Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:06

Crealief schreef:
Klopt het dat ondanks de nieuwe regels er nog wel mag worden voorgelezen? Of heb ik dan iets gemist?

Dit is idd niet aangepast, er mag nog steeds worden voorgelezen.

MirZam

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:17

Vandaag ook weer opgenomen voor de 12e.

Ik heb twee keer in teneu gereden, vandaag in spijkerijbroek met wedstrijdshirt, wit dekje en pony wel gevlochten, maar het is een tinker dus dat kan eigenlijk niet anders.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:36

Zo, ik heb weer 10 B proeven beoordeeld. Of eigenlijk 8, want 2 waren zo onscherp dat ik er niks van kon maken.
Matig groepje had ik, paar leuke ponies waar ik nog wel een winstpuntje van kon maken.

En een heeeeel leuke B ruiter op een paard, waar ik een 9 voor halsstrekken kwijt kon en 209 punten. *\o/*
Heb nog gezocht of ik er 210 van kon maken (naar aanleiding van het commentaar hier dat dit zo sneu is) maar ik vind dat heel lastig. Ik geef een cijfer en ik kan er dan moeilijk een halve of hele punt bij doen. Het is zoals het is.
Dus als diegene hier meeleest, sorry.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:39

Ik ga ook nooit aanpassen. De eindcijfers komen tot stand door de punten die ik op het moment van beoordelen gegeven heb.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:42

PSvanLot schreef:
Ik ga ook nooit aanpassen. De eindcijfers komen tot stand door de punten die ik op het moment van beoordelen gegeven heb.

Nou, precies wat ik bedoel!!!
Maar ik hoor hier vaak dat 179 en 194 niet leuk zijn. Dus ik dacht probeer het aan te passen, maar ik kon het ook niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:48

Tilmar schreef:
PSvanLot schreef:

Maar ik hoor hier vaak dat 179 en 194 niet leuk zijn. Dus ik dacht probeer het aan te passen, maar ik kon het ook niet.

Niet leuk, nee. Maar ik zou absoluut niet willen dat het aangepast wordt dan. Ik heb gereden voor die punten.

Ik baal er ook wel van,maar meer in de vorm dat ik dit of dat net iets beter had moeten doen. Niet dat de jury dat punt cadeau had moeten geven.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:16

Tilmar schreef:
PSvanLot schreef:

Ik vind het wel heel tof dat je nog even kritisch hebt gekeken ervoor :D

Fijn dat er ondanks het matige niveau toch nog wat leuks tussenzat!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:22

Ik paste ook nooit aan. Soms kwam iemand net op 180 uit terwijl ik het eigenlijk niet winstwaardig vond. Tja, dan hebben ze mazzel. Ik ga er dan geen punt vanaf trekken. En andersom kwam ook weleens voor. Maar ik geef punten per onderdeel en het is vaak afwachten waar ze op uitkomen, dat is niet iets waar ik rekening mee houd tijdens het jureren.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:07

Ik pas ook niks aan. Laatst iemand 179,5. Dat is pech maar het was blijkbaar niet goed genoeg. Soms komt iemand ook veel hoger uit dan verwacht dan verander ik ook niks.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:33

Tilmar schreef:
PSvanLot schreef:

Ik snap die teleurstelling van 179, 194 of 209 punten eerlijk gezegd ook niet zo. Jammer dan, die ene winstpunt rijd je dan op een ander moment wel als je goed zat rijdt :=
Ik vind mijn eigen gevoel en de bijbehorende punten en feedback per onderdeel veel interessanter dan dat ene wintspuntje meer of minder.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:38

Ik baalde best van m'n 194,5. Dat mag en is toch niet erg?
De week erna reed ik 195,5. Dat was toch wel fijner.

Maar een jury hoeft van mij z'n punten niet aan te passen. Dan start ik maar een keertje extra om de benodigde punten binnen te halen.

Morgen weer refreshen. Voor deze week besloten niet te filmen. Of ik moet donderdag zin hebben en een filmer kunnen regelen.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:40

Een vraagje voor degene die het misschien weten:

Ik wil graag voor het evenement t/m 12 november mijn inschrijving wijzigen van B naar L, weet iemand of dat nog kan omdat het evenement al bezig is? :o

Edit; ik heb de KNHS geappt maar ben benieuwd of iemand het hier weet.

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:58

mcjv schreef:
Een vraagje voor degene die het misschien weten:

Ik wil graag voor het evenement t/m 12 november mijn inschrijving wijzigen van B naar L, weet iemand of dat nog kan omdat het evenement al bezig is? :o

Edit; ik heb de KNHS geappt maar ben benieuwd of iemand het hier weet.

Volgens mij kunnen ze het voor je omzetten. Meestal kan je dat gewoon vragen via Whatsapp inderdaad

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:15

We gaan vandaag maar weer fanatiek refreshen :j

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:47

Wel tof dat jullie kijken of je dan toch nog net die 1 of 2 wp kan geven.

Heb zelf ook wel eens gehad dat het dan 179 was, aan de ene kant jammer, aan de andere kant wist ik dat het ook terecht was en kon ik me prima vinden in het commentaar er dan bij (was dan wel bij de live wedstrijden)

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:17

De punten voor afgelopen event zijn binnen 189.5 voor het L1 *\o/*

Gisteren voor het eerst in dilemma. Nemen altijd de proef 2x op & heel vaak is het toch het eerste filmpje wat ik instuur. Gister dus voor de 3de keer L1 gereden; eerste proef was braaf, geen grote fouten. 2de proef geprobeerd er iets meer aan te rijden, wat resulteerde in iets nettere figuren maar ook een aantal fouten.. Toch ervoor gekozen om de eerste proef in te leveren, maar helaas ga je nooit het verschil tussen de twee proeven beoordeeld terug zien :(

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:27

Klinkt een beetje als mijn aanpak Imke! Eerste proefje gewoon braaf rondrijden en een foutloze, maar niet spetterende proef neerzetten en dan de tweede poging er vol voor gaan en wat foutjes maken. Meestal stuur ik ook de eerste in :')

Gefeliciteerd met je winstpunt!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:31

heyhallohey schreef:

Heb zelf ook wel eens gehad dat het dan 179 was, aan de ene kant jammer, aan de andere kant wist ik dat het ook terecht was en kon ik me prima vinden in het commentaar er dan bij (was dan wel bij de live wedstrijden)

Volgens mij werd er juist besproken dat de meeste de punten aan de onderkant niet aanpassen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:33

Imke95 schreef:
De punten voor afgelopen event zijn binnen 189.5 voor het L1 *\o/*

Gisteren voor het eerst in dilemma. Nemen altijd de proef 2x op & heel vaak is het toch het eerste filmpje wat ik instuur. Gister dus voor de 3de keer L1 gereden; eerste proef was braaf, geen grote fouten. 2de proef geprobeerd er iets meer aan te rijden, wat resulteerde in iets nettere figuren maar ook een aantal fouten.. Toch ervoor gekozen om de eerste proef in te leveren, maar helaas ga je nooit het verschil tussen de twee proeven beoordeeld terug zien :(

Misschien als je een jurylid vanuit dit topic lief vraagt om naar beide proeven te kijken?

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:40

Mooie punten Imke gefeliciteerd!

Hier weer refreshen voor het event van de 12e.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:48

Imke95, gefeliciteerd met je winstpunt!

Ik sta daar eigenijk ook nooit bij stil als ik er een keer 2 heb om uit te kiezen. Heb niet zonder reden voor de ingezonden gekozen, dus waarschijnlijk was het lager geweest.

Heb nu 4x M2 gefilmd, 2x maar 1 poging gedaan en ingestuurd. 1x wilde ik poging 2 doen. Maar schrok hij. Dus direct gestaakt. Gisteren had de eerste proef wat meedenk foutjes. Gekozen dat in de proef te corrigeren. Toen nog een tweede gefilmd en die was daardoor wat netter. Dus voelde ook wel constructief :j

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:53

urosa schreef:
Imke95, gefeliciteerd met je winstpunt!

Ik sta daar eigenijk ook nooit bij stil als ik er een keer 2 heb om uit te kiezen. Heb niet zonder reden voor de ingezonden gekozen, dus waarschijnlijk was het lager geweest.

Heb nu 4x M2 gefilmd, 2x maar 1 poging gedaan en ingestuurd. 1x wilde ik poging 2 doen. Maar schrok hij. Dus direct gestaakt. Gisteren had de eerste proef wat meedenk foutjes. Gekozen dat in de proef te corrigeren. Toen nog een tweede gefilmd en die was daardoor wat netter. Dus voelde ook wel constructief :j

Ja normaal is het voor mij ook duidelijk welke ik instuur, maar nu twijfelde ik toch. Heb er toch voor gekozen om proef 1 in te sturen. Rij op wedstrijd normaal vaak ook maar 1 proef, dus dan was het ook de eerste geweest.

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:59

PSvanLot schreef:
heyhallohey schreef:

Volgens mij werd er juist besproken dat de meeste de punten aan de onderkant niet aanpassen.

Ja, maar er wordt wel bewust gekeken naar wat er dan voor cijfers gegeven zijn. Daar sloeg mijn opmerking op :)

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:04

Vanmorgen onze eerste online proef opgenomen en nu net direct ingestuurd.
Ben echt heel benieuwd hoe als het gaat en hoe hij beoordeeld wordt!
Ik zal me vast ook schuldig maken aan elke dag meerdere keren refreshen :+

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:26

Van de zomer stond in je bevestigingsmail tot wanneer je kosteloos kon uitschrijven. Nu staat dat er niet meer in. Is dit nog steeds tot 12:00 van de woensdag voor het event of weten jullie dat ook niet?

Paard loopt niet zo lekker dus twijfel om toch een week over te slaan..