Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DoretteK

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:59

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:12

DoretteK schreef:
Elke woensdag om 9:00 gaan de inschrijvingen open voor een volgend event. Vol is vol natuurlijk, misschien dat je voor die van 5 november toevallig rond de tijd dat de inschrijving open ging hebt ingeschreven?

https://www.knhs.nl/paardrijden/online- ... drijdennl/

Dat denk ik inderdaad, bedankt!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:29

Zo grappig, ik heb nu al voor de tweede keer een amazone die in de Algarve woont. Leuk dat je op deze manier vanuit het buitenland mee kunt doen.

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:31

PSvanLot schreef:
Zo grappig, ik heb nu al voor de tweede keer een amazone die in de Algarve woont. Leuk dat je op deze manier vanuit het buitenland mee kunt doen.

Dat is wel heel leuk! En leuk ook om dan toevallig dezelfde ruiter langs te krijgen

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:39

Ik heb zaterdag mijn eerste proefje opgenomen, voor de L2. Tevens ons wedstrijddebuut als nieuwe combinatie. Hierdoor extra benieuwd naar de feedback en cijfers op ons protocol. Ook ik dus druk aan het refreshen, nu al haha.
Heb getwijfeld of ik wel online zou starten, is toch beetje gek als debuut en wou beginnen met wedstrijden om als combinatie ook te groeien met alles van een andere omgeving erbij en de wedstrijdspanning etc. Maar toch maar voor een keer opgegeven online. Blij met deze keuze, ook zonder juryoordeel al heel veel geleerd van ons proefje rijden en terug zien op film

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:28

Ik heb mijn proefje vorig weekend ingeleverd voor het event van 5 nov. Super spannend, mijn proef ging totaal niet goed. Ik heb hem toch maar opgestuurd. Ik wilde hem niet nog een keer gaan opnemen. Ik dacht zelf, dit is gewoon pech dit kan op wedstrijd ook gebeuren. Of nemen jullie het proefje wel opnieuw op als het niet goed gaat?
Ik hoop dat ik morgen mijn punten terug krijg

marieke_483

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:55

Ik meld me na lang meelezen toch ook maar in dit topic :wave:
Gisteren heb ik mijn L2 proef voor 12 november ingeleverd, en ik kan me nu al slecht bedwingen met het refreshen :+
Deze online proefjes zijn ideaal voor mij, mijn pony vind trailerladen / trailerrijden nog erg spannend, en zonder de druk van ergens heen "moeten" op een bepaald moment kan ik voor mezelf de rust vinden om dit rustig met haar te oefenen en op te bouwen. Voor deze online proefjes heb ik alleen de wedstrijden mee kunnen pakken waar ik te paard terug van kon rijden, omdat de kans altijd bestond dat ze zou besluiten dat de trailer op dat moment te spannend was. Dat beperkte de keuze nogal :')

Ik ben niet mega tevreden over de proef die we ingeleverd hebben, maar ik heb hem ingeleverd om weer verder te kunnen met de feedback. Verder ben ik vaak (veel te) kritisch op mijn eigen rijden, waardoor de punten nog wel eens mee willen vallen :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:33

Xritt schreef:
Super spannend, mijn proef ging totaal niet goed. Ik heb hem toch maar opgestuurd. Ik wilde hem niet nog een keer gaan opnemen. Ik dacht zelf, dit is gewoon pech dit kan op wedstrijd ook gebeuren. Of nemen jullie het proefje wel opnieuw op als het niet goed gaat?
Ik hoop dat ik morgen mijn punten terug krijg

Mijn proefje ging ook niet geweldig maar had al iets te lang losgereden dus wilde paard niet nog een proefje aandoen. Ik gaf even een por bij op de diagonaal omdat paard halverwege al terug in tempo kwam en in mijn hand begon te hangen, dat had ik er liever ook niet op gehad. Maarja }:0

Ik heb zelf ook al veel feedback uit het filmpje kunnen halen (focus per oefening en ik zie mijn eigen spanning heel erg terug). Met de cijfers van het protocol en de feedback kunnen we dan weer fijn verder in de training.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 09-11-20 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:42

Ik denk dat ik me voor dit event moet afmelden..gister wou ik een proef opnemen, maar m’n paard dacht daar anders over en had niet zo’n best humeur..Hij leefde in z’n eigen bubbel en was er niet uit te krijgen.Verder was er teveel zonlicht in de binnenbak waardoor de film overbelicht zou worden..Helaas was dit m’n enige moment van de week dat ik kon opnemen.Nouja het is niet anders..op naar de volgende keer

Iedereen met mooie punten gefeliciteerd en iedereen die nog op punten wacht..succes met refreshen!

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 00:31

Ik heb inmiddels geen spanning meer voor de proefjes, maar voor de vraag of ik morgenavond de binnenbak tot m’n beschikking heb.. niet iedereen wil/kan even 10 minuten wachten.

Iedereen met punten gefeliciteerd!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:07

Vandaag kan het echte refreshen weer beginnen... :+ :')

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:09

Gisteravond weer een proefje opgenomen. Er zaten wel wat kleine foutjes in, maar heb hem gewoon ingestuurd. Moet nog 1 winstpunt in het L2 :). Dus het refreshen kan weer beginnen :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:12

linda2008 schreef:

Ik ga zo refreshen voor 5 en 12 november. :))
Die van de 5e heb ik vorige week zondag opgenomen en ingestuurd en die van de 12e heb ik afgelopen vrijdag opgenomen en ingestuurd. :')

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:16

Succes allemaa met refreshen haha. Ik zit ook in de refreshmodus, moet zeggen dat ik er minder mee bezig ben sinds vorige keer. Iets meer geduld gekregen

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:23

Ik doe ook weer mee met refreshen voor 12 november! M’n paardje is lekker aan het puberen nu dus ik verwacht er niet te veel van hihi, soms vergeet ik dat hij pas 5 is :o :+ <3

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:44

lshannah schreef:
Ik heb inmiddels geen spanning meer voor de proefjes, maar voor de vraag of ik morgenavond de binnenbak tot m’n beschikking heb.. niet iedereen wil/kan even 10 minuten wachten.

Haha, daar heb ik ook de meeste stress van... wij komen van buitenaf in de bak rijden en het is altijd weer afwachten hoe druk het is.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:49

Bij ons op de vereniging kun je reserveren voor een bepaalde tijd. Echt top geregeld vind ik dat. Wij hebben alleen een buitenaccomodatie. In de kleine (30*60) baan is de ring opgezet. Als die gereserveerd is kun je altijd vrij rijden in de grote (55*65) baan. Reserveren kan alleen niet tijdens de verenigingslessen.

hojorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:55

linda2008 schreef:

Ik sluit me wederom hier bij aan haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:11

Eveline77 schreef:
lshannah schreef:

Haha, daar heb ik ook de meeste stress van... wij komen van buitenaf in de bak rijden en het is altijd weer afwachten hoe druk het is.

Ik stond hiervoor op een 'grote' pension stal (als in; in de winter soms wel 14 man in de 20x60 bak), daarna naar een kleinere stal verhuisd maar op drukke momenten toch met 4 in de 20x40 baan, en nu sta ik helemaal prive en rijd (bijna) nooit met iemand. Soms vergeet ik het maar nu denk ik weer; count your blessings haha.

Ik ben nog aan het wachten op de uitslag van 5 november. Hopelijk morgen die van 12 november opnemen. :D

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:14

Ik mis het refreshen ook wel een beetje :Y) Succes allemaal weer vandaag!

Wij doen inderdaad ook gewoon de bak afhuren (€2,50 per uur bij ons). Sta op een pensionstal met ca. 20/25 paarden.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:44

Ik heb ook de luxe van een bak aan huis en de enige die erin rijdt :D (bij de eigenaren van Karel)

hojorie schreef:
linda2008 schreef:

Ik sluit me wederom hier bij aan haha!

+1 :')

Tessie98xx, hopelijk krijg je dat laatste winstpunt!

Eefjuh20, jammer zeg! Volgende keer beter dan.

Snorlex, ach een correctie hoeft helemaal niet zo erg te zijn!

Marieke_483 fijn dat de online proefjes voor jullie echt een uitkomst zijn!

Xritt, wellicht valt het qua punten nog mee! Ik wil op de dag zelf nog wel eens 1x extra opnemen zodat ik 2 proefjes heb om uit te kiezen. Maar ga niet op een andere dag opnieuw.

_BlackPearl_ grappig, ik heb ook in de L2 ons debuut online gemaakt maar dan in de vorige online starten periode. Het heeft mij wel geholpen als voorbereiding op de echte wedstrijden

En leuk dat de juryleden hier allemaal steeds wat binnen krijgen!

saltshaker23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:44

lshannah schreef:

Same!

Ik rij op een pensionstal met 400 paarden :D Ik werk full-time door de week dus kan alleen in de avond, en dat moet in de binnenbannen, meestal na 21uur anders is het te druk, en lichten gaan uit om 23uur. Wij hebben wel 2 binnenbanen waar een proef kan gereden worden, maar de stal regels zijn dat je niemand mag 'weg sturen', en je mag de baan ook niet reserveren. Er mag wel 1 les per baan zijn, dus de meest filmen in de avond tijden hun les.
In de eerst lockdown reed ik de online proef van vaker, maar in de zomer hadden wij ook de buitenbaan en mensen die het bos in gingen, dus het was minder druk, en ik had ook meer energie door de zonnelicht.

Ik ga om de week doen dit keer, meer vind ik te veel stress met wachten voor de uitslag, tot laat rijden en weinig tijd om te trainen tussen.

Onze vereniging organiseerd de mogelijkheid om de baan te reserveren voor 15min deze zondag - er woord een 'startlijst' gedaan, maar wij moeten toch zelf online inschrijven en filmer regelen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:54

400 paarden?!?! :wow:
Lastig lijkt me dat. Ik heb altijd op kleinere of zelfs prive stallen gestaan dus vaak de bak voor mezelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:00

Wow! 400 paarden!
Welke stal sta je, wennekers? Ik heb nog nooit zo'n grote stal gezien :o

saltshaker23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:03

bobje26 schreef:
Wow! 400 paarden!
Welke stal sta je, wennekers? Ik heb nog nooit zo'n grote stal gezien :o

Ja, Wennekers.