[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:56

Haha wat grappig. Als ze gaan rennen is het niet handig nee. Die van mij komt juist heel mooi terug op het achterbeen, wordt wat feller en kom sneller en scherper door. Meestal Zie ik in de bocht al m'n afstand en kan dan de bocht of wat ruimer of iets krapper maken. Tempo blijft dan gelijk waardoor ik prachtig uit kom. Enige wat hij dan nog hoeft te doen is springen :')

_Elke

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:35

:wave:
Ik lees lekker mee hoor, heb alleen keelontsteking en geen stem meer. Ziekig dus niet echt in de type modus.

Nann ik hoop dat het snel weer vol vertrouwen gaat.
Klinkt heel fijn vibabu.
Ik heb nu nog alleen voor ijzers, deze week weer rondom voor de cross zaterdag.

Ik moet nog een maand wachten op m'n zadel >;) hoopte eigenlijk dat ie er deze week zou zijn..

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:21

Klinkt goed vibabu!
Fijn dat ie t weer deed Nann is ook goed voor jou om dat te zien.
Balen elke, wachten op dat soort dingen duurt altijd lang... En beterschap!

Met Mickey ben ik juist nu in lijnen aan het halthouden. Hij word veel te fanatiek en ik kan dan fluiten naar controle :') Hij ziet er super schattig en lief uit maar aan het eind van het verhaal is het een vervelende dramzak die boos word als ie zijn zin niet krijgt :+ dat halthouden leverde ook de nodige tegenstribbelingen van meneer haha

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:50

Hahaha Laura dat heb ik ook :') Dat doen wij ook wel regelmatig, een keer sprong ze toen nog bijna door m'n instructeur heen :') of gewoon uit stilstand toch nog springen dan _O-

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:57

Ooh stout!! Haha
Meneer is tegenwoordig thuis nog drukker dan dat ie op wedstrijd is dus heb m'n handen vol :P

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:05

Ah dat is dan lang wachten Elke!
En beterschap!

Oja Goldie, idd een halve Shetlander :')

We hebben nu op stal iets leuks bedacht om ritme en lijnen te trainen. Ook aan de hand van enkele tips in dit topic. Zal volgende keer eens een foto maken.
Zijn allemaal lage kruisjes/stijltjes en balken die je in een verschillende volgorde kunt rijden en je kunt je eigen lijntjes maken. Zelfs hindernissen op een volte springen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 08:53

Beterschap elke! Ik weet deels hoe je je voelt.. heb net mn stem weer terug en hou mezelf wakker tot laat midden in de nacht door het gehoest.. heel vervelend

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:25

Snorlex schreef:
We hebben nu op stal iets leuks bedacht om ritme en lijnen te trainen. Ook aan de hand van enkele tips in dit topic. Zal volgende keer eens een foto maken.
Zijn allemaal lage kruisjes/stijltjes en balken die je in een verschillende volgorde kunt rijden en je kunt je eigen lijntjes maken. Zelfs hindernissen op een volte springen.

Ben wel nieuwsgierig naar een foto, klinkt als iets leuks om hier op stal op te bouwen voor ons maandelijks springweekend. :P

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:49

Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Ik vind scherpe bochten erg lastig maar een te lange lijn vind ik ook erg moeilijk... Zoals afgelopen donderdag in de les een paar keer bij a afgewend en dan staat dezelfde brede oxer waar vibabu het over had op ongeveer de m-h lijn en dat vind ik toch wel erg lastig.. Maar wend ik dan ongeveer bij e of B richting de oxer dan ben ik toch een stuk zekerder van mijn afstand..

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:14

Dank allemaal, tis niet echt beter geworden. En nu is het zo lekker weer..

Ik heb dat ook gehad ja, ik ging dan op z'n lange lijn veel te veel gokken en eraan plukken.

Maar eigenlijk vind ik dat nu wel prettig want dan kan paard ook al mooi mee kijken en het zelf ook regelen. Ik heb ook wel eens een kort stuk gehad en dan bleef ik maar fout zitten qua afstand, als ik dan ruimer aan reed zat ik weer goed :)

Ben benieuwd naar foto's

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:52

Ik ben ook benieuwd, maar ga het waarschijnlijk toch niet helemaal nabouwen in m'n uppie :')

Gelukkig gaat het weer wat beter Elke :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:09

Ik kan wel een keer naar je toekomen goldie. Neem ik paard en hulp mee :)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:58

Pfff, zonde Elke! Maar volgens mij is het morgen en maandag echt binnenweer, dus dat scheelt. ;)

Nou, ik had me vandaag een bommetje met hormonen onder me. :') Haar weidevriendinnetje en buurvrouw heeft gisterenavond een veulen gehad (werkelijk 'n schitterend ding!). En ja, zoals ieder jaar roepen veulentjes bij haar echt extreme moedergevoelens op. Dus ze heeft tijdens het rijden alleen maar lopen roepen, brullen en blazen. -O- Een voordeel: ze sprong echt superbraaf. Volgens mij had ze gewoonweg geen tijd meer over om ook nog 'ns over d'r werk te miepen. :P

Misschien moet ik er toch maar aan toegeven en er eens een veulen in doen. := Kreeg die suggestie in ieder geval al drie keer toegeroepen vandaag. :') :P

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:11

Hahaha :') wel leuk hoor een veulen :))
Gelukkig sprong ze wel fijn!

Die merrie van ons was ook zo vreselijk, die heeft zelfs een keer een veulen 'gestolen' van een andere merrie _O- Leek net of ze een tweeling had toen, Babbels aan de ene kant en de andere aan de andere kant aan het drinken :))

Kunnenn we wel eens doen vibabu, moet m'n bak wel weer even goed vlak zijn :j

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:35

Oohh we raken op de achtergrond ;)

Hier alles weer heel en gezond gelukkig. Ik zou vanochtend een oefen crossje rijden maar het was vanochtend zo rot weer dat ik het niet ging riskeren om weer terug te vallen in keelontsteking :( niet gegaan dus.
Dat wordt lachen zondag (sgw Markelo) want we hebben dus twee terrein trainingen gehad, wel paar keer gesprongen en woensdag gaan we naar het veluwe meer om daar te trainen.

Klinkt als een hele goede moeder bunn ;) leuke hengst erbij..
Nog foto gemaakt vibabu?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:22

Wij hebben vandaag de B paarden gewonnen. 192, en verder alles foutloos binnen de tijd. Mooie cross, geluk met het weer. Alleen de uitslag liet erg lang opzich wachten.. vosje staat nu al meer dan 12 uur op de trailer.. nog 2 uur te gaan voordat we thuis zijn. Pfooee

Op naar SGW Markelo! Ons L debuut :=

valerieblok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:38

Nann__ schreef:
Eva, ja ik ben ook echt fan van Lammert. Hij geeft zoveel vertrouwen en is altijd eerlijk. Les je thuis of les je ook wel eens in Bunschoten? Kan mij goed voorstellen dat je chagrijnig wordt van zo'n duif! Het is ook echt heel vervelend, helemaal als er zoiets gebeurd door zo'n stomme duif! Nu nog scheren? Dan komen ze toch niet meer lekker in hun zomervacht?

Jes, gefeliciteerd! Fijn een bak aan huis!

Carola, daarom wilde ik Ot ook rondom op ijzers. Als hij weigert doet hij dat ook echt in een soort sliding.. En dat op gras, vind ik best eng. Ondanks dat we BB springen, misschien tegen die tijd B..

Goldie, behalve een wondje op mijn bil inclusief een hele paarse/blauwe bil omdat ik op de voet viel van een sprong, heb ik mij niet bezeerd. :D

Vibabu, zeg dat wel! :') Haha.

Bunn, ik weet van de EJ, Divoza en Agradi dat ze 25% korting plakken hebben. Dat is ook een flinke korting!

Laura, dat dacht ik ook van Breukelen. Zag wat filmpjes en het is geen kijkerige locatie of met veel aankleding op de sprong, zo wat ik kan zien van de filmpjes in ieder geval.

Gister ging het eigenlijk best heel goed! Degene die hem ging rijden had een spoortje om en was zelf natuurlijk ook niet onzeker, en hij keek wel en ze moest hem de eerste paar sprongen een beetje overtuigen maar hij heeft alles netjes gesprongen en zo liep hij ook echt weer als de oude. Volgende week zelf weer een lesje bij Lammert nemen! Ik ga zaterdag thuis nog even springen, daar hebben we alleen geen planken of muurtjes en alleen balken springt hij wel maar ga in ieder geval even voor het gevoel zelf even springen, en dan denk ik dat ik maandag gewoon naar Breukelen ga. Heb mij nu nog wel op gegeven voor een rondje BB en een rondje B. Als de BB niet goed gaat kan ik altijd of nog een keer BB springen of mijn B rondje laten vallen. Maar als hij fijn voelt, durf ik makkelijk een rondje B aan. En niet dat het haast heeft, maar ik vind het zo leuk.. :Y)

Bedoel je lammert laseur hij is mijn vast les gever hij geeft super fijn en ben nog steets super blij dat ik bij hem les heb al heel veel van hem en hij geeft mijn altijd weer vertouwen wanneer het nodig is

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:40

Zoooo das lang!! Maar wel dik Gefeliciteerd! Helemaal klaar voor het L!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:06

Zoow lang idd! Gefeliciteerd!
Hier was wedstrijd afgelast, al waren wij ook sowieso niet gegaan met die enorme windstoten. Komen niet eens de dijk af dan denk ik haha.

Volgende week SGW Amsterdamse Bos! Voor de 2e keer B :P

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:09

Ohhh, vandaag naar de hengstenshow geweest. Toch wel een beetje verliefd geworden. <3 :') Maar weet je wat het probleem is met die hele fokkerij? Dat 't zo'n risico is. Ben zo ontzettend bang dat het helemaal fout gaat. Eerst moet ponypaard drachtig raken en die hele dracht overleven, dan moet 't veulentje nog zonder schade groot worden en dan moet ik maar hopen dat 'ie zich als puber braaf laat inrijden. := Leuk als je geld te veel hebt, maar daarvoor kan je ook 'n leuke kant-en-klare zesjarige kopen. :P

Maar aan de andere kant... 't is zo'n knap paard. En ze is zo gek op veulentjes. :o Zo gaat het bij mij nou ieder voorjaar. Pasgeboren veulentjes op stal, hengstenshows, merrie zo hitsig al wat en ja hoor: ik begin weer te miepen om 'n veulen. :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:18

Ben blij dat Vosje erg rustig is op de trailer.. maar volgende keer moet dit anders. We hebben ook het tussenschot opzij, en hooi. Dat is nog iets gelukkig _O-

Wij kopen kant en klare veulens of jaarlingen. Dracht vinden we mooi, maar idd ook een risico. Het is maar net hoe alles loopt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:41

Knap vosje! Gefeliciteerd

Miste je al Elke. Wij waren er op tijd en voor het slechte weer thuis. Dat was met een uurtje ook klaar. Vanmiddag hebben ze nog gewoon in de zon buiten gelopen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:44

Ja ik zag je filmpjes.. Haha nou ja we gaan er maar wat van maken zondag. Ik heb uiteindelijk heerlijk in de binnenbak gereden :))
Afgelopen twee dagen was de balans en onze samenwerking ver te zoeken. Maar vandaag lukte het al beter met haar losse lijf en benen die ineens kunnen strekken en onderbrengen :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:48

Jennifer heeft nog een zak brokken gewonnen :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:12

Ik ben niet van de foto's. Sprongen vroegah echt heeeeel veel lijntjes. Tegenwoordig zijn het meer parcoursjes. Wel leuk. De lijntjes die we vaak springen komen dan weer van de trainer van mijn instructeur en die trainer die is dan weer bondscoach gewees van het Engelse? Team.

Ik heb nog geen een crosstraining gehad dit jaar :') behalve dan een keer rondje bos. Maar daar keek hij nergens naar en was er overheen de enige oplossing dus ik ben heel benieuwd hoe hij het doet. Vaak is het dat ik of heel veel iets moet doen of helemaal niks. 2 dagen achter elkaar ergens springen dan zijn er veel meer paardetende hindernissen op de 2e dag dan de 1e dag.

Nog even gewoon vermelden dat ik wel heel tevreden ben met de vorderingen van puppy paard. Ze gaat zo fijn! En ze leert zo ontiegelijk snel! Kreeg ook nog mooi compliment van stalgenoot die speciaal naar me toe kwam om te zeggen dat ze het een genot vond om naar te kijken, de aanleuning zo fijn is en dat ik zo mooi stil zit handen zo mooi stil hou. Mijn dag kon niet meer stuk :) ook nog even 2 1e prijzen en 193 en 194 punten met genoeg 8en op mijn protocol.