[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:42

Welkom Kimmes.
SD: Fijn dat je paard goed geneest!
Grappig hoe iedereen bezig is het changeren. Mijn oude paard deed het op een dag ineens uit zichzelf in de springles, en sindsdien hoefde ik enkel mijn gewicht te verplaatsen, als we moesten zigzaggen op een boscross changeerde hij om de pas :D .
Mijn merrie heeft nog wat moeite met changeren, soms changeert ze netjes maar soms ook niet of maar half. Ik ben zelf alleen niet zo van het oefenen van changeren, ik heb het idee dat dat (bij de meeste paarden) vanzelf wel komt als ze van achter sterker worden. Als we in een parcours verkeerd zitten neem ik haar soms terug naar draf om te wisselen als daar de ruimte voor is, maar vaker rij ik ook bewust door en leg mijn buitenbeen naar achter. Changeert ze is het mooi meegenomen, doet ze dat niet maakt ze het zichzelf lastig :Y).

Moonlight17

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:40

Bij mijn paard zat de knop changeren er eigenlijk al op zonder dat ik er ook maar enige aandacht aan heb besteed. netjes gaat het nog niet maar he. Ze doet het alvast. Vind met controle door mijn parcours rijden veel belangrijker op het moment dan de goede galop. Rondje B in Asten ligt vast hier.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 13:25

Changeren zat er bij diabell gelukkig ook al op ! Hoeft haar maar om te stellen en benen te verleggen en ze springt braaf om . Edelweis nog iets meer moeite mee . Maar ben er nog niet aan toe om dat te oefenen vind ik . Parcour doet ze het vaak wel vanzelf .

Welkom kimmes !

Ik heb toch besloten om met beide startkaart aan te vragen :+ knhs probleem is ook opgelost en heb me opgegevm voor de reuver dit weekend! Meer mensen die daar mee rijden ?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 13:31

Leuk dat je met beide een startkaart kunt aanvragen Benthevigox. Ik start ook in Reuver zaterdag.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:38

Changeren zit er bij Schimmel ook op. Heb het eigenlijk nooit geoefend, knopje zat er altijd al op. Met de contra galop alleen niet zo handig, voor je het weet springt ze om :j

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:07

Ik was vandaag bij Marieke om te trainen, vertelde van de wissels en toen zei ze van oke doe maar even. Lukte half, achter sprong ie niet om zoals ik verwachtte. Zegt ze: je bent ook veel te lief voor hem, geef eens een schop met je buiten been!

En ja hoor meneer sprong wel om := moet soms echt duidelijker zijn dus haha. Wel echt onwijs fijn gereden, ik zie m'n afstanden sneller en handel daarnaar. Dus rijd stoerder zoals Marieke het noemt. Echt heel lekker getraind! Vriendinnetje ging mee met camera dus foto's houden jullie tegoed! :D

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:10

Zo te lezen pakt het ene paard het changeren beter op dan de ander :j

Paar maand geleden nam ik Dona terug naar draf en sprong ik opnieuw aan omdat ik merkte dat ze achter nog niet sterk genoeg was. Later sprong ze vaak zelf over in het parcours wat voor mij ook een teken is geweest dat ze achter echt sterker is geworden. Laatste les voor het eerst ook 'even' een changement meegenomen en dat deed ze in 1 keer goed. Dit deden we zonder balkje oid, maar gewoon door om te stellen op de diagonaal.

Sinds Dona een deken op heeft, zo'n week of 3/4, heeft ze allemaal harde korstjes/bultjes op haar kont onder de vacht. Als je het er uit trekt is het onderop wit. Vorig winter had ze dit ook, maar in de zomer helemaal niet. Ook na het scheren bleef dit vorig jaar. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb er nog geen foto van gemaakt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:46

Heeft mijn up to date ook, jeukt niet en neemt ook niet toe. Vorig jaar uit voorzorg in de imaverol gezet, maar hielp niets en na het verharen was het spontaan weer over. Dit jaar precies hetzelfde. Ik maak me er dus maar niet meer druk om :+

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:54

Fijn dat je zo lekker getraind hebt Capriootje!

Onze merrie heeft die bultjes ook! Is meestal zo weer weg bij haar.

Mijn paard heeft vandaag zijn laatste medicijnen gehad! *\o/*
Nu is het gewoon rustig de tijd geven en wachten tot alles mooi genezen is!

Ook nog een kleine 'verassing'.. Puppy's!

Ze liggen natuurlijk gewoon bij moeders, alleen voelden ze nogal koud aan, dus hebben we maar de warmte lamp en een kruik erbij gelegd. Inmiddels voelen ze nu 'normaal' aan en hebben we puppymelk opgehaald bij onze dierenarts omdat de moeder niet zo veel heeft.
Het waren er 5, helaas werden er 2 dood geboren en was 1 gewoon echt te zwak.. |(

Afbeelding

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:11

Welkom Kim! Gezellig. :) Je hebt een mooie houding boven de sprong zeg! Erg jaloers op haha.

Jeetje Gomir, erg drukke maar productieve dag!

SimonDesteny; wat fijn dat het herstel zo snel gaat! Ahhh die puppy's! Wat lief! Welk ras is het? :) Wel rot dat er drie zijn overleden.. Lijkt mij zo naar! Mijn kat heeft wel eens kittens gehad en daar was ik toen heel erg bang voor.

Benthevigox; leuk dat je met beide paarden gaat starten!

Kayleigh; wat leuk dat je weer bij Marieke gelest hebt! En goed om te horen dat jullie steeds meer 1 team worden samen. Ben benieuwd naar de foto's!

Nou bij ons gaat een changement écht niet vanzelf. Zal eens proberen mijn buitenbeen echt ver naar achter te doen en iets 'strenger' te zijn. Toen ik hem kocht had zij het hem net aangeleerd. Ging nog niet vanzelf maar het ging wel aardig. Nou dat is nu ver te zoeken. :')

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:23

Wat schattig SimonDesteny! Welk ras is het? Wat sneu dat er 3 niet meer zijn.. zijn dit de eerste puppy's van moeders?

Dankje Nann_, leuk compliment! Ik ben dan over deze foto wel erg tevreden maar over het algemeen nog niet echt, haha. Komt vast nog, als ik wat minder perfect kijk naar mezelf en wat langer spring. Dit is het eerste paard waar ik serieus mee spring dus heb nog geen jaren ervaring om het zo te zeggen :o

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:39

Het zijn Berner Sennen, beide reutjes dit keer! :)
Dit is haar derde nestje, eveneens ook de laatste vanwege haar leeftijd.
Het eerste nestje dat ze heeft gehad waren 11 pups en de tweede telde 7 pups (eigenlijk 9, maar helaas 2 dood geboren).

Dit was haar 2e nest (7 weken oud):

Afbeelding

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:41

Wat een droppies! Sneu dat er van dit nestje maar zo weinig in leven is gebleven :(:) Heeft dat te maken met de leeftijd van de moeder of is het gewoon pech? (weet echt niets van honden :o )

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:56

Wij denken dat het gewoon pech is, ondanks dat ze al wel wat aan de oude kant is.
Ze zagen er gewoon goed ontwikkeld uit, en de bevalling ging vlot.

We houden ze nu in ieder geval goed in de gaten, dat ze niet weer 'te koud' worden, maar moeders let er zelf ook wel op, ze drukt ze steeds onder haar vacht! De kruik schuift ze zelf ook heen en weer, tegen haar vacht aan, en dan weer iets verder weg, of ze drukt de puppy er nog iets dichter tegenaan! :+
Ze krijgen nu ook iedere 2 uur puppymelk, en ze drinken goed dus dat lijkt me in ieder geval positief! :o

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:07

He wat sneu simondestiny.

Wil even reageren op de vraag over paarden met bulten onder de deken. Als je paard verhaart of pas geschoren kunnen de losgelaten haren bij sommige paarden voor enorme huidirritatie zorgen, hebben je dekens gladde voeringen?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:08

Heb vroeger ook bernersenner gehad lief karakter! Lomp maar heel lief! Zou ze zo weer nemen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:35

Die van mij iig wel, maar de Up to date had de plekken ook al eerder dan dat hij een deken opkreeg. Is een beetje hetzelfde aspect wat sommige paarden op het pijpbeen hebben in verharingsperiode.

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 23:19

Geweldige honden vind ik berner sennen! Wij hebben er ook 2 gehad maar beide erg vroeg overleden. Hoe zit het nu eigenlijk met het fokken? Destijds begreep ik dat er doorgefokt was waardoor de kans op ziektes groter was?

@pantykoud de deken heeft geen gladde voering, maar het paard verhaarde niet en was nog niet geschoren toen ze de eerste deken op kreeg. Ook de hele zomer met een vliegendeken welke ook niet glad is geen last gehad.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:09

Die van mij heeft plekken op zn pijpbeen inderdaad. Geen idee wat het is. Is al onder de microscoop geweest, heeft er antibiotica voor gekregen en zelfs een prednisolon kuur... niks hielp. Hoe meer je er aan zat hoe meer reactie er op kwam dus doen er maar niks meer aan. Als het jeukt dan smeren we het in wat hij dan heel lekker vindt maar de dag er na staat hij dan met een dik been.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:05

Ja dat doorfokken is bij ieder ras een probleem, helaas..
Blijft heel erg opletten.

Mijn paard stond vanmorgen ineens in het gangpad..
Geen idee hoe hij dat nou weer voor elkaar heeft gekregen. :+

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:16

Wat een leuke puppy's <3

Heb geen ervaring met die plekjes. Maar als ze er geen last/jeuk van hebben is het niet zo erg toch?

Ik heb alvast 1 foto van gisteren :D Hij wordt zo stoer <3
Jullie kennen die roze wolk vast wel :')

Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:26

Ik heb ook geen ervaring met plekjes van dekens. Hier dekens met gladde voering.

Capriootje gave foto! Knap paard! <3

Even een vraagje, vind het een beetje lastig nu.. Wat voor deken hebben jullie nu op je paard liggen?
Ik had altijd nog een 0 grams liggen (ze is nu nog ongeschoren) maar gisteravond was ze heel erg chagrijnig, en ondanks dat ze af en toe merrie nukken heeft was dit wel extreem. Toen voelde ik onder haar deken en voelde ze gewoon koud aan. :brr:
Terwijl de stal goed geïsoleerd is en het niet echt koud was binnen. Heb even haar temperatuur opgenomen en die was normaal.
Maar ik ben er dus ook achter gekomen daar haar 150 grams deken te klein is geworden dus ga vandaag even een deken bestellen, dan heb ik die morgen binnen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:36

Cas staat geschoren onder een 100 grams nu (binnen), zal binnenkort wel een warmere opkrijgen :)
Latte heb ik nog onder een 0 grams staan :j

Cheeka van ons had het ook altijd koud, gekke beest kreeg ook nooit een wintervacht :=

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:39

Gave foto! :j

Ik heb nu een 150 grams deken erop liggen.

Mijn paard ging nog even gezellig aan de wandel toen ik hem weer terug wou zetten, draak dat het is }>
De voer ton heeft hij niet open gekregen, maar het hooi lag wel door de hele gang heen, wat een bende -O-

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:44

Stoer paard heb je capriootje!

Ik had er sinds 3 oktober, toen het iets koeler werd, een 150 gram op liggen. In korte tijd is het een mega teddybeer geworden, 5 minuten draven en ze was al nat. Gister geschoren en heb een 300 grams op gedaan omdat de temperatuur vanaf vandaag ook iets naar beneden zou gaan.
Laatst bijgewerkt door Kimmess op 19-10-16 11:01, in het totaal 2 keer bewerkt