Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

risje

Re: Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:45

hey leuk joh een bitloze wedstrijd!
Heb nog niet alles kunnen bijlezen daa rik zo moet werken, maar goed, toch alvast wat vragen...

Zag ergens iets staan over rijden met een hack, mag dit nu wel of juist niet?
Rijdt namelijk zelf met een hack, dus tsja, ben benieuwd....

Gaat dit overigens echt alleen om dressur of komt er mogelijk nog meer bij?
Zat namelijk zelf te denken aan een mooie rit in de omgeving.
Kootwijkerbroek is werkelijk prachtig om te rijden, dus wellicht dat daar iets mee gedaan zou kunnen worden?
Zijn volgens namelijk heel veel mensen die bitloos rijden, maar niet dressuren en die toch iets bij zouden willen dragen. Zeker gezien de omgeving en locatie die vastgelegd is moet daarin denk ik wel wat mogelijk zijn.
Zondag eventueel een rit in de omgeving of misschien zelfs met een competitie element erin zou een mooie optie zijn denk ik. Denk dat er dan nog veel meer mensen zijn die deel willen nemen en meer sympathisanten voor deze actie.
Mocht hier interesee voor zijn en het wordt op dit moment nog niet geregeld worden dan wil ik me best beschikbaar stellen en dit mede organiseren.

Ga graag nog een keer terug naar die omgeving en met een mooie actie als deze is daarin denk ik zeker een hoop mogelijk!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:53

Ha die Jo!
Ik zal even je vragen beantwoorden: een hackemore mag wel. De dag zelf draait om de dressuur, maar het ligt aan de rand van het bos, dus je zou eventueel op eigen gelegenheid buiten kunnen gaan rijden, maar wij hebben niets geregeld van begeleiding of iets dergelijks. Maar misschien kunnen we inderdaad iets regelen, alleen doet de locatie evenementen alleen op zaterdag, dus ik weet niet of ze op zondag vrij zijn.
In ieder geval leuk dat je wilt helpen!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:39

Ik kom er even met een vervelende mededeling doorheen...
Een hackemore mag niet (net als touwhalsters, bosals e.d.) Bloos ...
We hebben besloten alleen klassiek ogende optomingen toe te staan, omdat het plaatje een groot deel is van de boodschap die we naar de KNHS willen uitstralen, nl. dat wedstrijddressuur en bitloos perfect samen kan. In de wedstrijddressuur is het totaalplaatje nou eenmaal een wezenlijk onderdeel van het geheel, vandaar dat er ook bij deze wedstrijd wedstrijdtenue verplicht is. Sorry voor de verwarring en de eventuele teleurstelling...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:28

@risje: je kunt met een hackamore wel meedoen aan één van de clinics/workshops!

Verder vind ik het een ontzettend leuk idee van risje om ook - als afsluiter - een (bitloze!) buitenrit te organiseren. Of dat aan 't eind van de middag/begin van de avond wordt of de volgende dag, dat moeten we dan nog even bekijken. Lijkt mij iig wel erg leuk en het zal inderdaad mensen aantrekken die niet zoveel met dressuur hebben, ook geen clinic willen meedoen, maar toch iets willen bijdragen en/of er bij willen zijn!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:12

@dorientjuh!
Je kent me he, wil graag bijdragen;-)

Verder leuk om te zien dat mijn idee positief ontvangen wordt en er wel een mogelijkheid in wordt gezien!
Nogmaals ik wil graag helpen bijdragen in verwezelijking hiervan dus neem maar contact met me op zou ik zeggen! Dorientjuh heeft wrs zelfs mijn mobiele nummer nog wel?!

Mh, jammer dat hack niet mag, maar snap he tidee wel hoor. Wordt voor mij als ik dus aan de dressuur mee wil doen een nieuw hoofdstel aanschaffen en daar hard mee oefenen. Ach daar heb ik op zich geen bezwaar tegen, loopt het alleen iets anders dan ik eerst dacht. En bovendien, ga in maart toch naar equitana, daar hebben ze vast een leuke aanbieding;-)

Ik ga morgenochtend maar eens kijken of ik Leira's eigenaar te pakken kan krijgen. Even vragen of hij me wil brengen en halen met de trailer;-)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:56

Oeps, sorry voor de foute mededeling!
Jo: ik heb je nummer niet meer, ik heb namelijk een nieuwe telefoon en ben de oude kwijt..

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:02

ach joh, geeft niks, pm je wel ff voor mijn gegevens!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:15

Edit: Heb het gevonden en me ingeschreven.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:57

Speedster schreef:
Ik kom er even met een vervelende mededeling doorheen...
Een hackemore mag niet (net als touwhalsters, bosals e.d.) Bloos ...
We hebben besloten alleen klassiek ogende optomingen toe te staan, omdat het plaatje een groot deel is van de boodschap die we naar de KNHS willen uitstralen, nl. dat wedstrijddressuur en bitloos perfect samen kan. In de wedstrijddressuur is het totaalplaatje nou eenmaal een wezenlijk onderdeel van het geheel, vandaar dat er ook bij deze wedstrijd wedstrijdtenue verplicht is. Sorry voor de verwarring en de eventuele teleurstelling...

Hmm, wanneer is dat eigenlijk besloten dan? Want eerder heb ik hier niets over gelezen op de website Huilen
Ik had het wel in een mailtje gelezen en daar weer een vraag-reactie op gestuurd, maar op die laatste nog geen antwoord gehad.

Ik heb me opgegeven in de veronderstelling dat ik met touwhalster zou kunnen starten: netjes egaal-zwart touwhalster, mooie zwarte touwteugels eraan, net zoals ik al eerder op een onderlinge wedstrijd gestart heb. (zonder enig commentaar over mn optoming, wel over mn gebrek aan een haarnetje Knipoog )

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:30

Callippo: daar zijn we zelf ook nog pas net uit, en zoals je ziet moeten we nog vastere afspraken maken om het allemaal duidelijk te krijgen voor iedereen. We hebben nu afgesproken dat je alleen mee mag doen met de wedstrijd als je rijdt met een bitloos hoofdstel, dat zoveel mogelijk lijkt op een traditioneel engels hoofdstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:13

Dit zijn de inmiddels gemaakte afspraken omtrent de bitloze optomingen die wel en niet zijn toegestaan op de bitloos dressuurwedstrijd:

Niet toegestaan:
- gekleurde touwhalsters en variaties daarop
- gekleurde kunststof of synthetische hoofdstellen of halsters
- hackamore
- bosal
- stalhalster
- halsring

Wel toegestaan:
- leren bitloos hoofdstel a la Voest
- leren bitless bridle (Cook)
- touwhalsters en variaties daarop in effen zwart of donkerbruin
- kunststof of synthetische hoofdstellen in effen zwart of donkerbruin

Let wel, dit geldt alleen voor de dressuurwedstrijd.
Voor de clinics en workshops - en de buitenrit die georganiseerd gaat worden - zijn alle overige bitloze optomingen wèl toegestaan.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:01

heey,

ik vroeg me af hoeveel deelnemers zich hebben opgegeven. ik baal dat ik niet mee kan doen vanwege de afstand maar nog effe aan 1 iemand vragen en als die 1e persoon me wel wil brengen kan dat mooi en doe ik wel mee Lachen alleen ik vroeg me af of het uitmaakt wat voor zadel je hebt. ik heb namelijk een barefoot maar hij is niet zwart maar blauw Tong uitsteken niet fel ofzow hoowr. en ik heb wel gewoon een touwhalster van emiel voest dus dat mag zo te lezen wel gewoon Lachen

doen er meer mee uit het noorden???

groetjes,

leandrotje

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:06

Ik ben van plan mee te doen! Ik heb me nog niet opgegeven, het is daarvoor nog te ver weg...

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:14

leuk als jullie het doen met alles klassiek Lachen

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:40

Hoeveel deelnemers zich al definitief hebben opgegeven weet ik zo niet, dat zou Joviban moeten zeggen. Inderdaad arans, we gaan ons helemaal aan de KNHS-regeltjes houden, dus naast officiële wedstrijdkleding moet ook het zadel e.d. daar netjes aan voldoen. Dus Leandrotje, ik ben bang dat een blauwe barefoot niet toegestaan is (hoewel ik hem zelf heel mooi vind, ik heb zelf een rooie, maar helaas... Knipoog ).

Er is overigens wat meer bekend over de overnachtingsmogelijkheden. Ze hebben daar een houten trekkershut (volgens mij maximaal 6 of 8 personen) die ze vanaf minimaal 4 personen wel willen reserveren, en een grote slaapzaal waarvoor een minimum geldt van 15 personen. Overnachten kost 20 euro per persoon, en een stal kost 12,50. Dus voor de deelnemers aan de wedstrijd en degene die een bitloze buitenrit wel zien zitten is er voldoende mogelijkheid een nachtje over te blijven.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:45

Bitloze buitenrit moeten we ook maar eens ove roverleggen. Heb al wel heel wat plannetjes, maar goed, eerst maar eens onderling overleggen lijkt me toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:01

Op dit moment zijn er nog te weinig aanmeldingen om de bitloos dressuur dag doorgang te laten vinden (we willen minimaal 25 deelnemers voor de wedstrijd, dus 25 excl. deelnemers aan de workshops/clinics).

Op 31 maart bekijken we of we wel of niet op 25 deelnemers zitten; zijn het er minder, dan besluiten we om de dag niet door te laten gaan. Zijn er 25 aanmeldingen of meer, dan gaat de dag definitief door en kunnen mensen zich nog aanmelden tot 15 mei 2007.

Dus iedereen die graag wil dat deze dag doorgaat en een steentje wil bijdragen aan dit initiatief: meld je aan!

Ondanks dat het met de aanmeldingen van deelnemers nog niet echt vlot, hebben we wèl al een geweldig programma qua workshops en demo's. Wil je weten wie dit zijn, en welke standhouders er sowieso zullen staan, neem dan een kijkje op www.bitloosdressuur.tk

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:37

aah nee dan kan ik ook niet meedoen ben ik bang. Ik heb een blauw hoofdstel dus dat word hem niet Nagelbijten / Gniffelen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:48

Visconti schreef:
aah nee dan kan ik ook niet meedoen ben ik bang. Ik heb een blauw hoofdstel dus dat word hem niet Nagelbijten / Gniffelen

Ik wil best een pot zwarte verf meenenem Cool

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:51

ik weet nog niet of ik meedoe aan de dressuurwedstrijd, weet niet of mijn pony daar dan al aan toe is.. de bitloze buitenrit lijkt me echter wel heel erg leuk om te doen!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:53

Misschien even een zwarte CRB aanschaffen, dat mag toch wel? Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:54

Visconti, zie een paar posts hierboven, daar staat welke optomingen wel en niet mogen voor de dressuurwedstrijd.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:01

ok ik heb net gewoon het hele topic doorgelezen, 44 blz Vork

zoals ik hierboven zei, weet ik niet of mijn pony aan wedstrijden toe is in juni.. ik weet niet tot wanneer je je kunt opgeven? ik ben nu namelijk wel hard aan het oefenen Lachen
ik kom iig wel, met of zonder pony!

ik weet niet of jullie nog mensen zoeken die een demonstratie willen geven? Mijn ex-(dressuur)instructrice rijdt nu M1 met haar paard. Ik vertelde haar vorige week over deze bitloze wedstrijddag en ze vond het wel heel erg leuk om naar toe te gaan met mij. Ze rijdt zelf dus niet bitloos maar ik zou haar wel kunnen vragen om een demonstratie te geven? Ik las in het topic liefst vanaf de Z maar als jullie nog meer mensen nodig hebben voor demonstraties, kan ik het vragen! Lachen
Ze heeft dus nog nooit bitloos gereden, dus misschien dat het dan wel leuk is als ze daar voor de eerste keer bitloos rijdt om te laten zien hoe dat gaat..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:43

Misschien wel een idee! Maar dat moeten we dan als organisatie wel eerst even overleggen. Over het opgeven voor de dressuurwedstrijd: het liefst voor 31 maart 2007.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 23:01

Ik had het gewoon al even gevraagd vanmiddag, maar dat wilde ze liever niet Knipoog.. Ik laat dan nog wel weten of ik meedoe met de wedstrijd zelf! Lachen