[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:58

Je kunt 't bestellen bij Eliane Kil, dat is de goedkoopste in Nederland. info@elianekilproducts.com Je kunt die pad ook in een slag dunner bestellen maar dan heb je meer een gel idee. Ogilvy verstuurt wel naar NL maar alleen via airmail en dan moet je denken aan zo'n 100 dollar extra aan verzendkosten :')

Idem hier Laura, dat vond ik bij Mattes ook zo leuk, helemaal zelf samen stellen :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:03

Dankjewel Nann!

Pantykous schreef:
Goh vergeet ik helemaal op Mirthe te reageren, terwijl ik toch een zwak heb voor CHall <3 Voelde hij goed aan?

Ik rijd hem nu weer drie weken volgens opbouwschema, hij voelt echt top. Heb nog niet mogen galopperen, daar is ie wel aan toe want hij moet z'n ei wel kwijt. Heb op insta een filmpje gezet van de streken doe hij heeft. 30x ergens braaf langs lopen en daarna ineens spoken.
Cantos ook weer opgepakt, ik was het rijden nog niet verleerd maar had maandag na twee parcoursen met de ene en een drie kwartier rijden met de ander toch wel spierpijn :')

Goed alternatief voor Ogilvy is inderdaad Acavallo. Die heb ik. Beetje zoeken en dan is ie ook wel voor 80 te vinden.

Gefeliciteerd Laura!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:58

paljaslaura schreef:
Het is echt een kussentje haha zou d'r zelf op kunnen slapen. En ik heb ook naar acavallo gekeken maar vind t bij Ogilvy gewoon leuk omdat je met kleurtjes kan werken. Ik heb d'r nu dus eentje die echt perfect matcht met m'n wedstrijd spul :)
Dus ja ik vind t t sparen waard :P

Dus als m'n paard het niets vindt, dan kan ik er nog altijd wat mee. :') :P

Pantykous schreef:
Je kunt 't bestellen bij Eliane Kil, dat is de goedkoopste in Nederland. info@elianekilproducts.com Je kunt die pad ook in een slag dunner bestellen maar dan heb je meer een gel idee. Ogilvy verstuurt wel naar NL maar alleen via airmail en dan moet je denken aan zo'n 100 dollar extra aan verzendkosten :')

Idem hier Laura, dat vond ik bij Mattes ook zo leuk, helemaal zelf samen stellen :D

Dankjewel! Vind die kleurtjes zo ook wel heel erg leuk. :D Maar nu is mijn probleem dat m'n wedstrijdkleuren (bruin tuig, navy dekje, jasje & cap en een champagne broek) misschien wel wat te eenvoudig zijn: ik zou dus denk ik een bruine Ogilvy kiezen met een champagne en navy biesje. :P Als ik dan bedenk dat zo'n zelfde Acavallo ook in het bruin te krijgen is, dan vind ik het ineens wel weer 'n beetje onzinnig geld worden voor enkel het leuke biesje. :=

Denk dat ik voor die Acavallo van Emmers ga (heb het zelfs al in m'n winkelmandje zitten). Dan ben ik voor 150,- mooi klaar: nieuwe Prestige beugelriemen én een pad. :o

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:24

Zou ik dan ook zeker doen, dan heb je zeker de goede kleur en dat past ook makkelijk overal bij! :j

Ik heb je niet op insta Mirthe, waar kan ik je vinden? Dat geloof ik wel dat hij er zin in heeft! Evel zou daar ook echt niet tegen kunnen. :n

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:23

En ze zijn nog snel ook: vanavond bezorgen ze 't al. Ben benieuwd! :P

Zijn er mensen naar de Hengstenkeuring geweest deze week, of gaan jullie nog? :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:20

Ooh mensen op bokt :') Ik word beschuldigd omdat ik gisteren jarig was dus niet op mijn rekening heb kunnen kijken dat ik iedereen oplicht en nooit wat verstuur :')
Ach morgen gaat dat pakketje echt op de post ze kan rustig slapen :') Mensen kunnen echt snel hysterisch zijn jeeeeetje :+

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 08:04

Jij boef! :') Maar gefeliciteeeeeeeerd nog! :D Y)(^)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:04

:D

Afbeelding

Moet wel zeggen dat ik met opzadelen dacht: 'holy poep, wat ligt m'n zadel raar', maar nu ik er zelf met m'n dikke billen op zit, valt het reuze mee. :')

Aan de longe bleef het allemaal netjes liggen. Heb even tien minuten in de bak gereden, maar weet niet of ik hem met dressuren fijn vind. Heb het idee dat m'n zithulpen drie kwartier later doorkomen. := Al kan dat liggen aan d'r bui. :')

Nu op een rondje buiten (uitvoerige test, I know :Y)) en mijn hemel: als het voor de pony niet fijn is, dan is het 't voor mij in ieder geval wel. Wat zit ik zacht! Voor buitenritten ben ik overtuigd. :D Van de week eens kijken wat het met springen doet. :j

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:53

Oké ik zie op tv bijna iedereen met die dingen springen. Dat snap ik nog door alle verschillende paarden die ze rijden maar waarom z'n ding onder een zadel wat goed (als het goed is) op je paard ligt?

Maar verder ziet het er top uit hoor!! :D

Ik ben gisteren denk ik wel 10 zadels gepast pfff ik wist op een gegeven moment niet meer wat nou welk zadel was haha wat ik wel heel duidelijk weet is dat kentaur niet op mijn paard past. Die hadden we er op liggen en in eerste instantie zat het goed maar toen ik erop zat kroop ze helemaal in elkaar en vette bokserie, goed dat viel dus af :')

Nu ben ik uitgekomen op een prestige roma. Ik heb een andere prestige gepast die lag top maar was echt buiten mijn budget. Nu dus die roma besteld in de hoop dat die goed past. Nog 6 weken wachten >;) gelukkig wel een leen zadel kunnen krijgen.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:24

Jeej, goede keus! Hopelijk duurt het wachten niet te lang. ;)

Denk dat de kunst is dat je dit soort dingen juist enkel onder passende zadels moet leggen. Een slecht zadel gaat er vast nooit beter van liggen. :)

En het waarom: ik hoop (persoonlijk) dat het zorgt voor wat meer schokdemping bij het springen en een wat fijnere drukverdeling op lange ritten. Bij een dressuurzadel met dikke keilkussens lijkt me dat overbodig, maar die springzadeltjes zijn natuurlijk ontzettend fijntjes gebouwd met smalle kussens. :j

Ook al is het niet direct mijn werkveld, ik lees wel graag onderzoeken over zadeldruk/teugeldruk/bescherming/voeding/blabla. Daar lees je toch wel keer op keer dat wat extra wol of foam best goed beschermend kan zijn voor de rug van het paard, zo lang het zadel er maar netjes bij blijft liggen.

Maar then again: ik ben aan de ene kant van het 'je moet je zadel niet op dekbedden leggen', maar tegelijkertijd wil ik wel geloven dat een onderlegger of goed gevormd zadeldek best wat voor je paard kan betekenen. :j Mijn merrie is niet de jongste meer en ben altijd ontzettend zuinig op d'r rug geweest. Als er dan iets bestaat wat het leven voor haar nóg fijner kan maken, dan ben ik naïef genoeg om dat te proberen. :D :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:43

Ik ben weer thuis! Morgen even bijlezen, nu eerst slapen... Hele toffe week gehad. Prachtige sneeuw en mooi weer :+:

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:49

Klinkt goed!

Iemand hier enig idee waar je een mooi, bruin 5 punts borsttuig kan kopen in maat cob? Mickey zijn borsttuig begint te overlijden :') (ben er ook ontzettend zuinig op wbt modder weghalen enzo oeps :+ )

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:01

Ik zweer bij Dy'on, maar dat is gelijk weer duur. -O- Heeft Hooks niet wat moois? Die maken ook heel goed tuig. :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:04

Alleen in pony of full :(

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:30

Daarin heb je wel goede punten bunn. Zeker dat stukje dat het zadel nog steeds goed moet liggen.

Ik ga als m'n zadel er is dat eens even vragen aan die beste man. Maar je argumenten zetten mij zeker aan het denken. Ik deed onder m'n oude zadel altijd een bontje. Ook met dezelfde redes. Maar nu ik een nieuw zadel koop dacht ik dat misschien niet meer nodig is..

Qua borsttuig kijk ik altijd wat ik nodig heb, maakt dan mij niet zo veel uit hoe het eruit ziet hihi

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 04:51

Ligt aan de vulling van de kussens heb ik me laatst laten vertellen door een zadelmaker. Bij foamkussens altijd een onderlegger bij voorkeur een echt schaap was zijn advies.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 05:08

Idd Anne, sommige paarden kunnen wat gevoeliger zijn voor foam, ook als je hele zachte foam hebt. Ik vind de Ogilvy fijner dan een schaap, je komt beter door. Moest idd wel even wennen aan het gevoel dat je op een kussen stapt. Vind het voor mijn paard ook fijn omdat hij zo beweeglijk is, ik kom niet altijd mee en dan klap ik niet in zijn rug.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 08:38

Wat Anne zegt is mij toen bij m'n oude springzadel ook gezegd. Daar zat ook foam in en daar kon je beter nog wat onder doen. :j

Maar then again: heb het idee dat meningen ontzettend verschillen onder zadelmakers. ;) Weet uiteindelijk ook niet precies wat het beste is: de ene zegt dat onderleggers prima zijn, de andere vindt het onzin. Denk dat als je eerlijk naar je paard luistert, je wel weet wat goed is. Als honderd mensen vertellen dat het slecht voor je dier is, maar hij springt de sterren van de hemel met die pad, dan mag je hem van mij er lekker onder laten liggen. :D

Was wel grappig: heb ooit eens bij een bekende ruiter mogen groomen. Daar moest en zou 'n soort dik katoenen lapje onder het dekje aan de voorkant van het zadel worden gestopt. Bij alle toppaarden. Kon me niet voorstellen dat het enig verschil maakte onder die onbetaalbare Franse zadels, maar goed: hij had het wel door aan het springen van die paarden als dat ding er niet onder zat, ook al kon je het niet zien. De wereld is raar. :D :')

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:00

Net tussen mijn diensten door toch even kunnen rijden. Wel wat nat, maar ach.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:08

Ik moet eens even een functioneringsgesprek gaan houden met de vos. Hij is stout geweest. Was aan het longeren en dat vond hij niet leuk. Na een kwartier was hij er klaar mee. Hij sprong ineens al stuiterend weg en trok me ondersteboven. In een elegante boog sprong hij de bak uit en vertrok naar stal. Flikker...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:56

Dat klinkt niet zo fijn nee Anne.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:13

Iemand nog een adres/webshop voor chaps met harde schacht voor lange spillepootjes? De huidige chaps zijn echt gaar aan het worden. Ivm kind in de groei tot ca 100 euro. Lengte minimaal 42 kuit 32.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:20

Geen fijne actie van de vos..

Ik heb onze eerste sgw wedstriiden alweer ingeschreven! Rondje B in Alphen Chaam en in Westerbork een rondje L

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:17

Jeetje klinkt niet oké Anne.

Hier ook weer ingeschreven voor sgw Markelo en Westerbork. Hoop dat ik daar nog wat puntjes pak en dan over naar het M. Áls ze goed aanpakt want dat verschilt nog wel eens hihi

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:03

Fijn beest Anne :')

Hier ook de eerste crossen ingeschreven! Markelo zaterdag B en Westerbork zondag L