[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KB_Horse

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:38

En ohja. Ik heb een goede tip gekregen van de Osteo. Ik had er zelf nog nooit van gehoord maar misschien jullie wel.

Wij kijken meestal bij een wending met onze ogen. Maar we moeten eigenlijk met onze navel gaan kijken omdat dit het middenpunt (balans) is van je lichaam. Hierdoor knik je niet in met je heupen en kan je eigenlijk niet schreef gaan zitten.. Misschien ook een leuke tip om te proberen voor jullie.

Ik denk deel het even!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:35

Wauw, wat een mooie punten Tamaramt. Gefeliciteerd!

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:00

Wauw Tamaramt goed gedaan!! Gefeliciteerd

En KB-horse ook gefeliciteerd met de punten! Goed tip inderdaad, heb het vroeger ook meegekregen bij mijn vorige instructrice! Fijn dat je paard nu weer lekker los is, over een weekje is die van mij ook aan de beurt, en heb er zelf altijd meer buikpijn van dan paardlief :P

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:21

Hahaha @Doerakje_ dat had ik dus ook. Brrr zag er zo naar uit:P weet t ook niet hoe ik dat uit moet leggen...

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:39

KB_Horse schreef:
En ohja. Ik heb een goede tip gekregen van de Osteo. Ik had er zelf nog nooit van gehoord maar misschien jullie wel.

Wij kijken meestal bij een wending met onze ogen. Maar we moeten eigenlijk met onze navel gaan kijken omdat dit het middenpunt (balans) is van je lichaam. Hierdoor knik je niet in met je heupen en kan je eigenlijk niet schreef gaan zitten.. Misschien ook een leuke tip om te proberen voor jullie.

Ik denk deel het even!

Die tip werkt echt! Mijn instructrice zegt het ook altijd!

En gefeliciteerd met je punten Tamarant! Super goed!! :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:59

Dat is een leuke tip om eens te proberen! Ben zelf geneigd om in te knikken en daardoor een schouder te laten hangen. Verder zit ik recht :+

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:03

Ik heb alles wel gelezen maar helaas geen tijd om overal op te reageren.

@Tamarant wat een punten zeg echt heel top !

Zondag heb ik weer een wedstrijd staan maar dan bij simonshaven
voor de 2e keer in het m2 met mijn spook ben benieuwd hoe het gaat :D

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:59

Wat foto's van m'n 2e M2 wedstrijd:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:34

Wauw Tinkels! Wat een knappert!!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:39

Wat een knap dier!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:22

Bedankt allemaal :)
Na een welverdiende rustdag en gisteren een simpel longeerdagje gaan we vandaag weer wat serieuzer aan de gang want aanstaande Maandag(2e pinksterdag) hebben we weer een selectiewedstrijd.
Ik verwacht niet dat we ons zelf selecteren voor de kampioenschappen maar het zijn gewoon hele fijne en leuke wedstrijden om te rijden :)

@tinkels; hele gave fotos en een heel knap paard, komt door de kleur denk ik ;) ;) :D :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:06

Mooie foto''s Tinkels, knap peerd heb je ;)

De mijne mag vanavond nog een keer in de baan. Waarschijnlijk de laatste van dit seizoen voor ons.
Dus nog even flink ons best doen!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:42

Mooie foto's hierboven!

Ik had gister wedstrijd maar het was om te janken.
Het lijkt wel dat voor elke keer dat Ruby een keer fijn loopt (daadwerkelijk ontspannen is op wedstrijd) ik het moet bekopen met 10x dat het echt niet gaat.
De eerste proef was ze geen 1 moment ontspannen in haar lijf, voor mijn gevoel reed ik echt tegen verlies aan want had het idee dat ze er als een manke giraffe bij liep.
Had de neiging om de tweede proef niet te starten maar toch wel gedaan. En eigenlijk nog best wel fijn kunnen herpakken, ze liep nog verre van fijn maar wel een stuk beter dan de 1e.
Krijg ik 177 en 173. :')
Nou als het 157 en 173 was geweest had ik mij er beter in kunnen vinden.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:27

Vandaag weer een punt erbij en een eerste plaats met 189 punten.
Eerste proef ging ook goed alleen ik had maar 174 punten.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:50

Tinkels; Erg mooie foto's :D!

Evony; Jammer dat het niet lekker ging..

Askim; Gefeliciteerd!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:51

@nadita: hoe was je wedstrijd gegaan??

@evony: balen zeg... :o Volgende keer weer beter!

@askim: goed gedaan en gefeliciteerd!!

Ik ben net ook weer terug van wedstrijd.

Helaas werd door de storm/hagel de wedstrijd een uur uitgesteld en dat hoorde ik toen ik net betaald had en onderweg was naar de trailer om April klaar te maken.
Dus ondertussen heb ik zoveel mogelijk mensen op het losrijterrein en bij de trailers hiervan op de hoogte gebracht. April heb ik zo lang mogelijk laten grazen langs de trailer(kan niet te lang op de trailer) en net voor de storm op de trailer gezet. De laatste 10 min zelfs in de trailer erbij gestaan om haar gerust te stellen want de hele trailer ging weer op en neer :o

Maar goed ondanks dus slechte voorbereiding, lang wachten en te kort losrijden heb ik redelijke proeven kunnen rijden. Ik had een paar grote fouten met terecht lage punten maar ik had toch nog 186 in de 1e proef en 183 in de 2e proef en daar was ik voor vandaag heel tevreden mee.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:43

Toch hele nette punten iig! Top!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:49

Askim, gefeliciteerd met je winstpunt.

@ Tamaramt: het was afgelopen donderdag een waar waterballet. Ring 1 (zandbodem) stond werkelijk compleet onder water. Het regende pijpenstelen. We hebben erg gelachen, de meeste paarden gingen er gewoon dapper doorheen.
Ook mijn zwarte parel had er geen problemen mee en marcheerde naar 189 punten en een 3e plaats (van groep van 20 M1 en M2 bijelkaar).

Dus trots :)

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:05

Goed bezig allemaal!

Ik ben nu weer aan het opbouwen met Viv. Zondag ging ik er voor het eerst weer op en wat een verschil! Ik herkende mn paardje niet meer terug (in positieve zin)! Ze was lekker los, alleen moest ze af en toe nog even haar balans vinden. Gisteren hebben we een heerlijke bosrit gemaakt en lekker losgewerkt met veel galop! Het was nog vroeg in de ochtend rond 9 uur dus het was echt genieten!

Vandaag ga ik haar weer even rond slingeren aan de longe en morgen heb ik weer les! Ik ga eind juni begin juli pas weer starten.. Zo kunnen we nog even trainen want och wat zijn die nieuwe proeven vanaf juli lastig!!

Al met al ben ik zo blij dat ik naar haar heb laten kijken! (ik geloofde er nooit zo in) Ik herken mn paardje niet meer terug! We kunnen weer kei hard aan het werk en dit keer zonder het idee dat ze misschien ergens vast/last zit/heeft in haar lijf!! :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:21

@nadita: goed gedaan dus, gefeliciteerd :)!! Wel apart dat ze de wedstrijd niet aflassen als de rijbak zo slecht was!

@kb horse: fijn dat jet weer zo goed gaat! Een goed fysio/osteopaat kan veel goeds doen voor een paard! :)

Ik ben net thuis van wedstrijd en April was vandaag erg ontspannen. Ooit zelfs iets te ontspannen waardoor ik er wat meer aan moest rijden(totaal niet gewend: normaal is het hoooooohoooo :+ ).
Paar kleine slordigheden doordat April teveel mee dacht in de proef maar dat mag de pret niet drukken!!!

In de 1e proef hadden we 196 punten en de 1e prijs en in de 2e proef hadden we 193 punten en ook de 1e prijs *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Weer 3 winstpunten rijker en dus meteen dik vet officieel Z1 startgerechtigd!!!

Wij dachten vandaag dus geheel aan Nederland: Oranje boven :D :+ :+ :+
Afbeelding

Ik ben ongelovelijk blij en trots op mijn knapperd <3

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 09:13

gefeliciteerd!
Ga je gelijk over??

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 09:31

Super goed Tamarant!
Ik had even geen dressuur wedstrijden op de planning alleen een spring en cross wedstrijd.
Met een beetje geluk heb ik vakantie dus dan kan ik weer gaan plannen haha :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 09:40

Bedankt dames :)

Nee, ik ga niet gelijk over. Ik wil nog een paar M2 wedstrijden mee picken en dan ff planning maken voor Z debuut. Maar alles rustig aan. Het gaat allemaal al snel genoeg en zeker de laatste tijd waarin we gemiddeld 2 wp per proef rijden.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:57

Gefeliciteerd Tamaramt, prachtige punten!

Wat betreft de bak: die was goed toen de wedstrijd begon, maar het bleef regenen dus gaandeweg werd het natter. Maar niet glad of zo, dus was best te doen.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:28

Tamarant: Gefeliciteerd! Wat een toppunten.

Wij hebben gisteren 2x 187 en een tweede prijs gereden. Daarmee staat de teller nu op 11 en gaan we vanaf juli ook Z1 starten.