Wat balen van je punten Fleur! Inderdaad maar snel vergeten. Ik hecht inderdaad ook best veel waarde aan wat de jury’s vinden, maar soms moet je gewoon je gevoel volgen en die punten lekker laten voor wat het is. Volgende week beter!
Mooi jasje trouwens. Heb je het kk-ultra bit al geprobeerd? Hoor er veel positieve reacties over.
Zonde van de regen tijdens de endurance, maar gelukkig heb je daar niet veel van mee gekregen. Tof dat het goed ging!
Succes met je toetsweek Anne! Klinkt als een goede keus om in de zomervakantie lekker verder te trainen, zonder druk van wedstrijden. Plezier gaat voor inderdaad! Wat fijn van je les zeg. Mooi commentaar ook!
Ik heb een paar onderdelen van het CHIO live op internet gevolgd. Heel erg gaaf allemaal. Daar droom ik stiekem wel heel erg van hoor

Kirsten, wat een punten joh!! Gefeliciteerd! L2 zal dan vast ook niet heel veel problemen opleveren
 Halthouden en achterwaarts is inderdaad best lastig, maar je hebt nog wel even tot augustus  Hier weer een drukke week achter de rug! (Alvast mijn excuses voor de egopost)
Allereerst nog maar even de foto van de brug vorige week:

Boscrossen vorige week was echt geweldig! We gingen HARD! Niet normaal
 Op het strand heeft Parti dat nog niet eens gehaald, laat staan in het bos (waar je ook nog op tijd moet remmen om over te steken enzo, hihi 
 ). Maar hij wordt steeds competitiever en natuurlijk ook veel sterker. Ditmaal was Parti z’n weidemaatje mee en dat paard kan echt zo ontzettend snel. Maar Parti moest en zou winnen, dus hij ging gewoon de “weg afsluiten” en alsmaar sneller. Oren plat in de nek. Wat een machtig gevoel 

Vrijdag dus maar even rustig gelongeerd om ernstige spierpijn/stijve spieren te voorkomen. Het duurde, zoals gewoonlijk, even voordat hij zijn rug goed los wilde laten, maar daarna ging hij heerlijk door zijn hele lijf swingen. Het was alweer een tijdje geleden dat ik Parti gelongeerd had, dus ik stond eigenlijk wat flabbergasted naar ‘m te staren
  Hij is zo veranderd sinds die paar maanden dat ik hem heb. 
Zaterdagochtend had ik weer clubles, en omdat de rest er niet was, werd het een privéles. Ik had les in de buitenbak, naast het “wedstrijdveld”, waar net op dat moment alle ponyruiters zich aan het verzamelen waren voor ponykamp. Parti keek zijn ogen natuurlijk uit, en begon lekker te tuigen. Gelukkig was hij nog goed te rijden en gingen we gewoon verder met de les, waarbij we het ook juist wilden gaan aanmoedigen. Uiteindelijk een hele fijne les gehad en ook weer te horen gekregen dat het er allemaal super uitzag, ondanks dat het voor mijn gevoel weer niet zo was. (Misschien moet ik mijn gevoel maar eens gaan aanpakken
  )Zondag heeft Parti lekker vrij gehad en maandag hebben we rustig gedressuurd. Niet heel bijzonder.
Dinsdag had ik besloten om te gaan springen. Op 1 of andere manier vind ik voor mezelf springen altijd wat eng, maar met de wedstrijd in gedachten, moest het toch maar. Ook omdat ik voor mijn gevoel nog niet echt op B-niveau heb kunnen oefenen. Dus rustig aan begonnen met wat kruisjes en lage stijltjes. En al snel gingen we de hoogte in, waarbij alle hindernissen tussen de 90cm en 1.05m stonden. Ondanks dat we niet altijd lekker uitkwamen, sprong Parti alles met gemak! Daarna begon ik toch wel wat te twijfelen of we niet gewoon 2x B moesten gaan springen. Maar de crossles van gisteren ging ook weer top, dus na wat overleg met stalgenootjes en mijn instructrice, heb ik maar de stoute schoenen aangetrokken en gaan we zondag 2x B springen

Nog even een foto van gisteren, gemaakt door de vriend van Eefiesvenna (op Bokt). Niet meest charmante foto, maar hij is wel leuk!

Ohja, ik heb de foto's van de fotoshoot! Ik denk dat ik ze maar even in een topic ga zetten
 En... ik werd tijdens de buitenrit gevraagd of ik (samen met Parti) eens mee wilde naar de vaste wal om wat extra wedstrijdervaring op te doen. Dus, als het goed is, gaan we 12 juli naar Middenmeer

Had erna de longeerhulp maar af gedaan want ze gaat dan zó idioot doen dat ik echt bang ben dat ze op d'r plaat gaat  

lekker een keer weer naar Fredje en verder zien we wel wat we gaan doen! Volgens mij is het veel te warm om te rijden haha!                                                         
 En je laarzen zijn gaaf 
 Lekker even wat doortrainen naar de indoor en L2 is ook fijn, kunnen jullie in de L2 vast weer net zo knallen als jullie tot nu toe hebben gedaan 
 Wat ziet die longeerfoto er fijn uit zeg, lekker los en ontspannen 
 En 2x B springen, stoer!! Ben heel benieuwd 
 Nu, oortjes naar voren en gaan met die banaan! Ik was dus ontzettend blij en trots  

Spuit hem nu ’s middags meteen ff af als ik op stal kom, rijden doe ik deze week niet. Je kan beter smorgens rijden dan savonds, dan hangt die warmte er nog zo, maar helaas gaat dat niet met werk... 
 Verder ging het allemaal wel ok. (Parti stond net van te voren met zijn kalkoenen op mijn voet, wat 'best wel' pijn deed, dus ik was al lang blij dat ik daar geen last van had tijdens de proeven!) Volgens mijn instructrice en stalgenootjes zag het er ook allemaal erg goed uit, dus die waren het niet helemaal eens met het resultaat (iedereen was redelijk laag gepunt), maar alsnog 180 en 190 punten (2e en 1e prijs), en L2 startgerechtigd! 
 Parti loopt een stuk soepeler (vooral vanuit de schouders) en mijn hulpen komen veel beter door. Daarbij heb ik ook het idee dat ik veel beter kan zitten en worden de bultjes op zijn rug al veel minder!                                                         
 ) Ik heb vorige week even overlegd met mijn beide instructeurs en ze zeiden allebei hetzelfde. Omdat het een kringkampioenschap is zou ik meer kans maken in de L1. Maar Parti loopt beter als ik doorzit, dus L2. En ook vonden ze het zonde, mocht ik doorgaan, dat ik dan nog praktisch de hele zomer L1 zou moeten blijven starten i.v.m. regiokampioenschap. Dus hebben we er met z'n allen voor gekozen om lekker L2 te gaan starten. Ik had al gemaild of ik eventueel zondag na de wedstrijd mijn inschrijving nog mocht veranderen voor komende zondag, aangezien de inschrijving zaterdag al ging sluiten.                                                         
 De foto's uit je topic waren echt superleuk! 
  galopfoto ziet er wel fijn uit, mooi dat het wijken beter gaat, bij mij blijft dat een ramp 

Gelukkig kwam hij weer omhoog, keek wat rond, en begon al liggend gras te eten, waarna we allemaal in een deuk lagen 
 Hopelijk trekt de zwelling snel weg