Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jackyyb

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:05

Yess ook ingeschreven!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:05

als je een youtubefilmpje krijgt, is ie overbelast denk ik?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:10

Ah na een paar keer klikken is het alsnog gelukt! en nee niet voor mezelf, mijn nieuwe paard komt dit weekend dus dat zou een beetje snel zijn :D maar een lesklantje lukte het elke keer niet dus ik had gezegd laat mij het even proberen!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:11

Ik heb wel betaald maar blijft in winkelwagen staan ... maar wel €7,50 afgeschreven
En als ik de app opnieuw open staat ie niet in mijn kalender. Fijn dit

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:16

linda2008 schreef:
Discussie over middengalop/galop verruimen, travers en schouderbinnenwaarts, ik heb soms ook het idee dat het op de ene manier beter op beeld te brengen is dan op de andere manier, maar in real life zit een jury ook gewoon bij C, dus ik ga er maar van uit dat ze het goed genoeg kunnen beoordelen :j ik hoor ook meer ruiters klagen (inclusief ikzelf) dan juryleden, dus ik denk dat we zelf al weten waar het aan schort ;)

Het is als jury behoorlijk goed te zien. Wat ik bijzonder vaak tegenkom en wat zeer goed zichtbaar is:

Schouderbinnenwaarts
- Voorhand niet van hoefslag maar achterhand naar buiten, dit kan ook in een afgezette baan.
- Geen lengtebuiging.
- Enorm veel halsbuiging.
- Impulsverlies.

Travers
- Nagenoeg niet met achterhand van hoefslag.
- Contrastelling.
- Impulsverlies.

Middengalop
- Versnellen.
- Niet vertrekken vanuit achterbeen.

Allemaal dingen die hartstikke goed te zien zijn, maar waar vaak de ruiters zelf niet kritisch naar kijken.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:18

Jeetje wat wordt er fanatiek geschreven door iedereen, loop zomaar heel wat pagina's achter.... :)

Ik ben wel geschrokken van het sporenverhaal. Ik vind de stompe sporen puntiger lijken dan de scherpe sporen en denk ook dat mijn paard dat vind. Als eigenaar probeer ik zo goed mogelijk te handelen in ons beider belang en deze spoor met fijne tand leek mij daar bij passen. Haar reactie op de spoor is ook prima, van andere sporen werd ze echt wel eens hectisch en bij deze niet. Daarbij ook nooit opmerkingen gekregen van instructeurs (tevens jurylid) of op wedstrijd, dus nooit bedacht dat het niet goed zou zijn. Afijn, andere sporen aangeschaft, iets langere en dan stompe sporen. Ik hoop dat het een goede oplossing zal zijn. +:)+

Er waren een aantal opmerkingen over het rijden van 179,5 of 194,5 en dat het dan jammer is dat je net niet dat halve puntje extra hebt verdiend. Ik denk dat ik dat best jammer mag vinden, maar verder niks. Het is zeker niet de bedoeling dat een jurylid nog even gaat kijken of er nog een puntje bijgegeven kan worden, het is wat het is. Volgende keer beter mn best doen :j

Ik had voor de proef van 5 november, ons debuut L2, 173 punten. Cijfers tussen de 5 en de 6,5 en weinig commentaar. Ik dacht zelf wel dat het iets meer waard was en kreeg ook 5-en waar ik ze echt niet had verwacht, maar goed, blijkbaar vond de jury dat het niet meer waard was :n . Nu hopen op mijn proef van de 12e, deze voelde wel fijn en als ik het filmpje vergelijk met 5 november dan hoop ik op een wp. (Ontwikkelt een refreshduim)

Voor nu in ieder geval even geen wedstrijden meer omdat ik ga herstellen van mijn rugoperatie. Ik wens jullie allemaal heel veel rijd en jureerplezier! Ik hoop dat de online wedstrijden blijven bestaan zodat ik tzt ook weer mee kan doen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:19

Ik sla de proef voor 26 over.

Wil die erop wel doen.
Maar goed eerst kijken hoe de punten gaan zijn voor de 19e.

Als die 180+ zijn moet ik er aan gaan geloven om een startkaart voor een jaar te kopen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:23

Akke_sSpring schreef:
Jeetje wat wordt er fanatiek geschreven door iedereen, loop zomaar heel wat pagina's achter.... :)

Ik ben wel geschrokken van het sporenverhaal. Ik vind de stompe sporen puntiger lijken dan de scherpe sporen en denk ook dat mijn paard dat vind. Als eigenaar probeer ik zo goed mogelijk te handelen in ons beider belang en deze spoor met fijne tand leek mij daar bij passen. Haar reactie op de spoor is ook prima, van andere sporen werd ze echt wel eens hectisch en bij deze niet. Daarbij ook nooit opmerkingen gekregen van instructeurs (tevens jurylid) of op wedstrijd, dus nooit bedacht dat het niet goed zou zijn. Afijn, andere sporen aangeschaft, iets langere en dan stompe sporen. Ik hoop dat het een goede oplossing zal zijn. +:)+

Er waren een aantal opmerkingen over het rijden van 179,5 of 194,5 en dat het dan jammer is dat je net niet dat halve puntje extra hebt verdiend. Ik denk dat ik dat best jammer mag vinden, maar verder niks. Het is zeker niet de bedoeling dat een jurylid nog even gaat kijken of er nog een puntje bijgegeven kan worden, het is wat het is. Volgende keer beter mn best doen :j

Ik had voor de proef van 5 november, ons debuut L2, 173 punten. Cijfers tussen de 5 en de 6,5 en weinig commentaar. Ik dacht zelf wel dat het iets meer waard was en kreeg ook 5-en waar ik ze echt niet had verwacht, maar goed, blijkbaar vond de jury dat het niet meer waard was :n . Nu hopen op mijn proef van de 12e, deze voelde wel fijn en als ik het filmpje vergelijk met 5 november dan hoop ik op een wp. (Ontwikkelt een refreshduim)

Voor nu in ieder geval even geen wedstrijden meer omdat ik ga herstellen van mijn rugoperatie. Ik wens jullie allemaal heel veel rijd en jureerplezier! Ik hoop dat de online wedstrijden blijven bestaan zodat ik tzt ook weer mee kan doen.

Heb je die spoor ooit over je been ofzo laten rollen? Dat zijn echt net pizza snijders en meer dan terecht ze niet toegstaan zijn..

Een stompe spoor is echt een heel stuk minder scherp.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:27

En toch he, ik maak geen vrienden hiermee waarschijnlijk, ben ik voorstander van een scherpere spoor waarmee minder ingewerkt wordt dan dat constante gehak met een botte, korte spoor. Als aan mij gevraagd wordt zal ik een spoortje omdoen, zeg ik pak gelijk een goede want zo'n knopje haalt niets uit. Ik wil geen been zien wat constant tegen een buik aan komt.........

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:28

Hier ook weer ingeschreven voor het nieuwe event.

Gefeliciteerd met de behaalde winstpunten!
En jammer voor de gene die geen winst hebben. Vind wel leuk om te lezen dat de meeste zich kunnen vinden in het commentaar.
Moet zeggen dat ik de proef ook anders zie nu vanaf de C dan vanaf een andere plek gefilmd!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:31

daffodil schreef:
En toch he, ik maak geen vrienden hiermee waarschijnlijk, ben ik voorstander van een scherpere spoor waarmee minder ingewerkt wordt dan dat constante gehak met een botte, korte spoor. Als aan mij gevraagd wordt zal ik een spoortje omdoen, zeg ik pak gelijk een goede want zo'n knopje haalt niets uit. Ik wil geen been zien wat constant tegen een buik aan komt.........

Mwa, in dat geval geef ik aan dat een spoortje de oplossing niet gaat zijn, maar dat ze wellicht beter tijd kunnen investeren in consequente beenhulpen, bij voorkeur zonder spoor.

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:32

Ik ga komend weekend nog een keer een proef opnemen en daarna sla ik even een weekje over, even aan de slag met de dingetjes die op het protocol stonden geschreven door de jury en de puntjes op de i zetten voor ik door ga/kan naar het L1 :o

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:37

Ik heb me voor het nieuwe evenement ook weer ingeschreven, die van volgende week was ik te laat. Super benieuwd wat voor feedback we krijgen op ons debuut, voor nu weer verder refreshen. *\o/*

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:37

Heb me met mn verzorgpaard toch ingeschreven. Kijken of het dan nog een beetje wilt lukken. Met mn eigen paard wacht ik wel weer af tot mijn spanning wat verder weg is :')

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:47

Yvank_ schreef:
Heb je die spoor ooit over je been ofzo laten rollen? Dat zijn echt net pizza snijders en meer dan terecht ze niet toegstaan zijn..

Een stompe spoor is echt een heel stuk minder scherp.

Ja, ik heb dat meerdere malen gedaan. Over mijn handpalm en dan moest ik echt de spoor draaien zodat het niet naar binnen schoof en heel hard duwen voor het zeer deed. Ik heb daarom dus ook nooit gedacht dat het een scherpe spoor is. Zoals ik eerder schreef er lijkt een soort veertje in te zitten dat als je tegen het wieltje duwt dan duw je het in de spoor en blijft alleen een knopje over. Ik heb deze sporen destijds gekocht uit een restpartij en er staat ook geen merk op. Vond ze ideaal en mijn paard reageerde zoals ik graag wilde.

Ik heb geen stompe wieltjes in mijn kast hangen, maar als ik weer eens in een ruitersportzaak ben ga ik het verschil zeker bekijken. Voor nu heb ik dus andere sporen besteld.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:47

Ik heb ons ook voor het eerst ingeschreven! Wil eens kijken waar we nu staan in onze training en het lijkt me leuk om de feedback van een jury terug te krijgen!

Het is voor ons de eerste wedstrijd ooit, dus een mooie laagdrempelige stap naar hopelijk wat echte wedstrijden volgend jaar *D

Ik heb al wel eerder gefilmd bij een vriendin, dus weet wel hoe het er aan toe gaat.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:05

Leuk xSannee, veel succes alvast!

Zo, iedereen weer ingeschreven, dan kunnen we weer over tot de orde van de dag.... refreshen :Y) :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:05

PSvanLot schreef:
Middengalop
- Niet vertrekken vanuit achterbeen.

Mooi overzicht! Denk dat het bij ons hier vooral aan ligt :j had al een nieuw plan van aanpak bedacht. In de hoek even licht wat verzamelen en dan weg. Kan me goed voorstellen dat hij op de volte achter er net beter onder komt een daar het verschil in zit. Had het namelijk IRL ook.

Akke_sSpring jammer dat de punten van tegen vielen. Hopelijk die van de 12e dan beter. Sterkte met de rugoperatie!

Jackyyb, gefeliciteerd met je winstpunt!

Hier in inschrijven ook weer gelukt :D

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:30

linda2008 schreef:
Zo, iedereen weer ingeschreven, dan kunnen we weer over tot de orde van de dag.... refreshen :Y) :+

Ik merk dat fanatiek refreshen ook echt leuker is als je punten wel snel komen :') :j
Had vorige keer met het event van de 29e al dat dat het lang duurde (overigens stond op het protocol als datum 25-10 dus denk dat ze vergeten is terug te sturen? :+ ) Maar nu wacht ik ook nog op punten voor de 5e -O- En het was al op die zondag verstuurd. Had verwacht dat ik dan fanatieker zou gaan refreshen, maar eigenlijk doe ik het nu 1x per dag :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:36

XRoossie, ik denk dat je het een op een gegeven moment een soort “opgeeft” hihi... ik merk ook dat ik jaloers word op stalgenoten die steeds eerder punten terug hebben dan ik :P haha (terwijl ik niet mag klagen hoor, tot nu toe steeds op zaterdag of zondag ingestuurd en uiterlijk donderdag punten)

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:37

Hier ingeschreven voor de 26e, eens kijken hoe het nu gaat. Sinds begin augustus niet meer gefilmd omdat hij zo'n last had van hoofd schudden. En de vorige wedstrijden van laatst zaten al vol.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:37

Ik heb mijn punten van de 12e ook binnen gekregen: 184,5 *\o/*
Fijn commentaar er ook bij waar ik echt wat mee kan, en hier ook de opmerking dat we activiteit moeten houden in de overgangen en zijgangen.
En dat we een combinatie met potentie zijn. :D

Dat vind ik zo leuk om te horen, was vorig jaar zomer compleet mijn motivatie om dressuurwedstrijden kwijt. Kreeg toen na een proef van de jury te horen waarom ik dit paard niet zou verkopen en er wat fatsoenlijks voor terug moest kopen, of gewoon geen dressuurwedstrijden meer moest starten. :\
Die proef ging ook niet goed, maar vond dit toen wel heel hard. Was altijd zó zenuwachtig voor dressuurwedstrijden en verstrakte dan helemaal, waardoor mijn paard verstrakte, heel erg druk werd en ik echt aan het overleven was tijdens het rijden van een proefje. :o
Ben daarna ook dik een jaar niet meer gestart in de dressuur, tot ik mij in augustus na een fles wijn had laten overhalen om toch een keer in te schrijven. Dus toen heel veilig voor ergens in september opgegeven, bewust 2 dagen achter elkaar met als enige doel "rust bewaren" zoals je thuis ook doet. Dat lukte toen en namen we in elke proef een winstpunt mee naar huis en zelfs 3 2e prijzen. Jammer dat daarna alles weer dicht ging, maar voor mij is dit online rijden wel een hele goede oefening. :D

xRoossie95 schreef:
linda2008 schreef:

Ik merk dat fanatiek refreshen ook echt leuker is als je punten wel snel komen :') :j
Had vorige keer met het event van de 29e al dat dat het lang duurde (overigens stond op het protocol als datum 25-10 dus denk dat ze vergeten is terug te sturen? :+ ) Maar nu wacht ik ook nog op punten voor de 5e -O- En het was al op die zondag verstuurd. Had verwacht dat ik dan fanatieker zou gaan refreshen, maar eigenlijk doe ik het nu 1x per dag :')

Ik heb gisteren mijn punten voor de 5e terug gekregen, dus hoop dat jij ze vandaag terug krijgt. :j

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:54

Kaitlyn schreef:
Ik heb mijn punten van de 12e ook binnen gekregen: 184,5 *\o/*
Fijn commentaar er ook bij waar ik echt wat mee kan, en hier ook de opmerking dat we activiteit moeten houden in de overgangen en zijgangen.
En dat we een combinatie met potentie zijn. :D

Ik heb gisteren mijn punten voor de 5e terug gekregen, dus hoop dat jij ze vandaag terug krijgt. :j

Gefeliciteerd met je mooie punten! *\o/*
Je hebt me toch weer hoop gegeven, we gaan toch weer fanatiek refreshen :')

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:58

Kaitlyn, wat een nare ervaring zeg! Extra fijn nu dan dit winstpunt met fijn commentaar. Gefeliciteerd!

Ik begin ook wat meer te refreshen. Ernstig :')

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:21

Zo Kaitlyn dat kan een jury toch niet zeggen! Gaat er toch om dat jij blij bent met je paard....
Nu lekker online starten en je zelfvertrouwen weer opkrikken.