Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:01

Mijn wedstrijd spullen en dekjes liggen binnen op de zolder.

In stal pak ik een emmer met poetstasje ( die alleen voor op wedstrijd is en waar alles in zit), m'n zadel - hoofdstel en n zweetdeken en klaar ben ik.

Vlechten doe ik meestal kort voordat ik ga laden ( in de zomer vaak gewoon op de wei; heb n bruine - gaat prima). Of zelfs op wedstrijd zelf. Dan rijd ik eerder weg , zet haar aan de trailer vast met een hooinet en vlecht daar. Alleen bij droog weer haha

In geval van nood dan gooi ik er maar n paar hele grote knotten in en vermijd ik voorpluk vlechten met n oornetje :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 12:05

Succes vandaag, annash! Jullie kunnen het!
Ook voor de rest die morgen gaan

Ik rijd al 45 minuten los, half uur voor opzadelen en zelf aankleden (Vooral mijn eigen haar duurt lang haha) en 15 minuten aanmelden, dan kunnen we aanmelden, naar de wc en even bij losrijdbaan kijken. Bij grote outdoor zelfs meer tijd daarvoor, anders red je het niet van parkeerterrein naar secretariaat en weer terug. Dan ook nog 15 minuten voor het laden, hoewel ze nu heel netjes erop gaat heb ik liever meer tijd en speling.
Dus minimaal anderhalf uur van te voren er zijn, dan redden we het ook als het inloopt.
Spullen pakken, trailer aankoppelen en poetsen rekenen we een half uur voor. Alleen als we s ochtends vroeg moeten doen we alles behalve poetsen de dag ervoor.

Maar ik kan ook niet wassen voordat ik weg ga, snap nooit hoe anderen dat doen want dan is hier de staart echt nog niet droog tegen de tijd dat we moeten rijden. Benen wisselt hoe dik het haar is maar dat duurt best lang qua wassen omdat ze een viespeuk is. :')

Melzazu

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 12:07

Succes Annash en alle anderen die gaan *\o/*

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 12:16

Ik ben zelf nog beetje aan het uitzoeken hoelang ik moet losrijden. Ik stap er heen rond de 35 min. Dus kan eigenlijk meteen draven en galoperen maar als ik te lang los rijdt wordt de 2e proef lastig maar als ik te kort los rij is ze niet fijn.. dus houdt het nu op 15 a 20 min.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 12:19

Half uur losrijden was de laatste keer bij die van mij echt te weinig vond ik. Volgende keer wil ik dus 40 minuten proberen. Komt denk ik ook omdat het voor ons allebei nog allemaal nieuw is. Als we het vaker doen en meer gewend zijn is een half uur waarschijnlijk wel voldoende. Beetje puzzelen nog.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 12:20

Nou ik ben net terug van m’n debuut.
Dat was me het ochtendje wel :=
M’n brave fjord vond àlles eng en ik ben een schijterd dus dat begon al goed. De eerste proef heb ik denk ik 2 onderdelen normaal kunnen rijden. Tweede proef me herpakt en toen heb ik alles kunnen rijden. Kwamen alleen niet echt langs het juryhokje. Met 178,5 nét geen winstpunt maar meer dan ik had verwacht dus ik klaag niet. Zelfs iemand verslagen haha.

Viel me wel op dat er alleen maar bruine KWPN’ers reden dus ik viel wel op met mn fjord hahah.

Afbeelding

Afbeelding

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 12:23

Wat fijn Selina dat je tweede proef beter ging en dat zijn echt wel nette punten hoor!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 13:39

Nou hier wat het een fiasco... Alles liep voor tijd al mis, dus ik was niet bepaald relaxed. Erop gestapt en ze voelde zo fris, dat ik niet van het touw durfde om te rijden. Compleet in paniek afgestapt, in een paniekaanval geschoten, tot aan hyperventileren aan toe. In de binnenbaan nog even een rondje gestapt en weer erop, maar voelde nog hetzelfde, dus ik ben weer afgestapt want ik durfde gewoon niet. Paard heeft zich verder voorbeeldig gedragen eigenlijk, maarja, zeg dat maar tegen mijn hoofd...

Ik ga nog even een potje verder janken, nu van frustratie. :o

Ik lees later weer even bij en dan reageer ik weer.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 14:53

Annash :knuffel: :knuffel:

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 15:01

Ach dames wat rot voor jullie beiden zeg!

Dikke knuffel Annash :knuffel:

Netjes dat je je toch hebt kunnen herpakken Selina!! En ik vind het zelf juist leuk om een fjord te zien in de ring! Zijn bij mij in de regio vaak beter gereden dan de KWPN'ers

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 15:43

Oh nee Annash, en dat na je goede voorbereiding :(

Kan iemand me vertellen of je met een bordeaux dekje mag starten bij dressuur? Ik kan het niet vinden in het reglement. Maar ik vind een wit dekje op een Fjord eigenlijk niet zo mooi :o

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 15:56

Wat onwijs rot joh Annash! :knuffel:

Selina, wat balen van je 1e proef. Maar top dat je je 2e proef herpakt hebt! Net geen winst, maar nu je weet hoe/wat gaat dat de volgende keer vast goedkomen! :D
En voor zover ik weet mag je met elke kleur dekje starten in de dressuur :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 17:14

Ach Annash wat naar voor je dat het zo verlopen is. Angst is zoooo moeilijk soms en kan je dan zo in de weg zitten. :knuffel:

Je mag met alle kleuren dekjes starten Selina.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 17:26

Selina, alsnog dicht bij de winstpunt en de kop is eraf! Leuke combinatie jullie hoor! <3

Annash, wat jammer zeg. Je mag toch trots op jezelf zijn want je hebt het geprobeerd, en als je paard zich voorbeeldig gedroeg is dat toch ook wel weer een pluspunt. Daar kan je de volgende keer wel op terug kijken, dat ze toch wel braaf bleef.
Volgende keer beter! :knuffel:

Vandaag onze laatste L2 proef gereden, was nog voor een competitie.
Erg fijne proef gereden, hij was erg goed te rijden.
Gisteren was hij helemaal kolder met trainen dus was een beetje voorbereid maar vandaag was hij gelukkig weer helemaal zen.
Puntjes waren wat laag. Had 1 storing in het achterwaarts weer. En ik denk dat het er hier aan ligt dat er geen bakrand is. Vorige keer namelijk precies het zelfde haha.
Anyway, wij gaan lekker door nu in het M1.

Staat natuurlijk weer op film, dus wie geïnteresseerd is.. ben wel benieuwd wat jullie vinden :=

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:34

Alles is schoon voor morgen, waarschijnlijk voor niks door de regen maar ach. Hoort wel bij de voorbereiding haha

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:41

Ik loop echt achter hier, sorry allemaal!

Hier in de regio zijn de startnummers al wel een tijd gewenst, maar als het kan meld ik me alsnog wel aan. Jury vandaag zei ook dat ie al zat te proberen mn nummer te lezen, maar ondanks dat ik gewoon simpele rechthoek heb met grote cijfers en geen bling blijft dat lastig als iemand draaft/galoppeert.

PSvanLot, fijn dat ie weer de goede kant op gaat, je hebt lang geduld moeten hebben! Op naar weer knallen in de ring!

qua wedstrijdplanning: ik ben meestal ongeveer een uur voor mn proef aanwezig, soms iets eerder. Voor aankoppelen, inladen, vlechten en poetsen trek ik een uur uit, wassen de dag ervoor, ook als ze de dag zelf nog naar buiten gaat. Witte voorvoetjes moet ik meestal wel even bijwerken, maar dat past in dat uur.
Ik ga er slecht op als ik veel tijd heb, dus kan beter gewoon doorwerken :')

Selina, geen verkeerd debuut hoor! Ik herken die baan, vinden veel paarden spannender dan je op eerste gezicht zou denken. Heb je al een volgende gepland?

Shanna, wat sneu! Snap je frustratie, kan je zo teleurgesteld in jezelf zijn. :(:) Hopelijk lukt het je om dit een beetje te doorbreken weer.

Jammer van de tegenvallende punten Deempje, op naar t M1 dus maar gewoon! Soms heb je die verandering nodig :)

Succes iedereen die vanavond of morgen nog mag!!

Ik heb vanmorgen Z1 gestart en gelijk beloond met winst *\o/* *\o/* was eigenlijk pas april de planning en alle hormonen helpen bepaald niet mee in de voorbereiding en het rijden vandaag, maar de kop is eraf, en hoe <3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:08

Deempje: Wat goed dat jullie nu de L2 uitgereden hebben! Ken je de M1 oefeningen al?

Noukie: Ik heb nog niks ingepland. Zit even te denken wanneer ik weer durf _O-
Gefeliciteerd met je eerste winstpunt in het z1!

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:15

Ik ben al M1 gestart vorig weekend, heb even flexibel gestart aangezien dit nog een laatste wedstrijd was van een competitie.

Maar toen hadden we 193 en 189 en 2x een rood lintje mee naar huis. Dus was een geslaagd debuut ;)

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:15

Selina schreef:
Noukie: Ik heb nog niks ingepland. Zit even te denken wanneer ik weer durf _O-

Toen wij begonnen met wedstrijden bewust een 3x achter elkaar gepland. Beetje ritme krijgen, diertje leren dat het normaal is, en zelf leren om te blijven ademen :D

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:22

Noukie: wat super goed joh! Gefeliciteerd met je eerste winstpunt in het Z1! :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:29

Noukie, gefeliciteerd!!

Jeetje Annash, wat zonde en jammer. Misschien raar, maar zou het je helpen, als iemand anders er eens op stapt ? Dat je dan ziet, dat er niets gebeurt ( hopelijk)?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:34

Wat goed Noukie! *\o/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:39

Wat goed Noukie! Proficiat!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:48

Gefeliciteerd Noukie!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 22:03

Getup schreef:
Noukie, gefeliciteerd!!

Jeetje Annash, wat zonde en jammer. Misschien raar, maar zou het je helpen, als iemand anders er eens op stapt ? Dat je dan ziet, dat er niets gebeurt ( hopelijk)?

Ja, zoiets wil ik na het veulen ook graag doen. Ik heb er nauwelijks op gezeten vandaag, maar ze heeft zich aan de hand (hoewel scherp/spanning) echt keurig gedragen vandaag hoor. Daar kan ik gewoon niks van zeggen. Maar ik voel dat frisse en klap gewoon helemaal dicht. Die merrie heeft ook echt nog nooit iets gedaan als ze iets fris is, dat zit echt in mijn hoofd. Heel vervelend.