Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deempjexxx

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 22:14

Gefeliciteerd noukie! Super debuut dus.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 23:24

Gefeliciteerd Noukie! Super

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 23:30

Noukie gefeliciteerd
Annash, wat ontzettend jammer. Angst is zoiets stoms, heb er zelf ook behoorlijk last van. Ik vind het super knap dat je er toch nog weer op bent gegaan.
Deempje ook super gedaan

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 23:48

Noukie gefeliciteerd met je mooie debuut.
Selena: lekker kilometers maken, dan komt het vanzelf wel goed :D

Wat jammer Annash, dat je zoveel last had van je eigen spanning.. Hopelijk bereik je ooit een keer een punt dat je jezelf eroverheen kunt zetten/helpen :(:)

Diablo en ik zijn klaar voor morgen :D
Staart weer gewassen, manen uit de knoop, benen schoon.. En nu maar hopen dat het niet al te veel en hard gaat regenen vannacht :=

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 00:47

Selina, voor de eerste keer hebben jullie het nog best goed gedaan +:)+ Nu lekker doortrainen en als het lukt snel weer een keer op pad. Zo bouw je wedstrijdritme op en worden dingen minder spannend voor jou en je pony. Komt vast goed!

Och Annash, wat ontzettend rot voor je -O- maar zoals Deempjexxx al zei, je mag echt wel trots zijn op jezelf omdat je het wél geprobeerd hebt en je paard was heel braaf. Ik snap dat het zo niet direct zal voelen maar probeer de positieve dingen te blijven zien dan komt het vast weer goed :(:)

Wauw Noukie, gefeliciteerd! *\o/*

Wij zijn vandaag ook weer op pad geweest en we hebben de laatste punten voor het L2 bij elkaar en dus is ons eerste doel van dit jaar behaald *\o/* We hadden 190 en 191.
Tijdens de proeven had ik m'n handen vol aan meneer, die had er zin in :roll: Met losrijden al een vette bok kunnen incasseren en tijdens de proef na de verruimingen weer tempo terug had meneer helemáál geen zin in :') Door die frisse bui was het aan de voorkant wel wat rommelig, hij wil dan een beetje gaan lopen duwen ipv dragen, dus daar hebben we wel wat punten laten liggen maar ja daar is nu niks meer aan te doen.
Nu thuis rustig doortrainen voor ons L2 debuut

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 09:48

Dank jullie wel allemaal! Echt heel blij!

En Noisy gefeliciteerd ook met je punten! Op naar het L2 dus :)

Selina, genoeg te starten in de omgeving komende tijd, haha, dus ik zeg gaan! En zag dat je wss mooie foto's kan bestellen van gister, gezien de fotograaf die er was.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 09:53

Noukie schreef:
Dank jullie wel allemaal! Echt heel blij!

En Noisy gefeliciteerd ook met je punten! Op naar het L2 dus :)

Selina, genoeg te starten in de omgeving komende tijd, haha, dus ik zeg gaan! En zag dat je wss mooie foto's kan bestellen van gister, gezien de fotograaf die er was.

Ja had idd al zitten kijken.
Ik zou alleen niet weten hoe je dan achter de foto’s van de fotograaf komt eigenlijk.
Al verwacht ik geen hoogstandjes haha.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:49

Veel plezier en succes vandaag DJZ

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:04

@Annash, misschien gekke vraag, maar heb je die spanning ook bij onderlinge wedstrijden? Anders zou ik daar eerst een aantal keren starten om rust,vertrouwen op te bouwen. Hopelijk heb je hier iets aan

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:09

Melzazu schreef:
Veel plezier en succes vandaag DJZ

Nog bedankt :D

Mijn doel om serieuzer te rijden is wel gelukt :j Alleen die stelling en buiging naar binnen is nog een dingetje, binnen de witte hekjes :')
Maar absoluut tevreden met 193 en 191 punten *\o/*
2x een 8 voor het binnenkomen is wel ons sterkste punt, de rest moet nog aardig wat bijgeschaafd worden :))

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:17

Wat een dag met die regen. Ik ga altijd stappend heen met vriendin samen. Stalgenoot had een idee, lopend heen, ik in m'n regenpak, paard deken en hals om en die vrienden met m'n spullen met de auto naar de wedstrijd. Paard gezadeld en ik omgekleed. Beide dus redelijk droog kunnen rijden!
Onderweg was ze super braaf, nog nooit zo ver alleen met haar heen geweest, altijd met z'n 2e. Ben niet zo'n held buiten. Dus mooie overwinning. Maar met losrijden kwam er ineens een spanning, mega veel hinneken, doet ze altijd wel veel op wedstrijd maar nu wel heel veel. En wilde aandraven en voelde echt een bommetje (vanwege de regen niet buiten geweest) dus snel galoperen, paar keer bokken wat ze normaal echt nooit doet. Uiteindelijk wel lekker los gereden. 1e proef ging prima, miste wat impuls. 2e proef ging slechter, merkte dat ze moe werd. Uiteindelijk 1e proef 179 en 2e proef 180. Gelukkig niet voor niks door de regen gegaan. Nu weer wat kilometers maken. Volgende wedstrijd van 16 maart ga ik denk afzeggen, 14 maart komt de hoefsmid dus kan niet rijden en vrijdag 15 maart is er een feest op stal dus kunnen we in de avond ook niks. Niet handig voor de wedstrijd.

Ze was zo moe dat ze niet eens ging eten terwijl eten haar leven is en ze nooit stopt met eten totdat het op is haha.

Afbeelding
Afbeelding

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:21

Netjes hoor DJZ *\o/*

En xxxmh dat klinkt ook als wat mooie overwinningen. Alleen het er naar toe al. En toch nog een winstpunt +:)+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:44

xxxmh schreef:
Wat een dag met die regen. Ik ga altijd stappend heen met vriendin samen. Stalgenoot had een idee, lopend heen, ik in m'n regenpak, paard deken en hals om en die vrienden met m'n spullen met de auto naar de wedstrijd. Paard gezadeld en ik omgekleed. Beide dus redelijk droog kunnen rijden!
Onderweg was ze super braaf, nog nooit zo ver alleen met haar heen geweest, altijd met z'n 2e. Ben niet zo'n held buiten. Dus mooie overwinning. Maar met losrijden kwam er ineens een spanning, mega veel hinneken, doet ze altijd wel veel op wedstrijd maar nu wel heel veel. En wilde aandraven en voelde echt een bommetje (vanwege de regen niet buiten geweest) dus snel galoperen, paar keer bokken wat ze normaal echt nooit doet. Uiteindelijk wel lekker los gereden. 1e proef ging prima, miste wat impuls. 2e proef ging slechter, merkte dat ze moe werd. Uiteindelijk 1e proef 179 en 2e proef 180. Gelukkig niet voor niks door de regen gegaan. Nu weer wat kilometers maken. Volgende wedstrijd van 16 maart ga ik denk afzeggen, 14 maart komt de hoefsmid dus kan niet rijden en vrijdag 15 maart is er een feest op stal dus kunnen we in de avond ook niks. Niet handig voor de wedstrijd.

Ze was zo moe dat ze niet eens ging eten terwijl eten haar leven is en ze nooit stopt met eten totdat het op is haha.

[ [url=m/1k5Bq3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WQjtSB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bikkels met dit weer er lopend naartoe!
Fijn dat je toch 1 winstpunt haalde. Zuur van die 179

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:45

Selina schreef:
xxxmh schreef:

[ [url=m/1k5Bq3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WQjtSB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bikkels met dit weer er lopend naartoe!
Fijn dat je toch 1 winstpunt haalde. Zuur van die 179

Gelukkig waren we niet de enige die lopend kwamen, allemaal bikkels!
Waren meerdere bij deze jury die 179 hadden gereden. Ach ja, volgende keer beter.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:33

Jammer van net dat ene puntje idd, maar gefeliciteerd met die ander! En idd, die hard hoor, met dit weer lopend erheen!

DJZ gefeliciteerd, klinkt goed!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:03

tine10 schreef:
@Annash, misschien gekke vraag, maar heb je die spanning ook bij onderlinge wedstrijden? Anders zou ik daar eerst een aantal keren starten om rust,vertrouwen op te bouwen. Hopelijk heb je hier iets aan

Ja, het is geen wedstrijdspanning. Als zij gespannen is of (voor mij) niet vertrouwd voelt, schiet ik in mijn angst. Dit allemaal na een nare pechval. Kan me thuis dus net zo goed gebeuren.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:08

Voor de geïnteresseerden: Iemand had een klein stukje gefilmd :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:06

Noukie, DJZ, Noisy, xxxmh allemaal gefeliciteerd met jullie punten :-)

xxxmh, bikkel, met dit weer lopend naar de wedstrijd!

Selina: mooi debuut! Tweede proef bijna winst, dus daar kun je mooi op voortborduren :-)

Annash :(:) , angst is zo vreselijk niet te beredeneren. In je hoofd weet je wel dat er niets gaat gebeuren, maar ondertussen....... . Dat helemaal verlammen herken ik wel, in je hoofd weet je wel wat je moet doen, maar in praktijk doe je dan helemaal niets.

Voor wedstrijdschema hou ik meestal het volgende aan:

Anderhalf uur voor de proef op locatie zijn (eerst even rustig landen, aanmelden, koffie drinken, stel dat het in of uit loopt. Bij mijn eigen paard uur van te voren beginnen met opzadelen/mezelf klaar maken, 40 minuten van te voren even aan de hand rondje stappen, 30 minuten van te voren aan boord -kan ook korter-. Die van de wederhelft heeft wat meer opwarmtijd nodig dus dan is het opstappen 40 minuten van te voren).

Meeste locaties waar we heen gaan is half uur rijden.

Op stal zijn we vaak anderhalf uur bezig voordat we vertrekken. Naast borstelen/vlechten/trailer aankoppelen/alles inladen hebben we nog twee andere paarden die ook graag een schone boks willen en er even uit.

Voordat we van huis vertrekken reken ik ook anderhalf uur. Rustig opstaan, ontbijten, alle spullen verzamelen en in de auto leggen.

11 uur starten is dus:
10:30 te paard
10:20 paard opgezadeld
9:30 op locatie
9:00u van stal vertrekken
7:30 op stal
6:00 opstaan.

Dit is allemaal heel erg ruim genomen zodat we enige vertraging gemakkelijk kunnen opvangen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:42

Grappig dat iedereen dus ook terug rekent. Ik liet mijn schema aan mijn vriend zien, die zei, schrijf je in het Arabisch :') (daar lees je het ook van rechts naar links of zo iets?) aangezien we terugrekenen vanaf het moment dat we starten.
Ik heb afgelopen zondag ons laatste puntje binnengehaald voor de L1 *\o/* van het weekend gaan we L2 starten. Zin in!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-24 13:44

Leuk, gefeliciteerd Autumnn! :D

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:49

Autumnn schreef:
Grappig dat iedereen dus ook terug rekent. Ik liet mijn schema aan mijn vriend zien, die zei, schrijf je in het Arabisch :') (daar lees je het ook van rechts naar links of zo iets?) aangezien we terugrekenen vanaf het moment dat we starten.
Ik heb afgelopen zondag ons laatste puntje binnengehaald voor de L1 *\o/* van het weekend gaan we L2 starten. Zin in!

Gefeliciteerd, hoeveel punten had je?

Annieee23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 18:30

Hoi allemaal,

Ik wil mijn witte wedstrijd dekje voor het eerst wassen, hoe doen jullie dit? Ben bang dat ie grauw wordt. Heeft ook een blauw en rosé goud randje. :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 18:37

Gewoon 30 gr in de wasmachine op kort programma

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 19:27

Getup schreef:
Gewoon 30 gr in de wasmachine op kort programma

Dit, en even met de stofzuiger haarvrij maken voordat hij de wasmachine ingaat

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:10

Gefeliciteerd Autumn. *\o/*

Inderdaad grappig dat iedereen terugrekent vanaf de tijd van de eerste proef :D

Dekje doe ik net als de anderen meteen na de wedstrijd kort en op 30 graden en niet met andere dingen.