Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

). Nog een keer wat vestjes en shirtjes scoren, maar dat komt nog wel: 't geld was nu op genoeg.
vibabu schreef:Ik de reglementen van het springen staat dat je twee actieve startpassen in het springen moet hebben om verplicht te moeten promoveren. Dus als ik met 1 alleen dressuur start hoef ik niet perse te promoveren.
Weten Mistid en ik alles van. 
Ben er nu wel achter wat hem zo dwars zit, het zadel schuift naar achteren. Gelukkig stond de afspraak met zadelmaker al gepland.
Starten ze daar trouwens ook zomers? Op youtube staan wel buiten filmpjes, maar in hun agenda staat alleen dressuur..

Pantykous schreef:Oh leuk hoe laat ga je lessen donderdag? Ik hoop dat het parcours al buiten staat! Ik heb geen idee of ze in de zomer ook springen hebben daar, dit was voor mij ook pas de 2e keer op die locatie.
Idd, dan doe je het lekker rustig aan, vertrouwen is ook belangrijk.
Ik heb totaal geen verstand van die reglementen maar omdat de BB een officiele klasse wordt heb je daar ook een startpas voor nodig. Op dat moment heb je dus 2 passen als je met je puppy gaat starten en moet je inderdaad promoveren met je andere paard.
Maar Lammert belt me nog maar meestal les ik rond half 11/11 uur dus denk dat het nu ook weer rond die tijd zal zijn.
gomir schreef:Voor het BB heb je absoluut geen startpas nodig Pantykous! Ook na 1 april niet. Het enige verschil is dat de jury nu geacht wordt om te kijken en stijlpunten uit te delen voor het klassement. Daarnaast is het straks verplicht om BB HC te starten voor mensen die geen B meer mogen rijden (2x Z of hoger) en moet je je wedstrijdtenue aan ipv alleen veiligheidscap en laarzen/chaps.
Resultaten van de BB worden niet geregistreerd door de KNHS en omdat je er geen startpas voor nodig hebt telt het ook niet als actieve startpas in het springen. Zodra je met je puppie het B binnen gallopeert is het echer uit met de pret en zul je moeten promoveren als je de 40 winstpunten in het B met je andere paard bij elkaar rijdt. (En als de stand in je onderschrift klopt kun je dat vrij makkelijk oplossen door in 1 parcours 3 voltes te rijden, dan sta je L-10 en moet je verplicht degraderen naar de B
dat laatste had ik ook al bedacht. Uit laten bellen zodat ik weer op 0 kom. Maar aangezien ik wel L+1 heb gestaan mag ik toch meteen weer L starten na het behalen van 1 wp in de B? Of ben ik nu dingen door elkaar aan het halen.
grapje

Al is dat voorlopig nog de BB dus mooi geen startkaart 
maar gelukkig wel mensen hier die het wel weten! Altijd handig 
ik heb besloten om, als mijn kuiten weer wat dunner zijn
laarzen op maat te laten maken. Ze zijn nu gespierd door het hardlopen
en ik wil nog een springzadel voor puppy. Dat vind ik eigenlijk wel belangrijker, al hoewel het wel lastig is. 1 les in de week en 2 paarden....dan zou ik alweer op pad moet met een van de 2 en dat kost dan weer even teveel tijd

wij hebben nu nog club licentie dat is 65, 75, 85, 95 of 105 cm (en dat mag je per keer zelf bepalen) en anders amateur (die nemen we eind zomer weer waarschijnlijk) dat is van 95 tot 130 of 140 geloof ik, ook daar geld dat je zelf kunt bepalen wat je wilt springen.
)

(die moet ik een beetje bezig houden
)