[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:01

Goldie :') toch vind ik het jammer dat je niet komt dressuren ^)

Ik weet wel iemand die naar markelo gaat maar die komt niet op bokt :) Amsterdam is wel lekker dichtbij.
Volgens mij heb ik jou laatst gezien paljaslaura, bij schoorl op een avond springwedstrijd. Vlak na het ongeluk bij beukers.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:59

Oh ja dat was niet onze beste wedstrijd om t netjes te zeggen. Stoom kwam nog net niet uit m'n oren haha. :o
(Ik ben altijd super geduldig maar Mickey was zo'n rotzak die avond :') )

Knappe Gismo ging zoo fijn. Mijn instructeur had m nog niet met bit zien lopen en die viel ongeveer om van verbazing hoe goed hij nu ineens nageeflijk is :D

Afbeelding

gomir

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:06

Ziet er fijn uit zo op de foto :j

Ik ben vandaag even ijverig geweest!
Heb drie paarden gereden en 1 gelongeerd en van alle wedstrijdpaarden de benen opgeschoren. Hoef ik van het weekend alleen nog even de oren op te scheren en dan zijn staan ze er allemaal tiptop op voor het Indoor :D Manen had ik vorige week al geknipt dus vlechten scheelt ook weer paar centimeter ;)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:11

Ik ben paard ook weer een beetje aan het opknappen na de winterstop haha.
Manen zijn inmiddels weer mooi op maat, nu de rest nog :')
Oja en spullen poetsen haha.

Ik vind spooks "normaal" vallen maar niet heel lang (bodywarmer).

Ik spring eigenlijk alleen op zand. Zelfs voor dressuur een sterke voorkeur voor zand. Paard heeft zich al een aantal keren kapot getrapt met proppen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:42

Vibabu, dressuur... Dat kan ik niet hoor :=

Ziet er fijn uit Laura!
Gomir druk bezig geweest met paarden weer knap maken. Snorlex ook :P Had jij ook zo'n halve shetlander :)) de manen van die van mij waren ook te erg :')

Ik had weer springles vanavond :)
Paardje ging lekker! Begonnen met wat gymen en dat werd steeds wat hoger... En hoger, en hoger...
En toen ik dacht ja klaar, ging ie nog wat hoger... (1,40m) :') :=
Paardlief sprong er nog net zo makkelijk overheen met een flinke lap lucht. Super Casje :Y)
Daarna ook nog fijn wat kleine parcourtjes gesprongen. Ik ben dik tevreden :D

Daarna mooi der voeten weer even schoon gespoten en zadel ingevet. Nog steeds elke keer braaf na het rijden :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:44

Klinkt als een fijne les!

Ik ben wat gaan minderen met invetten nu. Mijn zadel is nu wel ingereden :P

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:01

Ik ook niet Goldie, maar net net alsof doen ben ik al een eind gekomen :')

Lekker bezig gomir! Als de lente in aantocht is moet ineens al dat haar er af:D

Leuk dier paljas!

Ik spring eigenlijk op alles. Ben toch altijd bang dat hij stopt en dan maakt het weinig uit waar je valt. Hij staat wel heel stevig op z'n benen en komt ook heel uit de strijd dus im hem maak ik me niet zo'n zorgen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:03

Gomir kijk daar kan ik wat mee! :D geen hengstenhouders gevraagd, durf ik niet :o

Ik doe hoop ik mee in Markelo. Denk dat ik morgen op paard stap...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:08

Waarom zou je dat niet durven Mistid? Ze willen je vast graag advies geven en dan zit je echt niet meteen ergens aan vast. Ik denk dat ik met jouw merrie in deze regio eerst naar Reinie zou gaan voor advies.

Hopelijk wil het rijden morgen een beetje!

Mijn paarden lopen ook zowel op gras als op zand, is maar net hoe het uitkomt. Alleen met Eddie zijn we wat kritischer op de bodem, die hoeft niet op een mulle/zachte bodem te lopen, want dat redt hij gewoon echt nog niet met zijn grote lijf in het M ;)

Mijn paarden hebben er de hele winter wel netjes bijgelopen hoor Vibabu :P
Alleen aankomende week is er de hele week groot concours bij ons dus mooie reden om weer even bij te werken :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 00:27

Markelo is mijn dochter ook weer van de partij. 1e x officieel crossen. Naja, hoop ik. Zou ze in Heino ook maar toen pleurde ze er met springen af. :') Muts... ze had wel de hoogste dressuur score.

Vorig jaar heeft ze de week erna de oefencross gereden. Pony pakte toen alles wel aan en heeft ondertussen iets meer training gehad. Dus als kind blijft zitten moet dat goed komen.

Kwam nog een leuke foto tegen op de site van Genemuiden
Afbeelding

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:21

:wave:

Had even geen tijd om bij te lezen/reageren.

Welkom nieuwe! :D

Vibabu, bij ons op stal zijn er meerdere paarden die een beetje lusteloos zijn door verharing. Inderdaad olie, kan wel eens helpen. Die van mij heeft helaas nergens last van :')

Pantykous, ik heb je rondje gezien! Had pas door dat jij het was bij je tweede rondje. Maar die duif, je was helaas niet de enige.. Hij was ook écht vervelend! Startte je nou tweede paasdag in Breukelen?

Laura, gelukkig ging hij er uiteindelijk wel overheen! Aerdenhout, bij die Mariënweide? Je foto ziet er fijn uit!

Bunn ik heb doe bodywarmer! Ben er heeeel erg fan van! Hij valt wel gewoon normaal. Ik ben wel klein, en voor mij zit hij perfect. Ik denk als je langer bent, dat een S misschien te kort is?

Goldie, wauw klinkt goed! Dat zijn serieuze hoogtes :D

Mistid, sorry ik heb ook geen verstand van hengsten..

Anne, gave foto! En spannend, eerste officiële cross.

Hebben degene die springen op gras hun paarden rondom op ijzers staan? Ik heb nog nooit op gras gesprongen, maar zit er aan te denken hem volgende keer wel rondom op ijzers te zetten zodat ik ook op gras durf te starten.
Het springen gaat bij ons echt heel erg slecht. Vorige week woensdag hadden we les, dat ging eigenlijk vrij goed. Hij weigert altijd de eerste sprong, maar daarna ging het heel fijn eigenlijk. Donderdag met een goed gevoel naar Lammert, maar helaas. Elke sprong weigerde hij. Het stond max op 40cm en alles ging slecht. Ben er wel 3 keer van afgevallen.. Twijfelde echt of ik wel kon rijden. Maar Lammert verzekerde mij dat het meer geluk was als ik bleef zitten dan dat ik goed kan rijden. Bunschoten afgelopen zondag dus afgezegd.. Straks gaan we weer naar Bunschoten, en heeft Lammert iemand geregeld die hem even gaat rijden. Nu speelt mijn onzekerheid ook een grote rol, waardoor hij weigert. Maar donderdag zat hij mij écht in de zeik te nemen. Want ik was niet eens onzeker.. Maar goed, hoop dat hij vandaag niet heel makkelijk is maar dat ze hem wel kunnen overtuigen. En dan hoop ik dat hij mij weer wat vertrouwen kan geven.
Heb tweede paasdag nog niet afgezegd in Breukelen, ik wacht vandaag sowieso even af en als dat goed gaat ga ik zaterdag thuis nog even een rondje springen en als dat goed gaat, probeer ik het wel gewoon. Zag er als een vrij makkelijk parcours uit qua aankleding. Mijn angst zit namelijk bij hekjes, plankjes, dingen onder de sprong..

Sorry voor het lange verhaal..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:48

He gadver wat vervelend Nann! Dan is Lammert wel echt een topper die je daarbij kan helpen gelukkig, maar echt vrolijk wordt je er niet van dus. Ik was knap chagrijnig van die poedersuiker duif ja, tweede rondje leek ook nergens naar. Maandag ga ik idd naar Breukelen, dat is allemaal net wat gemoedelijker dan Bunschoten en je kunt twee rondjes rijden daar. Als het straks redelijk gaat zou ik 't wel aandurven in Breukelen.

Fanatieke bekkies Anne!

Gomir klinkt bij jou alsof t van een leien dakje gaat altijd :D Heerlijk gevoel!

Goldie ook fijn gesprongen, 1.40 ben ik nog niet aan toe hoor. Neem tegenwoordig wel elke keer een foto als ik voor m'n gevoel wat hoger heb gesprongen, das goed voor m'n zelfvertrouwen.

Vanavond weer springen en Ogilvy was ook binnen gisteren dus die gaan we lekker testen. *\o/*

Moet er straks nog eentje uit het haar halen! Twijfel of ik m'n eigen ook nog een keer scheer, hij zit niet dik in de vacht maar vind het zo netjes :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:07

Ik scheer niet meer zo laat in het seizoen, dan komen ze voor mijn gevoel zo slecht in de zomervacht.

Ik laat het springen aan een prof over pantykous ;) Dat scheelt heel veel gepruts van mezelf :P

Ik heb de oudere wedstrijdpaarden rondom op ijzers staan, de jonkies gaan er eerst alleen voor op. Dat vond de ruiter goed genoeg voor het B en L.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:09

Mijn merrie heeft wat lange haren tussen d'r mooie geschoren vachtje :+
Zier er heel dom uit...

Nann ik kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt.

Wij hebben een huis gevonden /gekocht! Met voldoende ruimte om een bak aan huis te maken :D
Dan dus ook meer tijd/makkelijker om te gaan rijden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:44

Ik heb ze altijd gelijk rondom op ijzers op gras. Zonder glis en glij ik teveel en geeft de jonkies ook geen vertrouwen. Helemaal omdat ze wel eens schieterig willen zijn, of juist sliding stops maken etc. Voel me een stuk zekerder met ijzers.
Al maak ik met ijzers ook wel eens een glisser.. Helemaal als ze vergeten zijn het gras te maaien en het wat nat is -O-

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:08

Ik durf ook niet zonder ijzers te springen op gras.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:43

Ik heb rondom ijzers ook :j
Wel heel vervelend Nann dat je paard je zo pakt... Ook echt niet leuk dat je er dan 3x afvalt... Niet bezeerd?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:16

Jammer dat het even tegen zit Nan, maar je het helaas ook. Al dan zonder te vallen.

Die vogels zouden ze echt massaal moeten afschieten in een hal.

Eerlijk gezegd train ik op gras wel zonder wat in de ijzers gedraaid. Maar ach, dat schootkatje van mij doet ook nooit wat fout O:) Concours heb ik liever ze wel rondom op ijzers staan. Terreinen wisselen zo qua kwaliteit.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:48

Met bloed zweet tranen en blauwe plekken dus nan!
Wel fijn dat het niet aan jou ligt dat je er af valt. Voel je je toch iets minder een stumper.

Ik heb hem ook rondom op ijzers staan. Voelt toch wel veiliger op de een of andere manier. Al cross ik met crosskamp op alleen ijzers op het gras en is goed te doen. In het heetst van de strijd wil ik alleen wel graag zeker zijn, je bent toch net iets anders bezig dan. Tenminste, ik wel! Jonkie staat nog bloot maar die heeft ook nog geen gras gezien afgezien van de wei :)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:02

Ahhh, thanks Nann! Ik denk dat ik hem maar gewoon in Drunen moet gaan passen voor de zekerheid. Kijk ik wel of ik hem ergens met korting kan krijgen, anders maar de volle pond. ;)

Ik heb Rin alleen voor op ijzers staan, maar dat is omdat haar hoeven daar te snel slijten. Achter geen ijzers, omdat ze slaat. :) Gelukkig zijn die hoeven ook stukken beter. Heb ook nog nooit op gras gesprongen, maar ga dat in april proberen!

Gefeliciteerd Jes! :D

En pantykous: heb je een foto van je Ogilvy? <3

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:10

Ik ga het met de jonkies gewoon proberen met alleen een voorijzer eronder, als het niet wil kunnen ze er achter alsnog zo op. Ben ook wel blij dat ik achter niet direct proppen hoef te draaien :o

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:42

Gefeliciteerd Jes!
Oei wat vervelend zeg Nann, in breukelen bouwen ze altijd wel vriendelijk vind ik!
Oeeh foto Eva!!

Mickey staat rondom, maar dat moet sowieso en Gismo staat bloot. Dat wil ik zover het kan eigenlijk ook wel houden :P

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:51

Eva, ja ik ben ook echt fan van Lammert. Hij geeft zoveel vertrouwen en is altijd eerlijk. Les je thuis of les je ook wel eens in Bunschoten? Kan mij goed voorstellen dat je chagrijnig wordt van zo'n duif! Het is ook echt heel vervelend, helemaal als er zoiets gebeurd door zo'n stomme duif! Nu nog scheren? Dan komen ze toch niet meer lekker in hun zomervacht?

Jes, gefeliciteerd! Fijn een bak aan huis!

Carola, daarom wilde ik Ot ook rondom op ijzers. Als hij weigert doet hij dat ook echt in een soort sliding.. En dat op gras, vind ik best eng. Ondanks dat we BB springen, misschien tegen die tijd B..

Goldie, behalve een wondje op mijn bil inclusief een hele paarse/blauwe bil omdat ik op de voet viel van een sprong, heb ik mij niet bezeerd. :D

Vibabu, zeg dat wel! :') Haha.

Bunn, ik weet van de EJ, Divoza en Agradi dat ze 25% korting plakken hebben. Dat is ook een flinke korting!

Laura, dat dacht ik ook van Breukelen. Zag wat filmpjes en het is geen kijkerige locatie of met veel aankleding op de sprong, zo wat ik kan zien van de filmpjes in ieder geval.

Gister ging het eigenlijk best heel goed! Degene die hem ging rijden had een spoortje om en was zelf natuurlijk ook niet onzeker, en hij keek wel en ze moest hem de eerste paar sprongen een beetje overtuigen maar hij heeft alles netjes gesprongen en zo liep hij ook echt weer als de oude. Volgende week zelf weer een lesje bij Lammert nemen! Ik ga zaterdag thuis nog even springen, daar hebben we alleen geen planken of muurtjes en alleen balken springt hij wel maar ga in ieder geval even voor het gevoel zelf even springen, en dan denk ik dat ik maandag gewoon naar Breukelen ga. Heb mij nu nog wel op gegeven voor een rondje BB en een rondje B. Als de BB niet goed gaat kan ik altijd of nog een keer BB springen of mijn B rondje laten vallen. Maar als hij fijn voelt, durf ik makkelijk een rondje B aan. En niet dat het haast heeft, maar ik vind het zo leuk.. :Y)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:02

Auw! irritant zo'n blauwe bil :') ik ben zo een keer op een hindernisbordje gevallen. De bouwers vonden het leuk om het bordje zo'n 1,5 meter vanaf de hindernis neer te zetten en daar viel ik precies op. Bij het 2e rondje heb ik gevraagd of ik even het bordje mocht verplaatsen omdat dat best zeer doet als je er op valt :Y)

Gister weer in de les gesprongen. Ik begin mijn vertrouwen weer terug te krijgen! *\o/* Ik heb een gruwel aan oxers want voor mijn gevoel klopt mijn afstand nooit, iets met naar de achterste balk kijken :o en de oxer werd steeds breder. :7 maar paard had er zin in en is geen een keer gestopt *\o/* zelfs niet toen instructeur pionnetjes onder de hindernis zette. Zou niet uit moeten maken maar dan is de hindernis veranderd en dat is doodeng :')

Ik blijf het toch wel lastig vinden om lange lijnen te rijden. Ik ga dan zo zitten prutsen met m'n afstand, paard wordt lang, ik verlies ritme etc. Maar eens vragen om daar op te oefenen :) korte lijnen maakt me niet uit, barrages op snelheid vind ik het makkelijkst van alles. Het lastigste is nog om te blijven zitten aangezien beest zo ongeveer om z'n as draait :D
Beest oogt traag maar is ondertussen supersnel. Had een keer wedstrijd op tijd en omroeper riep om dat ik foutloos was in een tijd van ..... en dat betekent dat je BOVENAAN STAAT?! :D

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:29

Grappig ik vind langer afstanden juist fijner :))

Paard gaat vaak een beetje rennen, als ik korte lijnen moet rijden en daardoor "hard" moet remmen duikt ze achter de teugel.
Met lange lijnen heb ik meer tijd om het tempo te controleren en te zorgen dat ze voor zich uit blijft kijken.
Met lange lijnen is het makkelijker om de knop om te zetten "rustig terugnemen en weer toe rijden". Van die korte lijnen word ik zenuwachtig haha "oooh snel controle, anders landen we er middenin".

Fijn Nann! Het is nooit leuk wanneer je zo'n dag hebt dat niets lukt en het voor geen meter gaat.