[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:48

Mooi zadel! Heel erg veel plezier ervan.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:57

Zo jullie hebben druk doorgekletst!

Michelle mooi zadel. Kan me w.b.t. het filmpje helemaal vinden in de opmerking van Katja. Helaas heb ik ook te weinig aandacht besteed aan het echt kantelen van bekken in het terugsluiten waardoor ik nu met de pirouette echt even vastloop.

Droversrun weer een kaalpaard. Balen dat de wissels wat minder gingen.

Katja succes met je wedstrijd vanavond. Ga je dan met het paard waar je hippiade zzlicht reedt? Of een andere?

Lithya gaaf dat je aan de autumn desert trail hebt meegedaan. Lijkt me een toffe ervaring.

Ik heb dit weekend een druk wedstrijd weekend gehad.
Vrijdag jonge paarden wedstrijd met de 3jarige. Tussen de andere paarden was nog wel een beetje spannend maar om heel de entourage geeft ze eigenlijk niks. We zaten in de middenmoot dus voor de 1e keer heel tevreden.

Afbeelding

Verder zaterdag en zondag nog met de Z paarden op pad geweest. Commaar had zaterdag een hele mooie draf tour maar in de galop kreeg ik m niet genoeg aan de gang en waren alle wissels kapot _-:(
Gelukkig kon ik veel compenseren en was ik nog 6e met 63.5%. Helaas net geen prijs. Was een sterk deelnemersveld met veel professionele ruiters dus dat viel me alles mee.
De merrie gaat steeds beter. Mist nog wat kracht in galop waardoor daar nog te veel mis gaat maar dat vind ik niet zo erg. Die zat in de middenmoot met ruim 61%. Met nog best een aantal onvoldoendes.
Zondag selectie gereden. Baan was knijterhard en ze hadden er met auto's door gereden en niet gesleept. Helaas sprong hij tot 2x toe in zowel mijn linker als rechter draf appuyement over de bandenstreep heen >;) dus niet zo'n fijne draftour. Galop nu wel een stuk beter. 2e prijs met 61%.
Nu streven naar een proefje waar draf en galop goed zijn. :=

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:14

Oh wow, wat een mooie foto! Fijn dat ze zo braaf was. Knap paard.

Hihi lekker bezig met je wedstrijden. Volgende keer dan idd maar alles gewoon goed. Wel slecht van een organisatie qua baan, zeker met een selectie.

Bekken kantelen is echt een dingetje, zijn ermee bezig, met osteo ook. Hij zit/hij houdt zich daar enorm vast.

Hopelijk komen we een keer tot lossigheid.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:19

Ik ken het hoor michelle. De mijne vind het ook heel moeilijk en raakt ook best gefrustreerd nu we het meer aanspreken waardoor de hele galop op het moment minder is. Zolang ik lekker voorwaarts rijdt is er niks aan de hand maar als ie maar denkt dat ik ga opvangen maakt ie zich meteen strak. Maargoed ik herken dit wel van alle dingen die hij tot nu toe moeilijk vond. Over het algmeen valt zometeen het kwartje en kunnen we weer verder maar het heeft even tijd nodig. Het is iig wel iets wat echt moet om verder te kunnen dus we knutselen gewoon maar door.
Vanavond weer een rondje bij Theo dus dan worden we vast wel gedrild.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:30

Oh lekker! Altijd fijn even op les. Ik over 3 weken eindelijk weer bij Tonnie.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:15

Oooh, ik heb zooo fijn gereden! Wat een verschil. Had les en mijn instructrice zei ook, je zit echt zoveel fijner en beter. Wereld van verschil.
De appuyementen gingen zowel in draf als galop zoveel soepeler, met meer buiging en meer impuls. Ik zat hem gewoon niet meer in de weg.

Super de superblij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:26

Super fijn!!!

Wij gaan heel wisselend. Ligt veel aan mij. Veel problemen met mijn lijf. Vandaag 0 meting gehad bij sportarts. Zag er niet heel rooskleurig uit en verwachting is een lang intensief traject nodig.
Helaas denkt de KNHS 0 mee, dat maakt het niet makkelijker.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:34

vec schreef:
Super fijn!!!

Wij gaan heel wisselend. Ligt veel aan mij. Veel problemen met mijn lijf. Vandaag 0 meting gehad bij sportarts. Zag er niet heel rooskleurig uit en verwachting is een lang intensief traject nodig.
Helaas denkt de KNHS 0 mee, dat maakt het niet makkelijker.

Wat houdt dat in? Klinkt erg heftig :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:46

Heb ernstige spierklachten in mijn linker heup met daarbij veel krachtverlies.

ik hoop dat mijn sportarts nu een bericht kan maken dat ik in ieder geval tijdelijk met een zweep kan rijden.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:18

Jeetje, dat is niet niks. In hoeverre ben je afhankelijk van de knhs hiervoor?

Hopelijk kun je met zweep gaan rijden, en dan rustig aan werken aan herstel, voor zover dat kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:27

De knhs moet de zweep toestaan. Maar tot nu toe gaat dat niet eenvoudig.

Nu start ik zonder zweep maar dat is gewoon niet fijn. Kan beter niet starten maar ik vind het weg gaan te leuk.

Herstel zal lang duren, de tijd zal uitwijzen wat het gaat worden.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:32

Ok. En ook al krijg je verklaring van sportarts is dat geen garantie dus?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:34

Kun je geen classificatie keuring laten doen? Daaruit kreeg een lesklant van me ook dispensatie.
Hopelijk trekt je lijf een beetje bij en kun je straks weer beter uit de voeten. Ik heb zelf behoorlijk veel minder kracht in één been maar kan er inmiddels wel mee overweg. Met heel veel revalideren is het redelijk functioneel geworden.

Fijn dat het zoveel beter ging Michelle.

Nette scores op wedstrijd Nikkie ondanks dat er nog genoeg te verbeteren was. Ik vind je 3 jarige echt geweldig!!

nikkietjuh schreef:
Katja succes met je wedstrijd vanavond. Ga je dan met het paard waar je hippiade zzlicht reedt? Of een andere?
Die was inderdaad mee vandaag. Voor het eerst weer binnen en zijn vierde indoorwedstrijd ooit dus hij was een tikkeltje gespannen maar bleef wel braaf. Te veel fouten en slordigheden voor een echt goede score en ik merk dat hij eigenlijk nog net iets te groen is voor het niveau.
Maar ondanks dat wel 61,3%, helaas enorm veel juryverschil (7%) dus ik vind het lastig om in te schatten wat nou wel of niet goed was.
Weet in ieder geval weer waar ik aan wil werken dus dat gaan we doen. Over anderhalve week is alweer de eerste selectie en dan moet ik wel serieus betere punten rijden om een beetje mee te doen.

Morgen ga ik met mijn eigen paard lessen bij Sönke Rothenberger, heb ik super veel zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:36

Michelle77 schreef:
Ok. En ook al krijg je verklaring van sportarts is dat geen garantie dus?

Nee zeker niet. Ik begrijp ook heel goed dat ze het natuurlijk niet zomaar geven. Maar ga maandag even met de sportarts om de tafel hoe we het het beste kunnen aanpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:39

Proficiat Katja met je punten, jammer van het juryverschil. Daar kun je zo weinig mee.

De beperking op kracht is niet het ergste maar wel de pijn die de klachten geeft.
Om naar de classificatie te gaan heb je wel een goed gediagnosticeerde aandoening hebben. Anders kun je je 75 euro beter in je zak houden.

Maar hopelijk komt er nu schot in de zaak.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:51

Hopelijk krijg je een verklaring waar je wat mee kunt. Maar als je een duidelijk meetbare vermindering van kracht hebt dan zou je een heel eind kunnen komen bij de keuring tenminste dat is mij toen verteld. Bij mij zit een heel gat in mijn medisch dossier want heel raar maar precies alles waar het ziekenhuis een enorme fout heeft gemaakt is verdwenen. Maar mij werd verteld dat het geen bezwaar hoefde te zijn.
Uiteindelijk heb ik niet laten keuren maar misschien heb je wat aan de informatie.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:52

Hopelijk kom je er samen met de arts uit en werkt de knhs mee.

Toch nog netjes Katja, was het ZZZwaar? Kan me voorstellen dat je zin hebt in je les, heb ik ook altijd. Lijkt me een heel fijne instructie, vind hem zo geweldig rijden.

Ik bedacht me gisteren, dat er op de kringfinale een gewone proef en een Kür gereden moet worden. Op de finale moeten iig 12 deelnemers zijn (8 naar de regio em 4 reserves) dus het is zeker een reëele kans dat ik daar zou mogen rijden. Oeps, dat wordt een kür regelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:00

Dank je Katja. Daar heb ik wat aan. Ik zal Harm van de KNHS nog eens mailen of ik hem mijn dossier kan sturen zodat ze kunnen kijken of het zin heeft om te komen.

Wat vervelend van je dossier. Enorm slordig ook!

Wat tof Michelle! Ik zou heel graag een keer een kur rijden. Heb weleens wat ontworpen en mijn aanstaande zit in de muziek dus kan prima een kur in elkaar zetten.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:04

Ik doe, buiten mijn werk als juf, ook de administratie van een muziekcafé waar elke vrijdag, zaterdag en zondag live muziek is, dus ken genoeg mensen id muziek ook evt. Maar zo kort dag is weer lastig. En het hele jn elkaar zetten, schrijven, originele lijnen bedenken, rijden op locatie, timen, laten filmen etc is nu gewoon lastig. Ik kan niet zomaar inladen en op pad. Moet dan iets regelen voor die kleine smurf.

Dus hopelijk dat ik iets kan lenen, maar heb bij kür online ook wel redelijke muziek gevonden. Beauty and the Beast, klonk wel leuk.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:06

Succes ermee Vec, het is allemaal al vervelend genoeg zonder alle bureaucratie die erbij komt kijken.

Michelle77 schreef:
Toch nog netjes Katja, was het ZZZwaar? Kan me voorstellen dat je zin hebt in je les, heb ik ook altijd. Lijkt me een heel fijne instructie, vind hem zo geweldig rijden.
Prix st georges. Ik het het ZZZ overgeslagen omdat ik denk dat hij die proeven verwarrend zou vinden.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:07

Ohja, dat is waar, sorry!

Extra knap :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:08

Niet persé, denk dat ik in het ZZZ niet noodzakelijk meer punten had gekregen en die proeven vind ik vaak ingewikkelder.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:10

Katja schreef:
Niet persé, denk dat ik in het ZZZ niet noodzakelijk meer punten had gekregen en die proeven vind ik vaak ingewikkelder.

Ok :)

Ik vond het al heel fijn het M2 over te slaan hihi (en M1 2 dagen achter elkaar gestart, toen waren we erdoorheen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:13

Ik ben al blij als ik uberhaupt ZZL kan rijden haha.

Zondag weer eens starten nou ja, ik ga weer voor een gezellige dag, heb sinds de testen vanmiddag een slapend been haha

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:15

Ah oliebol.

Snap je wel hoor, ik ga ook graag op Wedstrijd. Maar vind het wel knap dat je doorzet, ookal kun je niet optimaal rijden.

Ik zondag ook, even oefenen voor de selecties nog, de week erna.