[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kevinsky

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:29

Super van je winstpunt!!

Mijn Edje vond het werkelijk dood eng :(:)
Maar ondanks zijn onzekerheid waardoor hij helemaal in zichzelf keerde, toch nog een foutloze proef kunnen rijden en 178 punten gekregen. Dus mag voor de eerste keer niet klagen :)

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:18

gefeliciteerd met je winstpunt

Hier vanochtend gestart...

1e proef heerlijk ontspannen en ze gaf mij een heel goed gevoel na afgelopen week. tot ik moest aangalloperen en langs de deur kwam, daar trok iemand precies de deur open. waardoor Diva weg sprong en helemaal in de stress zat.

2e proef was ze steeds bij de deur gespannen. en kon ik er gewoon niet zoveel mee. Toch doorgereden om het voor mezelf goed af te sluiten
Helaas vielen de punten heel zwaar tegen.. zeker de 1e proef was meer waard. 163 en 164.

We gaan gewoon lekker verder trainen en kilometers maken

Afbeelding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:27

Zonde van je punten, maar als het een troost mag zijn: Mijn eerste proef met mijn zwarte was 154 ofzo waard, omdat ik door mijn hernia's zo slecht zat. De jury drie weken later keek daardoor en toen waren we eerste met 202 op een groot concours :=
Niet laten ontmoedigen dus!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:27

Dat is wel jammer, maar apart dat iemand zomaar de deur open deed? Dat is bij ons op de RV echt een no go, ook andere wedstrijden waar ik kom is er altijd iemand die er op toeziet dat je rustig je proefje kan rijden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:38

Ik moet volgende week ergens waar langs de ring een overdekt terras is waar ze zitten te zuipen. Die lachen en kletsen zo hard dat je je eigen lezer niet meer verstaat, zien ook nergens naar verder... Heel irritant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:41

Dat is jammer... Maar laat je idd niet ontmoedigen zoals urielle al zegt! Heel knap dat je in ieder geval ook gewoon je proefje uit hebt gereden. Op naar de volgende!

Zojuist is mijn nieuwe wedstrijd broek aangekomen. Wat een fijn ding zeg. Is van het merk la valencio. Had er nog nooit een aangehad maar oehhh, ik wil hem haast niet meer uit doen :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:03

La Valencio is inderdaad een zeer fijn merk! Helaas zijn ze gestopt met de sokken, die waren ook top.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:14

Ben bang, dat ik hem toch een maatje kleiner moet. Hij zit heerlijk maar bij mm benen rimpeld hij wel erg veel. Gek genoeg kan ik de hele broek niet meer vinden op divoza site... Zo gek.. Hoop dat ik hem nog kan ruilen voor een maatje kleiner..

Volgens mij heb ik ook wel eens een paar sokken gehad van la valencio. Die waren idd erg fijn! :j

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:04

Ik heb vandaag ook mijn debuut gereden. 1e proef ging netjes en redelijk ontspannen, maar paardlief was best onrustig met het hoofd. Heb 174 punten gereden :D
Tweede proef was hij echt op en kon ik er bijna niks meer mee, dus toen 164 punten gereden.

Helemaal niet verkeerd voor de eerste keer. Nu weer lekker verder oefenen.

Iedereen gefeliciteerd met zijn winst. En @sanne96, gewoon verder trainen, komt vanzelf goed!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:10

Ik heb vandaag weer getraind na de break. Meneer was wakker en goed naar been, erg braaf. Volgens mij was hij hartstikke stijf aan de linkerkant van de hals en achterhand want ik kreeg er helemaal geen buiging in en merkte dat hij die kant meer met zijn hoofd schudde. Rechtsom was hij juist weer ontzettend makkelijk. Desondanks dat was hij braaf. Hij heeft alleen woensdag gelongeerd en verder niks gedaan de afgelopen drie weken, dus ik ben ontzettend trots dat hij niet vervelend deed, bokkerig of schrikkerig was. Wel moest hij veel mestten, hij had echter helemaal geen stress (dat zie ik wel dan), wat zou de oorzaak kunnen zijn? Hij heeft zo'n vier keer gemest.
Heb niet gegalopeerd, dat doe ik liever niet als ik alleen ben maar liever als er iemand bij is die wat meer ervaring heeft. Ben niet bang dat hij gaat bokken oid, maar ben bang dat ik de gang helemaal verpoedersuiker, hij heeft veel moeite met goed aanspringen en überhaupt aanspringen. Hij luistert dan gewoon niet goed naar de hulpen. Dus dat doe ik liever als iemand er naast staat om me te helpen.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:40

Leuke set Sanne! Jammer van die deur en dat je punten tegen vielen. Gewoon rustig wat kilometers gaan maken, dan komt het vast wel goed :)

La Valencio broeken zitten idd heerlijk!

Rebec goedzo! Dat is en mooi begin!!

Always, dat galloperen ken ik. Het heeft Bij Edje en mij ook een heletijd geduurd voordat ik durfde te galloperen als we alleen waren.
Hij vind het aanspringen en galloperen nog steeds wel lastig, maar er zit verbetering in.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:45

Ja ik ben bang dat ik het er helemaal uit haal als ik het in mijn eentje doe. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen als hij alleen maar harder gaat draven etc.
Ik moet er soms echt fel bij zijn, dat kan natuurlijk niet op wedstrijd. ..

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:09

Gefeliciteerd met de wintspunten!

Jammer Sanne, maar idd lekker kilometers blijven maken.

Lastig Always, oefen je dit wel eens met les?

Ik ga morgen weer rijden.
Daarna ook eens oefenen met knotjes maken, is niet mijn sterkste kant :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:11

Ja ik oefen altijd de galop, mits mijn instructrice, de eigenaar van Raymond of mijn moeder er bij is. Om te zeggen waar ik eventueel en wat voor hulpen ik kan geven:)
Eenmaal in de galop kan ik hen wel redelijk door laten galopperen, verzamelen kent hij alleen niet en dan valt hij gelijk terug, dus iets om te oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:12

Utixo schreef:
La Valencio is inderdaad een zeer fijn merk! Helaas zijn ze gestopt met de sokken, die waren ook top.

Ik kwam net deze tegen bij.
Ze zijn er dan toch niet mee gestopt denk ik? En anders... Bestellen!!! Hahaha

Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:01

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde winstpunten. En bij diegene waarbij het net niet is gelukt. Jammer, maar op naar de volgende keer. Dan komt het vast goed.

Nu ben ik benieuwd hoe jullie besluiten of je er klaar voor bent om te starten? Ga je pas starten als je thuis de proef voor 65% kan rijden. Of ga je gewoon voor de ervaring en zie je wel hoe de punten uitvallen?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:10

Ik kon thuis netjes een proefje rijden. En mijn instructeur op de club zij ook dat ik het wel een keertje kon proberen.

Dus heb het gewoon maar geprobeerd. Edje heeft natuurlijk ook nog geen ervaring in wedstrijden. Dus ja, je moet ergens beginnen :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:22

Wisselt. Mijn merrie kan alles tm het M1 maar mist kracht en balans om het goed uit te voeren. Je voelt dat ze wel de principes snapt. Daarnaast is het zo'n type dat omdraait als er een muis niest en pas aan de longe duurde het 20 minuten voor ze langs een rol stroomdraad wilde. Zij gaat baat hebben bij veel kilometers en ik ga er ook mee springen om haar relaxter te krijgen op omgevingsfactoren.
Tegenover mijn hengst: Cool nuchter beest, is puur werken aan techniek.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:30

Edje kan thuis nu ook alles tot L2. Maar heeft een korte concentratieboog en erg sensibel en snel in de stress. Dus hier ook in rust kilometers maken op vreemd terrein.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:06

Paard wat ik rijd is al uitgebracht t/m L2, dus kent het wel al.
Inmiddels kan ik haar na een korte uittest periode (wegschieten en bokken :') ) prima rondsturen in alle gangen dus gaan we het gewoon proberen :j
Ik heb zelf alleen nog maar onderling op de manege gestart dus het is ook nieuw voor mij.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:37

Mijn paard heeft nog een wedstrijd in de dressuur gelopenx)
Dus B (+0,00) :')

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:46

Ik ging gewoon omdat ik het leuk vind en om kilometers te maken, maar we hebben thuis ook nog genoeg verbeterpunten

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 00:03

Bij ons ging thuis alles goed en konden we volgens de juf een winstwaardige proef rijden. Helaas weet je nooit hoe je paard doet op ander terrein en als jij zelf met wat meer zenuwen opstapt. Daarna is mij wel duidelijk geworden dat ik echt kilometers moet maken en dat doe ik ook :)

Ik heb regelmatig punten gehad in de 160 en ook een keer 137. :+ zolang ik maar tevreden ben met mijn resultaat. Dat mijn paard vol met spanning door haar lijf de baan door gaat.. so be it.. ze ging tenminste de baan door zonder te stijgeren of achteruit te rennen of andere gekke fratsen uit te halen.

Uiteindelijk rijdt je wedstrijd voor jezelf. En zolang je er plezier in hebt :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 01:56

De eerste wedstrijd ga ik meedoen voor spek en bonen. Ook ga in de prijsuitreiking zonder paard staan, wordt ie wss zenuwachtig van.

Ik doe het de eerste keer niet voor punten, maar ervaring.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 08:31

Prijsuitreiking is meestal zonder paard, hier dan althans. Alleen bij kampioenschappen.

Blergh, ik voel me gammel. Zo maar eens aankleden en kijken of de knotten nog zitten. Haar manen waren net te kort om 2 keer om te slaan en net te lang om 1x om te slaan. Dus heb het touw er maar doorheen gejat.