Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dorientjuh schreef:Datum en locatie zijn vanaf nu bekend!
..knip...
De bitloos dressuur dag zal alleen doorgaan als er een minimum 25 deelnemers kunnen zijn.
somokkele schreef:9 juni te Kootwijkerbroek.... Ik had me opgegeven, maar dit is me toch echt te ver weg, bij wie kan ik me afmelden??
JoviBan schreef:somokkele schreef:9 juni te Kootwijkerbroek.... Ik had me opgegeven, maar dit is me toch echt te ver weg, bij wie kan ik me afmelden??
Via mail: info@bitloosdressuur.tk
Huertecilla schreef:De geografische locatie lijkt me niet verkeerd.
Een groter probleem lijken MIJ het reglementaire aspect en de jurering, met name de toetsingscriteria.
Wie wil je het laten jureren trouwens??? Je gooit een paar voor klassieke dressuur fundamentele zaken uit de ring namelijk.
De wedstrijd zal natuurlijk wel gejureerd worden, hier hebben we ook al een aantal personen bereid toe gevonden (o.a. Tyrza van Iperen, onze grand-prix-bokker), maar aan de beoordeling kan geen enkele waarde ontleend worden in de zin van het behalen van winstpunten o.i.d. Deelname is puur bedoeld voor de lol en om steun aan de actie te betuigen. Dus wat dat betreft moet het gezien worden in hetzelfde licht als eender welke onderlinge wedstrijd op eender welke manege. Lijkt me dus niet dat zich daar een probleem bevindt.
Hebben jullie al nagedacht hoe de wedstrijd gepositioneerd wordt? De vraag mbt lidmaatschap is daarop gericht. Je dient er namelijk wel voor te zorgen dat rijders met een startkaart geen problemen krijgen door deelname. Mijn ervaring met de territorialen nijgingen van bonden binnen andere takken van sport is huiveringwekkend wat dit betreft.
Eenieder staat het vrij een (onderlinge) wedstrijd te organiseren, los van welke vlag dan ook. Ruiters met een startkaart zijn niet gebonden aan KNHS-wedstrijden, en ze zullen hier zeker geen problemen mee kunnen krijgen. Dit aspect is al eens eerder in dit topic ter sprake gekomen, en volgens mij is dit inderdtijd uitgezocht in de reglementen van de KNHS, of bij hun nagevraagd (maar die hou je nog even tegoed van me).
Ook de eventuele organisatorische aansprakelijkheden liggen hier pal tegenaan. Deelname op eigen risico behoort tot het grijze verleden.
Is bij een officiële KNHS-wedstrijd de organisatie soms aansprakelijk voor eventueel opgelopen schade? Lijkt me sterk, maar ik zal eens kijken of ik hierover iets op hun site vind. Maar dit is wel het uitzoeken waard.
Hebben jullie al over de begroting en het budget nagedacht? Gaan jullie fondsen werven of betalen de deelnemers de kosten?
Zo lang het een voorbereidende fase betreft gaat het nog wel. Verderop in het project ga je directe kosten maken en ik neem aan dat jullie die niet persoonlijk gaan sponsoren.
Misschien alle 600 sympatisanten 5 euro vragen die op het startgeld in mindering worden gebracht? Is gelijk een kleine stimulans om daadwerkelijk deel te nemen.
De deelnemers en standhouders betalen een bijdrage, locatie is tegen ZEER aantrekkelijk tarief geregeld, en verdere uitgaven (voor zover dingen niet kostenloos of tegen zwaar gereduceerd tarief te regelen zijn), daar zullen we sponsoren voor gaan werven.
Hebben jullie geïdentificeerd hoeveel van die 600 getelde steunbetuigers eigenlijk binnen het door jou (in mijn ogen correct conform de uitgangspunten) geschetste kader willen deelnemen? Dit dan nog even los van het totaal andere punt van of ze daadwerkelijk ZULLEN deelnemen. Die 5 euros zijn daarbij niet alleen een aanvangsbudget maar ook gelijk een concreet gegeven voor jullie. Wellicht is dat een logische vervolgstap op jullie site en hier.
We gaan er niet vanuit dat de steunbetuigers die de petitie getekend hebben onze doelgroep afkaderen voor wat betreft de mogelijke deelnemers. Inschrijven gebeurt via onze site, dat staat los van de petitie (er zijn ook al inschrijvingen binnen gekomen, onder voorbehoud voor wat betreftdatum en lokatie, dus vanaf nu zullen de inschrijvingen een definitiever karakter gaan krijgen). Het benaderen van de tekenaars van de petitie is overigens ook niet mogelijk, omdat het invullen van een e-mailadres of iets dergelijks niet verplicht is op die site. We zullen nu dat alles langzaam aan wat concreter aan het worden is, natuurlijk de wedstrijddag actief gaan promoten, niet alleen via bokt, maar daar zijn meerdere manieren voor. 25 deelnemers is naar ons idee echt niet onhaalbaar.
Succes en veel sterkte met het concretiseren van het project.
Dankjewel!
HC