[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gea_thora

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:43

@LindaMusters, balen dat het allemaal wat anders liep qua planning.. maar hopelijk wordt dat op den duur ook makkelijker, om met zulk soort dingen om te gaan. Top dat je toch WP's hebt gereden!

@Annenas, wat een mooi jasje zeg! Ik koop zulk soort dingen ook regelmatig via MP. Scheelt enorm veel geld, en als je de tijd neemt om even te zoeken, kun je zulke mooie pareltjes vinden!

@Sivanna, goede punten gehaald zeg! Dan moet het met een officieel debuut toch eigenlijk ook wel goed komen inderdaad! Fijn dat je zo een realistisch beeld hebt van waar jullie staan!

Ik zit nu voor de tweede avond/middag ziekig op de bank.. wel wezen werken, maar uurtje nadat de kids vrij waren, met koorts naar huis. Er is geen inval te krijgen, dus tjah, ik werk maar door zolang het enigszins gaat.. Banjo heeft daardoor nu dus al 2 dagen lekker vrij. Gelukkig staat hij de hele dag op de wei, dus beweging krijgt hij wel ;)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:10

Goed gedaan zeg zivva !
En beterschap thea :)

Gisteren dus mijn debuut gehad.
Ze was weer erg sterk en voorwaarts dat is dus echt iets waar we op moeten trainen thuis dat ze niet zo gaat stuwen .
Ook vond een toeschouwer het nodig om een paraplu in mij paard haar gezichy te openen tijdens het losrijden :(

Toen was ik ze dus kwijt :(

Alsnog 1e en 3e geworden (wel van de 5)
En 2 winstpunten gereden .
Ondanks dat het gevoel niet goed was .
Nu heeft ze een weekje rust om alles even te verwerken .
En dan volgende week dinsdag word ze gekeurd echt super spannend .
(Ik heb ze nu nog in bruikleen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:25

Jammer dat het gevoel niet goed was LB..... Maar goed, wel 2 punten, dus die heb je maar vast!

Succes volgende week dinsdag +:)+ +:)+

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:30

Oe spannend LB. Laat je haar alleen klinisch keuren? Ik had nog een paar foto’s gevonden toen ik haar reed echt grappig om te zien. Je bent fijn met haar vooruit gegaan!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:43

Nee ook rontgen .
Wil geen ellende hebben later dat ik dacht wat als .
Leuk zou je ze via pb eens kunnen sturen ?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:17

Kon mijn vorige reactie niet meer wijzigen .
Maar vond het echt bijzonder dat ik nog eerste was geworden haha
Ik moest tegen allemaal grote zwarte dressuurpaarden .
Van de paarden die met normaal lopen al zweven

Afbeelding

Afbeelding

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:18

@littlebirdy, nette protocollen hoor! Paar vijfjes, maar zie ook mooie zevens. Zeker bij je 2e proef! Volgens mij ben je prima bezig *\o/*

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:36

Mooie protocollen!

Ik heb ook weer iets hoor. Omdat mijn debuut zo lekker ging wil ik natuurlijk door. Ideale scenario zou zijn dat ik ergens dit jaar het L1 debuut zou kunnen maken.

Maaar nu komt het. Geen trekauto en ook geen trailer meer. En nu? ;(
Ik baal zo enorm.. Zeker nu het echt lekker gaat..

Hoe doen jullie dat?

Sivanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:02

He bah Gea_Thora, Beterschap!

Gefeliciteerd Little_Birdy! Mooie protocollen inderdaad!

@sterreke98 Ik heb een onzettend lieve vriendin op stal die een auto met trekhaak heeft en wel wilt rijden. Eventueel zou de vader van mijn bijrijdster (tevens ook een goede vriendin) ook willen rijden, en als laatst zou ik de auto van kennissen van ons wel eens mogen lenen, maar dan moet ik eerst leren met trailer rijden :P Trailer heb ik ook niet, die huur ik dan.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:33

sterreke98 schreef:
Mooie protocollen!

Ik heb ook weer iets hoor. Omdat mijn debuut zo lekker ging wil ik natuurlijk door. Ideale scenario zou zijn dat ik ergens dit jaar het L1 debuut zou kunnen maken.

Maaar nu komt het. Geen trekauto en ook geen trailer meer. En nu? ;(
Ik baal zo enorm.. Zeker nu het echt lekker gaat..

Hoe doen jullie dat?

Onder de man naar de wedstrijd :D .
Hier het geluk dat we 3 accomodaties op max. 45 min rijden hebben dus kan genoeg wedstrijden rijden door het jaar heen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:43

Oh ideaal!

Hier is dat helaas niet zo... Zoek juist iets uit wat max 10/20km vanaf hier is, maar zonder vervoer gaat dat gewoon erg lastig.

We kunnen evt wel de trailer van een stalgenoot lenen, maar Xandor is eigenlijk aan de grote kant voor de trailer :')

Dus dan blijft het probleem staan helaas.
Had 4 wedstrijden in gedachten om te gaan rijden, en als ik elke proef mijn wp haal, ben ik zo in t L1. Al denk ik dat zoals t nu gaat het wel eerder mogelijk is. Denk dat 195+ misschien niet zo ver weg is als gedacht :')

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:28

Ik ga in april ook onder de man naar een wedstrijd. Is wel wat verder weg, denk dat het 1 uur en 15 minuten rijden is met vooral stap. Maar ze is dagtochten gewend dus dan valt dit nog wel mee. Ik kan helaas niet alleen met haar op pad maar nu gaat een vriendin van mij mee die mag op die wedstrijd ook proefjes rijden dus dat is wel heel gezellig!

Gefeliciteerd met je prijs littlebirdy! Hopelijk wordt ze goedgekeurd!

Heeft iemand van jullie een donkerblauwe wedstrijdset? En daar misschien ook een foto van? Vandaag bij de EJ geweest en heel wat jasjes aan gehad, er was 1 jasje wat mij echt het fijnste zat maar ben wel benieuwd naar meer mogelijkheden.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:32

Ik heb een donkerblauw jasje met roze details. Nu heb ik inmiddels, blauwe laarzen, cap en een beige jasje. T werd me anders te blauw haha. Paardlief moet ook alles in het blauw }>

Afbeelding

Zo was het.

Afbeelding

En zo heb ik het nu :)

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:35

Gefeliciteerd little_birdy! Hopen dat ze goedgekeurd wordt! Is toch spannend.

Lijkt me lastig als je geen trailer hebt.. zelf gelukkig geen last van.

Ik start altijd in het zwart maar heb wel een keertje per ongeluk het verkeerde jasje mee genomen dus toen had ik wel een blauwe :') met springen startte ik ook met donkerblauw jasje in verband met een blauwe bp. Mocht je foto's willen, laat maar even weten :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:51

Afbeelding

Afbeelding

Dit is onze set. Heb nu wel zwarte laarzen dus moet eigenlijk een nieuwe cap :D .

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:02

Jij hebt echt zo'n knap paardje Josien! Op de foto's lijkt hij ook echt veel groter dan hij is. Leuke set ook! Welk merk is dat jasje?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:43

Ik start ook in het blauw. Met bruine laarzen en tuig en champagne broek enzo, maar heb ook wit. :')

Afbeelding

Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:11

Fleury schreef:
Jij hebt echt zo'n knap paardje Josien! Op de foto's lijkt hij ook echt veel groter dan hij is. Leuke set ook! Welk merk is dat jasje?

Haha bedankt! Ze haalt inderdaad amper de 145cm :P .
Jasje is de bekende st. Tropez van HH.

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:11

Little Birdy, ondanks de paraplu en hier niet zo fijne gevoel, zijn de punten toch prima in orde! En, moet je nagaan wat voor punten je kunt rijden als alles wél meezit!

Leuk te zien dat er hier toch al relatief veel met een blauw jasje rijden!

Ik vond dat blauwe met een beige jasje ook erg chique zeg! Ziet er echt super mooi uit, Sterreke!
Zelf blijf ik altijd en eeuwig maar op (veilig) zwart hangen.. Zou eigenlijk wel graag een keer een iets aparter jasje willen, wel zwart, maar met bijv. contrast-naden, glitters oid...
Alleen, alles wat in die categorie valt doet zo zeer in de portemonnee :7
Eerst even bijkomen van de aankoop van paard en zadel.
Hier zo'n verwende trut, die de afgelopen jaren op bijrijdpaard op een Custom zadel heeft gereden.. Toen ik Banjo kocht eind januari, had ik me voorgenomen een zadel van een paar 100 euro te kopen, en evt over een jaar toch te gaan kijken naar een custom zadel. (eerst weer wat geld sparen)
Maarja, toen heb ik de eerste maand (tijdens mijn zoektocht naar een zadel), hem gereden met Custom zadel van een ander paard.. en uiteindelijk dus toch een custom zadel gekocht. Wel 2ehands, maar toch een beste rib uit mijn lijf!

Qua wedstrijden, ik heb zelf ook geen EB-rijbewijs. Ik kan óf met de staleigenaresse meerijden, en als dat niet kan, mag ik haar trailer lenen en regel ik iemand anders die kan rijden en de auto van mijn ouders. Ook heb ik enkele wedstrijden op 20 min afstand te paard. Die kan ik nu weer lekker rijden, dus dat ben ik ook zeker van plan. (met Belo kon dit niet meer, die wedstrijden zijn maar t/m M2)

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:30

Fleury schreef:
Ik ga in april ook onder de man naar een wedstrijd. Is wel wat verder weg, denk dat het 1 uur en 15 minuten rijden is met vooral stap. Maar ze is dagtochten gewend dus dan valt dit nog wel mee. Ik kan helaas niet alleen met haar op pad maar nu gaat een vriendin van mij mee die mag op die wedstrijd ook proefjes rijden dus dat is wel heel gezellig!

Gefeliciteerd met je prijs littlebirdy! Hopelijk wordt ze goedgekeurd!

Heeft iemand van jullie een donkerblauwe wedstrijdset? En daar misschien ook een foto van? Vandaag bij de EJ geweest en heel wat jasjes aan gehad, er was 1 jasje wat mij echt het fijnste zat maar ben wel benieuwd naar meer mogelijkheden.

Ik reed altijd in t donker blauw :

Afbeelding

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 10:30

Aniek_joefy, fijn dat je vooruitgang merkt!
Yfkelover, wat een mooie punten!
Loes1996, ja springen is leuk he! Al is het maar voor afwisseling.
Lindamusters, mooie punten! Balen dat je eerder moest starten. Inderdaad volgende keer beter!
Kabriogirl, het springen ziet er heel fijn uit! Hij springt ook lekker relaxed. Had je nog prijs?
Sivanna, het knotten is toch wel gelukt dus! Wat een mooie punten en gefeliciteerd met het behalen van je doelen en een 1e plaats!
Gea_thora, beterschap! En ach, wat daagjes vrij gaan ze niet dood van hoor. Mijne is altijd fijner na wat daagjes vrij. Die moet ik denk ik gewoon niet elke dag rijden.
Little_birdy, wat balen die paraplu! Jammer dat je gevoel niet helemaal overeen komt met je punten. Maar de kop is er wel af! Je eerste puntjes zijn binnen. Ga je haar kopen?
Sterreke98, wat balen! Ik zit in een behoorlijke luxe positie. De eigenaar van pony heeft namelijk 2 trekauto's en een trailer. Mag er zelf alleen niet mee rijden, maar hij gelukkig wel.
Sterreke98, is jouw jasje van Imperial Riding? Hij lijkt mij gaaf op m'n vos, maar durf het niet zo goed hahaha.

Fleury, ik heb een blauwe Horka Competition. Fijn voor je portemonnee en ik vind hem ook mooi. Op deze foto nog op vorig bijrijdpaard, omdat ik met pony nog geen wedstrijden heb gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Jasje: Horka Competition
Plastron: Harry's Horse Ribbon
Cap: BR Zenith
Laarzen: Lipica

Ik had pony gister ff gevlochten, want dat vind ik leuk en ik vind het praktisch. Ze heeft middellange manen, maar ze zijn wel behoorlijk dik. Doe ze nu telkens in 2 onderhandse hengstenvlechten en dat blijft als enige goed zitten. Gaat ook onze wedstrijdcoupe worden denk ik!

Afbeelding

Gister had ik een bloedfanatieke pony toen we aan het einde nog even wat kruisjes gingen springen. Was echt ontzettend leuk! Maandag hebben we een clinic en omdat ik dit weekend andere dingen heb is het vandaag was- en tutdag! *\o/*

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:19

Hij is van imperial riding ja! Ben er zo blij mee. Gewoon doen :P

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:11

Mooi die vlechten PeerAppel! Wij hebben ook gesprongen! Ging heel lekker na drie maanden dus was tevreden!

Gaan er nog mensen op wedstrijd dit weekend? Succes dan!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:33

Wat een mooi vlecht Peerrappel en ook zo strak

Ik mag tweede paasdag BB starten met Gillmore wel spannend voor eerst in de buitenbak bij onze vereneging en hebben nieuwe juryhokjes dus ben er benieuwd hoe spannend hij dit zal vinden. Vorige week moest mijn dochter eerst een proef rijden maar nu ga ik alleen en ik vind dat zelf ook wel spannend
Gisteren geoefend maar toen had meneer niet zo’n zin dus we zullen zien

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:00

Wauw die vlechten peerappel, echt mooi!

Succes yfke!

Afbeelding
Mijn wedstrijdset is compleet!
HH challenge cap, kingsland wedstrijdshirt, HH plastron, mondoni handschoentjes, pikeur epsom jasje en een cavallo broek :D

14 april mn eerste “wedstrijdje” tussen de manegekinders, een spring/behendigheidswedstrijd....
Har heeft nog nooit gesprongen dus we gaan het zien, vandaag voor het eerst oefenen met de les, ach, t is maar voor de ervaring :Y)