[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:43

Weet je zeker dat het van het bit komt en niet van je neusriem?

Rondje zag er netjes uit!!

Hier ook weer wat aan het springen. In uitjes zijn best lastig met een overenthousiast paard. Dan kan het gebeuren dat je twee sprongen gecombineerd krijgt. :o

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:39

Ja dat weet ik zeker, ik heb mexicaan om en het kloofje zit echt in de mondhoek.
Ik heb het oog op een golden wings bit maarja dan ben je weer 80 euro verder en eigenlijk weet ik dus niet waar het door komt.. :(

En dank je :o Was zelf ook wel tevreden over m'n rondje :D

Jes

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:27

Elke ben bang dat jij een kleiner maatje moet hebben maar anders mag je mijn goldenwings wel lenen (verstuur hem alleen wel vanuit Frankrijk) om te zien of het helpt. Ik heb een maat 12.5 geloof ik.

ML heeft het niet gek gedaan, maar een weigering op 1 verder niet zulke hele mooie sprongen maar parcours afgemaakt.
Hij mocht aan het einde nog een keer, weer een weigering op 1 maar mooiere sprongen. Aan het eind nogmaals over 1 en toen wel in een keer. Al met al best tevreden dus, ze was al een flinke tijd niet meer van het erf geweest.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:09

_Elke schreef:
Ja dat weet ik zeker, ik heb mexicaan om en het kloofje zit echt in de mondhoek.
Ik heb het oog op een golden wings bit maarja dan ben je weer 80 euro verder en eigenlijk weet ik dus niet waar het door komt.. :(

En dank je :o Was zelf ook wel tevreden over m'n rondje :D

Ik heb een hulstrens van Harry horse. Zelfde werking als golden wings alleen dan 19 euro :) zeer tevreden over

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:20

Netjes Elke!
Ik hoor goede verhalen over Natascha van Eijk, al heb ik geen ervaringen met een bitfitter.

Netjes van je man Jessy!

Ik ben vandaag ook weer gestart, had het gevoel dat ze heel hard ging omdat ze zo sterk werd... En dan zie ik het filmpje en dan denk ik ooh, blijkbaar iets mis met mijn gevoel dan :+
En echt heel dom.... Ik vergat de laatste hindernis in de barrage :') toen een volte gereden :+ Dat gebeurt me dus nooit meer :=
2e rondje ook 0 :)
Was alweer een maand terug dat we waren gestart dus ik ben dik tevreden met mijn twee 0 rondjes :)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:39

En ik heb vandaag ook gesprongen. Onderlinge wedstrijd, dus niks spectaculairs. En dat dacht ponypaard dus ook. Dat ging als 'n halve randdebiel, waardoor ze in het tweede rondje ontzettend vlak werd en zo drie balken meenam (en dat is bijzonder, want ze is echt enorm voorzichtig, vooral op haar achterbenen). Zucht. Morgen mag ze in de les weer een beetje op hoogte, dan doet ze tenminste haar best. :o Maar: het was wel heel gezellig! :D

Netjes gedaan Elke! En super Goldie, mag je trots op zijn! :D

Edit: Moest lachen om je opmerking over je gevoel Goldie. Dat heb ik dus ook. Zag daarstraks het filmpje terug van vandaag en zo extreem debiel ziet het er nu ook weer niet uit. Maar voor m'n gevoel waren we 'n paar beunhazen. :')

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:57

Netjes Goldie, Elke en Jes van je man!
Oepsie Bunn, herkenbaar ook :')

Dat je gevoel soms niet klopt heb ik ook vaak last van :+
Volgende week op 2e paasdag weer voor het eerst een wedstrijd buiten! Ook meteen op gras dus ben benieuwd :P

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:12

Super elke! Wat fijn! Mooi voortborduren hierop.

Haha goldie ik ken dat ook wel. Vaak ziet ht er toch andwrs uit dan het voelt.. heb ik vooral met dressuur.

Haha bunn, gaat om de gezelligheid! :Y)

Wij hebben vandaag onze eerste crosstraining weer gehad. Ging erg lekker! Ook mijn eigen zelfvertrouwrn heeft een boost gekregen. Wij zijn klaar voor volgende week, de eerste sgw van het seizoen en tevens onze laatste B *\%/*

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:38

Goede verhalen weer hier!

Ik heb vandaag wat dressuur gereden en ben voor het eerst met Hurricane een rondje door het dorp geweest samen met een stalgenootje. Braaf paard!
Morgen allemaal een rondje in Tolbert springen. Laatste keer voor Indoor Tolbert en alles is al opgebouwd nu. En dan na Indoor Tolbert mooi naar buiten met de paarden :j

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:29

Oehh, succes alvast voor volgende week dames! Ik spring pas weer in april. Ook op gras: wat we dus nog nooit hebben gedaan. D'r zomerijzers zitten er weer onder, maar ik heb geen flauw idee wat ik met m'n kalkoenen moet doen. Voor de dressuur gingen er altijd piepkleine stompe kalkoentjes in, of niks. :') Maar dat kan voor springen vast nooit genoeg zijn. := Wat doen jullie? Help! :')

Klein geluk is dat ik het weekend ervoor op dat terrein dressuur heb, dus kan even een bodemanalyse doen. :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:54

Ik draai meestal gewoon van die vierkante in van een middelgrote maat, tenzij de bodem heel hard is, dan gaan er kleinere in.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:05

Hier hetzelfde. Die korte geven voor mijn gevoel weinig grip wanneer de bodem net niet helemaal droog is. Is de bodem hard, dan korte met punten. En vooral: zelftappende. Wat een verademing.

Elke, en een zeempje om de bitring?

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:20

Okee, thanks! En jup, niks anders dan zelftappende hier! :P

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:32

Heel netjes Goldie!

Ik lag er zondag het eerste parcours af door een fiets DUIF. Die vloog pas aan de kant toen we er bijna overheen reden, en in de hysterie van het moment dacht ik er niet aan om een volte te rijden. Tweede rondje was erg hectisch, 1 balkje.

valerieblok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:21

Hier nog een springer eigelijk ben ik een eventing ruiter maar ik heb pas nieuw topper dus moet me wedstrijd debuut nog maken met der

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:59

Sorry panty, moest wel lachen. Ook wel eens bodemonderzoek gedaan door kippen of mussen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:18

Avikoduiven, levensgevaarlijk

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:43

Hallo medespringers, ik wil ook graag meekletsen in het topic als dat mag.
Even kleine voorstelling mijn naam is Nancy en heb een inmiddels 14 jarige hannoveraanse ruin met afstamming ginsberg v graf grannus x sassnitz. Een beetje dressuurbloed en springbloed dus. Met springen mijn vertrouwen compleet kwijt geraakt omdat hij zo vaak en vuil stopte waardoor ik er regelmatig af lag en lig. Ik cross ook met hem en dat gaat wonderbaarlijk makkelijker dan springen.
Sinds juli vorig jaar een puppypaard er bij gekocht met afstamming icodinho x krack c. Springen snapt ze nog niet helemaal maar pikt het best leuk op!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:45

Welkom Valerie!

En welkom Nancy *\o/* Leuk dat je je nu ook bij ons komt melden :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:56

Dank jullie wel :)
Welkom beide, veel klets plezier al mogen we wel bijna aan een nieuw topic denken? :D
Mooi rondje hoor ik vind het er niet snel uit zien hoor Goldie!
Ik doe qua proppen meestal stompe in, tenzij het echt heel hard is, dan punten. Beetje hetzelfde als iedereen dacht ik..

Ik denk dat ik eerst bit ringen probeer. Iets goedkopere oplossing. Ook even rond gebeld voor een bitfitsessie , wie weet zijn er wel meer leden van m'n club geïnteresseerd en dan drukt het iets de kosten.

Vandaag osteopaat erbij gehad. Ze vond haar wat stijf en had paar blokkades. Maar ze reageerde top op de behandeling. Nu we paard toch zo binnen ste buiten keren laat ik mijn zadels toch nog een keer bekijken. Door die man die m'n nieuwe zadel komt aanmeten. Kan er ook nog wel bij :o
Over twee weekjes komt ze weer , nu paar keer longeren en laag rijden en dan hopen dat haar kont spieren zich meer ontwikkelen..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:43

Nare plekjes zijn dat in die mondhoeken. Bitringen willen ook nog wel eens gaan schuren maar miisschien dat het voor die van jou wel werkt.

Ik rij eigenlijk bijna altijd met puntjes. Tenzij de bodem al stroef is dan doe ik kleintjes in. Vind het altijd wel lastig maar tot nu toe altijd goed gegaan en nooit uitgegleden :)

Mooi rondje Goldie! Ziet er altijd zo simpel uit bij jou. Ik hoop nog een paar keer de B door te komen en dan ga ik weer de overstap naar de L maken. Beest kan het makkelijk. En ik ook als ik niet dom ga rijden en mezelf schrap zetten.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:54

Welkom beide! :D

Ahh, thanks voor de kalkoenentips! Dat geeft wat houvast. :P Figuurlijk, en letterlijk. :')

Vandaag had ik trouwens les (om dat slechte gedrag van gisteren wat bij te sturen). Nou, drie keer raden... Mevrouw sprong de sterren uit de hemel en was op twee pinken te rijden. Deze les kon in m'n top drie van meest geweldige lessen ooit. Serieus? Ja, serieus. Ik snap er helemaal niks meer van. :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:01

Paarden 8)7
Maar wel super dat het zo lekker ging!

Dank je Nancy :), als het nu ook zo voelde :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:18

Nancy welkom :D :wave: vind je jonkie een erg leuk ding om te zien.

Valérie welkom!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:20

Gevoel is zo irritant. Vaak ziet het er veel minder erg uit dan het voelt. Voel me af en toe echt zo'n beginner die er op zit te stuiteren. als je het later terug ziet op film valt het best mee :')

Zo lijkt het ook net alsof ik helemaal niet stevig zit en vaak er af val. Dat laatste klopt wel maar m'n paarden zijn gewoon zo snel :Y) stoppen bijv gaat niet gewoon op de rem, dat is een slidingstop met een 180 graden draai en daarna wegrennen of omhoog komen :)