Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:42

Jennifer3010 schreef:
Nog meer mensen die bij de refresh club aansluiten vandaag voor de uitslag van 05/11? Haha *\o/* :j

Ja hier ook :') :j

Dala8

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:48

Whoewhoep hier heel blij! 202 punten voor mijn eerste officiële wedstrijd! Nu B+2

Ik had mijzelf ook even gejureerd. En kwam uit op 187 dus had dit niet verwacht. Maar wel blij mee natuurlijk!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:37

Dala8, wauw, mooie punten! Gefeliciteerd!

Hojorie, fijn, gefeliciteerd met je punten!

xRoossie95, ik duim ook voor je!

XVerax, ik vind het niet een heel verkeerd protocol. Onvoldoendes wel onderbouwd. En je kunt hier wel wat mee qua training. Het wisselt gewoon een beetje per jury. Bij mij hebben de meesten wel een algemene opmerking gezet maar niet allemaal.

Ik vind het wel lekker om even van het refreshen af te zijn :') is het aankomende dinsdag weer leuk. Wij gaan zondag weer filmen. Vanavond onze eerste WE les. Super veel zin in :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:40

urosa schreef:
Ik vind het wel lekker om even van het refreshen af te zijn :') is het aankomende dinsdag weer leuk.

Je zegt het precies goed! Op dinsdag is het leuk! Maar daarna..... :') :+

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:41

Jennifer3010 schreef:
Nog meer mensen die bij de refresh club aansluiten vandaag voor de uitslag van 05/11? Haha *\o/* :j

Officieel mocht ik van mezelf vandaag pas beginnen met refreshen, maar heb het gisteren al gedaan.. oeps! Vandaag weer een nieuwe ronde, nieuwe kansen. Maandag ingeleverd, dus zou wel erg snel zijn.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:04

linda2008 schreef:
urosa schreef:
Ik vind het wel lekker om even van het refreshen af te zijn :') is het aankomende dinsdag weer leuk.

Je zegt het precies goed! Op dinsdag is het leuk! Maar daarna..... :') :+

_O-

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:13

Ik ben echt in een gat gevallen nu ik niet meer hoef te refreshen :Y) :')

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:15

Dala8 schreef:
Whoewhoep hier heel blij! 202 punten voor mijn eerste officiële wedstrijd! Nu B+2

Ik had mijzelf ook even gejureerd. En kwam uit op 187 dus had dit niet verwacht. Maar wel blij mee natuurlijk!

Zo trots op jullie! *\o/*

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:26

Dala8 schreef:

Wauw wat een debuut... ik kwam zelf op 177, doe mij ook maar 15 punten extra *D

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:29

Zoo hee! Gaaf zeg!
Kan daar alleen maar van dromen :o

Ik hoop echt dat ik rond de 180 zit, maar vrees ervoor :=
Vermoed dat ik wel een aantal 4tjes heb.

Hoe beoordelen jullie stukjes dat het paard net uit de aanleuning schiet/tegen de hand komt in de B?

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:29

Nou ik hoef niet meer te refreshen :+

Helaas geen winstpunt, maar 178 punten. Ze was ook echt niet te genieten want madam was hengstig. Dan is ze zo erg tegen de hand en is het zo moeilijk om haar over de rug te laten lopen. Ze gaat dan echt snel in de staak. Snap de punten wel, maar baal dan dat ik op 2 punten na geen winst heb :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:33

Kirrietje, wat balen zeg! Hopelijk kun je je wel vinden in het commentaar...

Dala, mega debuut zeg !! gefeliciteerd! (of had ik jou al benoemd? Nou ja dan nogmaals haha)

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:35

linda2008 schreef:
Kirrietje, wat balen zeg! Hopelijk kun je je wel vinden in het commentaar...

Dala, mega debuut zeg !! gefeliciteerd! (of had ik jou al benoemd? Nou ja dan nogmaals haha)

Jazeker! Had ook zon gevoel dat het geen winst ging worden. Was ook niet mega tevreden over de gehele proef. Maar baal dan weer dat het op 2 puntjes na is :') Gister wel weer eindelijk er lekker aan kunnen rijden dus hopelijk kunnen we aankomende week een goede proef neerzetten :j

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:42

PSvanLot schreef:
Dat zou ik heel bijzonder vinden. In de reguliere proeven controleer je als jury ook het bit en de sporen en wordt er niet gestart als er niet aan de eisen voldaan wordt.

Dat is dus ook niet perse altijd live het geval. Vorige indoorkampioenschappen was er iemand in het M2 die gewonnen had en daarna werd gediskwalificeerd omdat hij met een baucher reed. En hij gaf aan dat hij daar altijd mee reed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:46

Caritas schreef:
PSvanLot schreef:
Dat zou ik heel bijzonder vinden. In de reguliere proeven controleer je als jury ook het bit en de sporen en wordt er niet gestart als er niet aan de eisen voldaan wordt.

Dat is dus ook niet perse altijd live het geval. Vorige indoorkampioenschappen was er iemand in het M2 die gewonnen had en daarna werd gediskwalificeerd omdat hij met een baucher reed. En hij gaf aan dat hij daar altijd mee reed.

Dat mag alleen vanaf het Z1 inderdaad.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:02

Caritas schreef:
PSvanLot schreef:

Dan hebben er bijzonder slechte juryleden gezeten....

Dinsdag een proef teruggestuurd waarbij de ruiter een klein scherp wiel droog. Krijg ik hem vandaag weer terug. Daar ga ik dus niet aan beginnen. Zo'n ruiter moet toch gewoon opnieuw filmen? Wat wil de KNHS uitdragen met het online starten?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:14

Ik heb er van de week eentje terug gestuurd omdat er in het filmpje geknipt was, die kreeg ik ook weer terug om alsnog te beoordelen.

Ik controleer overigens niet van iedere combinatie het bit als ik live ergens zit. Ik kijk uiteraard wel even wat er ongeveer in hangt, maar ik ga niet bij iedere combinatie met mijn hand in de mond. Daar heb ik gewoon ook echt geen tijd voor. Echt alleen als ik zware twijfels heb en dat is in 25 jaar jureren max 5x voor gekomen.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:17

Ik vind het slecht, maar eigenlijk ook heel jammer dat de KNHS hier zo vrij mee omgaat. Ik denk namelijk dat het aan de KNHS is om de 'tegenstanders' van dit concept te laten zien dat het allemaal zo veel mogelijk geregeld en afgebakend wordt, maar in de praktijk is dat dus niet zo... Dan kan ik me goed voorstellen dat mensen er vraagtekens bij hebben.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:20

Zeker met zo’n niet toegestane spoor. Daar word je normaal gesproken mee uitgesloten van deelname. Dus waarom zou de proef nu beoordeeld moeten worden?! Knhs mag wel iets strakker zijn in het naleven van hun eigen opgestelde regels....
over een moeilijk te beoordelen proef ivm filmkwaliteit vind ik nog een ander ding, kwaliteit kan verloren zijn gegaan, maar verkeerde bitten of sporen is toch gewoon diskwalificatie... :?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:24

Anoeska27 schreef:
Ik heb er van de week eentje terug gestuurd omdat er in het filmpje geknipt was, die kreeg ik ook weer terug om alsnog te beoordelen.

Ik controleer overigens niet van iedere combinatie het bit als ik live ergens zit. Ik kijk uiteraard wel even wat er ongeveer in hangt, maar ik ga niet bij iedere combinatie met mijn hand in de mond. Daar heb ik gewoon ook echt geen tijd voor. Echt alleen als ik zware twijfels heb en dat is in 25 jaar jureren max 5x voor gekomen.

Dat hoeft ook zeker niet. Ik kijk ook alleen bij twijfel, maar als er een baucher voorbij komt. Of een micklem hoofdstel met stukjes van het bit naar het hoofdstel dan laat ik ze dat aanpassen.

Maar ik vind dat bij de filmpjes zeker het bit en de sporen gefilmd moeten worden om een beetje van controle te houden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:25

linda2008 schreef:
Zeker met zo’n niet toegestane spoor. Daar word je normaal gesproken mee uitgesloten van deelname. Dus waarom zou de proef nu beoordeeld moeten worden?! Knhs mag wel iets strakker zijn in het naleven van hun eigen opgestelde regels....
over een moeilijk te beoordelen proef ivm filmkwaliteit vind ik nog een ander ding, kwaliteit kan verloren zijn gegaan, maar verkeerde bitten of sporen is toch gewoon diskwalificatie... :?

Ik kom ze sporadisch in de ring tegen, dan moet de ruiter ze afdoen. Dat ze ze met losrijden aangehad hebben laat ik dan maar even zo, maar in de proef dan maar zonder.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:36

Anoeska27 schreef:

Ik ben nog nooit gecontroleerd op mijn bitten, zelfs niet op de kampioenschappen. Dan werd het afgedaan met chip lezen en paspoort kijken, en dat is ook enkel op de kampioenschappen gebeurd.
Niet dat ik er ooit misbruik van heb gemaakt, maar ben het in al die jaren in zowel dressuur als springen nog nooit tegen gekomen.

Hoe doe je dat als je als jury hoog zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:42

Zou lekker makkelijk zijn als je online wel mag starten met zaken die noet reglementair voldoen...

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:44

Ik heb wel punten, geen protocol. Dat is ook niet fijn...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:47

Marjolein schreef:
Ik heb wel punten, geen protocol. Dat is ook niet fijn...

Is misschien nog aan het uploaden? Hoe zijn je punten?