sportpaard hoort niet op weide?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:47

Lovely schreef:
Die anti-deken sentimenten zal ik nooit zo goed begrijpen denk ik.

En over mijn vraag van gisteren: dit soort topics staan vaak vol met posts waarin mensen vertellen dat ze de perfecte stalling voor hun paard hebben en die mensen vinden het ook fijn om dat vaak te zeggen en zichzelf daarbij op de borst te kloppen. Vandaar dat ik wel eens wilde weten waar ik zo'n stal hier in de buurt zou kunnen vinden.

Rare manier van testen hoor, wanneer er zoveel zijn, die niet bekend zijn in jou buurt. Wie klopt zich zelf zo op de borst dan? Je kunt aldoor wel wat ropen, onderbouw het eens? Je staat hier zelf ook nogal hoog van de toren te blazen trouwens, kun je een ander er wel van betichten, maar laat het dan zelf ook achterwege.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:51

Lovely schreef:
En over mijn vraag van gisteren: dit soort topics staan vaak vol met posts waarin mensen vertellen dat ze de perfecte stalling voor hun paard hebben en die mensen vinden het ook fijn om dat vaak te zeggen en zichzelf daarbij op de borst te kloppen. Vandaar dat ik wel eens wilde weten waar ik zo'n stal hier in de buurt zou kunnen vinden.

Ik denk dat mensen in hun handjes knijpen als ze een fijne plek hebben, en tegelijkertijd het argument onderuit willen schoffelen dat er 'niets' te vinden zou zijn (een veelgehoord argument om alleen een binnenruimte (stal) te hebben).

Ik weet wel zeker dat er iets in jouw buurt te vinden is... dat is immers ook mijn buurt....
Maar het is aan de eigenaar om te bepalen of die zin heeft iedere steen om te keren teneinde iets te vinden.... het kost wel wat moeite uiteraard :Y)

Anoniem

Re: sportpaard hoort niet op weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:55

Nou ninx, roep jij dan eens een stal hier in de buurt waar alles voor elkaar is? Overigens heb ik nooit beweerd dat er niks te vinden zou zijn, maar ik weet wel dat je altijd ergens een concessie moet doen en daarom geloof ik niet zo in die halelujaverhalen die bij dit soort topics altijd weer de kop opsteken.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:57

Lovely schreef:
Nou ninx, roep jij dan eens een stal hier in de buurt waar alles voor elkaar is? Overigens heb ik nooit beweerd dat er niks te vinden zou zijn, maar ik weet wel dat je altijd ergens een concessie moet doen en daarom geloof ik niet zo in die halelujaverhalen die bij dit soort topics altijd weer de kop opsteken.

Mijn concessie is het niet hebben van een binnenaccomodatie... en dat haar stal een omgebouwde zeecontainer is zonder verlichting... en desondanks: HALLELUJAAAAA ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:58

Lovely schreef:

Ik denk dat juist de meeste halleluja mensen een concessie hebben gedaan. Ik heb hier geen binnenbak of buiterverlichting, maar mijn paarden staan top.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:04

Zeecontainers en onverlichte toestanden zijn voor mij geen halleluja hoor, maar eerder een vorm van armoe.

Dus Ninx,laat de suggesties maar doorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:05

Lovely schreef:
Zeecontainers en onverlichte toestanden zijn voor mij geen halleluja hoor, maar eerder een vorm van armoe.

Je bent snel met oordelen, bah.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:07

Gelukkig is ieder mens anders... en ben ik geen ontevreden chagrijnige zuurpruim :))

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:08

Lovely schreef:

Wat een reactie zeg! Een klein beetje respect voor iemand die paarden anders wil houden dan in jouw ogen goed is zou best op zijn plaats zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:13

Ja en dan hebben ze het over anderen die zich op de borst kloppen, maar ze vergeten even in de spiegel te kijken.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:14

Mindim schreef:
Ja en dan hebben ze het over anderen die zich op de borst kloppen, maar ze vergeten even in de spiegel te kijken.

Lijkt me heerlijk om alwetend te zijn... net als alleen op de wereld... ook al zo ideaal... hoef je met niemand rekening te houden

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:19

@Mindim
En een paard ziet duidelijk het verschil tussen een zeecontainer en een hardhouten stal.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:22

Mijn prinsesje kan prima schuilen in haar zeecontainerpaleis :)) :7

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:33

http://www.stalhilverzicht.nl/

Uitstekende rijbakken, hit-actief deel voor de paarden zodat ze het jaar rond hun eigen gang kunnen gaan, goddelijk uitrijgebied, en een reële prijs.
Hier staan veel mensen uit Utrecht en A'dam... deze combinatie van factoren is immers schaars.
Downside: stukje reizen & redelijk groots opgezet complex.... wel goed ingericht en weinig mensen daar overdag.
Ik zou daar alleen kiezen voor Hit-actief.... het overige pensiondeel is net zoals vrijwel iedere pensionstal, en zou voor mij dus afvallen.

Ik lees dat je containers, of alternatieve licht- of waterbronnen al spartaans vind... dus dan wordt je keuze al snel minder 'reuze'.
Wanneer je echter hecht aan iets meer luxe is er meer dan voldoende te vinden in het buitengebied van 't Gooi... dus klein stukkie de A1 afzakken, of binnendoor via Diemen...
Als je serieus geïnteresseerd bent kan ik wat links opzoeken.
Als je alleen een statement wilt maken... ga ik weer even verder met werken....

Mijn plek zou vast te primitief zijn voor je... al vind ik zelf van niet. Inloopstal, jaar rond droog land (zand), bos naast de deur (10 min stappen), eb en vloedbak naast de deur (10 min stappen), en op 2 minuten lopen van mijn huis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:39

Dames, zeecontainers hebben een paar duidelijke nadelen waardoor ik er liever geen paard in stal. En ik heb savonds wel licht nodig om te rijden en mijn paard te verzorgen. Dat heeft dus niks met maken met alternatieve lichtbronnen, maar het ontbreken van licht zoals bij Mindim. Een hit-actiefstal heeft zeker niet mijn voorkeur, ook vanwege de nadelen die eraan kleven en ik zie geen voordelen van zo'n systeem voor het paard.
Ninx, stop maar moet zoeken, er is tussen Amsterdam en Hilversum maar 1 ideale stal en die neemt geen pensiongasten aan. Bovendien heb ik geen paard meer. Daarnaast is het hoogst onhandig om na werktijd nog de A1 af te moeten, dat zou ik dus ook niet doen aangezien ik 20 minuten enkele reistijd genoeg vind.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:48

Toch leuk om je voor 'Jan met de korte achternaam' van dienst geweest te zijn natuurlijk...

Ben ik tot slot nog wel benieuwd wat de ideale pensionstal is tussen hilversum en amsterdam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:02

Misschien moet je beter lezen, de ideale stal neemt geen pensionners aan en dat is enorm jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:04

Brainless schreef:
@Mindim
En een paard ziet duidelijk het verschil tussen een zeecontainer en een hardhouten stal.

Eh, waarom zeg je dat tegen mij?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:07

Mindim schreef:
Brainless schreef:
@Mindim

Eh, waarom zeg je dat tegen mij?

Dat was om deze reactie... Alsof paarden het verschil zien tussen een armoedige zeecontainer en een luxe stal.

Mindim schreef:
Lovely schreef:

Je bent snel met oordelen, bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:09

Lovely noemt zeecontainers armoe hoor, ik niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:09

Mindim schreef:

Dat weet ik... was als ondersteuning bedoeld ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:10

Brainless schreef:
Mindim schreef:

Dat weet ik... was als ondersteuning bedoeld ...

Aah oke, ik las het anders :D

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:53

Tendance schreef:
Laaavo schreef:

ahhhh.... Ik zie nu echt zo'n teleurgesteld klein meisje voor me ;(

We waren super teleurgesteld toen!!!
Gelukkig wilden die arme... Niet verwende manegepaarden het wel hebben!

Terecht!! 8-)

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:55

Er moet altijd plaats en aandacht voor verbetering (Bij jezelf) blijven, toch?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:53

Ik ben het op 1 punt met Lovely eens, en dat is goede verlichting. Wij moeten i.v.m. werk ook vaak 's avonds en dan wil ik wel graag goede verlichting hebben, met name in de winter.