[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:02

Ik was ook 2 dagen naar jumping en zondag gekeken via internet, het blijft zo gaaf om er live bij te zijn. Gaan er ook mensen naar indoor Brabant?

Bij ons komt er binnenkort een bitfitter. Ik heb het idee dat mijn bit te dik is voor zijn mond.. Niet dat hij slecht loopt, maar ben van mening dat het wel beter kan. Hoop dat er iets uitkomt!

Elke, ik heb een Amerigo springzadel. Ik vind het echt een heeeeerlijk zadel. <3 Al moeten mijn billen wel een beetje afvallen. :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:09

Ik ben gek op mij Butet, zeer goed onderhouden tweedehands kunnen kopen voor de prijs waar de zadelmaker hem voor zou overkopen, toch nog 1600€ maar dat is 50% van de nieuwprijs.
Zou best nog graag een Butet dressuurzadel erbij willen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:25

Ik zou wel een Antares of een luc childerique willen. Maarja geen centjes voor.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:35

Jup, ik ga naar Indoor Brabant! Zal denk ik de vrijdag worden. :J

Heb ooit op een Devoucoux mogen zitten: dat is toch wel echt hemels hoor. :') Ik heb nu een Prestige, waar ik overigens ook ontzettend blij mee ben. :D Kentaurs heb ik toen ook gepast, maar dat kwam qua comfort voor zowel paard als mij niet in de buurt van de Prestige. :o

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:45

Ik heb een Equipe zadel, dat is ook zalig voor de billen. Had hiervoor een prestige maar die Equipe zit nog beter! :j

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:29

Ieuw, alweer een muis in de waterbak. Hebben jullie daar ook weleens last van?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:32

Gelukkig niet..

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:47

Ik heb eens een bevroren muis in de waterbak gehad. Geeeeen pretje.

Ik heb een JC springzadel. Halfdiepe zit, kan ik er ook nog een beetje dressuur mee hopsen.
Ook een tijdje gereden met een Kentaur Olympic, maar die was zo plat. Daar kon ik niet normaal op zitten :')

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:00

Trouwens over de bitfitter!
Heb ik ook bij mijn merrie gehad, wel interessant!
Paard schijnt helemaal niet van "anatomisch" te houden, dat past niet bij haar mond (klein mondje, tong eigenlijk te groot voor de mond)...
En ik steeds maar anatomische bitten kopen :')

Wel lastig om "even te voelen", je rijdt een tijdje met verschillende bitten maar echt goed testen kan niet.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:26

Gelukkig niet. Hebben goede katten.

Heb nu een prestige roma jump en had hiervoor passier Jos Lansink. Vind het beide fijne zadels. Voor dressuur barnsby, maar die is mij haast te zacht :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:04

Wij hadden een paar dagen elke week een nieuwe dooie mini muis in de waterbak, het nest bleek op het plafond te zitten naast de waterleiding, vielen zo door het gaatje heen :(:)

Ik heb een stubben. Fijn zadel, ligt overal als een huis op. Heb ook nog een Italiaans springzadeltje die ook fantastisch ligt waar je hem maar op gooit, maar die is 17" ( :') ) en ligt op de springpony van m'n zusje. Hebben ook nog wat Rossners maar die slijten om het leven bij mij terwijl ik ze netjes onderhoud. M'n stubben ziet er als nieuw uit terwijl ik die tweedehands onder een vieze dikke laag vet heb gekocht.
Zou wel graag een Equipe/Butet/Devoucoux of soortgelijk willen, maar ik denk dat ik eerst aan een andere auto moet :')

Ik had Chall gisteren meegenomen als trailervulling naar Tolbert, ging de Cantos daar even oefenspringen. Chall ook even gereden, die voelde zich de koning te rijk :D
Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:13

Muis ging een keer zwemmen in Wandy haar drinkbak. Wat een gore boel...
Fijn dat je de training van Chall weer op kan pakken!

Ik heb ook de Prestige Roma Jump nu, heerlijk zadel! Met proefrijden op Gismo op een Devoucoux gezeten en dat was idd echt hemels haha. Dus als ik ooit nog wat anders moet zou ik zeker willen sparen voor een mooie 2de hands :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:47

Mijn dressuur zadel is van prestige. Heerlijk!! <3

Ik wacht vrijdag wel af wat hij allemaal heeft :) nu ik m'n zadel heb verkocht kan ik niet heeeeel lang rond zoeken voor een devoucoux tweedehands.. Maar goed daar Zal m'n budget nooit toe rijken. Nu niet en over 100 jaar sparen (wat ik niet heel goed kan) nog steeds niet haha!!

Fijn dattie weer mee was mirth! Bitfitter is volgens mij ook iets van deze tijd of niet?
En muizen klimmen hier gewoon recht de muur op en springen op je paard haha!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:39

Elke voor Butet kan je Karin Bentum wel vragen. Doet ook wel inruil met Devoucoux enzo. Heeft regelmatig tweedehands zadels van dat soort merken.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:47

TNX, ga ik zeker even opzoeken!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:50

Heb je lol van je Ogilvy Laura? Ik mis 'm :D

Bitfitter is hier ook geweest een keer, toen kwamen we bij Myler uit maar dat was geen succes voor mijn paard. Ze had wel goed gezien dat hij heel weinig ruimte in de mond had dus daar ben ik verder op gaan borduren.

*edit*
Karin is heel aardig, eerder al eens contact mee gehad :j Ze zit ook op FB.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:28

Een bitfitter is zeker iets van deze tijd geloof ik haha. Had er eerder ook nog nooit echt van gehoord. Maar ik vind het lastig zelf een bitje te zoeken die geschikt is voor mijn paard. Het moet denk ik wel een dunner bit zijn in verband met zijn mond maar wel een vriendelijk bit.. Ik hoop in ieder geval dat het ons helpt!

Ben benieuwd met wat voor zadel je terug komt Elke!

Wat een leuke paarden heb je Mistid! Fijn dat je training goed ging!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:44

Goh vergeet ik helemaal op Mirthe te reageren, terwijl ik toch een zwak heb voor CHall <3 Voelde hij goed aan?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:00

Jaa heel blij mee! Zo blij dat ik op Jumping een donkerblauwe met rode piping gekocht heb voor wedstrijd :o
En deze kan de hoes wisselen dus als ik ooit nog een andere kleur wil is het iets minder duur hahaha

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:17

Ja ik heb ook eentje met extra hoes besteld, veel makkelijker!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:11

paljaslaura schreef:
Jaa heel blij mee! Zo blij dat ik op Jumping een donkerblauwe met rode piping gekocht heb voor wedstrijd :o
En deze kan de hoes wisselen dus als ik ooit nog een andere kleur wil is het iets minder duur hahaha

Zijn ze het nou echt waard? Ik twijfel er ontzettend erg over. :o In principe rijdt ik haar zonder iets onder m'n zadel maar als ik er m'n bontje onder gooi (vooral op lange buitenritten), dan merk ik dat ze dat toch wel fijn vindt. Zou graag een mooi Mattes-bontje willen met een uitsparing óf een Ogilvy. Zit me alleen tegen dat ik zo'n ding nog nooit in m'n handen heb gehad. := Kan ook echt geen winkel vinden waar ze ze verkopen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:24

Je kunt ook een memory foam pad van Acavallo kopen bij http://www.horseridersclassics.nl Die kosten 100 euro geloof ik. Mistid heeft er ook zo eentje :j

Side note: je betaalt wel wat voor de hype maar ik vind de pads het zeker waard. Heb ook meerdere mattes liggen met uitsparing en dat zit ook goed, maar niet te vergelijken met een memory foam pad.

*edit*
En als je twee Mattes bontjes hebt liggen dan zit je ook aan het bedrag voor een Ogilvy.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:35

Jup, die heb ik wel eens bij een Lemieux-standje zien liggen! Maar die zijn dus in principe (qua werking) hetzelfde als Ogilvy's? :)

Weet je trouwens waar je 'm Ogilvy zou kunt bestellen in je eigen kleurtjes? Zie namelijk dat de website überhaupt geen pakjes naar Nederland stuurt. :=

Je hebt ook gelijk qua geld: daarom ligt de keuze me wat dat betreft eigenlijk om het even. Weet alleen wat ik van een Mattes kan verwachten, terwijl ik dat met een Ogilvy nu niet heb. :D Ben namelijk bang dat heel m'n zadel met pad en al van m'n paard af schuift. Ze zien er zo... plomp uit. :')

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:58

Zie trouwens dat zo'n Acavallo nu nog maar 69,- is bij Emmers. Zou mooi uit komen: moet toch nieuwe beugelriemen bestellen en die zijn daar ook 't goedkoopste. :Y)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:36

Het is echt een kussentje haha zou d'r zelf op kunnen slapen. En ik heb ook naar acavallo gekeken maar vind t bij Ogilvy gewoon leuk omdat je met kleurtjes kan werken. Ik heb d'r nu dus eentje die echt perfect matcht met m'n wedstrijd spul :)
Dus ja ik vind t t sparen waard :P