[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 07:09

Klopt, maar als er een boompje voor ligt is het voor mijne al ingewikkeld genoeg..

Heerlijk toch z'n fanatiekeling :) ben je weer helemaal de oude?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:58

Laura, thanks! Wel jammer, leek mij echt een fijne locatie. Weten jullie nog een niet zo kijkerige locatie? Ik ben het er helemaal mee eens dat je paard wedstrijdklaar is ja of nee, maar voor mij is zo'n wedstrijd een stuk makkelijker om er in te komen en als ik een paar keer weer fijn gesprongen hebt dan durf ik ook weer meer! Voor nu staat 9 april Putten op de agenda. Weet nog niet of ik er ga starten..

Ah shoppen! <3 Hou ik ook écht van. Heb laatst een setje van mijn vriend gehad en kan niet wachten tot ik mijn dekje binnen hebt. Samen met de roze polo. :D
Afbeelding
Ik krijg geen lingerie setje maar een paarden setje, best lief eigenlijk. :')

Vibabu, ga je niet meer hardlopen dan? :P Ik wil voor dressuur nog nieuwe laarzen, een polo model. Zo mooi!

Goldie, jeetje wat een verhaal.. Snap dat dat voorkomen moet worden! Slaat dat paard zo snel? En dressuren is ook lastig haha. Springen is veel leuker! :D

Gomir, gefeliciteerd met je fijne rondjes! En wat een leuke foto van je Gupje! Springt netjes. :j Leuk ook dat de fokkers zo goed te spreken waren!

Elke, klinkt goed! Fijn dat je het nog even kon oefenen.

Wij hadden dinsdag avond dressuur wedstrijd en we zijn 2 keer eerste geworden met 200 en 222 punten! :wow: Er werd volgens mij ook hoog gejureerd maar het was een mooie afsluiting van de B. Nu lekker L1 starten!
Ik hoop morgen les te hebben van Lammert in Bunschoten, was eigenlijk vandaag maar mijn auto dacht er anders over. Gelukkig viel het mee en heb ik hem weer terug! Hoop dat hij morgen nog tijd heeft. Hoorde wel dat het buiten springen was Eva. :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:15

Wat een geluk heb jij met je vriend Nann! Doe mij ook zo eentje _O-
Toppers zijn jullie!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:23

Oh ik zag vanochtend nog een klant van hem die binnen les had gehad! Dan weet ik t ook niet, zal zo eerst bellen. Gaaf dekje!!

Wat een aanvaring Goldie, ben je lekker mee idd.

Ik ben m'n nieuwe laarzen aan het inrijden, dat valt nog niet mee als je erg gehecht bent aan je oude slappe laarsjes :D

stuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:06

wauw dit topic bestaat al lang ik wil mij hierbij ook graag aanmelden
ik spring met mijn bijna 8 jarige merrie momenteel ook in de B we hebben nu 8 winst heeft wel wat maanden/jaren geduurd voor ik met springen officeel gestart ben ik had namelijk een spring paard met balkenvrees gekocht _O-
gelukkig is dat nu helemaal over en gaat ze als een speer!

Afbeelding

Afbeelding

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:19

Pantykous schreef:
Oh ik zag vanochtend nog een klant van hem die binnen les had gehad! Dan weet ik t ook niet, zal zo eerst bellen. Gaaf dekje!!

Ik ben m'n nieuwe laarzen aan het inrijden, dat valt nog niet mee als je erg gehecht bent aan je oude slappe laarsjes :D

Haha ja die zag ik ook! Vriendinnetje van mij had een uur na haar les en die reed buiten. Heb m net gebeld voor morgen, als ik niks hoor staat het parcours er nog en kan ik om 11u lessen.

Haha Carola, dank je wel! :D

En welkom Stuf, ik zag net je topic. Jeetje wat een vermogen heeft je paard! Leuk dier! :D

stuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:25

Nann__ schreef:
Pantykous schreef:

Haha ja die zag ik ook! Vriendinnetje van mij had een uur na haar les en die reed buiten. Heb m net gebeld voor morgen, als ik niks hoor staat het parcours er nog en kan ik om 11u lessen.

Haha Carola, dank je wel! :D

En welkom Stuf, ik zag net je topic. Jeetje wat een vermogen heeft je paard! Leuk dier! :D

danku!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:33

Die knalt er goed over Stuf!

Ik ga gelijk bellen Nann :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:57

Ga je ook morgen lessen? :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:06

Nee ff bellen voor vanavond, moet morgen aan de arbeid :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:04

Welkom Stuff mooie foto's ook!!

Leuk zulke trapezels. Dat mensen zelf niet het benul hebben om uit de les te gaan. Je moet het toch niet op je geweten willen hebben dat je paard een ander trapt als je weet dat ze dat zo vaak doen?

Gefeliciteerd Gomir!!

Elke ook weer op de rit!

Mijne is vandaag behandeld en mag een dag of 5 even niet rijden. Dan 5 dagen erg kalm aan, net wat wil en dan weer echt aan de bak. Ben benieuwt.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:47

Gaaf dekje Nann! Welke regio zit je precies?
Wat voor heb je nu Eva?
Welkom stuf, mooi paard heb je!
Lekker behandelt, mijne worden ook 1x per jaar nagekeken :)

Vandaag alvast stiekem naar de cross hindernissen gegluurd in het bos, zag er leuk uit. Mickey vond alleen die lintjes waarmee ze het hebben afgezet zodat je niet kan springen dood eng :')

Zit enorm te twijfelen of ik Gismo volgende week mee neem naar Soest voor twee rondjes BB laag. Opzicht is de hoogte het punt niet, kan ie makkelijk. Weet alleen niet of ie er al klaar voor is. Ben soms in de buitenbak rechts om nog een beetje stuurloos (wil dan niet rechtsaf de bocht om en zet het op een lopen rechtdoor :Y) ) . Aan de andere kant, goeie ervaring en kan mij het schelen of ik wel of niet rond kom... Al zou dat dus niet eens komen dat ie niet wilt springen :+

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:14

vibabu: (weet je echt naam niet, haha) wij hebben hetzelfde wensenlijstje, haha. Ik ga binnenkort nieuwe laarzen op maat laten maken en Dior krijgt een springzadeltje. Katsjingggg.

Goldie: pfff, daar ben je mooi klaar mee zeg.. Gelukkig dat je paard en jij er wel zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen.

Gomir: je knappe paarden gaan lekker hè. Super gaaf! Toffe foto ook. :j

Elke: succes vast voor aanstaande zondag. Je hebt in ieder geval heerlijk weer voor een cross!

Nann: leuke vriend heb jij. :D Gaaf dekje trouwens! En jeetje wat een monsterpunten heb gereden, gefeliciteerd!

Stuf: welkom! Wat een vermogen heeft je paard!

Lythia: altijd fijn even zo'n behandeling. Ik moet ook even voor die van mij bellen!

Laura: lekker doen! Het gewoon als 2 leer-oefenrondjes zien, worden ze alleen maar beter van!

Blehh, ik heb echt een oliebol. :\ Vanmorgen wel héél fijn met Knors gereden, kwam er met een grote smile vanaf. :)
Laatst bijgewerkt door SannevdM op 31-03-16 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:16

Je kan altijd een oefenparcourtje proberen. Misschien wat meer tijd om vertrouwen te geven. Vind dat een keer altijd prettiger dan gelijk een BB wedstrijdje

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:30

Klopt Car alleen zijn hier in de buurt zó weinig oefen parcoursen en wel altijd gewoon BB dus neig dan toch snel voor het 'makkelijker'..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:43

Pas je op paljaslaura dat je niet gezien wordt in het bos? Je kon hier altijd om gediskwalificeerd worden. Of dat nu nog is weet ik niet.....

Die van mij kon ook zo uithalen naar een ander maar doet dat alleen als hij ingesloten wordt. Kan ik nog zo oppassen voor een ander maar als iemand ineens vanuit een volte naast me gaat gallopperen (hij heeft het alleen in galop) dan kon je ook een klap verwachten :/

Ik haatte hardlopen echt. Maar vind wel in het zomerseizoen dat ik een beetje conditie moet hebben. En doe mee met een hardloopwedstrijd in mei dus moet wel even trainen :')

Mijn auto is vorige week overleden. Nouja, er moest zoveel aan gedaan dat hij maar weg moet. Krijg er nu een van de baas :D

Leuk! Een paard met balkenvrees.... Herkenbaar :') vooral blauw :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:18

Ze hadden alles dik afgezet en je mag pas vanaf morgen niet meer op de paden :) + ik had eigenlijk niet eens door dat ze al op die paden bezig waren aangezien ze op alle briefjes alleen 1,2,3 april hebben staan, niet de 31e :P Want als ik het bos in wil moet ik er namelijk wel langs haha

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:16

Oh dat is wel jammer.. snap dat je dan sneller maar BB neigt.
Ik vind zelf de stap naar BB groot maar dat komt ook omdat ik dan anders gs rijden omdst het toch een 'wedstrijd' is.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:56

Ik heb gisteren buiten gesprongen bij Groenendaal maar dat viel nog niet mee. Die dondersteen was goed enthousiast van alle ruimte, bijna niet te houden! Dan pak ik 'm naar m'n zin weer te hard aan, gelijk spijt natuurlijk. Maar goed, we hebben het wel fijn afgesloten.

Fijn dat je zo lekker hebt gereden Sanne :*

Je zou op donderdagen kunnen gaan springen bij Groenendaal Laura, das niet veel verder dan Laseur voor je denk ik.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:09

Welkom Stuf, cool paard! En wat een gaaf dekje Nann! <3

Laura: Opzich snap ik wel dat je voor een BB laag wilt gaan, zeker als je weinig oefenparcoursen hebt is 't het proberen wel waard. Succes in ieder geval!

Hihi, het buitenseizoen is inderdaad altijd weer een dingetje, Pantykous. De mijne is in dressuur fijner buiten, maar met springen... da's dikke lol natuurlijk! :P We gaan over twee weken voor het eerst het gras op, ben heeeel benieuwd hoe dat gaat. :o :P

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:25

Tof paard stuf, welkom!

Buiten is mijne veel fijner te rijden. Maar het is wel weer ff overgang ja.

Kan me voorstellen dat bb wel iets anders is dan oefen parcours. Maar toch proberen er geen 'waarde' aan te hechten. Lekker voor jezelf rijden :)

Zien jullie dat ook dat flop en top post? Is dat iets van liken ofzo?

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:30

1 April! :P Al dacht ik eerst ook: oh, leuk idee. Maar het schijnt dat als iemand bij jou op flop post klikt, je het merendeel van de fora niet meer kunt bekijken. :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:57

De 1 april grap is wel geinig :D

Ja buiten past mijn bakbanaan ook veel beter maar gisteren was ie wel heel enthousiast.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:29

Stuf gaaf paard heb je!
Ik moet ook nieuwe laarzen (mijn huidige laarzen, 11 jaar oud, verliezen hun zolen) misschien vanmiddag eens mijn rijbroek passen (die van na de eerste zwangerschap moet wel passen) en mijn rijlaarzen passen, als mijn oude laarzen weer passen mag ik van mezelf opzoek naar nieuwe laarzen :D

Manlief gaat zondag misschien op wedstrijd, hoef niet mee dit keer omdat stalhouder paard mee zou kunnen nemen :)

Voor degene met een eigen bak, hoeveel cm zand hebben jullie in de bak liggen? En ook zoveel cm afgegraven of expres een bakrand omdat je niet alles afgegraven hebt?
En bak iets aflopend of drainage?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:04

Laura, ik sta met mijn paard in Ede. Ik kijk vaak op afstanden van 30/40km. Over het oefenspringen, ik weet niet waar jij zit maar Houten heeft de tweede (?) woensdag van de maand een oefenrondje. BB laag in Soest is 40/70 toch? Het nadeel van BB starten is, helemaal nu het een officiële klasse is geworden, dat als je 3 weigeringen hebt je wordt uitgebeld.. Dan kan je het niet fijn afronden. Dat is met oefenrondjes natuurlijk niet zo. Wat Eva al zei, is Bunschoten niks voor je? Daar staat nu gewoon een parcours, en die kan je zelf op de hoogte zetten wat jij wilt. Als je hulp nodig hebt wil ik je ook wel helpen hoor? Als er dan bijv een lijntje niet zo gaat als jij wilt, dan kan je hem nog zo vaak rijden als je wilt. Ik persoonlijk zou dat een paar keer doen, naar locaties waar een parcours staat waar je gebruik van kan maken en daar oefenen en als dat goed voelt, een keer BB starten.

Sanne, dank je! :D

Vibabu, ik moet ook écht sporten. Ik vind skeeleren leuk! En ook echt heerlijk. Wat balen van je auto maar wel super fijn dat je er één krijgt van je baas! Ideaal, doe mij ook zo'n baas. :D

Eva, gelukkig heb je het wel fijn afgesloten! Balen dat hij zo druk was.. Vast gewoon blij dat het buitenseizoen weer begonnen is. :+

Wij hebben vanmorgen echt een fijn rondje gesprongen, niet hoog maar wel vertrouwd! Eindelijk. Ik was niet normaal zenuwachtig, en dat vind ik doodzonde.. Ik breng dat zo over op hem en hij maakt daar lekker gebruik van. :') Er was maar 1 sprong waar hij echt niet overheen wilde en toen moesten we er gewoon rondjes omheen stappen, echt heel dichtbij en toen ging hij er goed overheen. Eerst deden we elke sprong los, en toen in een parcoursje en dat moesten we heel vaak doen. :') Hadden we een rondje gesprongen, moest ik stappen, hem belonen, teugels los laten, ademhalen en mijn schouders ff bewegen en hem weer oppakken en het nog een keer doen en de laatste 3 rondjes had ik echt het gevoel dat ik het weer durfde en dat het ook goed ging. Hij gaf me weer een beetje vertrouwen en dat is heeeeeeel fijn na alles! Morgen springwedstrijd op stal, gewoon onderling.
En net in het heerlijke weer even mijn trailer geboend. Heb altijd zin om van alles te doen met zulk weer! :D

Afbeelding