Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:11

_Gerdien_ gefeliciteerd met je winstpunt! Ik zou het denk ik toch even melden bij de KNHS, hoort natuurlijk niet en kan de jury er even scherper opletten zodat het niet weer gebeurd.

Tessie98xx, gefeliciteerd met je punten, wel fijn dat het klopt het je gevoel als er niet zoveel bijstaat!

Lexnaap, gefeliciteerd met je winstpunt!

Linda2008, hoe is het gegaan?

Kaitlyn, klinkt goed! En er kan best een onderdeel de mist gaan als de rest fijn gaat. Wel meerdere onderdelen zelfs (zoals ik elke keer heb) :+

Ik ga morgen filmen ben benieuwd hoe hij is. Mijn WE les van donderdag schoot het doel voorbij. Hij had een beetje veel stress door eerdere ervaringen. Maandag springles. Kijken of hij daar wel enthousiast van wordt :D

_Gerdien_

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:13

Dankjulliewel!

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:50

Ik heb vandaag ook opgenomen en ingestuurd. Ben heel erg benieuwd. Hij liep wel fijn. Laatste dagen was Harry niet helemaal fit, maar sinds gister was hij weer het mannetje.

Heb wel 2x gefilmd. 1e poging was wat braaf maar gelijk een fout erin. 2e ging beter met ook foutje maar wel meer gereden.

Nu afwachten

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:58

Hier nog geen punten hoor |( maar ook pas vrijdag er op geattendeerd dus verwacht die nog niet direct. Wel fanatiek aan het refreshen ook voor het filmpje van de 5e die ik op zondag had ingeleverd. Denk dat ik te vaak super snel mn punten heb gekregen en dat ze me nu geduld gaan aanleren :')

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:52

Ik ga zo mijn nieuwe proef opnemen *\o/*

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:57

Jennifer3010 schreef:
Ik ga zo mijn nieuwe proef opnemen *\o/*

Succes! Ik ga morgenochtend opnemen :D Duimen dat pony niet heel fris is :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:58

Lexnaap, gefeliciteerd!!

Urosa, nou wij hebben niet kunnen opnemen, stalgenoot nog wel maar daarna kwamen we pal tegen de zon in. Ik rijd altijd met wind en regen dus zonneschijn had ik eigenlijk nog nooit meegemaakt :P haha! Morgen hebben we sochtends afgesproken, dus morgen nieuwe poging :j
Jammer van je WE les trouwens! Succes morgen met opnemen :)

Roossie, he balen zeg :(

Kimmetje, klinkt alsof je er tevreden mee bent, nu weer het zenuwslopende wachten op de punten.. ;) hihi

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:01

Wij hebben vandaag ook weer gefilmd en net ingestuurd. Dit was de eerste keer dat hij niet zelf al mee ging denken. Maar vind de proef. U wat braaf. Geen fouten erin maar het mag wat spectaculairder. Vorige keren was hij wel spectaculair maar zaten er ook fouten in.
Nu weer wachten op de punten....
Iedereen die nog gaat filmen, veel succes!!

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:01

@ Linda
Ik ben idd tevreden voor nu over Harry. We zijn er nog lang niet maar hij doet het goed. Met losrijden was hij Harry. Beetje koekoek en wat springen. Zegt iemand jeetje hij komt wel erg hoog dan. Dus hij is weer terug. Is typisch Harry.
Had hem nu alleen niet verwacht, maar denk dat andere pony in de bak niet bij hem past.
Heb 1 x eerder online gestart en de rest meetmoment gedaan. Heb de punten om over te mogen niet nodig maar wilde nog x fijn een m1 proef kunnen neerzetten.

Succes met filmen morgen!!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:39

Ik heb vandaag ook weer een filmpje opgenomen. Het was er ook heerlijk weer voor!
Vorige week was ze nogal explosief waardoor de galop mislukte en nu langer losgereden en was ze juist wat aan de trage kant waardoor de draf er juist weer minder mooi uit kwam :D
En zo puzzelen we weer verder ;)

En ik sta op een pensionstal met ongeveer 50 recreatieve ruiters en ik zeg nu op de app dat we zolaat de bak gaan verkleinen en dat ik zolaat ga rijden. Daar heb ik met dit goede weer nog geen problemen mee gehad omdat iedereen buiten gaat rijden nu. Anders wordt het als we de binnenbak nodig hebben, dan zou ik door de week moeten gaan ofzo.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:54

Kimmetje26, fijn dat Harry weer helemaal fit is!

Linda2008, ow haha! Jij dan ook veel succes morgen!

HafNap, niet meedenken is wel heel fijn, en een stabiel beeld is ook te waarderen!

Fleury, fijn dat het op die manier kan me zoveel stalgenoten! Volgende keer er dus een beetje tussenin gaan zitten :D

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:55

Succes allemaal!!

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:05

Ik ga morgen voor het eerst filmen.
Gaan jullie strak in pak? Of doen jullie een net gestyled outfit aan?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:21

Hartje schreef:
Ik ga morgen voor het eerst filmen.
Gaan jullie strak in pak? Of doen jullie een net gestyled outfit aan?

Veel strak in pak, maar gewoon netjes is ook prima. In ieder geval niet te donker op een donker paard!

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:22

Succes alvast!
Ik rijd in een witte rijbroek, een coltruitje in dezelfde kleur als mn cap (zwart of donkerblauw), wit dekje, en paard in de knotten. Heb ook mn witte handschoentjes aan.

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:34

Gefeliciteerd allemaal met de puntjes!

Ik heb ook weer een proefje ingestuurd, kon er voor mijn gevoel alweer veel meer aan rijden en ook met veel meer rust rijden. Dus ben weer heel benieuwd.
Rij zelf ook nu met knotten, witte broek, coltruitje en mijn wedstrijdcap en laarzen.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 02:04

Iedereen gefeliciteerd met de winstpunten!

Ik heb 12 B proeven retour gestuurd aan de KNHS, dus hopelijk dat na het weekend een aantal combinaties daar blij mee wordt gemaakt :-)

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:47

Zijn die Allan het event van 12 november?

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:44

Nee, die waren van het evenement van 5 november

AtillaFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:19

Ok, het was voor ons de eerste keer proef opnemen en insturen en ja het is op zich geen rocket science.
Maar wat ik wel echt ergerlijk vind is dat het blijkbaar te moeilijk is om de instructies (zeker voor het uploaden) met elkaar overeen te laten komen. Afgezien dat alle filmpjes stap 1,2,3 best snel gaan wordt het niet duidelijker als in de KNHS mail (ontvangen na inschrijving) staat hoe de titel moet en in die volgorde terwijl dat afwijkt van wat je in het stap 3 filmpje in de tekst ziet en die tekst wijkt weer af van wat je op het schermpje in het filmpje zelf ziet (volgorde en wel klasse erbij in de titel). Grrrr wat dus aan te houden vraag ik mij dan af.
Wees gewoon eenduidig in wat moet/kan en align dit in de diverse communicatiemiddelen. Ik lees hier bv nu dat de startpas filmen ook mag als intro i.p.v. voorstellen, reuze handig maar dat staat nergens. Als er staat voorstellen en de ruiter doet dit zelf in het voorbeeld ga ik er vanuit dat het zo de bedoeling is en moet...
Persoonlijk denk ik als de instructies duidelijk zijn mag je ook verwachten dat mensen dit aanhouden en hoe jammer ook dat het dan heel redelijk is als een niet correct filmpje afgewezen wordt voor beoordeling. Maar hè, wie ben ik ;-) of hebben meer mensen hier frustratie van?
Laat ik wel nog zeggen dat ik deze online oplossing wel een inventief alternatief van de KNHS blijf vinden.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:21

Ik had daar geen frustratie van. Mijn beredenering was om de meest recente uitleg aan te houden. De aanwijzingen in de mail dus.

Daarnaast, als ik de juryleden hier zo hoor dan zal dat afwijzen wel meevallen hoor. Maak je niet te druk.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:32

AtillaFlash schreef:
Ik lees hier bv nu dat de startpas filmen ook mag als intro i.p.v. voorstellen, reuze handig maar dat staat nergens. Als er staat voorstellen en de ruiter doet dit zelf in het voorbeeld ga ik er vanuit dat het zo de bedoeling is en moet...

De startpas filmen is in aanvulling op het voorstellen, niet in plaats van. Voor de jury heeft dit als voordeel dat we kunnen herleiden wat je zegt, aangezien de ervaring is dat veel ruiters slechts verstaanbaar zijn in het stukje voorstellen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:28

Ik was strak in het pak, maar mijn haarnetje vergeten, heb dus een staart. Vind ik zelf heel ergerlijk :')

Heyhallohey, klinkt goed!

_Sofie, leuk! Hebben een aantal mensen maandag hun punten terug :D

Ik heb vandaag fijn kunnen rijden. Minder foutjes en stapte blij af. Blijft genoeg beter kunnen, maar dat hou je toch. Belangrijkste blijft eigen gevoel en progressie. Voor het eerst zonder knoop in de maag proefje kunnen inzenden :+ Vanaf dinsdag weer refreshen :')

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:08

Iris heeft ook weer haar proefje kunnen doen. Wat een weertje! Alle keren in de buitenbak met win en regen. Nu een heerlijk zonnetje. Alle 3 proeven hiervoor een mooie wp gekregen. Ben benieuwd :)

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:05

Klopt het dat ondanks de nieuwe regels er nog wel mag worden voorgelezen? Of heb ik dan iets gemist?