Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:53

Okee even een vraagje, we moeten dus nu in de buitenbaan filmen omdat de binnenbaan niet beschikbaar is. Ivm met werk kan ik savonds pas filmen. Is dit oke verlicht?

Afbeelding

Edit: foto is wel onscherp door het uploaden. Beeld is normaal scherper.
Laatst bijgewerkt door Kirrietje op 05-11-20 13:03, in het totaal 5 keer bewerkt

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:54

Marjolein schreef:
Ik heb wel punten, geen protocol. Dat is ook niet fijn...

Die volgt vast nog wel :D

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:54

Er komen weer mooie en iets minder mooie punten voorbij, zo net geen 180 vind ik ook altijd een dingetje. Ik had bij ons eerste online event 194,5 gereden. Prachtige punten, maar dat halve puntje extra had ik wel leuk gevonden, we reden ook nog in de stromende regen dus alleen op karakter hadden we hem wel verdiend.... gelukkig werkt het zo niet ;) .

Ik sluit ook aan bij de refreshclub, vrijdag de 30e ingeleverd voor de 5e en nog braaf aan het refreshen, dag en nacht.... Filmcheck al gedaan dus mijn filmpje ligt wel ergens :) Ik had deze keer een nieuwe filmer en daardoor konden we een paar keer opnieuw beginnen met voorstellen, het rondje lopen inzoomen op sporen en bit en toen uiteindelijk alles lukte (dacht ik) stond ze royaal naast de AC lijn.... en dat zag ik pas toen ik de lijn opreed. Balen, maar toch door gereden. Proef stond er wel in een keer op gelukkig. Bij het achteraf bekijken van het filmpje was het nog niet 100% gefilmd, maar heb het maar zo gelaten. Mijn paard was voor haar doen al heel oplettend en meewerkend en ik stop graag als het goed gaat. Daarna ook geen tijd meer gehad om een proef te laten filmen.

Ik begrijp dat jullie nog wel eens controleren of gecontroleerd worden op een wedstrijd, is dat misschien meer bij de hogere klasses? Ik heb B en L1 live gereden en er is bij mij nog nooit iets gecontroleerd. misschien dat ze een snelle blik werpen als je je komt melden bij het juryhokje maar ook dat hoef ik niet altijd.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:56

Protocol kan soms iets langer duren Marjolein :)

Vervelend dat de knhs daar soms zo losjes mee omgaat. Bertje vervelend indd als je iets terugstuurt omdat het niet goed is maar je het achteraf weer terug krijgt..

Hoe denken juryleden hier eigenlijk over micklem hoofdstellen met dat kaptoomringetje erop? Ik heb dat hoofdstel dus maar plak de kaptoomring altijd af met een tapeje. Officieel mag dat denk ik ook niet maar ik heb er tot nu toe nog niets over gehoord.

MirZam

Zie al veel punten terug komen van de vijfde, ik refresh nog mee. Hoop op een puntje maar helaas geen foutloze proef.

Vriendin van mij had zondag ingestuurd, gisteren een monsterscore terug gekregen. Ik heb maandag ingestuurd dus heb hoop voor vandaag :o

Caritas

Wat is een klein scherp wiel? Dit?Afbeelding

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:06

Kaitlyn schreef:
Marjolein schreef:
Ik heb wel punten, geen protocol. Dat is ook niet fijn...

Is misschien nog aan het uploaden? Hoe zijn je punten?

Slecht.
Uploaden duurt geen dag, maar goed het verandert waarschijnlijk niks en soms klopt het beeld niet met je gevoel of kijken juryleden er anders tegenaan. Maar uitleg met een protocol zou fijn zijn. Heb de KNHS vanmorgen geappt. Zal vast ergens iets tussen zijn gekomen in het proces.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:13

Nou, ik kan ook stoppen met refreshen. 178, terwijl het gevoelsmatig veel beter ging dan de proeven daarvoor (waar ik wel winst had). Ah ja, gewoon lekker verder trainen.

linda2008

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:17

Marjolein, wat balen zeg! Maar knhs zorgt vast snel voor je protocol :j hopelijk kun je daar iets mee...

Ishannah, he jammer!! Volgende keer beter...

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:20

Marjolein heb wel vaker gelezen dat protocol later kwam, komt vast goed!

Wat balen van al die net-niet puntjes -O-

Wel gefeliciteerd voor iedereen met de super goede punten, zeker die gene waarbij het debuut was *\o/* super bezig zeg!

Hier nog steeds geen punten ;(

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:29

linda2008 schreef:
Marjolein, wat balen zeg! Maar knhs zorgt vast snel voor je protocol :j hopelijk kun je daar iets mee...

Ishannah, he jammer!! Volgende keer beter...

Ach, m'n instructrice was supertrots dus dat is veel belangrijkere winst ;-). We gaan gewoon vrolijk verder, al ben ik nog even in de war haha.

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:48

Ik heb inmiddels de uitslag! 184 punten en nu nog 3 winstpuntjes nodig, dan mag ik door naar het L1 :D
Heb een Mooi protocol teruggekregen met veel uitleg bij de gegeven punten! Nog even door trainen met m’n 5 jarige puppy voor een nog constantere aanleuning 8-)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:49

Gefeliciteerd Jennifer!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:52

Kirrietje schreef:
Okee even een vraagje, we moeten dus nu in de buitenbaan filmen omdat de binnenbaan niet beschikbaar is. Ivm met werk kan ik savonds pas filmen. Is dit oke verlicht?

[ [url=m/4RNwuA.png]Afbeelding[/url] ]

Edit: foto is wel onscherp door het uploaden. Beeld is normaal scherper.

Hou er rekening mee dat de kwaliteit met uploaden naar de Knhs nog minder kan worden. Ik heb een paar keer aangegeven de laatste keren dat door het licht/uploaden onderdelen slecht te beoordelen zijn.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:59

Het leven haat mij :') de proefjes met ons verzorgpaard voor event 5 nov tegelijk ingestuurd zondag. En mn zus heeft natuurlijk al punten en ik niet _O-

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:00

xRoossie95 schreef:
Het leven haat mij :') de proefjes met ons verzorgpaard voor event 5 nov tegelijk ingestuurd zondag. En mn zus heeft natuurlijk al punten en ik niet _O-

Hahaha oeps :')
Dus je zus heeft alle punten terug, jij nog niet van 29e en niet van 5? Oh oh arme jij :(:)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:01

Jennifer3010, gefeliciteerd met je winstpunt! Fijn dat er zoveel bijstond.

Ishannah, jammer maar kan gebeuren. Lekker zo doorgaan en volgende keer weer beter!

Marjolein :(:)

Qua controles heb ik 1x mijn zweep in moeten leveren omdat hij te lang was. Ik was me van geen kwaad bewust :o toen heb ik direct de langst toegestane maat gekocht.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:02

Is met 2 verschillende paarden hoor!
Met de ene wacht ik inderdaad op 29 en 5 maar is 5 vandaag ingeleverd dus dat is wel heel enthousiast anders :')

Andere paard was zondag ingeleverd voor de 5e en die heb ik nog niet terug

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:11

Ik heb net m’n punten terug!
183
M’n proef ging niet vlekkeloos, dus ben blij :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:21

Wat jammer van de net-niet punten en de rest gefeliciteerd met de punten!

Ik ben nog elke keer aan het refreshen, maar nog geen punten binnen. Heb wel voor de zekerheid een videocheck gedaan en de video was goed binnen gekomen. :o

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:23

Naomi_Haffie gefeliciteerd met je winstpunt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:16

Caritas schreef:
Wat is een klein scherp wiel? Dit?[ [url=m/h38Ic8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja. Hoe zou je het zelf willen noemen dan?

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:32

Caritas schreef:
Wat is een klein scherp wiel? Dit?[ [url=m/h38Ic8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij is dit categorie 9 uit het reglement van KNHS toegestane sporen en bitten. "Spoor met draaiend wieltje (wieltje mag niet scherp zijn). Bron: https://www.knhs.nl/media/12539/toegest ... 022018.pdf

Dit wieltje valt volgens mij niet onder de scherpe categorie als ik de afbeeldingen in het reglement bekijk.

Ik rijd met een vergelijkbaar spoortje en het wieltje kun je bij mij naar binnen duwen. Dus als ik vol mijn spoor er in zou duwen dan gebruik ik feitelijk alleen de knop. Volgens mij is dit bij deze spoor ook het geval gezien de ruimte achter het wieltje in de spoor.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:57

Ik kan ook stoppen met refreshen. Wij hebben onze punten binnen, 182,5 voor ons L2 debuut *\o/*
Genoeg ruimte voor verbetering, zaten ook best nog wel wat fouten in, maar voor nu helemaal tevreden :D

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 16:14

Wooew super! Gefeliciteerd Linda2008!