Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 00:44

Oh my, die kan krachtig springen zeg! Gefeliciteerd!

Dais_ schreef:
Welke regio woon je? Dan kom ik ook, dan ben je zeker niet laatste :')

<3 aww zo lief <3 maar ik overleef het wel hoor, ook als ik de laatste word ;)

Ik woon trouwens in Zuid Holland, randje Den Haag. Grotere wedstrijden zitten hier vol met semi profs met enorm gave paarden, echt van die veilingtoppers, en qua rijkunsten is het ook heel ander niveau dan wat ik ooit ga kunnen :') Dat is overigens geen afgunst van mijn kant, ik zit met alle liefde goed gereden proeven te bewonderen, het zorgt er alleen voor dat ik me met mijn harige knol wat minder geschikt vind voor de grote spannende dressuurwereld ;)

Vandaag wel zo lekker gereden en zooo veel lieve berichtjes gelezen in dit topic <3 dat ik de knoop heb doorgehakt en we gaan ervoor :j

Henk is vanavond op gegeven moment wel iets té enthousiast geworden en ging bij zo'n beetje elke beenhulp heel vrolijk aangalopperen, hij deed zo hard zijn best dat ik echt moest lachen :P

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 01:01

Nynkex01 schreef:
Alle profs met jonge paarden starten l2 ja.
Ik vind de regels zoals ze nu zijn wel oké, als je in een bepaald seizoen lichte Tour hebt gereden mag je geen regio rijden lager dan de m2 In dat seizoen. Je kunt profs wel verbieden op de regio, maar stel dat je dan regio kampioen bent, ben je aan de andere kant toch ook weer niet regiokampioen want alle goede ruiters blijven thuis. Is het ook niet zo leuk meer. Als je niet de beste bent, ben je gewoon geen kampioen, so be it

Nja je kunt het ook omdraaien, als je als prof tegen alleen maar amateurs start, dan ben je toch ook geen kampioen? :D Ik vind niet dat je zo kunt redeneren gezien wij aan een budget gerelateerde sport doen.

Ik probeer te starten met een goed opgeleid paard en geniet van elke puntje welke ik kan pakken, daar haal ik mijn voldoening uit :) En natuurlijk gewoon ouderwets gezellig op concour gaan!

Maar iedereen heeft een mening over dit onderwerp, ik denk dat we het beter gezellig kunnen houden hier en elkaar supporteren waar nodig :D

En sowieso, als je tevreden bent met wat je hebt, heb je de halve wereld zegt mams altijd :o

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:02

Ik start in midden en noord limburg met name.
We zijn nu nog L1
Dus volgens mij zit ik dan vaak in jou ring robijntjah.

Ik start zaterdag ook weer op onze eigen wedstrijd in Reuver! :)

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:18

Ja ik dacht al zoiets maar volgens mij hebben we elkaar nog niet getroffen.

Zondag mag ik in Venray!

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:31

Robijntjah schreef:

Zondag mag ik in Venray!

Alvast succes, wie ben jij dan als ik vragen mag haha

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:34

cocktailtime schreef:
Robijntjah schreef:

Zondag mag ik in Venray!

Alvast succes, wie ben jij dan als ik vragen mag haha

Ik weet het denk ik al. Ik vroeg in blerick 2 wekene geleden of je misschien tijd had om mij voor te lezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:40

Oooh dan weet ik het ook. Ja dat redde ik helaas niet (uiteindelijk heb ik 10 minuten los kunnen rijden :') ).

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:55

Robijntjah schreef:
Oooh dan weet ik het ook. Ja dat redde ik helaas niet (uiteindelijk heb ik 10 minuten los kunnen rijden :') ).

Ja precies, ik had 1.5 uur losgereden omdat ze super veel achterliepen. Echt vreselijk lang! Daarna zijn er een paar niet gekomen en afgemeld en liep alles weer volgens schema.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:57

Ja daar had ik niet op gerekend haha :+ maar goed alsnog fijn kunnen rijden.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 23:59

Nou, ik ben vandaag pas erachter gekomen dat Henkie en ik blijkbaar in de B moeten beginnen omdat ik maar 1x L geklasseerd ben en hij zijn schitterende dressuurcarriere bij de vorige eigenaar met indrukwekkende score B+1 heeft beëindigd :=

B is nog wel binnen mijn comfortzone dus lang verhaal in het kort we gaan aanstaande zondag op wedstrijd *\o/*

Verder geen verwachtingen behalve lol proberen te hebben :) Henkie is echt plezier om te rijden met springwedstrijden, maar dressuur op wedstrijd heeft die nog nauwelijks ervaring mee dus wie weet, misschien valt die meteen flauw zodra die witte hekjes ziet ofzo :P

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 00:54

Fly_high schreef:
Nou, ik ben vandaag pas erachter gekomen dat Henkie en ik blijkbaar in de B moeten beginnen omdat ik maar 1x L geklasseerd ben en hij zijn schitterende dressuurcarriere bij de vorige eigenaar met indrukwekkende score B+1 heeft beëindigd :=

B is nog wel binnen mijn comfortzone dus lang verhaal in het kort we gaan aanstaande zondag op wedstrijd *\o/*

Verder geen verwachtingen behalve lol proberen te hebben :) Henkie is echt plezier om te rijden met springwedstrijden, maar dressuur op wedstrijd heeft die nog nauwelijks ervaring mee dus wie weet, misschien valt die meteen flauw zodra die witte hekjes ziet ofzo :P

Of hij denkt dat is leuk, daar gaan we overheen :+

Allemaal succes dit weekend, hier inderdaad een selectie op het programma

Krista_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:50

Succes allemaal *\o/*

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:18

Mijn les vanmiddag ging barslecht dus ik heb mijn verwachtingen al iets bijgesteld naar “als ik maar blijf zitten” _O-

En iedereen die dit weekend start, veel succes en plezier! *\o/*

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:55

Heel veel succes iedereen, zondag hebben we ons L1 debuut. Morgen komt m’n nieuwe zadel binnen, dus kan maar 1 x oefenen met het nieuwe zadel. :D we gaan het zien, heb toch niks te verliezen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 23:03

Succes iedereen dit weekend!

Ik dit weekend niets. Zou eigenlijk morgen weg moeten, maar zou pas om 20:00 moeten starten. Dat gaat helaas niet lukken. Maar ze waren heel meegaand en kon kosteloos afmelden.

Ga overdag jureren en begeleiden vanuit het talentenplan van HTC. Super leuk!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 23:05

Famke0506 schreef:
Heel veel succes iedereen, zondag hebben we ons L1 debuut. Morgen komt m’n nieuwe zadel binnen, dus kan maar 1 x oefenen met het nieuwe zadel. :D we gaan het zien, heb toch niks te verliezen

Herkenbaar! :D ik had precies hetzelfde, alleen na de zadelmaker niet meer kunnen oefenen. Gelijk op L1 debuut ermee en ik had nog winst ook. Dus dat komt vast goed!

Hier nog steeds niets op de planning maar ik lees wel lekker mee.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 23:06

Haha als het zadel goed ligt, dan is het prima toch?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 23:30

Autumnn schreef:
Mijn les vanmiddag ging barslecht dus ik heb mijn verwachtingen al iets bijgesteld naar “als ik maar blijf zitten” _O-

Vooral blijven denken dat het nu dan alleen nog een positieve verrassing kan worden :j

Succes allemaal! *\o/*

Wij stellen ons dressuurdebuut toch nog een weekje uit, blijkbaar was de wedstrijd al vol :') beetje lomp gecommuniceerd maar goed. Volgende week dan :)

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 23:32

PSvanLot schreef:
Haha als het zadel goed ligt, dan is het prima toch?

Jaa dat verwacht ik wel, Champ loopt toch wel op ander terrein. En anders hebben we er gewoon een ervaring bij :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 23:32

Een slechte generale is een goede uitvoering toch?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 11:14

Autumnn schreef:

:') :')
Met de kou en de wind van vandaag snap ik dat wel :brr: Wat een verschil met gisteren zeg.

Iedereen die dit weekend op wedstrijd is of gaat veel succes +:)+

Wij gaan volgende week. Is ook een selectie wedstrijd, voor Brabant, dus het zal wel lekker vol zitten. Ik heb me niet ingeschreven voor de selectie verder. Het is lekker in de buurt en ik kan lekker mijn proefje rijden, dan ben ik al tevreden :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 11:22

Succes allemaal!

Die zadel issues bij wedstrijden heb ik ook gehad voor de Nederlandse kampioenschappen :') ik had alleen geen ander zadel meer, dus een maand of langer alleen gelongeerd 2 keer gereden waarvan 1 keer het passen en toen op naar wedstrijd haha. Was nog leenzadel ook, niet eens echt de nieuwe. Komt goed dames!

Hier was de pech nog niet klaar, maandagavond nog ambulance moeten bellen := Ben er nu wel klaar mee, komt in 3en toch?

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 11:29

Wie doen er eigenlijk allemaal transportbeschermers bij de paarden aan? of wanneer doe je die aan?
nooit gedaan, maar ga ik denk ik wel doen. Champ kan best onrustig zijn en als hij een keer met zijn ijzer tegen zn been aan tikt of iets dan ben ik verder van huis

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 11:37

Ik doe ze altijd om bij elk paard. Wel per paard andere want ze moeten goed passen. Doe ze om en daarna meteen inladen. Op de bestemming paard eraf en bescherming eraf.

Heb helaas wel lelijke wonden gezien en gehad bij lomp van de trailer afkomen of doordat ze over de zeik gingen op de trailer door ander verkeer wat zich asociaal gedroeg. 99 procent van de tijd niet nodig, maar die ene keer is het wel erg fijn. Zelfs bij het braafste paard.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 11:41

Ik doe ze nooit om, maar heb altijd paarden die op blote voeten staan. Met ijzers eronder zou ik wel iets van beenbescherming omdoen, dan kunnen ze zich anders wel flink beschadigen.