[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:42

absque_dubio schreef:
Liss, dat is dan net zo eng ja. :D Jij zou in mei toch het Z in gaan? Toch nog even uitgesteld?

Ik ben wel gestart, was vorige week zaterdag.
Veel stressfactoren bij mij en paard waardoor dingen niet lekker liepen, hij was erg heet en kon in de proef niet veel regelen.
Ik had 188 en 188,5

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:23

Fijn ging het echt niet, maar toch nog 196 en 204. Was net een merrie zo nijdig op mijn been. Ging ie bokken in de boog van door een s van handveranderen. :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:47

Lithya schreef:
Fijn ging het echt niet, maar toch nog 196 en 204. Was net een merrie zo nijdig op mijn been. Ging ie bokken in de boog van door een s van handveranderen. :+

Oh ja dat is niet fijn... dan heb je geen tijd meer voor je wissel :')

c_alsemgeest

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:50

Gezellig, welke klasses jureer je?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:33

Ik heb vandaag mn z2 debuut gemaakt. 202 in de 1e en 205 in de 2e met een 1e prijs :D mn vliegende wissel van contra naar contra op de slangevolte was mislukt (maar dat verwachtte ik al een beetje) en in de 2e proef was paardlief het even kwijt dat er geen vliegende wissel kwam die hij verwachtte en viel ineens in draf :') vliegende wissel nog wel getoond uiteindelijk.
Was genieten!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:17

Gefeliciteerd!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:42

Gefeliciteerd vibabu

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:15

Gefeliciteerd!!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:51

:wave:

Vonneke, wat balen zeg dat het losrijden er zo dicht op zat -O-
Das echt heel vervelend.

Sunny, wat een mooie punten in het M2!
En GP, ontzettend knap +:)+

Janine, travers is ook niet mijn ding -O- Ik zit tegen, m'n handen doen raar, ik ga raar doen met mn benen :')

Splinter en absque_dubio ik zal jullie het filmpje sturen :)) Ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.
En die trailer :oo _O-

droversrun, dat vind ik altijd zo verrot. Eerste worden zonder winst :=
Oke, het geld is wel mooi meegenomen O:)
Toch gefeliciteerd!

Ik zie hier toch regelmatig dat als minder bewegende paarden toch wel nette punten en prijs krijgen :j
Heb zelfs donderdag nog geschreven. In de L reed iemand die echt keurig reed. En ze had mooie punten en 2 keer prijs. En dat terwijl er dus paarden mee deden die vele malen betere bewegingen hadden.

Heb ooit in een proef twee keer een 0 gehad. Paard sprong al voor de contra een vliegende wissel galoppeerde steeds fout aan. Toen heb ik ook de vliegende wissel iets verderop niet kunnen laten zien :+

Oei Lithaya! Op naar de volgende keer dus! Toch nog een wp kunnen meepakken :j

Gefeliciteerd vibabu!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:57

Daar valt mijn paard ook onder, minder beweger. Ja, dan moet de de oefeningen extra afwerken merk ik, maar verder kan het mij weinig schelen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:58

Mijne ook hoor :j
Een proef van 230 punten gaat het niet worden.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:13

Raar om te zeggen, maar ik heb gewoon een fijne beweger. Kan super draven, maar ook een fantastische galop waar we in theorie dik op zouden kunnen scoren.
Echter heb ik een pony, wat toch vaak wat onderdoet voor de paarden. En dat de beweging erin zit betekent niet dat het er zomaar uit komt. Ik had een simpele beweger die makkelijk na te rijden is veel fijner gevonden. :o Mijn pony kan je eigenlijk niet van op aan, kan spontaan alles eng vinden, is heet en ril en soms onbereikbaar dus niet erg stabiel. Ze is trouwens wel echt mega braaf! Ik was vroeger echt wel eens angstig, tot ik eens op haar stapte. Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld en ze zou me ook echt nooit eraf gooien. Hooguit bokken naar het been of opzij schieten, maar ook vroeger toen ik nog totaal geen balans had nooit ernaast gelegen. En ik zet er nu ook gerust een beginnende ruiter op.
Echt eentje die ondanks haar gebruiksaanwijzing haar gewicht in goud waard is! Het is gewoon echt geen robot maar een echt dier. Door haar heb ik echt leren rijden.
Die 230 punten in het Z is een onbereikbare droom. :+ L1 - M2 wel constant monsterscores gehad, maar ik vind de concurrentie in het Z toch anders, en wat slordige stukjes worden goed afgestraft.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:30

Ik had zo'n paard waar je niet van op aan kon. Verschrikkelijk was dat.
Was in 1 dag rustig 1e met dikke punten en laatste met nog net geen verlies :') Want dat liet ie me keihard zitten.
Dan ben ik wel blij met m'n mindere beweger, maar wel eentje die altijd voor je gaat.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:31

Zo waren wij in de B met prachtige selectie wedstrijden door naar de Gelderse, en op de gelderse 24e van de 25 geworden met bijna een minpunt. Dusja, ik heb er zo een. :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:38

Mijn vriendin en instructrice krijgt het wel voor elkaar hoor in het Z... gewoon 80% of meer rijden :')
Maar die rijdt in de inter 1 nu ook in de 70

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:43

Ik heb een slagschip van 1,85 met van nature geen snel achterbeen. Groot en niet heel snel wordt veelal als traag gezien.

Gelukkig heeft hij op de sprong wel een snel voorbeen :D

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:45

Pff, ik vind het maar knap!
Mijn doel was eerst M2, daarna de penny droom Z1. Nu zie ik wel hoe ver we komen. Ik zou nog graag de Z2 willen halen, en ZZlicht is echt een mega droom natuurlijk. Maar ik moet wel realistisch blijven. En met net een winstpunt zou ik in deze klasses al ontzettend blij zijn. :D
Ik kan nu al niet wachten tot m'n jaarling oud genoeg is, nogmaals van de B naar het Z vind ik zo leuk!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:58

Ik kan altijd wel op die van mij vertrouwen. Wel vaker gehad dat trainingen ruk waren, ik wist dan dat hij op wedstrijd toch wel weer voor mij zou gaan. Klopte ook wel erg vaak!

Ik mag morgen heel erg vroeg op (kwart voor zes), morgen maar even wat prutsen in het M2! Ik ga het wat anders doen dan anders. Hij wilde vandaag weer erg graag stug worden in de travers. Dus ik ga het losrijden volledig op souplesse en reactie rijden. En dan maar kijken hoe de proef wordt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:28

Die van mij kan er vol voor gaan... en heeft me zeker al een paar keer 'gered' in de ring, maar ook vaak genoeg had hij een middelvinger naar me opgestoken als hij geen hoeven had gehad :')
Als die een hooligan bui heeft lukt het niet altijd om dit om te buigen :+ je merkt het dan vaak al met poetsen... terror-uni... gooit je met een pretletter hoofd van je kruk af tijdens het vlechten. Buur paarden staat die ook te klieren en te happen. Staat een dansje te doen in de wagen op de heenweg... en met losrijden doet die vooral zijn eigen feestje :Y) in de ring zelf de afterparty en op de terugweg neemt hij het liedje "buschauffeur we gaan je busje slopen" veel te letterlijk.
Gelukkig heeft hij tegenwoordig niet veel van die dagen meer... maar man... wat zijn ze vermoeiend als hij zo'n bui heeft :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 14:21

Dag iedereen!

Mag ik me melden?

Ik hoop (!) binnenkort het Z-debuut te gaan maken.
We zijn nu M2+3. (Wat ik nog erg moeilijk te geloven vind := )

Ohja ik ben Belgje van dienst maar start wel gewoon KNHS in Zeeland omdat ik vlakbij de grens woon. We zijn in 2014 in de B gestart en hebben alle klasses netjes doorlopen.

Mijn pony is eigenlijk een paard van 1.63 :Y) van Don F.rederico uit L.auries Crusador XX (Engels volbloed). Hij heet D.on A.donis (eventjes puntjes voor de zoekfunctie, haha)
Meneertje voert dus ongeveer zo'n 45% volbloed, wat er aan te zien en te merken is.

Maar hij ziet er wel èrg schattig uit hoor :j
Dit is tijdens onze vorige wedstrijd in (uitgestrekte?) draf op de diagonaal.

Afbeelding

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:59

Welkom!
Wat een prachtig paard heb je!

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:52

Heee, ik heb me hier al een keer eerder gemeld maar dat was al best een tijdje geleden dus ik doe het maar even opnieuw denk ik :=

Ik ben Lisa en ik rijd op de goedgekeurde Connemara dekhengst Otto van Strijthagen. Hij is overigens niet van mij maar ik rijd hem voor andere mensen.
Ik ben 14 jaar oud en rijd dus tussen de pony's. Otto is 10 jaar oud. We zijn nu Z1+14 en ik ben hard aan het trainen voor het Z2. We mogen al wel over maar ik wil de selectie nog in het Z1 doen en ik wil dat alles iets meer bevestigd is want Otto kan ontzettend goed lopen maar hij kan ook erg sterk en lui zijn. Hij is trouwens wel super lief hoor, een soort van dikke knuffelbeer <3 .

Hier wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding
Dit is trouwens een oude foto, ik heb op mijn laptop geen recente dressuurfoto's.

Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:00

Welkom! Otto is erg cute :D

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:15

Bedankt :D
Ik zit nu op mijn mobiel dus heb foto's van concours van gister
Afbeelding
Dit is met het losrijden

Afbeelding

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:21

welkom nieuwelingen *\o/* die zwarte lijkt beetje op de mijne, mijne is ook zwart :+ en nog kleiner :j

gefeliciteerd vibabu *\o/*

heb dit weekend wedstrijd gehad, wissels gingen weer }:0 :7 met losrijden heel netjes en in de proef een feestje :') had eerste dag een 3de plaats met 204 en 2de dag 2 keer 1ste met 1 keer 208,5, die andere proeven zaten rond de 199. En terecht :')

ik ga nu eerst even doortrainen, heb pas in juli weer gepland staan. Wel loopt lief de kring in het L2, zal vast goed gaan, aangezien bijrijder dit weekend 8 winst heeft gehaald in de L2 *\o/* met 219,5 en 214 op 1 dag tikt dat lekker aan :j