Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flevolander

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 22:50

eens hoor BF. denk dat het ook voor andere takken geldt.. maar jeetje, het lijkt me zo fijn om weer te mogen starten! Stiekem hoop ik op mogelijkheden na 19 januari

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 22:51

Flevolander schreef:
in het verleden wel redelijk actief mee gepost hier.. nu wat minder omdat het al vrij snel duidelijk werd dat voor de Z-ruiters er geen wp's in zaten via de online proeven..

maar inmiddels denk ik pfoeee... wat duurt dat lang, die wedstrijd stop.. ben ik de enige Z ruiter die dit gevoel heeft?

Heb ik ook hoor... Ik spring en sgw er ook nog bij, maar is ook weinig van gekomen. Gelukkig kan ik nog een beetje jureren. En ben de wissels maar vast aan het monteren voor als het Z2 ooit nog mag komen, dat is best een klusje hier :o Hij springt ze, maar wordt er nog erg onstuimig van... *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 22:52

Flevolander schreef:
eens hoor BF. denk dat het ook voor andere takken geldt.. maar jeetje, het lijkt me zo fijn om weer te mogen starten! Stiekem hoop ik op mogelijkheden na 19 januari

Herken het ergens ook wel, al een jaar niet weggeweest. Maar ik denk niet we na 19januari weer iets mogen als ik heel eerlijk ben. Het gaat helemaal niet goed helaas. Cijfers nog veeeel te hoog en verpleeghuizen zijn al hulp van defensie nodig om nog zorg te kunnen bieden. En als ik zag hoeveel mensen wel niet tig auto's voor de deur hadden en een woonkamer vol volk met de kerst.. Nee dan ben ik er bang voor.

Dus ik heb mij maar neergelegd bij het idee dat we waarschijnlijk pas outdoor weer mogen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 22:54

Flevolander schreef:
in het verleden wel redelijk actief mee gepost hier.. nu wat minder omdat het al vrij snel duidelijk werd dat voor de Z-ruiters er geen wp's in zaten via de online proeven..

maar inmiddels denk ik pfoeee... wat duurt dat lang, die wedstrijd stop.. ben ik de enige Z ruiter die dit gevoel heeft?

Nee hoor.
Ik moet nog 1 puntje in het ZZL om de Z cursus te mogen gaan doen, dus had startkaart in september al opgezegd. Die loopt 31 dec af.
Ik dacht, 3 maanden, dat luk makkelijk! Niet dus. -O-

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 22:55

Herkenbaar. Springt ie eindelijk na 2 jaar een wissel :') Gelukkig in de zomer wel Z2 geklasseerd, maar had toen graag verder gegaan.
Wat hierboven ook al gezegd wordt, het is jammer, maar we moeten het er mee doen. Ik heb mijn hoop ook op het nieuwe outdoor seizoen gezet en wie weet valt het mee.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 23:09

Fijn te lezen dat ik niet de enige ben die de wedstrijden mist. Net ook allemaal van die puntjes waarin je als ruiter graag de volgende stap maakt. Ik begrijp dat het bij het bij enkele van ons net enkele of 1 wp scheelt om een nieuwe stap te mogen maken in de verdere opleiding, wedstrijdcarriere of jurycursus.. of in Noukie haar geval, na een paar jaar van trainen eindelijk de wissel er op en het dan niet kunnen laten zien.

Om mezelf gemotiveerd te houden zijn wij in onze les wekelijks bezig met de vliegende en een beetje aan het werken aan de verdere Z2/ZZL oefeningen.. maar toch werkt het enigszins demotiverend om mijnknhs nog steeds op 7 wp te zien staan. 5 januari reedt ik mijn Z1 debuut.. we zijn het jaar inmiddels rond..

Spenk, wat betreft versoepeling.. tussen wat ik hoop en wat ik verwacht zit een groot verschil.. Ik werk zelf in een dierenwinkel, en als ik zie hoe Nederland met de opgelegde regels om gaat ben ik bang dat we er nog lang niet van af zijn

edit, zaten wat typo's in van zelfmeedenkende pc's

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 23:32

Flevolander: als ZZ-L en springruiter mis ik de wedstrijden ook. Begint ondertussen wel erg lang te duren... Train lekker door thuis, maar zou wel weer graag op wedstrijd gaan. Ben alleen bang dat het nog wel lang gaat duren en dat het pas in het outdoorseizoen weer wat wordt. Gelukkig kan ik wel online jureren, ontvang vrijwel elke week wel een bups proeven en beleef er veel plezier aan :-)

Heel herkenbaar ook wat je zegt! Dat het thuis lekker gaat, maar je het niet kan ‘bewijzen’ op wedstrijd en dat dat soms wat demotiverend werkt. Maar goed, als de wedstrijden weer starten zijn er vast een hoop Z-ruiters en springruiters die heel snel hun punten halen op wedstrijd, na al dat trainen, haha.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 23:33

Waarom rijd je niet een paar keer een online proefje? Je krijgt toch weer veel feedback en dat motiveert vaak ook weer in je training.
Als het dan beter gaat haal je straks weer sneller je punten.
Ik vind het enorm jammer dat de knhs geen oefen mogelijkheid biedt voor de subtop. Had graag een filmpje ingestuurd als voorbereiding op de wedstrijden die ooit weer komen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 23:40

Ik heb het wel overwogen toen het nieuwe platform online kwam en het niet meer zo specifiek aan bepaalde inschrijving gebonden was.. echter zijn nu de maatregelen weer wat strenger, en wil ik bij ons op stal niet te veel mensen van buitenaf mee brengen(degene die ik voor evt. filmen al reeds gevraagd had). Daarnaast is onze 20/60 baan niet optimaal.. (buiten, super bodem, maar een mooie hoge heg, en een lantaarnpaal op de C :') :Y) )

Maar inderdaad, misschien gewoon is proberen voor de gein :j

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 00:02

Ik krijg al vanaf de L bijna elke proef hetzelfde commentaar, dat kan ik dromen, alleen het ook verbeteren is wat lastiger.
Maar een online proef vind ik daarom weinig nut hebben. Ik weet toch al wat de feedback gaat zijn.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 00:07

Ik moet zeggen dat ik de wedstrijden op dit moment niet echt mis, ik wilde toch al december een wedstrijdpauze en misschien januari ook.. Maar nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat dit ook is omdat ik met de online wedstrijden toch nog mijn laatste 2 winstpuntjes binnengehaald heb en nu L1 mag starten.. Als ik die nog niet gehad had, was ik er niet zo blij mee geweest..

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 00:19

Hier een dochter die komend jaar 18 wordt en heel graag haar pony naar het Z2 had gereden. Nu mag ze Z1 starten en staat ze dus stil... zelfde qua springen, M startgerechtigd maar wanneer het er van gaat komen. Het idee was om van het voorjaar de pony te verkopen maar dit stellen we misschien toch maar wat uit.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 06:58

Dat soort dingen zijn inderdaad heel zuur. Dat zie ik ook met een aantal leerlingen die bij de jeugd rijden dan tikt de klok toch gewoon door.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:24

Eveline77 schreef:
Hier een dochter die komend jaar 18 wordt en heel graag haar pony naar het Z2 had gereden. Nu mag ze Z1 starten en staat ze dus stil... zelfde qua springen, M startgerechtigd maar wanneer het er van gaat komen. Het idee was om van het voorjaar de pony te verkopen maar dit stellen we misschien toch maar wat uit.

Als ze komend jaar 18 wordt mag ze als ik het goed heb toch nog een laatste jaar bij de ponys starten.

Ik hoop oprecht dat de wedstrijden in 2021 weer doorgang kunnen vinden. In welke vorm dan ook

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:02

Ik mis het ook enorm. Jurerenen wedstrijden rijden.

Vind het rijden op een andere locatie echt toevoegen aan de training en ik weet van mezelf dat ik anders train als ik wedstrijden heb. Mijn basis is nu echt fijn op orde, de oefeningen gaan steeds beter en beter. Maar als het dan achter elkaat moet...
Het helpt wel om online te filmen want dan moet ik er ook mee bezig zijn maar tis toch niet hetzelfde.
En over 3 wp is het voor mij klaar. Dan mogen we Z en dat kan ook ondertussen na al dat trainen thuis.
Wel blij dat ik van de zomerpaar x m2 heb kunnen starten en dus ook fysiek wp heb kunnen halen.

Voor pony ruiters echt heeeel zuur dit idd!

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:12

Vraagje, het kan zijn dat het al voorbij is gekomen dan excuus. Maar beoordeling gepland is dat dan dat het proefje bij een jury is. Of dat het nog naar een jury moet. Ik heb deze tekst al vanaf 22 dec. Ik ben bang dat ik mischien iets fout heb gedaan.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:22

ynskek schreef:
Als ze komend jaar 18 wordt mag ze als ik het goed heb toch nog een laatste jaar bij de ponys starten.

Ik hoop oprecht dat de wedstrijden in 2021 weer doorgang kunnen vinden. In welke vorm dan ook

Klopt hoor, maar ze wil begin volgend schooljaar voor stage naar het buitenland, al zie ik dat ook zo 1,2,3 niet gebeuren gezien de huidige situatie... maar vandaar dat de pony voor die tijd weg zou gaan.

appel_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:17

Ik heb zojuist mijn startkaart gekocht! Staat paard lief ineens met een hoefzweer |o

Hopen dat hij snel open is en we kunnen filmen! :+:

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:33

Klopt hoor streep. Je hebt misschien net pech met een jury die niet direct de tijd heeft. Kerst heeft er natuurlijk tussen gezeten.
Ajj zuur appel. Maar gelukkig is een hoefzweer vaak makkelijk verholpen.
Urosa wat goed dat je nu Z mag starten. Hartstikke leuk voor jullie!

Nou ik had zaterdag weer een proefje opgenomen. Paard was de afgelopen weken super vooruit gegaan dus helemaal zin in. Nou ik had in een jaar denk ik nog nooit zo bagger gereden. We gingen weer even een jaar terug in de tijd qua niveau waar we waren dus je kan wel raden dat ik flink de balen had. Maar toch proefje gereden geen gekke dingen maar omdat je weet dat het 20x beter kan toch ontevreden. Heb er 3 dagen overna gedacht, toch ingestuurd. Toch nog 197 punten :D noem het maar compensatie voor de vorige keer toen ik mezelf 190-200 punten zou geven en ik 178 kreeg :) en ergens was deze proef zo slecht nog niet maar voor je gevoel omdat je weet dat het zoveel beter kan is het natuurlijk helemaal bagger :=

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:35

thx Queelens dan wachten we geduldig

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:44

Haha, nou Queelens... dat was zeker geen verkeerde proef dan!

Ik heb ook mijn proef van vorige week terug, 181 punten. Zeker niet mn beste proef. Paard is de laatste weken beetje fris en laat zich dan niet heel makkelijk rond sturen, dus tevreden met de punten en ik kan me prima vinden in het commentaar.

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:57

Punten terug van afgelopen donderdag. 184,5 :) tevreden mee. Ik denk dat we van de week nog een keertje opnemen en daarna weer ff doortrainen

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:08

Wij hadden vanmiddag onze protocol ook al terug, binnen een dag
Netjes 190,5 dus een dikke winstpunt :j Staat genoeg opmerkingen bij om weer mee aan de slag te kunnen

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:03

Toch ook wel weer leuk de spanning die je hebt als je de mail ontvangt dat je punten er zijn en dat je eerst nog moet inloggen haha. Fijne manier ook om zo je protocol te lezen :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:15

Maris, gefeliciteerd!!

Tessie, gefeliciteerd!

Eveline, gefeliciteerd! Fijn dat je je kunt vinden in de punten, dat is veel belangrijker dan hoe hoog ze zijn ofzo :)

Queelens, oepsie... hihi! Nou gefeliciteerd met de punten. Bewijst maar weer dat het een jurysport blijft ;)