[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:55

Zo, vanaf nu post ik weer mee hoor! Jullie hebben aardig doorgekletst de afgelopen weken dus helemaal bij lezen is geen doen. :Y)

vibabu

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:40

Ik heb een reglementsvraag. Misschien dat jullie hem kunnen beantwoorden.
In het reglement staat dat als je een actieve startpas heb dat je dan niet hoeft te promoveren. Aangezien ik maar een actieve startpas heb in het springen kan ik eeuwig in de B blijven hangen.
Maar! nu vroeg ik me af, als het over een tijdje goed gaat met m'n puppypaard en ik besluit daar een BB parcours mee te springen, ben ik dan nog steeds met 1 paard actief in het springen of met 2, aangezien de BB per 1 april een officiële klasse is. Wat zou betekenen dat ik over een tijdje echt de overstap moet gaan maken naar de L :/
Nu zit ik er aan te denken om, als het goed gaat, over een tijdje een oefenparcours met puppy te springen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:51

Zodra je daar een startpas bij aanvraagt heb je twee actieve startplaatsen en moet je dus wel promoveren.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:03

Ik de reglementen van het springen staat dat je twee actieve startpassen in het springen moet hebben om verplicht te moeten promoveren. Dus als ik met 1 alleen dressuur start hoef ik niet perse te promoveren.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:06

Jup, precies wat Lithya zegt. BB is alleen 'officieel' omdat er vanaf 1 april 'n klassement wordt opgemaakt. Je hoeft geen startkaart te hebben om BB te starten. Maar zodra je nog een startkaart aanvraagt, moet je wel over. :)

Ik kan de zomer aan: mooie nieuwe rijbroek (van 'n hele aparte stof), sokjes en een riem gekocht én een bodywarmer besteld (in maat S, die was groot genoeg. :P). Nog een keer wat vestjes en shirtjes scoren, maar dat komt nog wel: 't geld was nu op genoeg. :')

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:10

vibabu schreef:
Ik de reglementen van het springen staat dat je twee actieve startpassen in het springen moet hebben om verplicht te moeten promoveren. Dus als ik met 1 alleen dressuur start hoef ik niet perse te promoveren.

Lees dit nu pas. Maar dat betwijfel ik. Je bent met je eerste paard B-springen gestart en je hebt daar winstpunten mee gereden, dus voor de KNHS ben je actief in het springen. Maakt volgens mij niet uit of je hem vervolgens nooit meer springen start, maar wel dressuur: die startpas is nog steeds actief in beide disciplines.

Maar, goeie tip is om gewoon de KNHS een mail te doen. Zelfs voor dit soort vragen. Dan heb je het zwart op wit. :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:15

Leuk Bunn, nieuwe spulletjes is altijd lekker. :D Weten Mistid en ik alles van. :+

Gisteren in Breukelen gereden, inrijden ging helemaal kaas en het eerste parcours was dus ook waardeloos van de spanning. Tweede rondje fijn foutloos gesprongen. :j Ben er nu wel achter wat hem zo dwars zit, het zadel schuift naar achteren. Gelukkig stond de afspraak met zadelmaker al gepland.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:20

Afbeelding

Hier hebben ze het over een actieve startpas voor het springen.
Dus zo lang ik alleen dressuur is er niks aan de hand en heb ik maar 1 actieve "springpas" maar ik vraag me dus af of de BB ergens geregistreerd wordt.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:00

Vibabu, ik zou even de KNHS mailen. Ik durf het niet te zeggen.. Wat fijn van je puppy dat ze het zo goed doet!

Eva, wat balen van je zadel. Wanneer komt je zadelmaker? En gelukkig dat je tweede rondje wel goed ging! Heb je weer een filmpje? Vind dat altijd leuk om te zien. :) Starten ze daar trouwens ook zomers? Op youtube staan wel buiten filmpjes, maar in hun agenda staat alleen dressuur..

Ik heb niet gestart gister, ik had nog even overlegd met Lammert en hij raadde het mij af. En het heeft ook helemaal geen haast om te starten. Donderdag weer les van Lammert in Bunschoten. :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:08

Oh leuk hoe laat ga je lessen donderdag? Ik hoop dat het parcours al buiten staat! Ik heb geen idee of ze in de zomer ook springen hebben daar, dit was voor mij ook pas de 2e keer op die locatie.
Idd, dan doe je het lekker rustig aan, vertrouwen is ook belangrijk. :j

Ik heb totaal geen verstand van die reglementen maar omdat de BB een officiele klasse wordt heb je daar ook een startpas voor nodig. Op dat moment heb je dus 2 passen als je met je puppy gaat starten en moet je inderdaad promoveren met je andere paard.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:20

Voor het BB heb je absoluut geen startpas nodig Pantykous! Ook na 1 april niet. Het enige verschil is dat de jury nu geacht wordt om te kijken en stijlpunten uit te delen voor het klassement. Daarnaast is het straks verplicht om BB HC te starten voor mensen die geen B meer mogen rijden (2x Z of hoger) en moet je je wedstrijdtenue aan ipv alleen veiligheidscap en laarzen/chaps.

Resultaten van de BB worden niet geregistreerd door de KNHS en omdat je er geen startpas voor nodig hebt telt het ook niet als actieve startpas in het springen. Zodra je met je puppie het B binnen gallopeert is het echer uit met de pret en zul je moeten promoveren als je de 40 winstpunten in het B met je andere paard bij elkaar rijdt. (En als de stand in je onderschrift klopt kun je dat vrij makkelijk oplossen door in 1 parcours 3 voltes te rijden, dan sta je L-10 en moet je verplicht degraderen naar de B :P

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:41

Pantykous schreef:
Oh leuk hoe laat ga je lessen donderdag? Ik hoop dat het parcours al buiten staat! Ik heb geen idee of ze in de zomer ook springen hebben daar, dit was voor mij ook pas de 2e keer op die locatie.
Idd, dan doe je het lekker rustig aan, vertrouwen is ook belangrijk. :j

Ik heb totaal geen verstand van die reglementen maar omdat de BB een officiele klasse wordt heb je daar ook een startpas voor nodig. Op dat moment heb je dus 2 passen als je met je puppy gaat starten en moet je inderdaad promoveren met je andere paard.

Als het droog is hoop ik dat ook, anders niet hoor haha. :') Maar Lammert belt me nog maar meestal les ik rond half 11/11 uur dus denk dat het nu ook weer rond die tijd zal zijn.
En verder sluit ik mij aan bij wat Gomir zegt. :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:45

gomir schreef:
Voor het BB heb je absoluut geen startpas nodig Pantykous! Ook na 1 april niet. Het enige verschil is dat de jury nu geacht wordt om te kijken en stijlpunten uit te delen voor het klassement. Daarnaast is het straks verplicht om BB HC te starten voor mensen die geen B meer mogen rijden (2x Z of hoger) en moet je je wedstrijdtenue aan ipv alleen veiligheidscap en laarzen/chaps.

Resultaten van de BB worden niet geregistreerd door de KNHS en omdat je er geen startpas voor nodig hebt telt het ook niet als actieve startpas in het springen. Zodra je met je puppie het B binnen gallopeert is het echer uit met de pret en zul je moeten promoveren als je de 40 winstpunten in het B met je andere paard bij elkaar rijdt. (En als de stand in je onderschrift klopt kun je dat vrij makkelijk oplossen door in 1 parcours 3 voltes te rijden, dan sta je L-10 en moet je verplicht degraderen naar de B :P

Kijk! Bedankt ;) dat laatste had ik ook al bedacht. Uit laten bellen zodat ik weer op 0 kom. Maar aangezien ik wel L+1 heb gestaan mag ik toch meteen weer L starten na het behalen van 1 wp in de B? Of ben ik nu dingen door elkaar aan het halen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:48

Carola je bent een dikke topper! En nu oprotten uit de B :') :* grapje

Nieuwe mooie spullen kopen houden wij niet van toch Pantykous? Trends volgens ook niet toch? :P

Vibabu idd zoals Gomir het zegt! Je hebt dan inderdaad wel weer het recht tot versnelde promotie.

Als ik weer kan rijden mag Chall ook weer beginnen met springen :Y)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:27

Gomir, worden niet alle uitgegeven startpassen als actief gezien?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:47

Daarom zeg ik Gomir, ik ken het reglement helemaal niet. Wat ik zei leek me alleen logisch gevolg van waar de dames t over hadden :D

Mistid :') :')

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:37

Nieuwe spullen zijn leuk haha!
Ooh dit is een goeie inderdaad aangezien Gismo er binnenkort ook aan moet gaan geloven :P Al is dat voorlopig nog de BB dus mooi geen startkaart :)
Fijn van je tweede ronde Eva! In Breukelen hebben ze 's zomers wel oefenspringen buiten maar niet officieel. (zoveelste dag van de maand als ik het goed heb).

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:00

Heb vorige week een nieuw blousje van Horka gekocht, eerst wel genoeg toch?

Jammer dat de knhs de reglementen niet wat overzichtelijk heeft.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:38

:j maar gelukkig wel mensen hier die het wel weten! Altijd handig :)

Shoppen <3 ik heb besloten om, als mijn kuiten weer wat dunner zijn :') laarzen op maat te laten maken. Ze zijn nu gespierd door het hardlopen :') en ik wil nog een springzadel voor puppy. Dat vind ik eigenlijk wel belangrijker, al hoewel het wel lastig is. 1 les in de week en 2 paarden....dan zou ik alweer op pad moet met een van de 2 en dat kost dan weer even teveel tijd :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:39

Zo weer dressuurles gehad :)
Echt hoor... Met 2 vingers (hoeven) in je neus over 1,40m springen, maar als je pootje over moet doen...
Heh watte... wat bedoel je nou... Nee dat kan toch niet de bedoeling zijn -O- :')

Beetje jammer dat ik bijna tussen een paard en hek klem zet... Stuiterbal in de les, die mepte een ander paard waardoor die mijn kant op sprong.. Alleen dat andere paard was wel kreupel :\
Voorlopig gaat stuiterbal in een andere les (meisje en moeder samen), want dit wordt gewoon te gevaarlijk :=

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:47

Qua regelementen zijn ze hier wel makkelijk :+ wij hebben nu nog club licentie dat is 65, 75, 85, 95 of 105 cm (en dat mag je per keer zelf bepalen) en anders amateur (die nemen we eind zomer weer waarschijnlijk) dat is van 95 tot 130 of 140 geloof ik, ook daar geld dat je zelf kunt bepalen wat je wilt springen.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:51

Dat is helemaal vrij inderdaad!
Oei Goldie vervelend, gelukkig gaat ie naar een andere les!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:24

Ik weet inmiddels dat dat in Finland ook heel anders gaat. Daar rij je op het NK ook op leeftijdcategorie in een bepaalde hoogte ipv in het B tot Z (dus daar zou ik dan 1.35-1.40 moeten rijden :+ )

Voor het promoveren bij het springen kijken ze echt naar het aantal paarden waar je een wedstrijdresultaten in het springen mee hebt. Je mag bij wijze van spreken met 5 paarden dressuur rijden en dan hoef je met je springpaard toch niet te promoveren :n

Nare dingen zijn dat Goldie :=
Mijn paarden willen bijna allemaal wel pootje over en een wisseltje springen. Up to date kan zelfs al heel aardige galopappuyementen :+ (die moet ik een beetje bezig houden :P )

Jonge paardenspringen op Indoor Tolbert is weer achter de rug. Gupje liep foutloos, maar was een beetje jolig en liet zich op die hindernissen van 90-100 cm ook niet echt optimaal zien. Eigenlijk al teveel concourservaring voor zo iets. Morgen mag hij de ring in in het L.
Hurricane deed het super voor die entourage. Liep een keer de dubbel uit, omdat hij ergens van schrok. Maar hij sprong heel erg goed!
Fokkers van beide paarden waren er en die waren heel erg te spreken over hoe ze ervoor stonden. Dat is natuurlijk ook altijd leuk :D

Gupje :+:
Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:45

Mooie foto! Hij is in goede handen zeg hihi

Over startpassen weet ik niks. Ik heb er maar 1 en zo blijft het ook gok ik zo ;)

Goldie wat schrijf je dat weer leuk :)
En z'n paard moet niet in een les lopen als het gevaarlijk is..

We zijn vandaag met de eventing school naar het veluwe meer geweest. Eerst lekker losrijden op weg daar naar toe. We hadden een hindernisje mee dus na paar keer door het water gegaloppeerd te hebben sprongen we het water in en uit. Paard vond het eerst best spannend maar daarna trok ze als een malle er naar toe. Geeft goede hoop voor zondag cross. Ben hartstikke benieuwd of haar watervrees minder is geworden :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:35

Waterbak in Markelo is niet heel ingewikkeld toch?

Vandaag maar eens dressuur gereden. Hij was fanatiek. Mafkees...