Protestactie verplichten helm

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:23

WWWiske schreef:
Nou VValar, ik moet je zeggen, ik vind hem helemaal niet zo gek, je wil niet zien wat ik op mijn hoofd heb als ik het bos in ga, dat ziet er helemaal niet uit, maar ik ga dus gewoon echt niet zonder de straat op, en in de dressuurring wil ik gewoon mijn hoed op kunnen, gewoon veelzijdigheid *LOL*

Foto? Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:03

fabienne schreef:
Maarruhhhhhh hoe moet dat nou met die politie-agenten op wedstrijd?

Die mogen in hun uniform starten, maar dat schrijft een pet voor, maar de KNHS wil een veiligheidshelm voorschrijven, maar dat mag weer niet van de politie Verward Verward Verward

En nou???????????

Dan zetten ze hun pet maar op de helm! Cool

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:03

fabienne schreef:

Die mogen in hun uniform starten, maar dat schrijft een pet voor, maar de KNHS wil een veiligheidshelm voorschrijven, maar dat mag weer niet van de politie Verward Verward Verward

En nou???????????

goeie vraag Fab, stel die eens aan de KNHS

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:56

Weet je wat ik niet snap van de anti-hoedje mensen? Dat zij net doet alsof je mét veiligheidshelm ten alle tijden beschermd bent tegen welk letsel dan ook Verward

In het boekje wat bij de helm zit staat namelijk dat het dragen van de helm niet altijd langdurige invaliditeit of de dood kan voorkomen. Zeg nou zelf, zon mini klein beetje piepschuim het zal allicht veiliger zijn dan een gewone cap of hoed maarre.... het is nou niet álles.

Straks gaat de KNHS het zowieso verbieden om op een paard te gaan zitten, je kán je nl nooit 100% beschermen Cool

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:58

Gerrie ik ben op dit moment helaas geen lid van de KNHS..................

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:03

das nou jammer Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:12

Ja in de SGW daar starten ook militairen in uniform, maar of dat ze een baret op hebben weet ik eigenlijk niet, misschien weet Lielle dat?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:14

WWWiske schreef:
Heb je het artikel gelezen dan? ik weet niet meer of het in de P&S stond of in de Hoefslag, ik kan het nu niet nakijken, want die bladen geeft ik altijd m'n ma. maar ik denk dat het in de Hoefslag stond, ik wil je niet ongerust maken, maar de bemoeienis van de KNHS binnen de western gaat er echt aankomen, heeft iemand dat artikel bij de hand?

Nee dat artikel heb ik niet gelezen. Maar via de artikelen in de westernbladen betreft dit alleen de nederlandse selectie reining. De Wran en andere organisaties gaan nu juist op in een westernfederatie Nederland. En die heeft geen banden met de KNHS. Hanteert ook heel andere regels, die rechtstreeks gelieerd zijn aan het Amerikaanse rulebook.

Als dat al gebeurt (de hele westernorganisaties onderbrengen bij de KNHS), zal het mijn tijd wel duren. En anders kun je altijd nog in Duitsland starten. Met een gigantisch grote westernorganisatie Lachen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 09:55

fabienne schreef:

En nou???????????

Moet ik alsnog beroeps-militair worden ..............

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 09:59

Goedemorgen CGJ12 je bent er vroeg bij. Ga jij de KNHS bestoken met mailtjes over de ponykaders? Ze zijn echt ongeloofwaardig bezig( zie ergens een vorige pagina, het complete ponykader-1 rijdt zonder veiligheidscap maar met een dop zonder kinband.

Gerrie had wel een goede: kun je misschien verwijtbaar arbeidsongeschikt worden verklaard zonder helm?? Een vraag dus voor onze juristen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 10:05

amondi schreef:
Gerrie had wel een goede: kun je misschien verwijtbaar arbeidsongeschikt worden verklaard zonder helm?? Een vraag dus voor onze juristen.

In dat geval kan het KNHS bestuur beter aftreden, want dan moeten ze die regel VANDAAG nog doorvoeren en OOK voor alle GP-ruiters...........

Verwijtbaar arbeidsongeschikt.....................

In dat geval mag Coby ook wel oppassen.
Als die al heer stalruiters verplicht 8 uur per dag met een helm laat rijden krijgen die zeker nek- en schouderklachten (zie het als een soort van RSI)..............
En dan praat je pas over verwijtbaar arbeidsongeschikt!!!!
In dat geval is het middel erger dan de kwaal.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 10:11

Nou mij leek het ook sterk, zou je ook verplicht worden een veilgheidsbril met tennis te dragen. Helm op tijdens het fietsen en voetballen. Etc.
De enige redelijk veilige sport zou dan dus dammen worden, alleen krijg je dan weer dat je geestelijk arbeidsongeschikt wordt verklaard.

Verwijtbaar ao lijkt me te maken hebben met aan opzet grenzende verwijtbaarheid en dat is heel wat sterker dan een hoedje op een dressuurwedstrijd.
Maar wat zegt de jurisprudentie hierover, zijn er überhaupt wel uitspraken over verwijtbare AO?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 10:16

amondi schreef:

Sommige vrij gevestigde ondernemers, (o.m. juristen, artsen, notarissen) welke een zeer hoge uitkering hebben bij hun AOV , (van een paar ton) kunnen een AOV hebben waar deze clausule instaat, maar deze mensen zullen dan altijd een helm moeten dragen ook wanneer een hoed toegestaan is

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 10:28

Vandaar!!!!!
Al die dressuur-amazones van tegenwoordig zijn getrouwd met een dokter / tandarts / notaris etc etc..........

Kun je aan de helm gelijk de "status" van de amazones aflezen.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 10:39

CGJ12 schreef:
Vandaar!!!!!
Al die dressuur-amazones van tegenwoordig zijn getrouwd met een dokter / tandarts / notaris etc etc..........

Kun je aan de helm gelijk de "status" van de amazones aflezen.

Nee CGJ12 niet "de vrouw van" heeft dat probleem, maar de persoon zelf die verzekerd is, de ( bijv.) arts die tevens paardrijdt, kan dat probleem hebben door bep. AOV verzekeringen, die dat zo stellen.

"de vrouw van" mag dus gewoon met haar zijde 'l hiver hoedje rijden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:31

CGJ12 schreef:
OK.
Gisteren heb ik een keurig berichtje achtergelaten in het gastenboek van DVB.

Het betreft een indirect gastenboek waar de berichten pas worden geplaatst na screening van de directie van DVB.

Tot nu toe is het bericht nog niet geplaatst en heeft DVB ook anders niet gereageerd.
Mocht er iemand een nieuw bericht in het gastenboek zien gedateerd op 2 november of later, dan heeft DVB het bericht definitief gecensureerd en zullen passende maatregelen tegen Stal Van Baalen moeten worden genomen denk ik..........

Passende maatregelen zijn genomen door de controlerende instantie heb ik zojuist via via vernomen.........

Of Coby haalt een schroevendraaier............
Of ze gaan helmen verstrekken aan de ruiters.....

CGJ12 laat zich geen oor aannaaien........

Haha!:D:D:D:D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:42

WWWiske schreef:
Ja in de SGW daar starten ook militairen in uniform, maar of dat ze een baret op hebben weet ik eigenlijk niet, misschien weet Lielle dat?

he, mijn naam valt. Ik zou het eigenlijk niet weten, heb NB op een militaire wedstrijd gestart dit jaar, maar ik ga even zoeken.

/edit
dressuur met pet
cross in crosstenue met helm
http://archief.paardenfoto.nl/sgw/milit/index.htm

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:49

Oeiii. Die meneer op de fiets is ook zeer gevaarlijk bezig!!!
Hij zit niet echt stevig op zijn fietsje.

Afbeelding

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:50

en starten de militairen dan onder de auspiciën van de KNHS denk je?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:51

Het was iig een gezamenlijk vraagprogramma voor alle rubrieken, incl oefen en militair.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:52

VValar schreef:
Oeiii. Die meneer op de fiets is ook zeer gevaarlijk bezig!!!
Hij zit niet echt stevig op zijn fietsje.

[image]

Fietsen met veiligheidshelm is niet verplicht VValar!!, volgens mij begin je een beetje door te draaien Ziek Nerd Ziek door al die veiligheidshelmen om je heen Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:13

WWWiske schreef:
Fietsen met veiligheidshelm is niet verplicht VValar!!, volgens mij begin je een beetje door te draaien Ziek Nerd Ziek door al die veiligheidshelmen om je heen Haha!

In Deutschland is het wel verplicht. Jawohl!

Maarja, ik ben misschien wel een beetje aan het doordraaien.

Toch vind ik deze meneer heeeeel gevaarlijk doen. Tussen de paarden fietsen, zonder cap op. En zo te zien is zijn balans op het fietsje ook niet al te best. Wat nou als hij voor een hindernis fietst, zijn balans verliest, en omvalt. ONDER de hindernis.... en er komt er paard aan die op zijn hoofd springt. Dan heeft meneer geen cap op.

Het zou zo maar eens kunnen gebeuren Pling

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:14

het wordt tijd dat KNHS de begeleiders in een cross verplicht om met helm te rijden/lopen. Trouwens, ook voorlezers in de dressuurring; dat paard zal maar slaan, levensgevaarlijk Lips are sealed

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:25

En een veiligheidshelm voor de jury, ook een goed idee, ter bescherming van alle vader's van die jankende pony kindjes "die wel even je bek ( hersenpan) komen verbouwen" na de prijsuitreiking. Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:57

Mensen, ik weet nu bijna zeker dat je ZZGP leden geen medestanders krijgt, die zetten gewoon de helm op. Ik heb er nu diverse gepolst en zonder uitzondering hadden ze het over: het is wel veel veiliger, ik zet wel een helm op. Dus of ze denken dat het zo'n vaart niet loopt of ze willen gewoon graag weer hun helm op.