Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:00

Hier ook nog lekker ouderwets met elastiekjes. Dag van tevoren durf ik niet meer. Vorige paard kreeg het in 10 minuten zonder toezicht voor elkaar 2 knotten er uit te schuren, dus met haren en al....
Huidig paard heeft onwijs dikke manen. Kom er met 1 keer kammen ook niet doorheen. Moet echt boven de manenkam en van onder de manenkam kammen. Knotjes zijn daar ook mega.....

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:41

Jullie brengen het allemaal zo simpel :+
Maar hier mislukken knotten altijd. Dus bij de Spanjaard gaan de manen in hengstenvlecht wat ik overigens heel strak recht op de manenkam kan aanvlechten dus dat ziet er prima uit.

Bij de overige ponys probeer ik wel eens te knotten met naald en draad maar meer omdat de kinderen de knotjes leuker vinden dan een vlecht :P

Hier hebben we een poging gedaan vorige week :D
Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:47

Wat leuk en heel netjes allemaal!
Hier meestal 2 hengstenvlechten onder elkaar
Afbeelding

Het is zo dik dat ik nog geen knot manier gevonden heb die lukt. Maar die van fleursandro kan ik eens proberen. Iets verder doorvlechten. Kijken of dat verschil maakt. Aan 2 kanten heb ik nooit geen zin, dan kan ik net zo goed hengstenvlecht maken die ik laat zitten daarna weer.
Maar, we gaan t eens proberen voor de lol vd week denk ik!

En de voorpluk dus een invlecht. Als ik dat opsteek is t echt zo'n dikke massa, dat ziet er ook niet uit.. zo lastig hahaha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:57

Ik haal draad eruit met tormesje of hoe heet dat? Waarmee je bij gewoon naaien ook naden eruit kan halen. Dat is nog geen 5 minuten werk :') 1 of 2 steken doorsnijden en vlechtjes eruit halen.

Zal bij rentree eens foto's maken van before en after. Dus van harig zandmonster naar nette dressuurpony. Nou ja, paard. Ik scheer de benen op, omdat zij echt enorm lange haren op benen krijgt. Stiekem wil ze sokken hebben ofzo, maar hele onderbeen zitten lange haren tussen en de beenbeschermers schuren het haar rond kogel af. In de zomer nooit last van en geschoren breekt het ook niet af, dus waarom bij de wintervacht sommige zo lang worden en afbreken geen idee.

Ik heb serieus bijna geen foto's van ons. Nadeel van zelf fotograaf zijn, ik maak(te) altijd foto's van anderen, maar van mezelf heb ik bijna niks.
Ja, zulke telefoon kiekjes :+

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 15-02-23 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:04

Tornmesje inderdaad. Wat je gebruikt om een zoom los te tornen normaal gesproken.
Dat werkt inderdaad goed. Of een klein scherp schaartje.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:12

De haflinger die ik bijtijds en de tinkers die ik reed hadden ook dikke lange bos, maar Met de doorhaalmanier gaat dat prima :)
De voorpluk steek ik ook met draad vast.al deze foto vergeten het stiekje er uit te halen, maar normaal ligt het dan wel mooi plat

Springpaarden vlecht ik met stiek/ kleine knotjes
Dressuur met naald en draad of die stekertjes

Afbeelding

Afbeelding

[quote="wendy1987"]Wat leuk en heel netjes allemaal!
Hier meestal 2 hengstenvlechten onder elkaar
[img]m/IKV0r

Het is zo dik dat ik nog geen knot manier gevonden heb die lukt. Maar die van fleursandro kan ik eens proberen. Iets verder doorvlechten. Kijken of dat verschil maakt. Aan 2 kanten heb ik nooit geen zin, dan kan ik net zo goed hengstenvlecht maken die ik laat zitten daarna weer.
Maar, we gaan t eens proberen voor de lol vd week denk ik!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:29

Zo leuk om al die knappe gevlochten paarden te zien :D

Ik ben vandaag voor het eerst sinds een week weer op stal geweest. Voel me eindelijk weer een beetje mens.. poeh. Heb de vierjarige aan de longe gedaan en die had echt veel energie :') Het is ook een kanon van een merrie dus op een gegeven moment begon ze fijn te lopen en dan is het een genot! Ze is alleen wel echt 3 ijzers kwijt. Dat heb ik in mn hele paardencarriere nog nooit mee gemaakt! Wat een ellende. Gelukkig komt vrijdag de smid.

Iemand nog zinvolle tips voor hardere voeten?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:33

Goedemorgen,

Rustig hier :) Gaan er nog mensen op wedstrijd aankomend weekend?

Wij hebben een training die georganiseerd wordt vanuit de regio :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:36

Fijn dat je weer een beetje opknapt! Ik heb zelf altijd goede resultaten met Duo hoef. Biotine heeft bij mijne nooit echt wat uitgehaald.

Ik ga zondag weer, gelukkig beetje schappelijke tijd, 12.30 en 12.45

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:44

Ik ga zaterdag weer! Ik had verwacht 's ochtends, stond namelijk dat ze met het Z beginnen om 9 dus ik dacht logisch M erna. Dus gepland om naar m'n vriend te gaan na de wedstrijd (die woont op bijna 2 uur rijden), moet ik pas om 4 omdat ze na het Z doorgaan met de B :\

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:45

Enzo_Ollie schreef:
Ik ga zaterdag weer! Ik had verwacht 's ochtends, stond namelijk dat ze met het Z beginnen om 9 dus ik dacht logisch M erna. Dus gepland om naar m'n vriend te gaan na de wedstrijd (die woont op bijna 2 uur rijden), moet ik pas om 4 omdat ze na het Z doorgaan met de B :

Oh wat vervelend. Kan je niet vragen of je wat eerder kan?

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:55

Denk 't niet want ik ben de eerste die M start op de startlijst, wordt nu alleen heel laat avondeten hahaha

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:03

Jammer! Je zit natuurlijk ook met de juryleden die geen M2 mogen jureren als je tussen de B en L zou kunnen starten -O-

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:07

Het is nog even 2 winstpunten wachten voor het M2 is :D
ja idd, zo'n ramp is het ook niet maar leek me gewoon heel logisch en niet over nagedacht dat het ook anders kon zijn :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 13:25

Enzo_Ollie schreef:
Ik ga zaterdag weer! Ik had verwacht 's ochtends, stond namelijk dat ze met het Z beginnen om 9 dus ik dacht logisch M erna. Dus gepland om naar m'n vriend te gaan na de wedstrijd (die woont op bijna 2 uur rijden), moet ik pas om 4 omdat ze na het Z doorgaan met de B :

Vervelend zeg! het wordt laat avondeten :')

Ik moet zaterdag pas om 18u :') snap echt niets van de volgorde eerlijk gezegd, op die dag is het volgens mij slechts B t/m M2 en ik zit in het L1 dat dus om ene of andere reden pas aan het einde wordt verreden :? B is gewoon in de ochtend, had ik misschien maar dat nog een keer moeten doen :P

Anyhow, het is voor ons allebei L1 debuut dus rete spannend maar ik heb er wel zin in :D gisteren heel lekker gereden, ik kon alleen eerste 20min ofzo geen plek in het zadel vinden met langere beugels gezien we afgelopen week alleen maar hebben gesprongen en ik zit dan echt heel erg kort.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:48

Ja zondag weer een poging wagen hopen op de laatste punt van het l2.
Maar sinds januari een andere weg in gegaan qua training dus afwachten wat het brengt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:48

Autumnn schreef:
Fijn dat je weer een beetje opknapt! Ik heb zelf altijd goede resultaten met Duo hoef. Biotine heeft bij mijne nooit echt wat uitgehaald.

Daar ga ik eens naar kijken, dank voor de tip. Had van de smid ook al begrepen dat biotine vaak te weinig resultaat oplevert. Dat sla ik over.

Prima tijd om te starten idd!

Enzo_Ollie oh jakkes, heel je avond in de soep. Balen zeg.

Heb zelf een tijdje juryleden geregeld voor de wedstrijden op de club en dat was toen echt altijd een gedoe. Daardoor lijkt het soms onlogisch ingedeeld.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:17

SophievdV schreef:
Autumnn schreef:

Daar ga ik eens naar kijken, dank voor de tip. Had van de smid ook al begrepen dat biotine vaak te weinig resultaat oplevert. Dat sla ik over.

Prima tijd om te starten idd!

Enzo_Ollie oh jakkes, heel je avond in de soep. Balen zeg.

Heb zelf een tijdje juryleden geregeld voor de wedstrijden op de club en dat was toen echt altijd een gedoe. Daardoor lijkt het soms onlogisch ingedeeld.

Ja ik ben benieuwd wat je er van vind! Ik gebruik het voor alles, zelfs voor rotstraal wat zo weg is :=

Best veel debuten zo! Spannend en alvast veel succes iedereen! Ik hoop op 2 puntjes voor de B

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:34

Duo werkt idd heel goed! Biotine hadden wij ook voor het paard van m'n zusje, alleen die lust het niet dus daar ook maar mee gestopt

Succes iedereen alvast voor als ik het vergeet!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:11

Ja hier zondag ook weer voor de l1 op pad. Ben benieuwd en stiekem ook zenuwachtig :+

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:57

Even terug komend. Ik heb even geoefend voor als we weer op pad gaan. Maar dit gaat m niet worden haha. Ik hou t wel bij 2 hengstenvlechten. Das netter dan die dikke knotten. Ook dunnere werkten gewoon niet helaas.. toch echt te dik. Had t bewust even gewassen zodat t al niet zo heel vol is door zand ed. Ach, we hebben t weer even geprobeerd haha!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:40

wendy1987 schreef:
Even terug komend. Ik heb even geoefend voor als we weer op pad gaan. Maar dit gaat m niet worden haha. Ik hou t wel bij 2 hengstenvlechten. Das netter dan die dikke knotten. Ook dunnere werkten gewoon niet helaas.. toch echt te dik. Had t bewust even gewassen zodat t al niet zo heel vol is door zand ed. Ach, we hebben t weer even geprobeerd haha!

[ [url=m/iYTjrA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oJIMlM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/P6X4gT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jezus dat is dan inderdaad meer knot dan paard :') Wel mooi in en vlecht dan trouwens!!

Je hebt ook nog een manier waarop je aan 2 kanten die knotten kunt maken met een doorvlecht. Maar ik weet niet of je daar nog aan wil beginnen met zooooveel haar haha!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:46

Nee ik hou t wel bij mn hengstenvlechten haha! Das dan makkelijker en sneller zelfs haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:53

Die heeft ook wel echt veel manen! Je zou inderdaad bijna de manen door de helft scheiden en dit aan beide kanten doen. Maar dan ben je wel even bezig.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:06

wendy1987 schreef:

[ [url=m/iYTjrA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oJIMlM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/P6X4gT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje wat een manen hahaha ben blij dat die van mij niet zulke dikke heeft hahaha, zit er aan te denken om bij mijn haf sportcoupe te knippen omdat ik het eigenlijk niet dik genoeg vind, gaan alleen een hoop mensen in mijn omgeving niet blij mee zijn hahaha