[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:04

Ik nog niet, amsterdamse bos is nog niet open en Markelo en Westerbork waren echt een end rijden :=

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:24

Goed vooruit zicht die crossen!
Ik ga alleen Amsterdamse bos in de B rijden en misschien met Gismo Bb :D

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:14

Ik ben rustig aan het rondkijken voor een bodyprotector.
Wil graag wat oefencrossjes/les meepakken als ik er de tijd voor kan vinden :')

Heb al wel wat BB (springen) op de planning staan voor de zomer. Dan heb ik geen school en net wat meer puf om naast mijn baan in het weekend nog op pad te gaan.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:24

Brr, ik ben niet snel bang maar dat paard van m'n buurmeisje.... :=

Ze doet er al ruim een jaar niks mee, omdat ze er ook bang van is... Beest is net zo oud als Cas (9), maar ziet er uit als 20...
Wilde Cas binnenhalen, maar dacht zet hem ook vast weer even in hun bak... Wil ik een halster omdoen, gaat ie boos achteruit en begint te trappen. Daarna begint ie te klauwen en kwam met z'n oren in z'n nek op me af... Gatver, en als je boos op hem wordt, wordt ie nog linker :=
Moet je daar nu mee :\

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:32

Euh buurmeisje zelf laten doen...

Als je er toch iets mee wil doen dan zorgen dat je hem voor bent.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:35

Ja of nouja ze is dus nu verhuisd, dus ze is er nu minder vaak. Haar zus en moeder (die er nog wel wonen) zijn er ook bang voor.. Heb hem nu ook lekker laten staan buiten :+
Laatst bijgewerkt door Goldie op 09-02-16 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:40

Koetouw meenemen als je de box ingaat. Dat is stug genoeg om klappen mee uit te delen en als ie wel braaf is kan je die om de hals slaan en rustig een halster opdoen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:08

Bah dat klinkt niet fijn.
Op mijn vorige stal stond er ook eentje, daar moest je voor eigen veiligheid altijd met een boog omheen.
Op een gegeven moment wilde ik de deken er af halen ivm warm weer. Touw aan halster geklikt, stalgenootje haar vastgehouden. Had net een buikriem los toen ik moest rennen voor m'n leven. We hebben d'r lekker onder deken laten staan. Eigenaresse mocht het zelf doen...
Niet prettig :n

We konden haar van stal naar weiland en vice versa brengen maar verder kwam niemand bij die merrie in de buurt.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:29

Hmm alsof ik mijn merrie hoor.

Ik heb tijdje gehad dat ik der niet te pakken kreeg zonder opengesperde bek naar mij of een paar achterbenen richting mijn hoofd.

Klinkt suf maar grondwerk... en bewust van je eigen houding hielp enorm! Als zij kwam aanstormen stormde ik op haar af met veel bombarie en armen in de lucht.

Daarnaast ook altijd een beloning mee hebben hielp ook. Eerst halster om, daarna stukje wortel. :j

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:44

Niet bang en niet twijfelen scheelt al de helft. Ik krijg zelf altijd losse handjes en voetjes bij zulk gedrag. Dan is het zo over. En een beetje musli doet ook wonderen. Daar kan je mee gooien bij ongewenst gedrag en mee belonen bij gewenst gedrag.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:07

Probleem is dat het paard wsl bij Goldie in de bak loopt op dat moment en dat ze hem dus zal moeten vangen en verplaatsen als ze op haar eigen paard wil gaan zitten :+
Wegdoen of heropvoedingscursus zou ik zeggen...Blij dat mijn paarden allemaal de vriendelijkheid zelve zijn, zelfs de bijna driejarige die net twee weken binnen is is best braaf in de omgang :P

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 06:48

Cas is gelukkig ook zo braaf, de kinderen van de andere buuf gaan er praktisch onder zitten :')
Heb al eens een zweep meegenomen, dan grijpt ie je helemaal. De laatste tijd ging het wel aardig, helaas had ie t nu weer op z'n heupen. Zal volgende keer wel weer een worteltje meenemen denk ik zo.

Cas deed gisteren een hele mooie galopwissel *\o/* Ze gaat het ondertussen wel eens begrijpen :D

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 08:22

Wat Elke zegt: je eigen houding is waarschijnlijk toch het belangrijkste. Ken dan wel geen paarden die dat doen (ze rennen eerder weg :')), maar heb heel, heel vaak bij onopgevoede koeien & stieren (regelmatig mét gigantische pinnen op hun kop }:0) door de kudde moeten lopen. Een hoop bombarie en een plastic prikpaaltje of hockeystick doen wonderen. :=

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:36

Die merrie van mij heeft mij flink verbaasd vandaag! De derde conditie training stond op programma.

Kreeg ik haar dus bijna niet in de goede hartslag zone. We gingen al aardig op tempo en ze bleef rond de 125 hangen. Ja dat is beetje laag om conditie op te bouwen :O
Haha!! Ze staat er dus alweer beter voor dan ik dacht. Volgende trainings prikkel maar de boel weer eens opschroeven..

Zaterdag weer les bij Alice. Z'n zin in! Vrijdag avond eerste workshop ook weer van de eventing school. Gaat weer over sport psychologie.

En en en in m'n voorjaars vakantie ga ik dagje naar het strand met m'n topper!! Heeeeel erg zin in!! Ben zo blij dat ze weer heel is *\o/*

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:12

Nou wij zijn officieel L2. Niet gedacht maar op mn debuut toch een winspuntje gereden _O-

Fijn elke! Mooie vooruitzichten!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:07

Ik was dit topic kwijt.. Heel raar!

Leuk al die crossen! Wie weet dat wij ons daar ooit een keer aan wagen.

Gefeliciteerd Carola! En dat op jullie debuut, netjes hoor. :j

Goldie, hoe oefen je die galopwissel? Ik ben er heel druk mee bezig maar het gaat absoluut niet makkelijk haha. Jeetje wat een paard zeg van je buurmeisje.. Dat zou ik ook écht niet tof vinden.. Ik zou dat wel hard aanpakken denk ik, hoe banketstaaf dat ook is. Doet hij dat ook bij je buurmeisje?

Wij hebben vrijdag in Soest voor het eerst een oefen parcours gedaan. BB laag en BB hoog. Ik moest van mijn instructeur meer gas geven, zodat hij niet zo snel stopt. Helaas leverde mij dat een val op :') Viel niet hard gelukkig en daarna nog wel fijn het rondje kunnen rijden. BB hoog ging daar in tegen echt super, hadden 1 pech balkje. Vandaag ons BB debuut in Woudenberg, en daar ben ik zeer over te spreken! Er stond een muur in, en dan zie ik de ergste scenario's voor mij maar hij sprong het zowaar in 1x! Eerste rondje reed ik zelf verkeerd, tweede rondje foutloos en het voelde ook erg fijn. Ben zelf heel erg tevreden erover!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:26

Gratis af te halen. Paard dat in de proef gaat stuiteren. Garantie op uitzitten niet gegeven want hij wil gedurende de oefening ook wel eens omdraaien.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:27

Lithya schreef:
Gratis af te halen. Paard dat in de proef gaat stuiteren. Garantie op uitzitten niet gegeven want hij wil gedurende de oefening ook wel eens omdraaien.

Western geen optie? :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 08:24

Daar wordt wel een spin gevraagd ja, maar dat is niet hoe hij de draai uitvoert.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:45

Die heeft vroeg last van lentekriebels!

Vraagje :D
Gisteren weer gesprongen, paard helemaal enthousiast maar ze wacht vaak niet (trekt heel erg aan). Op zich fijn natuurlijk maar ik heb tussendoor lang nodig om controle terug te krijgen. Buiten is daar vaak ruimte voor maar binnen red ik dat niet als het wat krapper staat. Als ik haar terug probeer te rijden kruipt ze vaak achter de teugel waardoor ze ook niet meer kijkt naar de sprong. Op alleen zit reageert ze niet voldoende. Zet haar tussendoor ook wel eens stil maar vind het vervelend om soms zo in te komen met mijn hand.

Nu hebben we 4 balken op de volte gelegd. Steeds op de volte over balken galopperen. Ritme houden, rust bewaren. Op een gegeven moment kleine kruisjes in plaats van balken. Zo opgebouwd dat na een kruisje op 2 galopsprongen een oxertje stond. Dus na rustig rondje volte door naar de oxer. Ging op zich heel fijn! Maar soms begint ze halverwege toch nog te racen.

Hebben jullie nog meer fijne oefeningen?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:01

Hindernissen op A-C lijn in zigzag zodat je na iedere sprong een volte moet rijden om de volgende te kunnen rijden?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:18

Snorlex; die 3 caveletti's op de A-c lijn en molentjes springen. Zelf opletten dat je er niet aan blijft hangen maar je handen telkens ontspant.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:46

Molentjes?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:34

https://youtu.be/neJlKCCXxKo

Die molentjes is gewoon 3 op een volte en steeds 1 overslaan. Dat zorgt ervoor dat je ritme en buiging moet hebben en links en rechtsom op dezelfde manier moet rijden. Je kan niet aan je binnen teugel blijven hangen want dan krijg je geen bocht en geen afstand

Zal het eens filmen want ik zie er geen voorbeeld van op YouTube

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:40

Dat soort oefeningen zijn leuk. Beetje knutselen met afstandjes enzo.

Hebben jullie dat nieuwe hoofdstel van Greenfield gezien? Hebben hebben! :+: Had vorige week bijna het losse neusriemstukje uit Engeland besteld, blij dat ik dat niet heb gedaan :')