet je niet elke week mee doen. 5 werkdagen na event is de dag van het volgende event. Dus het kan makkelijk dat je geen punten hebt voordat je de volgende keer wil filmen. Natuurlijk is het fijn als je het al weet, maar met een normale wedstrijd weet je dat ook niet voor 2e proef. En echt grote dingen kan je niet veranderen in een paar keer, kleine dingen kan je zelf ook wel zien op de film en dan zelf aanpassen zonder punten te weten. ;) Eigenlijk is het mazzel dat de KNHS eerder door stuurt, maar daar zou je niet op moeten rekenen.

Dus als je echt graag de verbeterpunten mee wilt nemen van de jury bij elke proef moet je eigenlijk niet elke week inschrijven.

Gefeliciteerd met de punten allemaal of volgende keer beter! En juryleden, succes weer met beoordelen ;)

Over de kwaliteit, het is gewoon vreselijk wat er gebeurd als je een filmpje doorstuurt. Van kraakhelder op de ene mobiel naar wazig op de andere of op de pc.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:14

Dat is wel heel fijn xRoossie95! Mag je m nu nog een keer insturen?

Linda2008, na 45 minuten absoluut, dat zou zijn nu na 10-15 werkdagen als je m vergelijkt met het online rijden. Als er staat 15- 20 minuten en je staat na 21 minuten al aan t raam, dat vind ik vergelijkbaar met meteen s ochtends op werkdag 6 aan de bel hangen. Waarbij ik niet wil zeggen dat dat in dit specifieke geval zo is, maar in het algemeen zie ik het ongeduld wel. Enerzijds goed, omdat er een bepaald enthousiasme uit spreekt, anderzijds denk ik dat je het probleem van de latere terugkoppeling juist in stand houdt door snel contact te zoeken, zoals ik al zei, tijd die ze nodig hebben om jouw (algemene zin, niet persoonlijk) contact te beantwoorden kunnen ze niet gebruiken om de uitslagen te verwerken.

Daarnaast, zoals ik in een eerder bericht al zei gaat er deze ronde echt wel het eea mis bij de KNHS, ik hoor het veel meer om mij heen iig. Denk dat ze daar nu gewoon minder voorbereidingstijd hadden en wellicht mensen tekort? Hopelijk gaat het nieuwe systeem hier verbetering in brengen.

Het cijfer voor verzorging... Of je in wedstrijdtenue rijdt of niet maakt voor het punt niet uit. Wel of het er verzorgd uit ziet, nette schone kleding en dekje, haren vast etc. Kleine moeite, kost geen extra tijd en staat veel beter dan een slobbertrui met losse haren. Overigens is met een echte slobbertrui ook je houding en zit slechter te beoordelen, het toont al snel minder correct en levert dus daar ook een lager cijfer op.

marieke_483

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:20

Bedankt voor alle antwoorden, leuk om even een inkijkje te krijgen! Vind het wel heel fair inderdaad om er niet op af te straffen, maar ik kan me best voorstellen dat je voor "netjes, maar niet in tenue" een 7 zou geven en een 8 voor "netjes en in tenue" bijvoorbeeld :)

@urosa: Ja, en het clubje "even gedemotiveerd maar we zetten weer door" denk ik.. :+ Ik baalde er echt wel even van, maar heb het filmpje nog een paar keer bekeken met het protocol erbij (handig dat het kan zo :D ) en snap de punten zeker wel. Nu zien of we het ook kunnen verbeteren!

@Sjelle: Zou wel leuk zijn inderdaad, om de punten van tevoren te weten zodat je nog even extra erop kan letten! Ik hoopte daar de eerste paar keren inderdaad ook op, maar vooral in het begin duurde het vrij lang dus toen heb ik die hoop wat opgegeven.. Vooral omdat ik vaak aan het einde van de "week" het ene proefje filmde en dan aan het begin van de week die van de daaropvolgende week dus dat was sowieso wat te snel.

Aan het einde van de vorige periode van online proefjes kreeg ik mijn uitslagen vrij snel, één of twee werkdagen na het insturen. Ik heb het idee dat het nu weer iets langzamer gaat, maar ik heb nog maar één ingeleverd en dat was in het weekend dus dat kan ook vertekenen qua gevoel.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:22

WenK, ja eens, daar zit wat in natuurlijk ;) het is vaak ook pure enthousiastme maar uiteraard is het erg vervelend zo 5 minuten na tijd :P

Sjelle, ik heb het nog nooit meegemaakt maar ik heb de punten dit keer ook nog niet terug. Ach ja ik had er toch al geen hoge verwachting van dus alle focus op de proef die we morgen weer gaan opnemen :D *zin in!*

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:07

Zo Roos. Mazzel dat ze hem nog had! Mag je hem nu nogmaals insturen voor de datum van de 12e?

Ik refresch ook regelmatig, maar kan ook wel geduldig wachten. Geloof best dat jury’s en de knhs het druk zat hebben momenteel. En ga er toch geen betere punten van krijgen als ik vaak ga kijken :')

Hier vandaag weer proefje opgenomen. Paard was stout en erg ondeugend. Uiteindelijk in de proef nog best oké, schrok in m’n contra en viel daar even uit. Sprong gelukkig wel weer terug aan in de contra. Dus daar ga ik niet teveel wakker van liggen :).

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:08

Mee eens hoor over meer tijd dan tussen het opnieuw opnemen.
Maar tis meer voor mn eigen gevoel. Dat je dan t ene hebt afgesloten en weer door gaat voor het volgend evenement.
Leuke aan de filmpjes is je zelf al prima ziet waar je aandachts en verbeterpunten liggen.
Ik denk morgen maar te filmen zondag voorspellen ze slecht weer en ik ga rijdend naar de binnenbak.
Dan staan we niet als verzopen katjes op beeld ;-)

En als ik WenK zo lees hebben ze het bij de knhs druk genoeg! Logisch dingen dan wat minder vlekkeloos verlopen.

Iedereen die gaat filmen dit weekend succes!
En degene met puntjes gefeliciteerd!!!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:09

Ik geef altijd beschikbaarheid op vrijdag op en dan stuur ik zondagavond alles terug.
Ik vind het prettig om een uurtje per dag te jureren, heb het best druk.
Meestal krijg ik de protocollen al op donderdag, maar dan werk ik en heb ik geen tijd.

Deze week 4 B en 6 L1.
Begon al goed met een B met 204! Leuk jureren!

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:10

linda2008 schreef:
WenK, ja eens, daar zit wat in natuurlijk ;) het is vaak ook pure enthousiastme maar uiteraard is het erg vervelend zo 5 minuten na tijd :P

Sjelle, ik heb het nog nooit meegemaakt maar ik heb de punten dit keer ook nog niet terug. Ach ja ik had er toch al geen hoge verwachting van dus alle focus op de proef die we morgen weer gaan opnemen :D *zin in!*

Wij refreshen gewoon maandag weer lekker door :j