[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:21

Hallo welkomm

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:44

Welkom!

Maar wel zonder bokken dan? Want dan teken ik er voor!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:59

Bokken doet hij niet zo veel. Behalve als hij echt heet is en je spreekt Mijnheer tegen :') of je bent instructeur, dan wil hij nog wel eens een hele mooie wissel springen precies bij instructeur zodat hij een vreugde bokje kan geven om zo ook even naar hem uit te halen :) maar die bokken zijn wel uit te zitten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:03

Ik heb ook twee van die watervlugge paarden dus ik snap wat je bedoelt :+
Vooral Bella kan heel snel rondjes draaien :=

Mijn 3-jarige is zo top braaf! Die liep vandaag voor het eerst los in het binnenbakje en braaf beide kanten op gedraafd. Ook helemaal niet onder de indruk van alle herrie en gedoe voor het indoor :n Braaf paard!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:47

Welkom!
Ooh en die sliding stop en direct draaien heb ik hier ook erg vaak :')
Vandaag nog icm een steiger die ik toch niet zo heel grappig vond.. Hij vond het paard eng wat ons passeerde |o
Mickey is sneller dat het licht haha, Gismo doet ook wel dat soort fratsen maar die is twee keer zo traag dus daar lach ik bijna om :P

Lekker dat ie zo braaf is gomir!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:11

Om nog even terug te komen op de hengstenkeuze voor Beau, ik heb nog even wat betere foto's opgesnord...

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het moeilijk :+ wat een ellende

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:25

Ik heb het hele hengsten verhaal gemist denk ik mirthe haha :Y)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:29

Een hengst die bloed, lengte in het lijf en een sterke bovenlijn vererft. Daarnaast zou ik zoeken naar een hengst die de romp niet te neerwaarts vererft en met een goede galop. Mocht je dan nog meerdere kandidaten op de lijst overhouden dan zou ik degene kiezen die niet de reputatie heeft lastige nakomelingen te geven ;)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 08:21

Pfffieuw, er zijn tal van hengsten waar ik verliefd op ben (DALLAS! <3 ). Maar is Chocolate Dream HDH niet wat? Volgens mij heeft hij alleen intussen een andere naam gekregen na goedkeuring bij 't KWPN. :)

Edit: Gladstone HDH is 't nu. :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:02

Pfoeh, ik ga eigenlijk mee met Gomir. Heb je al wat hengstenhouders gebeld voor advies?

*zwaait naar de nieuwe mensjes* Hoi allemaal :D

Mijn Ogilvy pad komt als het goed is vandaag binnen *\o/* Dat nieuwe Kentucky spul was ook om van te smullen Mirthe :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:52

Oeeh spannend Eva!
Hengsten heb ik totaal geen verstand van :')
Vandaag springles met het babypaard :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:59

Ik ook niet, kijk altijd naar het plaatje of ik hem mooi vind (écht heel penny) :')

Leuk! Springles met puppy! Mijn puppy mag nog even nadenken wat hij vorige week gesprongen heeft. Weer even met m'n grote vriend springen, alweer even geleden. Eerst liep hij niet helemaal 100% en daarna is hij zo in zijn verharing gaan zitten dat hij totaal lusteloos was dus maar even rustig aan gedaan maar hij is weer fit dus kan weer aan de bak! 2 april crossen in Amsterdam dus fit moet hij wel zijn.
Bedankt trouwens jessy! Ben ook best blij met haar, ondanks haar te grote ego en merriestreken :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:22

Dat klinkt toch lekker Vibabu, ze kunnen daar idd pittig van terug komen als ze verharen. Beetje olie wil dan nog wel eens helpen. :j

Je baby paard klinkt echt als een dotje Laura :D

Ik ga morgen weer springen met m'n vriend. Starten jullie nog met de pasen?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:45

Hij krijgt inderdaad lijnzaadolie, van zomer- naar wintervacht heeft het goed geholpen maar van winter naar zomer helaas niet zo. Best lastig want hij heeft al geen meewerkend karakter en dan ben je toch snel geneigd om hem of er doorheen te rijden of te denken dat hij iets mankeert :')

Ik ga 2e paasdag 2 B proefjes rijden met puppy :D. Andere kan ik helaas thuis niet meer starten (20x40 bak) maar m'n zus start die in de M2.

Ga jij nog naar Oenkerk Goldie?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:04

Mijne krijgt een aantal keer in de week wat zonnebloemolie over het eten heen. Niet echt nodig, maar voor extra. Heeft een prachtig vachtje van haar zelf. Jonkie wil ik ook wat zonnebloemolie geven nu hij zo verhaard.

Tweede paasdag start ik in Alphen Chaam

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:04

Lastig als ze zo'n last van het verharen hebben. Hier geiukkig geen problemen mee gehad. De sportpaarden komen mooi door de vacht en glimmen als een spiegel. De Numero Uno moet heel veel haar kwijt na een winter in de schuur, maar die is ook fit. Krijgt wel wat olie over het voer, maar niet vanwege de vacht.

Leuk Vibabu! Daar startte ik vroeger ook altijd :D

Gladstone HDH vind ik een wat beknopte hengst, die zou ik alleen op een grootramige merrie durven gebruiken.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:34

Gister was t niet zo'n dotje :') Wilde het bruggetje niet over dus kwam omhoog en rende keihard terug. Uiteindelijk wel erover gekregen gelukkig haha.
2e paasdag ga ik springen in Aerdenhout op gras!
Ik ga ook de cross rijden vibabu! Is letterlijk bij mij om de hoek :P

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:23

Ik moet toch een keer ijzers onder laten slaan denk ik, wil ook wel eens op gras starten!

Evel krijgt 100ml zonnebloemolie elke dag op het moment. Niet voor het haar, wel om mooi op gewicht te blijven.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:13

Ik heb verder nog niks gepland, met de pasen ook niet. Ben even niet zo gemotiveerd :P
Wel zin om weer te gaan crossen 2 april :)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:45

Iemand hier die toevallig 'n bodywarmer heeft van Spooks? De Francis is met korting bij EJ nu best heel leuk, maar hij is alleen verkrijgbaar in M, L en XL. Heb wel een lang lijf, maar moet qua taille wel een S hebben om er niet als een Michelin-poppetje uit te zien. :') Mochten ze nou klein vallen, dan durf ik een M ook wel aan. :P

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:15

Ik heb wel een rijjasje van Spooks. Normaal heb ik wisselend maat XS of S, maar mijn rijjasje heb ik wel een XS. De S vond ik te ruim :) Hoe de bodywarmers vallen weet ik niet...

Ik heb een bodywarmer maat 140 die ik nog steeds pas :') :o

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:17

Oh wauw wat heb ik hier een lange tijd niet meer gereageerd. Wat leuk om te zien dat veel springers nu ook aan het crossen zijn!

Ondertussen is mijn pony verkocht en heb ik echt het meest geweldige paard gekocht <3
Een 10 jarige bonte ruin uit Ierland. Het ideale paardje voor mij.
De eerste BB springwedstrijden en B dressuurwedstrijden heb ik al met hem gereden.
Dus vol goede moed heb ik mij ook maar opgegeven voor 2 april SGW Markelo.
Wie ga ik daar allemaal nog meer zien? :o

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:21

Leuk!
Ik ga naar Amsterdam die dag om te crossen, dat is 2 uur korter rijden :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:37

Ik heb me opgegeven voor SGW Markelo in het L maar sta nog op de wachtlijst gok ik

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:43

Goldie schreef:
Ik heb wel een rijjasje van Spooks. Normaal heb ik wisselend maat XS of S, maar mijn rijjasje heb ik wel een XS. De S vond ik te ruim :) Hoe de bodywarmers vallen weet ik niet...

Ik heb een bodywarmer maat 140 die ik nog steeds pas :') :o

Aaaah, daar was ik dus bang voor. :P Hihi, ik heb er dus serieus ook nog zo eentje in 164 die ik nog wel eens aan heb. Maar die is volgens mij gewoon meegerekt. :')