[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:29

Trysteffy wat een leuke vos!succes met je debuut in het M1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:52

Sjira gelukt met voorlezen?

Verder welkom aan de nieuwe, ken jullie al van het l2 topic.

Ik vandaag regio gehad, erg teleurgesteld in punten en plaatsing dus maat heel snel vergeten en op naar het m1

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:13

Ik heb ze uiteindelijk uit mijn hoofd gereden. Ben er even goed voor gaan zitten. Vrijdag ben ik op mijn paard gestapt en heb ik alleen maar de proeven steeds gereden. Niet exact de proeven maar wel de lijnen. Dus eerst tijdens losstappen de proef (de lijnen) gestapt. Daarna in draf en aan het einde nog twee keer de proeven helemaal gereden. Achteraf zijn ze toch best logisch..

Wedstrijd ging overigens voor geen meter. Bleek op gras te zijn ipv zand en daar wordt mijn paard nogal heet van. Daarbij de spanning van onbekend terrein en veel omgevingsgeluiden zorgden voor teveel ruis in de communicatie waardoor ik haar niet kon rijden zoals ik dat wil. Resultaat: 2x afgegroet. Ik baal er een beetje van dat ik die spanning van haar niet onder controle krijg. Van gespannen naar ontspannen naar gespannen en zo verder.. Ontspannen lukt dus wel maar als ik enige 'aanspanning' vraag dan resulteert dat in uiterst gespannen. (Voorbeeld: VHV middendraf gaat goed en lekker ontspannen maar dan ga ik de SB in en zodra ik mijn binnenbeen aanleg springt ze als een bezetene aan in galop en krijg haar er dan niet meer uit. Dit doet ze in de training thuis en op bekend terrein overigens niet.)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:55

Klinkt heel bekend sjira wat ontzettend vervelend voor je. Ik kon vaak wel redelijk goed los rijden. Dan kan je spanning steeds af laten vloeien. Maar in de proef altijd drama en spanning stapelde op. Zodra we moesten galopperen was het hek Vd dam.

Ik gebruik nu 3 mnd calming liquid bestel ik vanuit Engeland. Spul werkt heel goed. Dian is nog steeds wel eens heet hoor maar het hoofdje is minder gestrest en minder snel het hek Vd dam zeg maar. Ik heb het idee dat ik nu een veel relaxter en gelukkiger paard heb. Zo blij mee!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:50

Welkom voor alle nieuwe!

Ik heb gister mijn laatste punten gereden. In de stromende regen en een bak onder water. Paard vond het geweldig dus niet mijn beste proeven , hij was voornamelijk bezig hoe harder stampen hoe beter :+ :+ Mensen aan de klant sprongen allemaal opzij van het opspattende water :Y)

Ik kon alleen maar lachen haha! zijn al rustig aan het trainen voor de M2, start denk nog 1 x M1 en maak daarna de overstap :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:07

Gefeliciteerd annika_s hahha klinkt echt als lol met je knol!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:13

Ik meld mij hier ook :)

Met mijn knappe 5 jarige spekhengst inmiddels L2+10 dus we gaan binnenkort overstap maken naar het M1.

Wat is nou echt het verschil tussen de L2 en M1? Omdat ik met 3 verschillende paarden L2 ben geweest en daar aan het einde strande heb ik dus nooit echt kunnen voelen wat nou het verschil is.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:42

Er zijn wat nieuwe oefeningen in het M1 zoals schouderbinnenwaarts en contragalop. In het M1 maak je het begin naar meer oprichting. Daarnaast worden onderdelen zoals overgangen op de letter gevraagd waarbij het dus belangrijk is dat je paard goed aan de hulpen staat. Volgens mij volgen de onderdelen elkaar ook sneller op en dus moet je snel kunnen schakelen. Ik vond dat er wel een groot verschil zat tussen L2 en M1.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:58

Het M1 zijn wel hele leuke proeven! Er zit een proefje bij die echt pittig is, maar weet even niet uit mijn hoofd welk nummer

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:01

Vanuit galop A arbeidsdraf, FXH van hand veranderen hals strekken, voor H teugels op maat, C arbeidsgalop... Ja dat is een leuke voor mijn speedy gonzales (nog nooit zo snel van hand veranderd). Voor mij alleen wat minder :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:19

Hahaha ik vind de lijnen wel mooi en kan me tot nu toe ook redelijk redden in de proeven. Hopelijk is dat in de m net zo!
Wij hebben voor eind september ons M1 debuut gepland

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:25

Ik heb vandaag mijn M2 debuut gemaakt en die zijn nog sneller dan het M1 :+ best pittig! Wel 1 winstpuntje gehaald dus superblij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:05

Netjes!

Hier vandaag na lang wikken en wegen ook ons M2 debuut gemaakt denkende dat we er nog niet klaar voor waren _O- . Eerste proef fijn kunnen rijden en 186,5 gekregen! 2e was hij moe en had het net als ik erg warm waardoor we wat stomme foutjes kregen daar net geen winst maar wel super blij met de eerste proef!

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:48

Ook netjes! Ik vond de 2e proef ook moeilijker en idd door de warmte was het bij ons ook een beetje op. {:}

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:44

Netjes meiden! Vind jullie het M2 veel moeilijker nu?:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:39

Het is zeker wel pittiger :j . Alles volgt elkaar nog sneller op en je moet je paard nog weer beter voor elkaar hebben. Net weer wat meer op het achterbeen en oprichter.

En foutjes worden nog weer wat minder vergeven. Onze 2e proef gisteren was niet slecht maar te rommelig dan kelder je zo weer in punten wat naar mijn idee in de M1 minder was.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:35

Yvank_ schreef:
Het is zeker wel pittiger :j . Alles volgt elkaar nog sneller op en je moet je paard nog weer beter voor elkaar hebben. Net weer wat meer op het achterbeen en oprichter.

En foutjes worden nog weer wat minder vergeven. Onze 2e proef gisteren was niet slecht maar te rommelig dan kelder je zo weer in punten wat naar mijn idee in de M1 minder was.

Ja dat vind ik ook. Vorige week m2 debuut gereden en het was zeker niet gemakkelijk wel een puntje gereden maar nog een hoop te verbeteren :+

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:32

Allemaal al de overstap naar het m2. Wauw!
En een hele knappe vos.
Ik kom mij hier alvast weer melden. Wij zijn nu l2+3. Ik ga eerst op vakantie en daarna knallen we weer verder!
Afbeelding

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:22

Splinter schreef:
Yvank_ schreef:

Ja dat vind ik ook. Vorige week m2 debuut gereden en het was zeker niet gemakkelijk wel een puntje gereden maar nog een hoop te verbeteren :+

Ja precies dit! Ik heb zelfs mijn laagste puntenaantal ooit gekregen bij de 2e proef (165 :o ) . Terwijl als ik hem zo in het M1 had lopen ik misschien wel winst had gehaald, want slecht ging het niet maar alles moet kloppen en meer bergop enz.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:16

Nou het is mij wel duidelijk haha, we hebben nog een aantal weken want wij gaan pas half oktober in het M1 starten :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:33

Ook hier nog druk met oefenen en de punten op de I zetten. Ik vind het best een flinke overgang naar het M1.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:30

Hier ook nog druk aan het oefenen wil wel pas in oktober ergens starten september even hellemaal niks was van plan om eerder liefst nu al maar we zitten toch nog een beetje met enkele dingen die we nog moeten bevestigen precies op letter rijden en me vader word ook nog geopereerd ergens in september dus de vraag is of ie wel in oktober hersteld is want hij is me chauffeur plus voorlezer :P

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:55

Vandaag 1e keer M1 gestart en al het oefenen is niet voor niets geweest 184 en 187 punten. geen prijs maar dat maakt mij niet uit dit was al meer dan ik verwachte

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:43

Gefeliciteerd Laura!

Ik heb gisteren ook mijn debuut gemaakt :D. Mijn vrij hete merrie was echt poepie braaf, jammer genoeg had ik het gevoel ontzettend te moet drijven en weinig impuls. Gelukkig kon de jury er mee leven en had ik 187 (7e prijs) en 178 (in de middenmoot geëindigd) de laatste proef was mijn eigen schuld, dian viel uit de galop in de laaste gebroken lijn contra galop en sprong toen links aan, terughalen overkruist. Toen waren we al bij A en heb ik haar maar laten draven. DAT MOCHT IK VAN DE JURY NOOIT MEER DOEN. Alle drie de laatste onderdelen nu dik een onvoldoende want stond ook vet naast de A-C lijn. Als ik voor de laaste drie alle drie een 6 had had ik nog 185. Dus de volgende keer doe ik het ook zeker overnieuw :D
Anyway super tevreden met het resultaat, ondanks dat impuls erg tegen viel. Ik denk als we dat goed voor elkaar hebben en ze ook nog braaf en ontspannen blijft we echt goede punten kunnen gaan rijden :D happy me hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:02

Toppie!

Wij hebben gisteren onze 2e M2 wedstrijd gereden en ondanks een heel stout paard in de eerste proef, de tweede wel winst kunnen rijden :j