[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:38

Welkom terug Marloes! Jeetje wat een uren! Kan me voorstellen dat het dan te veel wordt om ook nog je paard te gaan trainen. Wel fijn dat je fijn hebt kunnen springen. Alvast succes voor de oefenwedstrijd!

Wat balen van je punten Fleur! Inderdaad maar snel vergeten. Ik hecht inderdaad ook best veel waarde aan wat de jury’s vinden, maar soms moet je gewoon je gevoel volgen en die punten lekker laten voor wat het is. Volgende week beter!
Mooi jasje trouwens. Heb je het kk-ultra bit al geprobeerd? Hoor er veel positieve reacties over.
Zonde van de regen tijdens de endurance, maar gelukkig heb je daar niet veel van mee gekregen. Tof dat het goed ging!

Succes met je toetsweek Anne! Klinkt als een goede keus om in de zomervakantie lekker verder te trainen, zonder druk van wedstrijden. Plezier gaat voor inderdaad! Wat fijn van je les zeg. Mooi commentaar ook!
Ik heb een paar onderdelen van het CHIO live op internet gevolgd. Heel erg gaaf allemaal. Daar droom ik stiekem wel heel erg van hoor O:)

Kirsten, wat een punten joh!! Gefeliciteerd! L2 zal dan vast ook niet heel veel problemen opleveren :Y) Halthouden en achterwaarts is inderdaad best lastig, maar je hebt nog wel even tot augustus +:)+

Hier weer een drukke week achter de rug! (Alvast mijn excuses voor de egopost)
Allereerst nog maar even de foto van de brug vorige week:
Afbeelding

Boscrossen vorige week was echt geweldig! We gingen HARD! Niet normaal :):) Op het strand heeft Parti dat nog niet eens gehaald, laat staan in het bos (waar je ook nog op tijd moet remmen om over te steken enzo, hihi 8)7 ). Maar hij wordt steeds competitiever en natuurlijk ook veel sterker. Ditmaal was Parti z’n weidemaatje mee en dat paard kan echt zo ontzettend snel. Maar Parti moest en zou winnen, dus hij ging gewoon de “weg afsluiten” en alsmaar sneller. Oren plat in de nek. Wat een machtig gevoel <3
Afbeelding

Vrijdag dus maar even rustig gelongeerd om ernstige spierpijn/stijve spieren te voorkomen. Het duurde, zoals gewoonlijk, even voordat hij zijn rug goed los wilde laten, maar daarna ging hij heerlijk door zijn hele lijf swingen. Het was alweer een tijdje geleden dat ik Parti gelongeerd had, dus ik stond eigenlijk wat flabbergasted naar ‘m te staren :wow: Hij is zo veranderd sinds die paar maanden dat ik hem heb.
Afbeelding

Zaterdagochtend had ik weer clubles, en omdat de rest er niet was, werd het een privéles. Ik had les in de buitenbak, naast het “wedstrijdveld”, waar net op dat moment alle ponyruiters zich aan het verzamelen waren voor ponykamp. Parti keek zijn ogen natuurlijk uit, en begon lekker te tuigen. Gelukkig was hij nog goed te rijden en gingen we gewoon verder met de les, waarbij we het ook juist wilden gaan aanmoedigen. Uiteindelijk een hele fijne les gehad en ook weer te horen gekregen dat het er allemaal super uitzag, ondanks dat het voor mijn gevoel weer niet zo was. (Misschien moet ik mijn gevoel maar eens gaan aanpakken ~~}> )

Zondag heeft Parti lekker vrij gehad en maandag hebben we rustig gedressuurd. Niet heel bijzonder.
Dinsdag had ik besloten om te gaan springen. Op 1 of andere manier vind ik voor mezelf springen altijd wat eng, maar met de wedstrijd in gedachten, moest het toch maar. Ook omdat ik voor mijn gevoel nog niet echt op B-niveau heb kunnen oefenen. Dus rustig aan begonnen met wat kruisjes en lage stijltjes. En al snel gingen we de hoogte in, waarbij alle hindernissen tussen de 90cm en 1.05m stonden. Ondanks dat we niet altijd lekker uitkwamen, sprong Parti alles met gemak! Daarna begon ik toch wel wat te twijfelen of we niet gewoon 2x B moesten gaan springen. Maar de crossles van gisteren ging ook weer top, dus na wat overleg met stalgenootjes en mijn instructrice, heb ik maar de stoute schoenen aangetrokken en gaan we zondag 2x B springen :=
Nog even een foto van gisteren, gemaakt door de vriend van Eefiesvenna (op Bokt). Niet meest charmante foto, maar hij is wel leuk!
Afbeelding

Ohja, ik heb de foto's van de fotoshoot! Ik denk dat ik ze maar even in een topic ga zetten :)

En... ik werd tijdens de buitenrit gevraagd of ik (samen met Parti) eens mee wilde naar de vaste wal om wat extra wedstrijdervaring op te doen. Dus, als het goed is, gaan we 12 juli naar Middenmeer :D

AnnevM

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:59

Dankje Boukje! Ja gaaf he, CHIO is altijd weer genieten hahaha.
Leuk verslag heb je ervan gemaakt, gave foto's! <3 Klinkt weer als een veelzijdig weekje. Heel veel succes zondag, dat kunnen jullie vast wel :D En ben benieuwd naar de foto's van de fotoshoot!

Die van mij was weer heerlijk aan het stuiteren vandaag. De longeerbak ligt naast de wei waar de veulens in staan en die vonden het nodig om tijdens mijn halfuurtje longeren de boel te verstoren waardoor Roos maar al te graag mee wilde doen met hun spelletje. Dan gaat die kop erop, staart omhoog, snuiven en dan laat ze echt een partij beenwerk zien waar je U tegen zegt _O- Had erna de longeerhulp maar af gedaan want ze gaat dan zó idioot doen dat ik echt bang ben dat ze op d'r plaat gaat := Foto voor het idee:

Afbeelding

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:43

Haha, geweldig! Dat is nog eens achterbeengebruik ;)
Dat deed Parti dus ook tijdens de les. "Vooral blijven aanmoedigen!", zei m'n instructeur +:)+

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:24

Hoi allemaal, ik ben weer terug van weggeweest :o

ontzettende drukke tijd in de praktijk gehad waardoor ik eigenlijk vrij weinig online ben geweest :Z
ik ga morgen in ieder geval eerst lekker afkoelen in het bos met knolletje

ik was eigenlijk wel benieuwd hoe hier de vorderingen gaan!!

ik heb vorige week toch nog een 2oo punten gereden, nog 3 punten te gaan voor het L2 8)7

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:16

Haha Boukje snap ik :D Die van mij 'durft' ohz niet zulke dingen te doen.

Gefeliciteerd met je punten Karin, hoe was het in het bos?

Wauw sta er versteld van hoe fijn ik heb gereden vandaag! Zonder verwachtingen erop gestapt, het begin ging een beetje moeizaam maar toen ze eenmaal los was... :):) Ze bood echt superveel zelf aan waardoor we weer een stap verder zijn met het wijken, ze kwam er ook zelf mee dat we in de galop prima een stukje konden verzamelen +:)+ Zelfs een beginnetje van schouderbinnenwaarts mee kunnen pakken. De tijd vloog voorbij, heb er een vol uur opgezeten en normaal rij ik zo'n 35 minuten. Zat echt te genieten. Ook stukjes door kunnen zitten en toen begon ze echt te sjouwen. Superblij *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:56

Anne wat fijn zeg dat je gevoel de laatste tijd zo goed was! Leuke foto ook, wat een gangen haha! Heerlijk he al die ups, die nieuwe instructrice heeft jullie wel goed gedaan volgens mij :)

Boukje wat spannend dat je voor het eerst gaat springen morgen! Wat een heerlijk verslag ook van je weekend, het klinkt alleen wel gek dat je naar het vaste land gaat voor een wedstrijd hahaha.

Zo hoef volgende week "maar" 2 dagen te werken, wat is dat wennen! Was normaal bij dat werk al 4/5 dagen, dan 1/2 dagen op mn andere werk. Wat een rust :') lekker een keer weer naar Fredje en verder zien we wel wat we gaan doen! Volgens mij is het veel te warm om te rijden haha!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:47

Dankje Marloes! Ja het geeft mij echt onwijs veel motivatie en zin om weer lekker verder te gaan, heb er ook geen moment spijt van gehad! :D
Zo dat is lekker! Eventjes tijd voor andere dingen, dat is ook weleens fijn! Veel plezier deze week haha :)

Gister de vraag of ik buiten wilde rijden met een stalgenootje. Vond het toch niet eerlijk om na het rijden van gister, wat best zwaar was voor Roos, vandaag weer bakwerk te gaan doen dus dat vond ik het een uitstekend plan. Rondje van 6/7 km gereden en dat rondje is nog nooit zo goed gegaan! Bijna alles kunnen draven en laatste stuk volledig met lange teugel zonder dat ze keihard ging. Paard vond het ook heerlijk dus was een lekker herstelrondje :)

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:48

Hi allemaal,
Het is hier weer ff wat rustiger, heb ook niet zoveel spannende dingen gedaan haha. Rijden staat even op een laag pitje omdat ik toch geen wedstrijden heb binnenkort. Waarschijnlijk ga ik indoor pas weer starten want met mn vakantie komt het allemaal niet zo lekker uit. Vorige week heb ik wel eindelijk m’n laarzen op kunnen halen. Helemaal happy mee! Ze zitten onwijs soepel rond m’n enkels dus inlopen is niet nodig.

Afbeelding

Vorige week zijn de melktandjes eruit gegaan. Waar ik echt dacht dat het een drama ging worden en hard aan getrokken moest worden, viel het 100% mee. Tandarts wipte ze er zo uit, en ze zijn echt super klein. Verder was meneer zondag jarig en is die nu officieel 5 jaar. *\o/*

Wat gaan jullie doen met dit weer? Hier veel vrij of even longeren, morgen even smorgens vroeg rijden en verder maar op stal. Dan kan die ’s avonds weer naar buiten als de zon niet meer op het land staat.

Leuk Boukje dat je op het vaste land wedstrijd gaat rijden! Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht, maar ga je dan gewoon met de trailer op de boot?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:47

Hee meiden, ik was een weekend op Rock Werchter, echt enorm genoten van geweldig gave muziek en een heerlijk ongedwongen sfeer, echt een vakantiegevoel gehad! En weer terug thuis hier lekker veel bij te lezen :D

Kirsten wat een super resultaat van je wedstrijd zeg, gaaf L2 startgerechtigd! En je hebt nog even om lekker door te trainen. Gefeliciteerd met Fifty z'n verjaardag, wat een puppy dan nog eigenlijk, knap dat hij het al zo super doet :j En je laarzen zijn gaaf _O_ Lekker even wat doortrainen naar de indoor en L2 is ook fijn, kunnen jullie in de L2 vast weer net zo knallen als jullie tot nu toe hebben gedaan :D

Marloes fijn dat Fredje het goed doet op z'n plekje :) En heerlijk een weekje zo weinig werken, lekker tutten inderdaad, rijden is niet echt lekker met het weer komende dagen.. Maar voor jezelf even wat meer rust is natuurlijk altijd goed, ongeacht of je kunt rijden :)

Anne, m'n les ging niet door, instructrice moest 'm wegens priveredenen omzetten. Wat klinkt jou les super zeg, heerlijk als je zo langzamerhand weer lekker richting het starten kan gaan denken. En dit keer met een betere basis dan de laatste keer dat je startte klinkt het :j Top dat je dan ook zelf zo lekker aan de slag kunt daarna. En gaaf de CHIO :D Haha en wat heb je een gaaf paard zo zeg met dat longeren!

Boukje wat een lekker weekje, gave foto's :D En zo hard gaan is echt machtig inderdaad, snelste wat ikzelf een keer heb gemeten was 46 km/h en dan nog niet het idee hebben dat ze aan d'r max zat :P Wat ziet die longeerfoto er fijn uit zeg, lekker los en ontspannen :) En priveles als clubles is ook leuk, ook fijn dat je uiteindelijk z'n stuiters in goede banen kon leiden en ervan kon profiteren. En jouw gevoel mag volgens mij best wat positiever inderdaad :)) En 2x B springen, stoer!! Ben heel benieuwd :) En leuk dat je een keer mee kunt naar het vaste land voor een extra keer starten. En ik ben benieuwd naar een linkje van je shoot als je zover bent. Ik heb volgens mij inmiddels ook alles van m'n zonsondergangshoot, wil ook nog een keer een topic ervan openen maar even wat gebrek aan tijd haha.

Hoi Karin, wat een top punten zeg! Hoe was je bosritje?

Trouwens bedankt voor de complimentjes van het jasje haha, heb zin om ermee te gaan rijden :)) Hier met dat warme weer is het omgedraaid op stal, overdag staan ze nu koel op stal, en 's avonds staan ze buiten en gaan 's ochtends pas weer binnen. Heel erg blij mee :j Helemaal omdat met warm weer doorgaans de staldeuren worden opengezet en ze beschikking hebben tot 4 stallen, wat naar mijn idee levensgevaarlijk is met 7 paarden die in de kudde lopen. Dus ik ben veel blijer zo :) Morgen heb ik om kwart voor 9 les, dus dat moet nog wel te doen zijn qua temperatuur, en verder ga ik lekker 's avonds aan de slag. Gister lekker gelongeerd, begonnen aan de lijn, en later de lijn losgemaakt, ik had haar bijgezet met longeerhulp en een touwtje om d'r hals zodat er iets minder kans was op een situatie met voorbenen die vast komen te zitten. En echt genoten van d'r, kon d'r in een 20x40 bak gewoon eigenlijk volledig op m'n lichaam sturen en snelheid bepalen. Daarna nog even lekker lopen kroelen en tutten met d'r, ondanks dat ik maar 4 dagen weg was is het toch weer fijn om weer lekker naar je paard te gaan :) Boukje m'n bitje heb ik dus nu 2x in gehad, 1x gister met longeren, en ze lekker mooi stil in d'r mondje. Andere keer was woensdag met een bosritje, daar heb ik haast alleen maar met lange teugel gereden, ze leek toen nog niet meteen fijn ermee van wat ik voelde, maar ik vond haar sowieso wat anders dan anders, dus daar oordeel ik niet zo over. Wil 'm morgen tijdens m'n les gebruiken dus ik ben benieuwd :j

In principe staat voor vrijdag wedstrijd gepland, maar als het daarwerkelijk zo heet wordt ga ik 'm wel afzeggen, afgezien dat ik het zelf al niet zo goed doe in de warmte ga ik Bu daar ook niet mee opschepen. Wp's gaan niet zo hard op deze manier momenteel haha, maar ik ben allang blij dat we onze dip achter hebben gelaten, en we trainen gewoon lekker verder zodat de overstap L2 op termijn ook gewoon steeds makkelijk moet worden :)

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:44

Gefeliciteerd met de punten Karin!

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat Anne! Heerlijk ook, even buitenrijden na een goede training. Is met dit weer ook zeker niet verkeerd!

Wow, gave laarzen Kirsten! Gefeliciteerd nog! Fijn dat het allemaal meeviel bij de tandarts :)
We gaan inderdaad gewoon met de trailer op de boot. En dieren hebben voorrang, dus mocht er een lange rij staan, kun je over het algemeen gewoon doorrijden :Y) Daarbij hebben wij (en de mensen die rijden) ook een voorrangpas, waardoor we sowieso voorrang hebben O:) Heel erg fijn als mensen al ruim een uur staan te wachten en je iedereen zo voorbij mag rijden :Y)

Marloes: Dat scheelt nogal. Van een volle week werken naar slechts 2! Jammer dat het dan weer net zo warm moet worden. Maar we mogen niet klagen O:)
Als eilander is het heel gewoon natuurlijk, maar kan me inderdaad voorstellen dat het best raar klinkt om naar de overkant te gaan voor een wedstrijd :P
( De inschrijving is inmiddels trouwens definitief :D )

Heerlijk dat je zo met en van je paard kan genieten Fleur. Ben benieuwd hoe het bit morgen tijdens de les zal bevallen.
Als het zo warm is, lijkt me een wedstrijd ook niet fijn hoor. Mijn laatste wedstrijd was ook net op het randje, en dan is het hier nog een stuk koeler ook! Je kan de komende dagen nog even afwachten, en kijken hoe ze reageert.

Parti heeft weer super zijn best gedaan de afgelopen dagen!
Donderdagavond hadden we weer clubles, ipv zaterdagochtend. Ik reed ditmaal in een andere les, tezamen met 5 anderen, dus ik ben voornamelijk zelf lekker gaan rijden en zo nu en dan kreeg ik dan even een tip of opmerking.
Zaterdagochtend was ik dus lekker vrij, en ik had even gekeken naar het weer en getij, welke allebei super waren, dus had ik besloten om lekker naar het strand te gaan. En omdat niemand van stal mee wilde/kon, zijn we voor het eerst alleen geweest! En het ging helemaal super! :):) We hadden een kleine staking net voor de strandovergang, maar eenmaal op het strand was alles goed. We zijn zelfs tot kniehoogte het water in geweest, terwijl Parti met andere paarden erbij het water maar eng vind :+ Nu, oortjes naar voren en gaan met die banaan! Ik was dus ontzettend blij en trots <3
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Zondag hadden we dus springwedstrijd. En ook dit ging super. Wel was het weer echt bagger. Redelijk wat regen, wat icm een harde ondergrond ontzettend glad wordt, zelfs met kalkoenen. Hierdoor hadden we bij het inspringen al wat uitglijders, en ook in beide parcoursen was dat het geval, waardoor we niet altijd lekker aankwamen op de hindernissen en Parti nogal voorzichtig begon te lopen. In het eerste parcours dus 3 balkjes en de tweede 2. Maar de rest sprong hij heel goed en erg ruim, dus ik heb niks te klagen. Hopen dat het weer in Middenmeer beter is :)
AfbeeldingAfbeelding
(Meid op de achtergrond is de stalgenoot die mee gaat naar de overkant. Zij rijdt L2 en is ook net begonnen met B springen)

Ondanks al onze fijne momenten en trainingen had ik toch het gevoel dat Parti niet helemaal lekker in zijn vel zit, dus heb ik er gisteren een osteopaat bij gehad. Parti laat alles liever voor wat het is, en als je dat wil veranderen, laat hij duidelijk merken dat hij er niet van gediend is. Ze had er dus redelijk wat moeite mee om alles los te krijgen, want hij had best wat nare knelpunten in zijn rug zitten. Daarnaast was ze het ook met me eens dat hij vanbinnen waarschijnlijk ook niet helemaal 100 is.
Hij heeft al een tijdje last van mok, wat inmiddels van buiten af niet meer te behandelen is, aangezien hij al begint te slaan zodra ik met het spul aankom. En ook kreeg hij last van bindweefselbultjes en glanst hij niet meer zo mooi als in de winter. Dus heb ik even rondgekeken en kwam ik uit op NAF Mud Gard, wat zowel goed moet zijn voor de mok, als voor andere afvalstoffen in de rest van het lichaam. Dus 2 in 1, zo ongeveer. Hij zat het gisteren met lange tanden op te eten, maar hopelijk helpt het!

Morgen komt de zadelmaker nog langs en krijgt Parti nieuwe ijzers, en donderdag mag ik weer rustig de training opbouwen. Weer een drukke week!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:28

He war vervelend dat je dat idee hebt Boukje, een reinigingskuurtje is geen slecht idee dan. Zo heb ik dus alweer m'n zoveelste positieve ervaring met die kuur die ik heb gegeven, als je daar evt nog meer info wil mag je me ook altijd pb'en als je daar behoefte aan hebt natuurlijk :)
Jammer van de natte bodem maar een super resultaat voor de eerste keer B zeg, gefeliciteerd *\o/*
En super dat je alleen op het strand bent geweest, wat lijkt me dat enorm genieten :j

Ik heb vanochtend les gehad, bitje bevalt tot nu toe goed, ze lijkt stiller in d'r mond en aanleuning :j En ze nam 'm uit zichzelf aan, waar ik normaal standaard m'n vinger even tussen de mondhoeken moet doen, dat viel ook echt op! :j Les verder ging ook goed, middengalop en vooral de overgang terug naar arbeidsgalop even onder de loep genomen, uiteindelijk ging die echt keurig :D En we zijn iets consequenter aan het worden, ze kan soms net iets lui zijn, ook met wijken bijvoorbeeld, dus nu met losrijden de eerste paar keer meteen even doorpakken en evt wat bijtikken, dan heeft ze door dat ze echt even haar best moet doen en wordt ze er superenthousiast van, dus dat was ook leuk. Na afloop lekker vliegendeken doordrenkt met water en zo koelde ze mooi af, 2u later was ik weer even op stal en toen was die nog steeds wat vochtig. Heb 'm lekker nog een keer nat gemaakt en zo moet het prima uit te houden zijn in de warmte voor haar :) Wedstrijd is tot morgen kosteloos af te zeggen, dus ik kijk het nog even aan. Wellicht als ik mail dat als ik na 20u kan, ik wel ga starten, en anders blijven we lekker thuis. En dan ook evt mailen of protocollen meteen mee mogen wanneer die klaar zijn, zodat ze niet lang in de trailer hoeft te wachten, 't is een ritje van 10 min, dus als dat allemaal kan is het wel te doen denk ik :j

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:59

He Jammer Boukje dat het niet helemaal goed voelt. De foto’s van het springen zien er wel super leuk uit. En ook op het strand, wat zal dat lekker zijn zeg!
Dit weer is niet echt paardvriendelijk, arm paard staat zelfs in stal te zweten :( Spuit hem nu ’s middags meteen ff af als ik op stal kom, rijden doe ik deze week niet. Je kan beter smorgens rijden dan savonds, dan hangt die warmte er nog zo, maar helaas gaat dat niet met werk...
Ben benieuwd of je later kan starten Fleur! Fijn dat je nog tot zo kort van te voren kosteloos mag afmelden, kan je de weersvoorspellingen ff in de gaten houden. En hopelijk mag je zelf lekker in zomertenue starten, scheelt weer een warm jasje!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:52

Gave laarzen Kirsten <3 Hier kan ze overdag gewoon naar buiten. Ze had woensdag vrij, donderdagavond even gereden, vandaag vrij en denk ook dat ik morgen haar morgen lekker vrij geef. Hier is het een beetje tricky om ze 's nachts buiten te doen omdat de wei gewoon toegankelijk is voor iedereen van alle kanten dus dat hebben de eigenaren (en ik!) liever niet.

Jammer dat je les niet door ging Fleur! Fijn dat je het zo leuk hebt gehad :D Jaa de basis was voor onze stop gewoon absoluut niet bevestigd en daar ben ik nu wel achter haha. Ach alleen maar fijn dat we die basis nu wél hebben natuurlijk!

Ooooh wauw gave foto's Boukje! Ik ga ook maar gauw weer naar het strand, kan echt niet wachten haha. Heb nu vakantie dus als het weer wat minder warm is (strand is nu stampvol) dan ga ik weer. Superleuk dat je dat alleen kan doen! Gaaf dat het springen zo goed ging maar wel jammer van het weer inderdaad! Ach je bent tevreden, dat is het belangrijkst! Wel balen dat je een wat minder gevoel heeft over z'n gezondheid om het maar even zo te zeggen. Hopelijk helpen de osteopaat en zadelmaker!

Hier deze week dus niet zoveel gedaan. Vandaag had ik wel kunnen rijden maar heb echt een rotdag gehad dus m'n hoofd stond er even niet naar. Wel lekker gekroeld met d'r en afgespoten. Ze voelde geloof ik echt weer aan dat ik niet zo goed in m'n vel zat want ze was echt verrassend braaf en lief haha. Heerlijk <3

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:07

Ben je nog gestart Fleur? Zo ja, hoe ging het? :) Fijn dat het bitje goed bevalt!

Balen van je rotdag Anne. Wel heel lief dat ze het aanvoelde!

Het was hier gelukkig nog redelijk uit te houden met de warmte. Zo nu en dan kwam de zeewind er nog even bij, dat scheelt een hoop! Wel moest ik woensdag op het heetst van de dag (14:30u) naar de zadelmaker, waardoor Parti er duidelijk niet zo veel zin in had en hij zweette al na een klein rondje stappen. Maar goed, ik was nog steeds niet tevreden over mijn dressuurzadel, en omdat ie al 3x was aangepast en Parti al weer ontzettend was veranderd, waren we het er eigenlijk al gauw over eens dat het met dat dressuurzadel niks meer ging worden. Dus kwam de zadelmaker gelijk met een nieuw zadel aanzetten, een Kentaur Elektra (ik had ook een Kentaur). Die lag direct goed en hij zat ook nog eens heerlijk <3 Daarna nog 2 andere zadels geprobeerd, maar daar heb ik het niet eens een volledig rondje mee volgehouden (lagen minder goed en zaten voor geen meter) _O- We waren er dus al gauw uit :')
Ik kon donderdag dus niet wachten om er mee te gaan trainen, maar helaas brak het onweer los net op moment dat ik de buitenbak in stapte. Ik ben al niet zo van het onweer (of beter gezegd, helemaal niet!), dus na 3 flitsen die alsmaar dichterbij kwamen, had ik het wel gezien. En zo ook Parti, die besloot om in volle galop terug naar stal te gaan. Stalgenoten lagen helemaal dubbel :') Daarna in de binnenbak toch nog best fijn kunnen rijden, ondanks de spanning van beide kanten door het noodweer.
Vrijdag heb ik weer privéles gehad. Ik vind dat altijd wel fijn nog even voor een wedstrijd. Parti vond wel alles ineens eng, dus zo nu en dan spatte hij weer weg omdat hij wat hoorde, maar verder heerlijk kunnen lessen.
Zaterdagochtend liep de temperatuur al snel op, nadat de zon doorgebroken was, dus heb ik Parti alleen even kort gelongeerd. Dit keer had ik hem helemaal los, en dat ging verbazingwekkend goed! Hij wil nog wel eens uitbreken (springt zo over de omheining), maar ik had nu juist het gevoel dat hij veel meer gefocust was op mij en mijn lichaamstaal :j
Gisteren weer wedstrijd gehad. In de eerste proef hadden we helaas een grote fout in de rechtergalop. Parti viel er na het aanspringen gelijk weer uit en sprong pas na 3x weer goed aan (toen we al halverwege de grote volte waren), waardoor we een 4 hadden op het aanspringen en de grote volte middengalop -O- Verder ging het allemaal wel ok. (Parti stond net van te voren met zijn kalkoenen op mijn voet, wat 'best wel' pijn deed, dus ik was al lang blij dat ik daar geen last van had tijdens de proeven!) Volgens mijn instructrice en stalgenootjes zag het er ook allemaal erg goed uit, dus die waren het niet helemaal eens met het resultaat (iedereen was redelijk laag gepunt), maar alsnog 180 en 190 punten (2e en 1e prijs), en L2 startgerechtigd! :):) Ook nog op beide protocollen als commentaar "Vriendelijke combinatie" en "Vriendelijke hand", dus ik ben zeker tevreden!

Deze week wordt het vooral veel trainen voor komend weekend: B springen en L2! :=
Zoals het nu lijkt: Vanavond springen, morgen dressuur/longeren, woensdag crossles, donderdag dressuur (les), vrijdag/zaterdag dressuur/longeren/vrij.

Parti zijn mok is helaas nog niet veel verbeterd. Het is juist erger geworden... Ik denk/hoop dat nu alles eruit komt, en dat het daarna snel weer opknapt, dus ik wacht nog even af totdat het spul op is. Ik heb wel het gevoel dat het een positief effect heeft op de rest van het lichaam, ik heb dus nog hoop. Na de wedstrijd krijgt Parti sowieso even rust, maar ik hou het wel goed in de gaten. Mocht het wel nog erger worden, dan maar geen wedstrijd!
Gelukkig merk ik wel echt een duidelijk verschil met mijn nieuwe zadel en de behandeling van de osteopaat *D Parti loopt een stuk soepeler (vooral vanuit de schouders) en mijn hulpen komen veel beter door. Daarbij heb ik ook het idee dat ik veel beter kan zitten en worden de bultjes op zijn rug al veel minder!

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:11

mijn bosritje was super, lang teugeltje en lekker laten draven, heb afgelopen week helemaal niks gedaan met dit weer, mn wedstrijd van vrijdag ook maar afgezegd want, hij houd het amper in die hitte, arm beest

wat fijn dat je zo goed gereden hebt anne, dan kun je er ook zo lekker van genieten, en ook eens andere dingen proberen!

kirsten, wat een rete gave laarzen zeg, zitten zeker heel fijn?

fleur heb jij nog wel wedstrijd gereden?

die foto's van het strand zien er echt super relaxt uit, heerlijk!!

super gefeliciteerd met je punten nynke, ga je nu ook L2 starten?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:00

Hier ook weinig gedaan met het hete weer afgelopen dagen, ben vooral langsgeweest om even af te sponzen/spuiten en kroelen etc.

Boukje, wat fijn dat het zadel in 1x raak was eigenlijk! Grappig, toen ik Bu ging proefrijden lag er ook een kentaur op, vond het echt een verschrikkelijk zadel :+ Maar die was niet geschikt voor mijn korte pootjes _O- En top je wedstrijd, fijn commentaar :j En toch super dat je ondanks je grote fout gewoon netjes winst hebt gereden bij een vrij strenge jury dus. En die mok zou heel goed kunnen hoor, dat dat afvalstoffen zijn die eruit komen. Als hij verder wel fijner lijkt te worden zou ik het nog even aankijken :)

Anne, wat heerlijk he dat ze dat zo aanvoelen <3 En rijden wordt bij mij ook altijd helemaal niks als ik rot in m'n vel zit.

Karin, die hitte is echt 3x niks inderdaad, ben blij dat het inmiddels nog 'maar' 25 graden was ;)

Mijn wedstrijd is ook afgelast, en anders had ik 'm denk alsnog wel afgezegd. Buraantje heb ik gisteravond weer gereden, even lekker het bos in gegaan, de bak is nogal stoffig momenteel. Heel fijn dressuurmatig gereden, ze was erg fijn, heeel zacht in d'r mond, en liep superfijn over d'r rug. Enige was dat ze tijdens een galopje zo'n 6 tandjes harder ging ipv mijn toegestane 2 tandjes harder. Toen even boos geworden, en een halve minuut later was ze weer lief en heerlijk verder kunnen rijden. Er liggen langs de paden superveel waterafvoer uitgravingsstukjes, dus daar ben ik bij die waar het veilig was expres doorheen gaan rijden, en dat lukte zonder spanning van Bu haar kant. Dat soort dingen hoefde ik voorheen niet te proberen, dan kon ze alleen maar heel hard achteruit. Vandaag nog een kort rondje bos gedaan en voornamelijk gestapt, was een vriendin mee en die was lopend, maar ze had eigenlijk vooral last van de dazen :(:)

Ik heb sinds vrijdag vakantie, dus even lekker alle tijd deze week :D

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:55

Haha, ik kan begrijpen dat het geen fijne zadels zijn voor korte benen ;) Bij dit zadel moest ik zelfs de beugels een gat langer doen. De zadelmaker die ik tussendoor erbij heb gehad vond ook dat ik deze lengte moest hebben, maar daar had ik bij mijn vorige zadel niet genoeg steun voor.

Verstandig dat de wedstrijden zijn afgelast. Is ook niet te doen met die warmte. Volgende keer beter!

Fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden Fleur! Zo nu en dan is boos worden even nodig :P Was ik zondag ook best wel op Parti nadat ie tegen m'n hand sloeg. Nu is ie poeslief steeds ~~}>
Geniet van je vakantie!

Ik ga komende zondag al L2 starten ja, Karin. (Spannend!!! :oo ) Ik heb vorige week even overlegd met mijn beide instructeurs en ze zeiden allebei hetzelfde. Omdat het een kringkampioenschap is zou ik meer kans maken in de L1. Maar Parti loopt beter als ik doorzit, dus L2. En ook vonden ze het zonde, mocht ik doorgaan, dat ik dan nog praktisch de hele zomer L1 zou moeten blijven starten i.v.m. regiokampioenschap. Dus hebben we er met z'n allen voor gekozen om lekker L2 te gaan starten. Ik had al gemaild of ik eventueel zondag na de wedstrijd mijn inschrijving nog mocht veranderen voor komende zondag, aangezien de inschrijving zaterdag al ging sluiten.

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:30

Boukje gefeliciteerd met je punten! En spannend meteen L2 starten, succes alvast zondag. Is zondag bij jullie al meteen finale? Hier in de kring is het dit weekend finale en dan begin augustus regiokampioenschappen. Fijn ook dat je een goed zadel hebt nu, hoef je daar niet meer onzeker over te zijn!
Karin m'n laarzen zitten inderdaad heel lekker, had ik niet verwacht. m'n Petries zitten na 3 jaar nog steeds niet helemaal lekker rond m'n enkels, maar deze zijn zo soepel. Nog niet mee gereden hoor :') ff bewaren tot ik weer bijna wedstrijd heb.
Lekker Fleur dat je vakantie hebt, alle tijd voor je paardje nu. Heb je nog een nieuwe wedstrijd gepland staan?
Fijn he Anne om gewoon ff te 'niksen' met je paard als je er geen zin in hebt. En als zij dan nog eens extra lief zijn is het mooi meegenomen :)
Ik ga denk ik vanavond weer even rijden, is alweer ff geleden dat ik erop heb gezeten.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:20

Top dat je een zadel hebt gevonden Boukje, wel een beetje jammer van het weer :') Ik vind het ook nooit zo prettig om in de onweer te rijden haha, ookal is het ver weg. Gefeliciteerd met je punten en jeeeeej L2, top joh! Heel veel succes dit weekend.

Nou inderdaad Karin, die van mij stond van de week ook elke dag zwetend op stal. Gelukkig vandaag heel veel wind en af en toe een buitje dus vandaag was het prima te doen!

Lekker Fleur, ik heb ook vakantie nu, wel met rotnieuws want ik mag dit jaar fijn nog een keer over doen op school maar oke |o De foto's uit je topic waren echt superleuk!

Al gereden Kirsten? Hoe ging het? :)

Hier deze week in totaal 4 dagen rust gehad en gister er weer opgegaan dus vond het niet zo gek dat het niet helemaal geweldig ging en dat ze in de galop een beetje stijf was := Heb het er wel heel fijn uit kunnen rijden gelukkig.
Vandaag weer les gehad. Waar we zo ontspannen begonnen met losrijden ging het na een kwartiertje een beetje mis. Paarden in de wei gingen continu rennen en gek doen dus dag ontspanning -O- Verder wel fijn gereden, ondanks dat ze dus wat lastiger was dan normaal. Vooral echt heel tevreden met de galop waar ze ook tijdens het aanspringen nauwelijks omhoog kwam, m'n hoofd zegt genoeg _O- (zat wel een beetje te strugglen met m'n buitenhand haha) :
Afbeelding

Ook het wijken ging weer veel beter, heb weer een gedeelte onder de knie dus gaat steeds beter. We doen het alleen nog maar in stap want in draf kan ik niet snel genoeg ingrijpen waardoor ik alles vast ga zetten dus eerst zorgen dat de stap helemaal goed gaat en dan kunnen we het verder uitbreiden!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:59

Dat zadel toen was ook van iemand met onwijs lange benen haha, ik ben niet echt mini, maar met m'n 1.67 ook niet lang te noemen :') En spannend joh, meteen al L2, maar zou inderdaad zonde zijn als je de hele zomer nog door zou 'moeten' in de L1, juist nu je zo lekker gaat ;)

Kirsten fijn dat je laarzen bevallen, vind je het niet gek om ze meteen op wedstrijd pas te gebruiken? Persoonlijk zou ik liever al enigszins aan nieuwe spullen willen wennen namelijk :P Maar nou heb ik sowieso geen aparte wedstrijd dingen, vind het namelijk altijd zonde als ik m'n mooiste spullen zo weinig kan gebruiken _O-

Anne wat balen dat je een jaar over moet doen, welke klas zit je, 4e? Die heb ik namelijk ook een keer overnieuw moeten doen :P En ik moet zeggen, achteraf gezien vond ik het zo erg nog niet, kon zo'n jaar wel even weer een beetje opladen ipv mezelf uit de naad te moeten werken en alsnog achter de feiten aan moeten lopen. Kan me ook herinneren dat ik in dat jaar lekker veel tijd had om naar m'n paard (destijds pony) te gaan :))
En bedankt voor je complimentje van m'n foto's, ben zelf ook nog altijd erg blij met het resultaat! :j
Klinkt weer als een goede les, foto ziet er netjes uit :D

Ik heb net weer lekker gereden, bak is onwijs zwaar momenteel, maar eigenlijk valt het aan haar niet echt te merken, ze wordt echt sterker. Ga deze week weer even wat nieuwe wedstrijden inplannen, eerst een weekje vakantie volgende week, en dan heb ik eigenlijk de hele zomer om lekker aan de slag te gaan!
Ben ook weer lekker druk het assisteren met meerdere gedragsprojectjes van m'n instructrice, dus ook weer erg leuk en leerzaam :j

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:48

Anne wat balen dat je het jaar over moet doen :( Welk jaar zit je?
Fijn dat het wijken weer wat beter gaat, en handig dat je gewoon in stap oefent. Als je het daar goed onder de knie hebt kan je weer een stapje verder :)
Ik ga zo even naar je foto’s kijken Fleur! Leuk weer wedstrijden plannen, ga ik ook weer doen. Je kan het maar beter alvast gepland hebben dan train je ook echt ergens voor.

Ik ga trouwens wel eerder met mn laarzen rijden hoor haha. Heb 1 keertje gehad dat ik op zondag wedstrijd had en vrijdag avond kwamen mn nieuwe laarzen binnen. Daar moest en zou ik natuurlijk mn wedstrijd mee rijden dus die heb ik ff een uurtje ingelopen en toen mee opgestapt, maar dat was niet zo’n succes :’) Al zitten m’n nieuwe met lopen al een stuk beter.

Heb gister niet kunnen rijden, paard stond met een dik been in z’n stal. Waarschijnlijk met opstaan in z’n box zichzelf aangetikt, want maandag had die een wondje op zn kogel achter. Ff goed schoongemaakt en zag er toen wel prima uit, maar gister dus helemaal dik en warm. Zeker 3 kwartier gewandeld maar werd niet dunner en na koelen ook niet :( Hij liep er niet slecht op maar dat het zo dik bleef is niet zo best.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:56

Ik zit inderdaad in de 4e, vwo tweetalig maar we vonden dat het niet op een eerlijke manier is gegaan. Vanochtend gesprek gehad met m'n leerjaarcoördinator en vanmiddag is er een vergadering omdat ook hij vindt dat het niet eerlijk is gegaan. Dus vanavond hoor ik misschien of ik toch nog over kan, even duimen. Maar anyway, hoop het heel erg en anders is het pech :o

Zou inderdaad wel veel tijd hebben voor m'n paard Fleur hahaha, heb alle schriften, opdrachten, verslagen en samenvattingen nog bewaard dus hoef me dan eigenlijk alleen te focussen op de toetsweken _O-
Ben echt jaloers dat je dat kan doen met je instructrice, dat lijkt me zooo leuk en interessant!

Ach balen joh Kirsten... Hopen dat het vandaag wat minder is... :(:)

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:09

ja zeg! heel veel succes in ieder geval, maar komt vast goed +:)+
ik moet nog 3 punten, dan ga ik ook tegelijk L2 starten, want doorzitten vind ik ook veel fijner!

geniet van je vakantie Fleur, lekker alle tijd voor je paardje!

balen dat je je jaar over moet doen Anne! en leuk als er paarden lekker gek gaan doen als je gaat rijden :\ galopfoto ziet er wel fijn uit, mooi dat het wijken beter gaat, bij mij blijft dat een ramp _-:(

ah kirsten wat balen dat zn been dik is, hopen dat het meevalt en dat hij snel opknapt!

ik heb gisteren weer les gehad, en sjonge jonge jonge, wat ging dat verschrikkelijk, heb hem na vorige week dinsdag stil gezet met dit weer, had maandag gelongeerd en gister er weer voor het eerst op, en ik heb er telkens weer spijt van dat ik hem stil zet, want hij word elke keer weer dwars, stijf en hangerig, heb echt niet lekker kunnen rijden, niks ging goed, heb hem nog maar even lang een laag gereden want oppakken ging niet, mn armen zijn volgens mij 2 meter langer door dat gehang, als het hier zometeen droog is ga ik het weer proberen, maar ben er bang voor! over 2 weken wedstrijd dus we zullen er toch even doorheen moeten ook al zie ik er tegen op, ik heb zo'n lekkere buffel die gewoon doorstampt wat ik ook doe, en tegelijkertijd kan ik hem niet echt straffen omdat hij dan panisch word dus, rustig blijven en herhalen, en heel vaak tot 10 tellen _-:(

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:27

Onze kring heeft geen voorselecties, dus gelijk finale. Er doen 17 combinaties mee in de L2, waarvan er sowieso 6 door gaan (afhankelijk van de punten misschien nog 1), dus we moeten wel even goed ons best doen! :oo En inderdaad begin augustus regiokampioenschappen.
Jammer dat je niet hebt kunnen rijden Kirsten! Hopen dat z'n been snel weer beter is.

Ziet er goed uit op de foto Anne! Zonde van de spanning na het fijne losrijden, maar ik vind het aan de ene kant ook wel weer goed dat zoiets gebeurt, dan kun je er op in leren spelen/er mee om leren gaan. Wat tijdens de wedstrijden ook wel weer goed van pas kan komen!
Ik zal met je mee duimen voor vanavond! ;) En ja, anders heb je waarschijnlijk wel een wat relaxter jaar voor de boeg. Ook wel eens lekker.

Wat tof Fleur, dat je je instructrice kunt assisteren! En ook fijn dat je merkt dat Burana sterker wordt.

Karin, wat jammer dat het steeds weer extra werk kost om je paard weer op de rit te krijgen na een tijdje rust. Hopelijk gaat het allemaal goedkomen voordat je op wedstrijd gaat!

Maandag hebben Parti en ik weer springles gehad. Het ging allemaal super, op een raar ongelukje na... We kwamen niet helemaal lekker uit op een hindernis, waarna Parti de balk nogal vol raakte en op z'n knieën belandde. Hij kon zichzelf toen niet meer redden, waardoor we beide op de grond terecht kwamen. Gelukkig had ik niks en stond ik gelijk weer op om bij Parti te kijken, die nogal geshockt op de grond lag. Na een poging om omhoog te komen viel hij met een dikke zucht weer neer, dus mijn eerste gedachte was dat dat het einde was... %) Gelukkig kwam hij weer omhoog, keek wat rond, en begon al liggend gras te eten, waarna we allemaal in een deuk lagen _O- Gek paard :+ Maarja, toen stond hij nog steeds niet...! Hem maar bij z'n hoofdstel gepakt en geprobeerd hem op z'n benen te krijgen, en ja hoor, toen kwam hij eindelijk weer goed bij zinnen en ging weer staan. Even wat met hem rondgelopen om te kijken of er echt niks mis was, maar niks aan het handje, dus weer opgestapt en uiteindelijk het parcours nog afgemaakt. Hij heeft geen balk meer aangeraakt :=
Gisteren was (gelukkig) nog steeds niks te zien, dus hebben we nog een fijne dressuurles gehad. Tijdens de wedstrijden wil Parti graag duiken met z'n hoofd, dus na het oefenen van het wijken en achterwaarts, zijn we voornamelijk bezig geweest met het laten zakken van de achterhand, zodat de voorkant meer omhoog komt en hij z'n neus er beter uit drukt. Daar zullen we de komende dagen nog even hard aan moeten werken!
Daarna nog even het paard van een stalgenoot gereden. Door een val tijdens de springles heeft ze waarschijnlijk een hersenschudding opgelopen, waardoor ze zelf niet kan rijden. Het is een compleet ander paard dan Parti; nog heel jong qua gedrag, veel kortere passen, erg sensibel, en ook nog eens een merrie :') , maar daardoor juist erg interessant om te rijden. Ze heeft veel tijd nodig om los te komen, maar daarna deed ze het super!
Vandaag is er weer crossles, waar ik zowel met Parti als deze merrie aan mee zal doen. Het is haar eerste keer crossen, en überhaupt mijn eerste keer met haar springen, dus ik ben erg benieuwd!! *Fingers crossed*

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:50

Kirsten balen zeg van z'n dikke been #) Hopelijk trekt de zwelling snel weg :(:)

Anne, 4 vwo vond ik dus ook het lastigst inderdaad :P Maar er is nog een klein beetje hoop dus, ik duim voor je!

Karin wat balen dat je weer even een dip hebt na een tijd rust. Had jij nou alleen clubles? Want in zo'n geval als je beschrijft zou ik persoonlijk echt graag iemand willen die met me meekijkt vanaf de grond. En je zult er sowieso wel weer doorheen komen, maar kan me voorstellen dat het niet echt leuk rijden is.

Jeetje wat schrikken Boukje, Parti was duidelijk ook behoorlijk beduusd ervan dus. Godzijdank doen jullie het nog allebei, fijn dat je les goed ging! Dat duiken zal natuurlijk sowieso steeds beter worden als hij meer kracht gaat ontwikkelen :) Wat leuk dat je paard van stalgenootje ook rijdt, alleen vervelend voor de eigenaresse natuurlijk. Super leerzaam, en tof dat je ook met haar de crosstraining kan doen, veel plezier!

Jeetje wat is het weer ineens omgeslagen vandaag zeg, helemaal niet slecht die regen voor het land en voor de bak, hopelijk kan ik tussen de buien door nog ergens even tijd vinden om wat met Bu'tje te doen :)